تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۶۴۵۴۱
کبنا گزارش می دهد؛

فرماندار دنا بجای سیاسی کاری مشکل تنش آبی سادات محمودی را حل کند / دهیاران: با 400 متر لوله مشکل آب حل می شود؛ می گویند صبر کنید! / اگر واقعا پای کار بیایند، ما خودمان راهکار می دهیم

۱۰
۰
فرماندار دنا بجای سیاسی کاری مشکل تنش آبی سادات محمودی را حل کند /  دهیاران: با 400 متر لوله مشکل آب حل می شود؛ می گویند صبر کنید! / اگر واقعا پای کار بیایند، ما خودمان راهکار می دهیم
کبنا ؛به گفته یکی از دهیاران و مردم بخش سادات محمودی ضمن گلایه از تنش آبی در روستاهای این بخش گفت: این مشکل مربوط به چندین سال است و مشکل امروز و دیروز نیست.
به گزارش کبنا نیوز، مدیریت ضعیف در شهرستان و بی توجهی مسوولان به حل مشکل مردم موجب شده که حدود 8 سال مردم این منطقه از وضعیت تنش آبی در رنج باشند. یکی از دهیاران می گوید مشکل تنش آبی با نصب 400 متر لوله حل می شود ولی اقدامی صورت نمی گیرد.

یکی از دهیاران بخش سادات محمودی گفت: آب کم و زیاد می شود، هر 48 ساعت یک بار آب داخل شبکه می آید و چون تعداد خانوار بالا است ، نیم ساعت که آب باز باشد تمام منبع خالی می شود.
وی با بیان اینکه منبع آب روستای رودشتی و له سواره و لما یکی است، گفت: مشکل آب شدت زیادی دارد و مردم در گرمای تابستان با مشکلات زیادی مواجه شده اند، این مشکل مربوط به امسال هم نیست.
وی اظهار کرد: اگر هدفشان کار کردن باشد، بیایند ما راهکار را هم می دهیم، یک چشمه قدیم داریم که برای آب شرب استفاده می کردیم، ولی الان فقط 10 خانوار از آن استفاده می کنند. چون مردم نتوانستند با هزینه خود آب را داخل منبع بگذارند.
این دهیار خطاب به اداره آب و فاضلاب گفت: می توانند کار کنند، و اگر واقعا پای کار بیایند، ما خودمان راهکار می دهیم، فرماندار می تواند دستور دهد که اداره آب و فاضلاب همکاری کند، اداره آب و فاضلاب باید همکاری کند ولی می گویند بودجه نداریم.
وی افزود: بیش از 6 سال است که این مشکل وجود دارد، نامه نگاری شده و حضوری هم به روستاها امده اند ولی متأسفانه کاری صورت نگرفته است. این سمت رودخانه روستاهای بنستان، لما علیا و سفلی، رودشتی، له سواره، دزک علیا و سفلی و ... با این مشکل مواجه هستند و مربوط به چند سال می شود.
یکی دیگر از دهیاران بخش سادات محمودی اظهار کرد: از 48 ساعت چند ساعت آب وارد منبع می شود، یکبار منبع پر می شود و قطع می شود.
وی گفت:قبلا دو لوله 120 اینچی برای چند روستا وجود داشت، این دو لوله بعد از سیل قطع شد و یک لوله 90 اینچ بجای این دو لوله جاگذاری شده که بسیار کم آب را پمپاژ می کند.
پیگیری کرده ایم، قرار بود در روستای باگ چاه آب بزنند و آب به روستاهای سادات محمودی منتقل شود ولی انجام نگرفت.
اگر بخواهند کار خوبی انجام دهند باید در خود منطقه سادات محمودی چاه بزنند وگرنه فایده ای ندارد.
این مشکل مربوط به 3 سال پیش تا الان است. پمپاژ در دوره 4 سالۀ قبلی اینجا نصب شد، لوله کشی شد و وسط تابستان اینطور نبود که آب نباشد، مشکل آب نداشتیم.
وی گفت: ولی در این دوره، چاه آب در روستای سادات محمودی نزدند و بودجه را بردند به روستای باگ، که آنجا هزینه شود و چاه آنجا ایجاد شود.
وی بیان کرد: با 400 متر لوله مشکل آب حل می شود، در حالی که مردم را حواله به بعد می کنند، می گویند صبر کنید تا آب باگ برای شما بیاید، در حالی که مشکل سادات محمودی با آب روستای باگ حل نمی شود.
به گزارش کبنا نیوز، روابط عمومی آب و فاضلاب اعلام کرد که برای رفع مشکل آب آشامیدنی این دهستان ساخت مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی و نصب پمپ ۱۳۰ کیلوواتی با هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان انجام شد و به زودی آبرسانی به صورت نوبتی به این روستاها نیز حذف می شود و به محض جذب اعتبار جداسازی خطوط انتقال آب روستا‌های این مناطق در دستور کار قرار می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در شهرستان دنا شاهد پدیده شهروندان درجه ۱ و شهروندان درجه ۲ (بقیه مردم) هستیم.خدمات رسانی بر اساس این دیدگاه انجام میشه
دنا
Iran, Islamic Republic of
وظیفه ای جز جمع کردن رای ندارد ، البته مردم دنا هم خوب دست اینها را خوانده ، وعده اسفند ماه ۱۴۰۲
Iran, Islamic Republic of
کمایی حواست باشه معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب خواهر زاده استانداره یه وقت جیره ات کم نشه .
آگاه
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب کمایی ۴۰۰ مترلوله که فرمودی الان همون یک لوله کارشوانجام میده متاسفانه باتوجه به کم بودن دبی آب چاه امکان هرگونه کاری دراون مسیربی فایده هست دوستان بدون اینکه نظرشون کارشناسی باشه فرمانداری وآبفا رومتهم میکنند
Iran, Islamic Republic of
سلام دنبال مال و منال جمع کردن کوتاهی هم نمیکنه
بسطامی
United States
هماهنگی کن ببین جلسه بعد روشنفکر خونه کی .
کارمند
Iran, Islamic Republic of
این روزا تمام آدمای روشنفکر که پست گرفتن دیگه کار نمیکنن و فقط دنبال فعالیت های انتخاباتی هستن
محسن صمدی
Romania
چرا فرماندار قبلی مشکل حل نکرد..که میگید سیاسی کاری کرده فرماندر جدید
Iran, Islamic Republic of
کمایی دیگه داری خیلی شورش رو درمیاری.. شده تا حالا از مدیران گچسارانی و باشتی ذره ای انتقاد کنی دروغگوی پست؟
تو یه آدم کثیف و پست و دروغگویی هستی که دشمنی با بویراحمد در خون و پوست و گوشتته اگر نه مدیران بویراحمدی هر چی هم کار کنن تو از تخریب اونها ابایی نداری... شک نکن به حسابت بابت این رفتارها و تهمت زدنها برخورد میشه. از الان تو یاسوج پشت سرت رو هم بپا مگر اینکه دیگه خودتو نشون ندی پوفیوز
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا این ریشه نفاق و فتنه و اختلاف را در بین ایل بزرگ تامرادی را با رای ندادن به روشنفکر و حذف ایشان و انتخاب آقای خرامین یا مقدم بر خواهیم چید
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1