تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۴۷۵۴۰۱
کبنا گزارش می دهد؛

شائبه استخدام خویشاوندی و قومی در شهرداری پاتاوه / مردم از سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی درخواست ورود به این آگهی را دارند

۱۶
۳
شائبه استخدام خویشاوندی و قومی در شهرداری پاتاوه / مردم از سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی درخواست ورود به این آگهی را دارند
کبنا ؛
پاتاوه شهر کوچک و محروم و نوپایی است، و فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی در این شهر، تا حد زیادی تحت تأثیر مسائل قومی و خویشاوندی است. شهرداری پاتاوه در اقدامی جدید، آگهی استخدامی برای بکارگیری ۴ نیروی خدماتی و راننده منتشر کرده که در فضای مجازی بحث زیادی را به راه انداخته است.
به گزارش کبنا نیوز، مردم منطقه در تماس با این پایگاه خبری از شائبه قومی و‌ فامیلی شدن این آگهی استخدامی خبر داده‌اند. قبل از این هم برنامه‌های این چنینی در این شهر پیاده شده و افراد به بهانه‌های مختلفی، ‌فامیل و قوم نزدیک خود را استخدام کرده‌اند، از اعضای شورای شهر گرفته تا دیگران، کسانی از نزدیکان خود را با بند پ سر کار آورده‌اند که این به دور از عدالت و انصاف بوده است! و الان هم مردم نگران هستند که این آگهی با شرط و شروطی که ذکر شده برای استخدام کردن «فرد مورد نظر» متولیان این آگهی باشد!
نگرانی مردم از شروط آگهی استخدامی
درخواست از سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی

از جمله شرایط این آگهی ۱) داشتن حداقل ۲ فرزند، ۲) سن زیر ۳۰ سال، ۳) بدون مدرک تحصیلی و... است.
مردم نسبت به این آگهی اعتراض دارند و می‌گویند چرا فقط افرادی که دو فرزند دارند می‌توانند جزء افرادی باشند که بکارگرفته می‌شوند؟ خیلی از افرادی که زیر ۳۰ سال سن دارند و بیکار هم هستند، ممکن است یک فرزند داشته باشند، یا ممکن است فرزندی نداشته باشند، در واقع کسی که بیکار است، اول دنبال کار می‌گردد و بعد به دنبال فرزندآوری می‌رود!
این شروط مردم را از این بابت نگران کرده که متولیان امر فرد خاصی را مدنظر قرار داده‌اند و می‌خواهند شرایط به گونه‌ای پیش برود که فقط آن افراد مورد نظر بکارگرفته می‌شود. آیا این شائبه برای نهاد‌های نظارتی از جمله «سازمان بازرسی» و دستگاه قضایی به وجود نمی‌آید که چرا این شرط و شروط برای استخدام گذاشته شده؟ آیا این شرط و شروط از نظر قانون ایرادی ندارد؟ مردم انتظار دارند دستگاه‌های نظارتی و ناظر به این طرح استخدام ورود کنند و نگذارند حق مردم شهر پاتاوه ضایع شود.
یکی دیگر از شروط مربوط به بومی بودن است، در حالی که افراد به راحتی می‌توانند با آشنابازی گواهی سکونت بگیرند و در خیلی از آزمون‌ها افراد با گرفتن آگهی سکونت صوری، به دنبال طی مراحل استخدام خود ‌می‌روند. سازمان بازرسی درستی یا نادرستی این شروط را برای مردم روشن کند، آیا این شرط گواهی سکونت دارای ایراد نیست؟
در آگهی استخدام شهرداری پاتاوه آمده است: نیروی خدماتی زیر ۳۰ سال، متأهل دارای ۲ فرزند و بیشتر، یکی از فرزندان حداقل متولد سال ۱۴۰۲ به بعد باشد، بومی شهر پاتاوه با ارائه گواهی سکونت از شورای شهر یا مرکز بهداشت، حداکثر سن ۳۰ سال تمام و راننده پایه یک چهل سال، بدون مدرک تحصیلی.
عضو شورای شهر پاتاوه در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز در خصوص این آگهی استخدامی گفت: شرط ۲ فرزند داشتن که گذاشته شده به منظور حمایت از بحث خانواده و جوانی جمعیت است.
حمزه آبسالان افزود: یکی دیگر از شروط نداشتن مدرک تحصیلی است، برای اینکه فرد استخدامی سر کار خودش بماند و به دنبال انتقال و تغییر کار خود نباشد. بعضی افراد با مدرک کارشناسی ارشد به عنوان نیروی خدمات گرفته می‌شوند ولی بعد از مدتی کار نمی‌کنند، انتظار دارند که با مدرک ارشد فقط پشت میز نشین شوند.
وی گفت: سال گذشته یک خودرو بنز خاور برای شهرداری خریداری شد که بدون راننده است، یکی از نیرو‌ها به عنوان راننده بکار گرفته می‌شود و به همین دلیل هم برای ۴ نیرو درخواست داده شده است.
سهراب صابری شهردار پاتاوه در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز در خصوص شروط آگهی استخدام و شائبه استخدام خویشاوند خود گفت:‌ فامیل و خویشاوند من ساکن پاتاوه نیستند، من ساکن روستای گورگنجو هستم، و در شرایط استخدام عنوان کرده‌ایم که «بخش پاتاوه»، پس این افراد شامل بخش مرکزی نمی‌شوند.
وی گفت: این که نوشته‌ایم زیر ۳۰ سال، خواستیم نیرو‌های جوان بکار بگیریم، اینکه نوشته‌ایم زیر دیپلم، به دلیل این هست که عده‌ای را با فوق لیسانس به شهرداری تحمیل کرده‌اند، که کار انجام نمی‌دهند، به همین دلیل خواستیم فرد زیر یپلم باشد.
وی افزود: نحوه بکارگیری بصورت شرکتی است و شهرداری هیچگونه تعهدی نسبت به استخدام ندارد، شهرداری همیشه حوزه پسماند و... را به شرکت می‌دهد.
صابری بیان کرد: درخصوص بحث فرزند، در دولت آقای رئیسی سیاست جوانی جمعیت اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل این شرط را گذاشته‌ایم که افراد دارای دو فرزند و بیشتر شرکت کنند، فردی که زن و فرزند دارد و بیکار است شرایط زندگی سخت‌تری نسبت به یک فرد مجرد دارد.
شهردار پاتاوه در خصوص اخذ گواهی سکونت گفت: افراد باید گواهی سکونت را از سوی ۲ نهاد، یعنی شورای شهر و مرکز بهداشت بیاورند، موضوع دیگر این هست که متقاضی به دنبال ادامه تحصیل نباشد، و نیروی خدماتی متعهد به انجام کار خود باشد.
وی افزود: ما در شهرداری نیروی پسماند و زباله نداریم، کل شهر را با دو نیرو پشتیبانی می‌کنیم، متأسفانه قبلاً ۹ نیرو به شهرداری تحمیل کردند، و همه این افراد نیز‌فامیل درجه یک شورای شهر بودند، حتی یکی از شورا‌ها نیز خودش سر کار آمد. در خصوص این آگهی استخدام، جز نیت خیر هیچ نیت دیگری نداشتیم.
وی گفت: شهرداری پاتاوه شهرداری جوانی است و به همین دلیل هم ما خواستیم که افراد جوان‌تر زیر ۳۰ سال را بکار بگیریم که توان کار کردن داشته باشند.
صابری اظهار کرد: راننده باید ۵ سال سابقه کار داشته باشد، برای اینکه به خودروی شهرداری آسیب وارد نشود، ما ۲۳ نیرو داریم که فقط ۷ نفر آن‌ها در بخش خدمات هستند، ما ۳ نیروی اداری بیشتر نیاز نداریم و نیرو‌ها مازاد هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آگاه
Iran, Islamic Republic of
بفرماییددوران شهردارسابق چندنفرچپوندن ازخویشاوندانانش؟🤔
Iran, Islamic Republic of
اتفاقآ نیروهایی که قرار هست گرفته بشه از فامیلهای// هستند از خدا و آه و ناله مردم بترسید
Iran, Islamic Republic of
از روزی که حمزه آبسالان شورا شد شهرداری بیچاره شد فقط دارید از منابع شهرداری به نفع خودتان استفاده می کنید
Iran, Islamic Republic of
/خود شما که بعدازظهرها ماشین سنگین را برمی دارید و برای یک طایفه خاص مصالح رایگان حمل میکنید خودتان پشت ماشین کار کنید راننده واسه چیتونه
Iran, Islamic Republic of
جناب / تو را به قران شما فقط یا لودر شهرداری را می بری واست کار میکنه یا بکهول را می بری یا ماشین سنگین را می بری تا واست مصالح بیارن دیگه چه کاری واسه شهر و شهرداری انجام دادی خیانتی که شما و امثال شما کردید هیچ کس نکرده جناب کبنا اسامی را خواهش ازت دارم حذف نکنید تا مردم بدونن چه خیانتهایی داره به اموال بیت المال میشه
شهر غریب
Iran, Islamic Republic of
آقای شهردار شما که میگید شورای قبل نیروی فوق لیسانس آورده خود شما هم سال گذشته دو نفر لیسانس آوردین بدون آگهی بکار گرفتین که یکیش هم مجرده چرا اون موقع به فکر خانواده و جوانی جمعیت نبودین مگه یکیشون هم فامیل شورا نیست پس لطفا دم از قانون مندی و عدالت نزنید
سهیلا
Iran, Islamic Republic of
اصلا مگه نیروی شرکتی را شهرداری باید آگهی بزنه شما باید با شرکت قرارداد بنویسید و خود شرکت اگه نیرو نداشته باشه آگهی می زنه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب شهردار اگه شهردار قبلی نیرو آورد در عوض کارهای عمرانی ماندگار هم انجام داد مثل پمپ بنزین ساختمان شهرداری غسالخانه
موزاییک خیابان اصلی و .....ولی شما و شورا فقط میگردید واسه خودتون کار شخصی انجام می دید این نیروها هم هر شخص عاقلی می دونه از فامیلهای خودتان انتخاب کردید و شرایط را نسبت به اونا انتخاب کردید
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
راننده میخان برای چی والا من خودم بارها دیدم که شهردار که خودش گواهینامه پایه یک نداره سوارش شده و ماسه این طرف و اون طرف برده انشاالله که کرایه حملش به حساب شهرداری واریز شده. بله اینه نگهداری از اموال عمومی
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
ما سراغ گرفتیم آقای قمری و پیراسته پایه یک دارن چرا از اونا استفاده نمیشه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
پارک علم و فناوری که پر شده از استخدام خویشاوندی
Iran, Islamic Republic of
جناب شهردار شما با باند بازی و رابطه بازی نیروهای پسماند را بردید داخل پمپ بنزین کار می کنن لطف کن پمپ بنزین را تکلیفش را مشخص کنید تا سه نفر نیروی خدماتی بیان سر کار خودشان اگه نقشه نباشه و کاسه ای زیر نیم کاسه نباشه چرا یک ساله شما پمپ بنزین را تعیین تکلیف نمی کنید
Iran, Islamic Republic of
شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ضعف مديريت از شهردار هست كه نمي تونه از نيرو كار بكشه و داره بار مالي با اضاف كردن نيروي مازاد به شهرداري تحميل ميكنه به جاي نيرو گرفتن يه كم هم به فكر شهر باش كه از موقع آمدن شما به روستا تبديل شده اگه هم كاري شده از سنوات قبل و شهردار قبل جناب دكتر آبدار بوده كه مردم قدرش را نمي دونستن
Iran, Islamic Republic of
آقای شهردار خودت حرف خودت را نقض میکنی میگی سه نفر بیشتر نیروی اداری نیاز نداریم بقیه مازاد هستن خوب شما شهردار هستین از نیروهای مازاد استفاده کنید دیگه نیاز به جذب نیرو ندارید مگه نمیگید تحت عنوان خدماتی قبلاً جذب شدن پس مدیریت کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام تنها خواهشی که از سازمان بازرسی داریم اینه که شرایط که زدن را حتی خودشان هم قبول ندارند بخاطر اینکه در شرایط اعلام کردن بومی بخش پاتاوه بعد میگن بومی شهر پاتاوه یک سوال کل بخش پاتاوه یک بخش است یعنی از آخرین خروجی استان که میشه روستایی کتا ومیمند تا روستا های شبلیز وغیره باید بتونن در این آزمون شرکت کنند ودر تقسیمات کشوری ماهم یک بخش داریم وغیراز این نیست یعنی هیچ تفاوتی نباید بین شرکت کنندگان باش تنها تفاوت در سن و مدرک تحصیلی باید باشد ولا غیر تنها خواهشی که از سازمان بازرسی داریم اینه که به شرایط موجود ورود بکنه وجلوی شوراهای شهر و شهرداری را بگیره تا هرکه بتونه از حق قانونی خود دفاع کنه .
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1