تاریخ انتشار
جمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۴۶۶۲۶۴
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

امام جمعه یاسوج: عضویت در گروه اقتصادی بریکس و شانگ‌های بیانگر فعال بودن ایران در عرصه بین‌المللی است

۱
۰
امام جمعه یاسوج: عضویت در گروه اقتصادی بریکس و شانگ‌های بیانگر فعال بودن ایران در عرصه بین‌المللی است
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: عضویت ایران در گروه "بریکس" و سازمان همکاری‌های اقتصادی "شانگ‌های" نشانگر فعالیت اثرار‌گذاری کشور در عرصه بین‌المللی است.
به گزارش کبنا، آیت الله "سید نصیر حسینی" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج، اظهار کرد: ایران با عضویت در این سازمان‌ها و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی خود می‌تواند تعاملات تجاری بیشتری داشته باشد.
حسینی با اشاره به اهمیت عضویت ایران در گروه "بریکس" گفت: عضویت در این گروه دستاورد بزرگی است چرا که اعضای این گروه حجم زیادی از تولید ناخالص دنیا را دارد و ایران می‌تواند بهنگام از این فرصت بهره‌مند شود.
پانزدهمین نشست سه‌روزه بریکس از ۳۱ مرداد در ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی آغاز شده است که پذیرش اعضای جدید از جمله ایران در گروه بریکس از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این نشست است.
تاکنون ۲۳ کشور به طور رسمی علاقه خود را برای پیوستن به این گروه اقتصادی ابراز کرده‌اند و در مجموع ۴۰ کشور عضویت در بریکس را دنبال می‌کنند که ورود رسمی اعضای جدید نیز باید با موافقت همه کشور‌ها صورت بگیرد.
آفریقای جنوبی به عنوان میزبان رسمی این نشست سران در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی به عنوان نخستین کشور پذیرفته شده، به عضویت در این گروه درآمد و از همان زمان صادرات این کشور به چین چهار برابر و به بزرگ‌ترین شریک تجاری آفریقای جنوبی تبدیل شده است.
نماینده ولی فقیه با اشاره به هفته دولت گفت: اینکه دشمن رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس قوه قضائیه کشورمان را به همراه ۷۲ تن به شهادت می‌رساند بیانگر این مطلب است که جبهه استکبار به شدیدترین نحو ممکن با پیشرفت و کشور دشمنی دارد.
وی تأکید کرد: هفته دولت فرصتی ارزشمند است تا مسوولان خدمات و دستاورد‌های نظام اسلامی را بدرستی در جامعه تببین کنند.
امام جمعه یاسوج با اشاره به روز پزشک گفت: جامعه پزشکی به سبب خدمات ارزشمند خود مورد احترام و اعتماد اقشار مختلف مردم است چرا که پزشکان همواره در عرصه‌ها و مقاطع مختلف تاریخی با ایثار و از خود گذشتگی صحنه‌هایی ارزشمند را در اذهان جامعه و تاریخ به ثبت رسانده‌اند که نمونه بارز و روشن آن در هشت سال دفاع مقدس، و نیز عرصه مبارزه با بیماری کرونا بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بریکس چیست
(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

تصاویری از سلام عربی کریستیانو رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر عربستان را مشاهده ...
تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
1