تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۶۶۹۴۷
معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد:

4 اردوی دو روزه برای کودکان کار با همکاری سازمان بهزیستی برگزاری برگزار شد/ آمادگی آموزش وپرورش برای کمک به دستگاههای متولی کودکان کار

۱
4 اردوی دو روزه برای کودکان کار با همکاری سازمان بهزیستی برگزاری برگزار شد
کبنا ؛معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری اردوی دو روزه برای کودکان کار در اردوگاه شهید بهشتی یاسوج با همکاری سازمان بهزیستی خبر داد..
به گزارش کبنا، حجت دبیقی در جمع آنان ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به این کودکان از برگزاری کلاس‌های آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، ورزشی در این دو روز خبر داد گفت: آموزش و پرورش استان با تمام ظرفیت‌های موجود در راه ریشه کن کردن معظلات این کودکان آمادگی همکاری با دستگاهای اجرایی معین در این ارتباط می باشد‌.
دبیقی گفت: امسال 130دانش آموز به اردوی پیاده روی اربعین اعزام کردیم که تعداد زیادی از این تعداد کودکان کار و بی سرپرست و بد سرپرست بودند.
وی با بیان اینکه کودکان کار از میان معضلات اجتماعی مانند فقر اقتصادی و فرهنگی، مهاجرت، اعتیاد و طلاق به سطح خیابان می‌آید، افزود: از طرفی کودکان کار از همان سنین ابتدای عمر در معرض انواع آسیب های اجتماعی مانند مواد مخدر و بزهکاری هستند و مساله مهم اینکه نتیجه این آسیب‌ها در بزرگسالی منجر به ارتکاب آنان به جرائم مختلف می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: در حوزه کودکان کار، ابتدا باید زیرساخت‌ها مهیا شود و سپس دستگاه‌های نظارتی، اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها در قالب کارگروه هایی به مرور زمان و بر اساس برنامه ریزی اصولی و هدفمند از این کودکان حمایت کنند.
 دبیقی با انتقاد از اینکه هنوز به کودکان کار در استان  به عنوان آسیب جدی نگاه نمی شود، هشدار داد: چنانچه برنامه ریزی و اقدام موثر در این حوزه صورت نگیرد به زودی وضعیت استان در حوزه آسیب های اجتماعی  غیر قابل کنترل خواهد شد و دیگر نمی‌توان این مساله را مدیریت کرد.











 
نام شما

آدرس ايميل شما

شفافیت ناکام

شفافیت ناکام

طرح شفافیت، از‌جمله طرح‌های بازمانده از مجلس دهم است که قصه پرغصه‌ای دارد. برای بررسی ...
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
1