تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۴۶۶۶۳۸
تحلیلی بر انتخابات گچساران و باشت؛

آلترناتیو تاجگردون در انتخابات چه کسی است؟ / سیدقدرت حسینی به دنبال احیای اعتبار خانوادگی خود است؟

۱۶
۱
آلترناتیو تاجگردون در انتخابات چه کسی است؟ / سیدقدرت حسینی به دنبال احیای اعتبار خانوادگی خود است؟
کبنا ؛
انتخابات گچساران و باشت چهره جدیدی ندارد، همه چهره‌های سیاسی که از ۱۰ سال پیش در این دو شهرستان مطرح بوده‌اند در صحنه حضور دارند. با توجه به تجربه‌ای که دارم بعید نیست در این انتخابات دو قطبی اصلاح‌طلب و اصولگرا شکل بگیرد که باز هم باید ببینیم چه پیش می‌آید. قرائن و شواهد به ما گوشزد می‌کند ما شاهد یک رقابت درون گروهی اصولگرا با اصولگرا و یک رقابت اصولگرایی با اصلاح طلبی خواهیم بود. هر چند که اصلاح طلبان دیگری بجز تاجگردون رخ نشان داده‌اند. چه بسا بر همین اساس شاهد یک چند ضلعی باشیم.
در وضعیت فعلی کاندیدا‌های اصولگرایی و اصلاح طلبی زیادی از باشت و باوی ثبت نام کرده‌اند که هر کدام پایگاه رأی خود را دارد. ضلع اول سیدناصر حسینی است که حامی دولت محسوب می‌شود.
یک ضلع مهم انتخابات حامیان و گروه‌های غلامرضا تاجگردون هستند. تاجگردون و طرفدارانش تمایل بسیار شدیدی دارند برای اینکه بتوانند در فضای سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان‌های باشت و گچساران و حتی کشور در سال‌های آتی همچنان بازیگری مؤثر باشند و به پیروزی در این انتخابات برسند.
ضلع دیگر گروه‌های سیاسی موسوم به اصولگرایان نزدیک به سید قدرت حسینی بحرینی و هواداران سرسختش هستند، هر چند که اخیراً غلامرضا پاکدل یکی از هواداران سرسخت سیدقدرت از خانواده حسینی اعلام برائت کرده است. طرفداران سیدقدرت حسینی شاید در ظاهر حامی دولت سیزدهم هستند ولی در افکار و عقیده خاص‌تر از حلقه نخست دولت فکر می‌کنند و زاویه‌های مشخصی با برخی دولتی‌های مؤثر دارند. زاویه این گروه با ضلع دوم هم که روشن است.
ضلع چهارم هم کسانی هستند که تحت عنوان اصلاح‌طلب و اعتدالی البته بدون سازماندهی مشخص وارد انتخابات خواهند شد. این افراد تصور می‌کنند جامعه میل و رغبتی نسبت به آنان پیدا کرده پس می‌توان از این فضا سود برد. ولی حداقل در حال حاضر چنین میلی دیده نمی‌شود لذا خیلی بعید است بتوانند به موفقیتی برسند و شانسی ندارند. اصلاح طلبان گچساران و باشت در دو دوره نمایندگی مجلس غلامرضا تاجگردون سرخورده شدند و بعضی از آن‌ها در آن دوران حتی مقابل تاجگردون زاویه گرفتند. وجود شخصیت معتدل و اصلاح طلب شناسنامه داری همچون هادی زارع پور که مرام، معرفت و اخلاقش نه تنها در شهرستان‌های گچساران و باشت زبان زد هست بلکه در استان کهگیلویه و بویراحمد همه به تمجید او می‌پردازند.
سیدناصر حسینی و اصولگرایان
ضلع نخست بی‌تردید حامیان دولت سیزدهم هستند. در این ضلع افرادی حضور خواهند داشت که مدافع سرسخت دولت هستند و دولتی‌ها نیز تمایل دارند همین گروه اکثریت مجلس را در اختیار بگیرند. از آنجا که شاهد همزمانی دو سال پایانی عمر این دولت با دو سال ابتدایی مجلس بعدی هستیم برای این دولت ترکیب مجلس بسیار مهم است که رهبری این ضلع را سید ناصر حسینی پور برعهده دارد. سیدناصر حسینی با پشتوانه دولت و برخی از وفاداران خود در ادارات به دنبال کسب آراء است، او طی یک ماه اخیر فعالیت‌های فضای مجازی‌اش را بیشتر از قبل کرده است. سیدناصر اخیراً از مدیران ادارات باشت به شدت انتقاد کرد و آنان را منافق خواند، با این حال هنوز هم در بدنه ادارات افرادی را دارد که وفادار به او باشند. اما با وجود تعدد کاندیدا‌ها به نظر می‌رسد او پایگاه‌های رأی در بویراحمد و قشقایی را از دست می‌دهد.
یکی از رقبای بالقوه سیدناصر حسینی برادر بزرگ او است. سیدقدرت حسینی هر چند که تاکنون حرفی و سخنی در مورد حضور خود نزده، ولی گفته می‌شود در شیراز ثبت نام کرده است. سید قدرت حسینی اگر به انتخابات ورود کند به دنبال احیای حیثیت خانوادگی‌اش است که سید ناصر آن را خدشه دار کرده است.
ریحان محمدپور
محمدپور نیز یکی از اصولگرایانی است که در برخی ادارات نفوذ دارد، او در طوایف باشت و باوی نیز‌آرایی دارد. محمدپور طی مدت اخیر با برخی لیدر‌های اصولگرایی نشست و برخاست داشته و هر چند که هنوز فعالیت گسترده‌ای نداشته ولی شانس بالایی برای بدست آوردن بخشی از آرای منطقه خود را دارد. در رقابت‌های درون اصولگرایی محمدپور یکی از رقبایی است که سیدناصر حسینی را آزار می‌دهد، چرا که خاستگاه اجتماعی این دو نیز یکی است. محمدپور طی این مدت سعی کرده با اقشار مختلف و طوایف مختلفی از باوی، بویراحمد و قشقایی گفت و گو کند تا از طوایف مختلفی بتواند پایگاه رأی بدست بیاورد. او در صورتی که با برنامه وارد گود انتخابات شود و خود را ر معرض قضاوت مردم قرار دهد، احتمال کسب آرای خوبی را از مناطق مختلف دارد.
زینل‌زاده و جعفری
زینل‌زاده و جعفری دو کاندیدای بویراحمد گرمسیر هستند که تا حدودی از اصولگرایان محسوب می‌شوند بخصوص جعفری که سبقه اصولگرایی دارد، با این حال مشخص نیست که جعفری می‌خواهد بویراحمد گرمسیر را فتح کند یا زینل‌زاده. احتمالاً با وجود اختلاف میان اصولگرایان باشت و بویراحمد، در این دوره بویراحمد گرمسیر یک گزینه واحد را داشته باشند تا بتوانند با قدرت بیشتری وارد میدان شوند.
آقایی و فولادی وندا
فولادی وندا از چهره‌های شاخص اصولگرایی است که فعلا برنامه خاصی را برای حضور در انتخابات ارائه نکرده است، آقایی با وجود اینکه عزم جزمی برای حضور در انتخابات داشت، به نظر نمی‌رسد مورد استقبال زیادی قرار بگیرد، قشقایی در مقایسه با ایل بویراحمد و باوی چندان سبد رأی بالایی ندارد و قشقایی‌ها می‌توانند با حضور خود در انتخابات از گزینه منتخب امتیازاتی برای ایل خود بگیرند.
زارع پور و تاجگردون
از منظر سیاسی و جناحی زارع پور و تاجگردون در جناح اصلاح طلبی قرار دارند. تاجگردون یک رقیب بلامنازع است، و حتی به گفته خود اگر در انتخابات شرکت کند با رأی بالا و قاطع پیروز انتخابات است، تاجگردون یاران وفادار و عاشقان زیادی دارد، هر چند که گفته اشتباهات گذشته را نمی‌کند و او قطعاً با کوله باری از تجربه در این انتخابات حضور می‌یابد، ولی او همیشه با اصلاح طلبان زاویه‌هایی داشته است، او در انتخاب مدیرانش با نگاه جناحی پیش نمی‌رفت و همین موضوع موجب اختلافاتش با اصلاح طلبان شد. اختلافات تاجگردون و اصلاح طلبان استان به حدی بود که در زمان رد اعتبارنامه، همه اصلاح طلبان سکوت کرده بودند و حتی از او انتقاد هم می‌کردند، در حالی که اصولگرایان استانی علیه تاجگردون نامه‌نگاری می‌کردند. تاجگردون و طرفدارانش تمایل بسیار شدیدی دارند برای اینکه بتوانند در فضای سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان‌های باشت و گچساران و حتی کشور در سال‌های آتی همچنان بازیگری مؤثر باشند و به پیروزی در این انتخابات برسند.
اما در طرف دیگر، اگر تاجگردون به هر دلیلی رد صلاحیت شود، هادی زارع پور می‌تواند آلترناتیوی برای تاجگردون باشد. زارع پور شخصیتی جناحی است و طی سالیان گذشته فعالیت‌های جناحی زیادی داشته است. از طرفی فردی خوش رفتار و مورد اعتماد عامه مردم با سلایق مختلف است، از این رو زارع پور کسی است که حتی با وجود تاجگردون می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. زارع پور اگر برای خود گفتمانی متفاوت داشته باشد و از نگاه خاص خود وارد گود انتخابات شود می‌تواند مورد اقبال و استقبال قرار بگیرد.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

Man
Iran, Islamic Republic of
والا اگر کسی از این افراد به فکر شهر گچساران باشند باید ثبت نام نکنند و مثل کوه پشت تاجدارشون بمونن
دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون:
کمی مانند سید باقر موسوی باش
هیچ گاه برای حضور در انتخابات به هر قیمتی وارد نشده است
کمی به آنچه میگویی پایبند باش
اسطوره ماندن مانند سید باقر موسوی جهان آباد هزینه و دل و جرأت می‌خواهد.....!!!!!!
Switzerland
چه نوشتار آبکی اگر آقای جعفری تا حدودی اصولگرا است دیگر در این استان اصولگرا نیست آقای جعفری ریشه و بنیان اصولگرا در استان می باشد شناسنامه اصولگرایی واقعی می باشد که پایندی واقعی و مقدسی به اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی دارند آقای جعفری خودش را وقف انقلاب اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی کرد و هرگز چیزی برای خود نخواست هرگز دنبال منافع مالی برای خود نبود که البته از باب اخلاص و اعتقاد بالایی که دارند حتما منافع معنوی بسیار بالایی کسب خواهند کرد ه و بدست آورده و بدست خواهد آورد ان شاءالله بزرگترین منفعت و سودی که از این اخلاص و عمل بدست آورده همان نام نیک خدمتگزاری است و اعتمادی است که مردم نسبت به او دارند و در قلب مردم جای دارد
بشیر
Iran, Islamic Republic of
به نظرم حاج جعفری انسانی راستگو،پاک دست،خداترس اصلح تر است
بشیر
Iran, Islamic Republic of
به نظرم حاج جعفری انسانی راستگو،پاک دست،خداترس اصلح تر است
Switzerland
تنها کاندیدی که دلیلی برای ردش نیست آقای تاج گردون است که با توجه به اینکه در زمان اعتبار نامه ایشان تمام زندگی ایشان شخم خورد و با پیگیری نمایندگان مخالف و شب نامه نویسان و گزارش نویسان انقدر تلاش کردند که ضعفی و نقطه منفی ا ایشان بدست آورند چون واقعا نقطه منفی نداشت پیدا نکردند و عدو سبب خیر شود گر خدا خواهد همین شکایات باعث تاییدی چند مرحله ای آقای تاج گردون توسط شورای نگهبان و نهادهای نظارتی و امنیتی گردید که هم این امر تائیدی آقای تاج گردون را برای شورای نگهبان سهل و آسان کرد و ان شاءالله اقای تاج گردون هیچ گونه مشکلی برای تائید صلاحییت ندارد
دنا
Romania
مطئنا رفتار و عملکرد / علی الخصوص سی ناصر بحدی خودخواهانه ، متکبرانه ، غیراخلاقی و خودپسندانه بود که بعید میدانم دیگر طرفدار موجهی برایشان به ارث مانده باشد .
یقینا بعلت رفتار ناروای با نیروهای انقلابی از سردسیر تا گرمسیر علی الخصوص یاران و لیدرهایشان دیگه در فضای سیاسی محلی از اعراب و خاستگاهی در بین مردم ندارند .
بدین لحاض تاجگردون در مسیر خود اصولا رقیبی که قابل تامل باشد احساس نمیکند و یکجانبه خودرا تک و در مسیر قبولی فقط شرایط احراز را سد راه خویش میپندارد ! البته چنانچه وی نتواند از تنگه تایید صلاحیتها عبور کند یقینا هرکدام از کاندیداهایی که مورد حمایت و قرابت وی واقع شود با اختلاف از جالسین صندلی سبز بهارستان خواهد بود و السلام
Iran, Islamic Republic of
فقط تاجگردون بقیه ول بیکارند
هم باوی و هم بویراحمد بخاطر عملکرد ضعیف حسینی ازاین خانواده گذر کرده اند.
ملت کسی را می خواهند که براشون کارکند.
Iran, Islamic Republic of
همین حسینی است
Iran, Islamic Republic of
نشان به این نشان ، سیدناصر نماینده دوربعدی است .باورنداری صبرکن تا اسفند از راه برسد.
Romania
خخخخخخخخخخخخخخ
باوی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون و اصلاح طلبی؟حاشا و کلا.
Iran, Islamic Republic of
آلترناتیو چه ؟
فقط خودش
اگر تأیید صلاحیت نشد حتی اگر
برادرش هم بیاد رای نمی دیم
Iran, Islamic Republic of
بهترین فقط محمدپور
Iran, Islamic Republic of
سید ناصر و برادرش نه اصولگرایان!!
الان اکثر بستگان خودش هم ازش جدا شدن تو حرف از جریان فکری میزنی؟!
سید
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاجگردون باید تایید بشه؟!!
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
1