تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۶۴۲۴۷
تحلیلی بر انتخابات گچساران و باشت؛

زینل زاده کجای کار انتخابات است؟ / تاجگردون می تواند نماینده خوبی برای مردم گچساران و باشت باشد؟ / چرا چهره های جدید و شاخصی در انتخابات حضور پیدا نمی کنند؟

۲۲
۲
زینل زاده کجای کار انتخابات است؟ / تاجگردون می تواند نماینده خوبی برای مردم گچساران و باشت باشد؟ / چرا چهره های جدید و شاخصی در انتخابات حضور پیدا نمی کنند؟
کبنا ؛
اخیرا اردلان زینل زاده در یکی از پست های اینستاگرامی خود حضور علی محمد آقایی و محمدباقر شریفی در ورود احتمالی به انتخابات 1402 را به دیده میمنت نگریسته، و توصیه هایی برای «خود» و دو کاندیدای احتمالی داشته است.
به گزارش کبنا نیوز، عدم حضور کاندیداهای اصلح و توانمند در گچساران آنقدر بحرانی و بغرنج است که همه می خواهند ردای کاندیداتوری به تن کنند. زینل زاده همانند سیدناصر حسینی هیچ مسوولیتی در سطح کشوری نداشته و مشخصاً ارتباطات و نفوذی ندارد، او در طول مدت مسوولیت خود در شهرداری و پس از آن دچار حواشی زیادی شد و مسوولیت او زیر سوال رفت، و اگر  بخواهد برای دومین بار به عنوان کاندیدا پا به عرصه انتخابات بگذارد، با توجه به سوابق او، تصور می شود کاری فراتر از سیدناصر حسینی نخواهد کرد و نباید انتظار زیادی از او داشت.
تکلیف علی‌محمد آقایی و محمدباقر شریفی  مشخص است، آنها هم کارمند اداری در استان بوده اند، و حتی در رتبه پایین تری از زینل زاده قرار دارند. این دو فرد نیز در دوره مسوولیت خود هیچ کار و عملکرد شاخصی نداشته اند که بتوان به آنها به عنوان یک امتیاز نگاه کرد.
جعفری دیگر کاندیدای انتخاباتی که در یک میان دوره نماینده مردم بود، این دوره هم همچون چند دوره گذشته در تلاش است تا بتواند وکیل مردم در بهارستان باشد، جعفری که در میان سالی به سر می برد، در تهران و در وزارت نفت مسوولیت هایی داشته است و می توان گفت شاید او از بقیه افرادی که نام برده شد برتر باشد. با این حال جعفری نیز چندان آشنایی با قوانین و مواد بودجه ای ندارد و تخصصی در این حوزه ندارد. از طرفی جعفری بسیار محافظه کار تر از آن است که بتواند برای مردم کاری از پیش ببرد و در چند سال گذشته نیز تمام تمرکزش را روی مقابله با حریفان خود از جمله حسینی ها گذاشته است.
به نظر می آید سیدناصر حسینی حیات سیاسی حسینی ها را در دو شهرستان به نقطه پایانی رسانده است، سیدناصر حسینی، برعکس برادر بزرگ خود که فردی شناخته شده و دارای توانمندی و نفوذ است، در همان ابتدا و قبل از حضور خود در انتخابات، به عنوان یک فرد غیرتوانمندی که رزومه مشخصی ندارد در میان اهل فن شناخته می شد، اما رفتارهای خودسرانه سیدناصر و جدا شدن از تیم مشاوره ای اش در دوره نمایندگی، همه را شگفت زده کرد. در نهایت سیدناصر حسینی عملکرد خوبی در طی این دو سال نداشته است و غالب فعالیت های عمرانی و ... راه خود را از سمت استانداری جلو برده اند، و به نظر می آید سیدناصر نقشی در آن نداشته است.
تاجگردون از دیگر افرادی است که احتمال تأیید او در انتخابات 1402 بسیار بالا است، با توجه به پالس های مثبت از سوی مسوولان امر و نهادهای نظارتی انتخاباتی، به احتمال زیاد، تاجگردون پای اصلی انتخابات گچساران و باشت خواهد بود.
قطعا عملکرد ضعیف سیدناصر حسینی، خیلی از مردم را به سمت تاجگردون شیفت داده است و با وجود ضعف عملکردی، نوعی از حسرت بخاطر عدم حضور تاجگردون در فضای گچساران رقم خورده است. اگر بخواهیم به تاجگردون به عنوان یک فرد توانمند بپردازیم، باید به نقاط عطف حیات سیاسی تاجگردون و ویژگی های او پرداخت؛ عدم تأیید تاجگردون در مجلس یازدهم سیاسی بود و عده ای از نمایندگانی که این عدم حضور را رقم زدند به حق تاجگردون و حق مردم ظلم کردند، اما در هر حال انتقادات زیادی به تاجگردون وارد است. تاجگردون یک فرد کاملا سیاسی است و طرفداران خاص خود را دارد، او در دوره مدیریتی خود آنگونه که گفته می شد تبعیض زیادی را در شهرستان ایجاد کرد و بخصوص در استخدامی ها افرادی را وارد دستگاه های اجرایی و ... کرد که قانونی نبود. او توازن استخدام در شبکه بهداشت را بر هم زد و مشکلات اداری و مالی را ایجاد کرد که تاکنون نیز ادامه دارد. صفر تا صد چینش نیروها در ادارات گچساران و باشت با نظر تاجگردون انجام می گرفت و تاجگردون وضعیت کاملا کنترل شده ای را در دو شهرستان ایجاد کرد، دلیل اینکه عده ای از مردم تبدیل به مخالفان اصلی او شده بودند همین موضوعات بود؛ مخالفانی که از عدم تأیید تاجگردون خوشحال شدند.
تاجگردون غالبا اعمال نظرات خود را در هر زمینه ای از جمله زمینه های فرهنگی و غیره مثبت و در جهت شادی مردم می دانست، در حالی که در همان زمانی که جشن شادی و شو به راه انداخته بود، خیلی ها در همان کوچه های محله سادات در رنج و بدبختی بودند و با این جشن ها دلشان شاد نمی شد. در واقع این برنامه های فرهنگی تاجگردونی، رنگ و روی مردمی نداشت و بیشتر شومن بازی بود. درست است که تاجگردون در مجلس نفوذ زیادی داشت  ولی مردم از این رفتارهای او هم دل خوشی نداشتند. او در طی دوره نمایندگی خود تبدیل به یک سلبریتی سیاسی شد که در میان مردم جذابیت های خاص خود و در میان عده ای محبوبیت داشت.
از جمله عملکرد مثبت تاجگردون در دوره نمایندگی خود، فعالیت های عمرانی او بود، تاجگردون به ظاهر شهر گچساران رسیدگی بیشتری کرد، جاده سازی در دوره تاجگردون رونق گرفت و برخی فعالیت های عمرانی کلید خورد و به بهره برداری رسید.
اما گاهاً بخشی از فعالیت های تاجگردون در خصوص آوردن وزرا به گچساران و ... کاذب و شومن بازی و بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت؛ چرا که فعالیت مثبتی بعد از این حضور انجام نمی گرفت. از طرفی مدیران تاجگردون در دو شهرستان ضعیف بودند و توانایی این را نداشتند که از حضور وزرا و اعضای مجلس در جهت منافع مردم استفاده ببرند. تاجگردون به گونه ای چینش نیروهای خود را انجام داده بود که همه برنامه ها با نظر خود او انجام می گرفت و نوعی از تنبلی در مدیران شکل گرفت. در دوره ای، خود تاجگردون نیز احتمالا به این نتیجه رسیده بود که مدیران او توانایی کار ندارند.
از جمله دیگر فعالیت های مثبت تاجگردون، شناسایی و معرفی افراد نخبه بود. هر چند که او در معرفی نخبه ها به جناح سیاسی هم توجه داشت، که غالباً همه به همین شکل رفتار می کنند، او در دوره نمایندگی اش افراد زیادی از جمله حسین جنتی، موسی خادمی، رحیمی فرماندار، گوهرگانی، زارع پور و عده زیادی از کهگیلویه و بویراحمدی ها و فرزندان گچساران و باشت را برای پست مدیریتی در استان یا در سطح کشوری معرفی کرد.
در آخر اینکه؛ به نظر می آید تاجگردون کم کم به نقش سلبریتی گونۀ خود در میان مردم بیشتر توجه دارد، توجه به مسائل حاشیه ای و رسانه ای کردن عملکردهای منفی سیدناصر حسینی و مدیران او در دوره کنونی و رفتارهایی که در رسانه ها و اینستاگرام دارد، او را شبیه به یک سلبریتی کرده است، تاجگردون اگر واقعا می خواهد نماینده مردم باشد قطعا باید به میان مردم بیاید و از ظرفیت و توانی که دارد در جهت خدمت به مردم استفاده کند، وگرنه در این دوره نیز، مردم با فضای مشوش و حواشی زیادی در دو شهرستان مواجه خواهند بود.
به غیر از تاجگردون، تاکنون هیچ فرد قدر و توانمند دیگری که مدارج و پله های ترقی را یکی یکی طی کرده باشد در انتخابات معرفی نشده است و باید ببینیم که آیا چهره های جدید و توانمندی به انتخابات گچساران و باشت ورود می کنند؟ در انتخابات شهرهای دیگر، در هر دوره ای مشاهده می شود که افراد توانمند جدیدی بصورت اندک اندک وارد گود انتخاباتی می شوند، اما در گچساران چندین دوره است که چنین چیزی را تجربه نکرده ایم و هیچ فرد شاخص و جدید و توانمندی وارد رقابت سیاسی انتخاباتی نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دردمند
Iran, Islamic Republic of
تحلیل منطقی بود
Iran, Islamic Republic of
مدت زمان نمایندگی سیدناصر هنوز به اندازه دوسال اول نمایندگی تاجگردون که نماینده ای خنثی وبی اثر بود نشده ،این چه قیاسی است که دودوره نمایندگی تاجگردون رابا کمتر ازدوسال حسینی مقایسه می کنید . مگراستانداربا تدبیر حسینی وحمایت او منصوب نشده ،اگه کارهای عمرانی دراین دوره کار دولتمردان است در دوره های گذشته هم چنین بوده
Iran, Islamic Republic of
حسینی درهمین مدت کوتاه نمایندگی فقط ۱۱۰ میلیاردتومان برا مسیرارتباطی باشت و چرام گذاشته وپیمانکاران مشغول کارند
علی
Iran, Islamic Republic of
تنها راه برون رفت از ظلم نمایندگان فقط وفقط & است.مردم گچساران اگر الزاینر ندارند نباید کن کاری نمایندگان سابق چون جعفری حسینی وبرادرش و ظلم وفساد ورانت خواری تاجگردن علی الخصوص در مورد استخدامی را فراموش کنند.با جنبش رای باطله به تصمیم گیرندگان مرکز پیغام دهیم که سالهاست که افرادی پا بر گرده مردم نهاد وپله ترقی خود وآشنایانشان شدند مردمی که فقط زمان انتخابات مردم برایشان اهمیت دارد وبعد از پل بریم دیگر مردم گچساران فراموش می شوند&
گچساران بزرگ
Iran, Islamic Republic of
فقط تاج مثل تاج می باشد
دیدگاه
Iran, Islamic Republic of
اگر تاجگردون توسط آقایان در این دوره از انتخابات مجلس تایید صلاحیت شود باید سید باقر موسوی جهان آباد که سال‌هاست بدون هیچ دلیل و مدرک مشخص و موجهی رد صلاحیت شده است هم تایید شود

البته شاید تاجگردون به این دلیل تأیید صلاحیت شود که دیدگاه مشخص و مستحکمی در مسایل سیاسی و اجتماعی ندارد و همواره بر موج ها سوار می شوند
چیزی که مطلقا در ذات و ماهیت سید باقر موسوی وجود ندارد
دنا
Iran, Islamic Republic of
عملکرد حسیتی ها در این دوسال نه تنها خودشان را در نظر مردم و جریانات سیاسی مطرود و منزوی کرده بلکه برای همه رقبا علی الخصوص تاجگردون ردای برد انتخابات را جلو جلو پیشکش نموده تند . شخص سید ناصر که نتوانست در سطح یه فرد سیاسی حتی متوسط ظاهر شود و از همان ابتدای کار با رفتار مغرورانه و میان تهی خویش ، جریان انقلابی استان را بطور کامل از خود رنجاند و در سطح شهر ستانهایش هم با انزوای مجموعه انقلابیون واقعی و سپردن میدان به معامله گران بوقلمون صفت که هیچ جای ثابتی ندارند و مدام در حال تغییر رنگ و جابجایی خود بین برندها هستند ، حسابی طومار این خویش را در هم پیچیده است .
علی ایاالحال ، اگر تاجگردون تایید شود که آرای قریب به اتفاق دو شهرستان را براحتی کسب خواهد کرد ، ولی درصورت عدم تایید صلاحیت ایشان ، فطعا پشت سر هرکس قرار بگیرد با رای بالایی وی را رهسپار مجلس خواهد نمود
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تاج با اختلاف حداقل ۶۰ هزاری پیروز انتخابات هست
Iran, Islamic Republic of
بنظر می رسد این تحلیل به نفع یک کاندید خاص انجام شده است.
این کار اگر کار کپنا است درست نیست
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
خدامیدونه هرجه هم پارتی بازی کنه اماابهت وعزت به گچساران داد واقعاحیفه عکسش تویه متن کنارناصرحسینی باشه
Iran, Islamic Republic of
آره واقعا هرچی نگاه میکنیم یک نماینده متخصص وبانفوذ قدر ولابی گر از بین کاندیداهانیست. خدا خودش اخروعاقبت گچساران رابه خیرکنه
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون تایید نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
تاج تاج نکنید؛ تکلیف ایشون مشخص است.
مکاری
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی خنده داره و صدالبته تاسفبار که تاجگردون آن مرد بزرگ رو با ناصرحسینی حتی در حوزه نظری و نه عملی مقایسه کرد.. اگر تاجگردون آمد ما حضوری چشمگیر در انتخابات خواهیم داشت در غیر اینصورت نمی‌خواهیم در این چرخه معیوب و ویرانگر شهرمان نقشی داشته باشیم
جهان
Iran, Islamic Republic of
جز منفی بافی چی گفتی خدایی خودت هم نمیدونی چی گفنی
باشتی
Iran, Islamic Republic of
اگه تاجگردون تایید بشه صددرصد قبوله
ولی هر کسی فکر میکنه تاجگردون تایید میشه از عالم سیاست هیچی نمیدونه
تاجگردون حداقل تا پایان دولت فعلی در حاشیست
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی هر کی باشه فقط تاجگردون نباشه.
خیلی خوب گفتید که بیشتر کاراش شومن بازی بود و فقط برای خودش جنبه تبلیغاتی و داشت.
امان از تبعیضها و پارتی بازیهای وحشتناک تاجگردون
دیل
Iran, Islamic Republic of
دوسال گچساران نماینده نداشت چه فرقی داشت با زمانی که جعفری وحسبنی وتاجگردون واین حسینی داشت .خداوکیل بحال من هیچ فرقی که نداشت اتفاقا دوران بدون نمایندگی هیچ تنش نبود وهمه چی روی روال پیش میرفت.دست بردارین از این جماعت
جوانان وایثارگران
Iran, Islamic Republic of
این دوره اگر خیانت نشود اقای جعفری با ارای پاک به مجلس میرود انشاااه
Iran, Islamic Republic of
اگر تاجگردون تأیید نشد مثل دوره قبل رای نمی دیم
Iran, Islamic Republic of
شومن بازی نبود بیشتر پروژه های گچساران و باشت با بودجه ملی در حال پیشرفت بودن
بیشترشون بعد از تاجگردون متوقف شدن یا بودجشون استانی شد
اولین اتفاق بعد از تاجگردون بردن هلی کوپتر اورژانس گچساران بود یادتون رفته ؟
اسد
Iran, Islamic Republic of
خنده داره نوشته دکتر جنتی را تاجگردون ارتقا داد ،گرچه در توانمندی تاجگردون حرفی نیست ولی یک صدم توانایی را که داشت برای این دو شهرستان به کار نبرد همش دنبال عده ای خاص بود اتفاقا یکی از بزرگترین عیوب تاجگردون زمین زدن نخبگانی بود که توان مدیریتی بالای در سطح کشوررا داشتند من یادمه تاجگردون به شدت مخالف انتصاب جنتی بعنوان مدیرکل بنیاد مسکن بود ولی زمانی که توانمندیهشو دیدند رشد کرد وبه عنوان یه جوان تحصیلکرده ،وتلاشگر زمانیکه اقای تاجگردون مسیولینی نداشت رشد کرد تامدیرکل تهران شد الان هم یقینا تاجگردون قبول میشه و
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
دعای پدرها ردخور ندارد

دعای پدرها ردخور ندارد

با اینکه تصور می‌کنیم مادر جایگاه بالاتری نسبت به پدر دارد اما بسیاری از ما از جایگاه ...
1