تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۴۶۴۵۴۹
دیوان عدالت اداری حکم انتصاب میثم لطیفی معاون رئیس جمهور را ابطال کرد

دوشغله‌ها در صف خروج از دولت | چه افراد دیگری باید با کابینه خداحافظی کنند؟ / دو شغله‌های کهگیلویه و بویراحمد چه کسانی هستند؟

۱۱
۱
دوشغله‌ها در صف خروج از دولت | چه افراد دیگری باید با کابینه خداحافظی کنند؟ / دو شغله‌های کهگیلویه و بویراحمد چه کسانی هستند؟
کبنا ؛ابطال حکم میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری استخدامی در واقع نور امیدی را ایجاد کرد و مشخص شد که دستگاه‌های قضایی، نظارتی و اداری در برخورد با تخلفات و اصلاح بعضی از امور مسامحه ندارد. این دولت تمام تلاش را می‌کند که بهترین خدمات‌رسانی را در حق مردم انجام بدهد. اما متأسفانه به هر دلیلی در بدنه دولت افرادی به عنوان مدیر و مسوول انتخاب می‌شوند که این افراد هیچ گونه رابطه استخدامی با دولت ندارد و بر اساس برخی اطلاعات بعضی از کسانی که در استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولیت بر عهده گرفته‌اند، در موسسات غیردولتی مسئولیت داشته‌اند و قانون اداری باید توضیح که آیا این افراد می‌توانند، در دولت مسئولیت بگیرند یا خیر؟ همه چیز در این باره شفاف نیست و مردم منتظر شفاف سازی در این خصوص است.
دانشگاه امام صادق(ع) در جامعه به عنوان یک مجموعه دانشگاهی تربیت کننده مدیران نظام شناخته می‌شود و در دولت‌های مختلف پس از انقلاب بوده‌اند عده‌ای از مدیران دولتی که فارغ‌التحصیل این دانشگاه بوده‌اند. اما به نظر می‌رسد در این میان دولت سیزدهم سید ابراهیم رئیسی در به‌کار گرفتن فارغ‌التحصیلان امام صادقی رکورد شکسته و بخش زیادی از مدیران دولتی حوزه‌های مختلف از دانشگاه امام صادق(ع) هستند. در همان زمان رای اعتماد به وزرای دولت در سال 1400 سید کاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا با اشاره‌ای به این مساله در قطعه شعری دو بیتی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: «گفتند که یاران موافق هستند/ مجنون شده‌اند و همه عاشق هستند | نصف وزرای تو ‎رئیس‌جمهور/ از مدرسه ‎امام صادق هستند.»
به گزارش کبنا، در این راستا کافی است نگاهی به مدیران دولتی بیندازیم تا ببینیم حجت‌الله عبدالملکی (وزیر پیشین کار و دبیر فعلی شورای عالی مناطق آزاد)، سید احسان خاندوزی (وزیر امور اقتصادی و دارایی)، علی بهادری جهرمی (سخنگوی دولت)، علی باقری کنی (معاون سیاسی وزیر امور خارجه)، مجید عشقی( رئیس پیشین سازمان بورس)، علی صالح‌آبادی (رئیس پیشین بانک مرکزی)، وحید یامین‌پور( معاون جوانان وزیر ورزش)، سید محمد حسینی( معاون پارلمانی رئیس‌جمهور) غلامحسین اسماعیلی (رئیس دفتر رئیس‌جمهور)، میثم لطیفی (رئیس سازمان اداری و استخدامی) و در نهایت آخرین نفر داوود منظور (معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه) از دانشگاه امام صادق(ع) به دولت راه یافته‌اند.
این در حالی است که طی این دو سال بسیاری بر مساله اشتغال برخی مدیران دولتی در بیش از یک حوزه فعالیت تاکید داشته‌اند و در همین راستا بعضا نام برخی افراد نیز در این میان مطرح شده بود. از طرفی به جهت اینکه مطابق قانون حضور در هیأت علمی برخی دانشگاه‌ها همچون دانشگاه تهران منافات و تعارضی با اشتغال در پست‌‌های دولتی ندارد، عده‌ای از مقامات دولتی که همزمان در برخی دانشگاه‌ها نیز تدریس می‌کنند مشکلی از باب اشتغال در دو جا ندارند. اما به نظر می‌رسد اگر باشند کسانی که مشمول این قانون نشوند و در زمره دو شغله‌ها محاسبه گردند باید روند دیگری در خصوص آنها در پیش گرفته شود. 
ابطال حکم رئیس سازمان اداری و استخدامی
روز گذشته بود که خبری در رسانه‌ها در خصوص ابطال حکم رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور منتشر شد. خبری عجیب که طی آن پس از دو سال معاون رئیس‌جمهور باید از شغل دوم خود کنار رفته و به شغل اول خود در هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) باز گردد. در این خبر آمده است: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری رأی به ابطال حکم «میثم لطیفی»رئیس سازمان اداری استخدامی کشور داد. لطیفی شهریور ۱۴۰۰ با حکم رئیس‌جمهور به ریاست سازمان اداری و استخدامی منصوب شده بود. طبق اعلام این رأی که به امضای حجت‌الاسلام مظفری؛ رئیس دیوان عدالت اداری رسیده است، انتصاب میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور به‌دلیل عضویت وی در دانشگاه امام صادق(ع) به‌عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی، غیرقانونی است و ازاین‌رو حکم انتصاب وی که از سوی سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در شهریورماه سال 1400 صادر شده بود، ابطال می‌شود. در گردش کار این دادنامه آمده است: ‌«دانشگاه امام صادق(ع) به تصدیق وزارت علوم موسسه‌ای غیر دولتی و غیر انتفاعی محسوب می‌شود و مستفاد از ماده 47 قانون خدمات کشوری که در آن آمده است: به کارگیری کارمندان شرکت‌ها و موسسات غیردولتی برای انجام تمام یا بخشی از وظایف و اختیارات پست‌های سازمانی دستگاه‌های اجرایی تحت هر عنوان ممنوع است و استفاده از خدمات کارمندان این گونه شرکت‌ها و موسسات صرفاً براساس ماده (۱۷) این قانون امکان‌پذیر است.
لذا ماموریت و اساسا به کارگیری ایشان طی حکم معترض عنه در ساختار مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری فاقد مبنای قانونی و مخالف این ماده است.» این در حالی است که به نظر می‌رسد داوود منظور؛ دیگر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) بوده و شاید چنین قانونی شامل وی شود. هر چند که اگر این گزاره تصدیق گردد باید پس از خروج میثم لطیفی از کابینه رئیسی منتظر دومین خروجی این بار از سازمان برنامه و بودجه باشیم و «منظور» از کابینه جدا شود. باید دید که صحت چنین گزاره‌ای تا چه حد تایید خواهد شد. 
قانون دوشغله‌ها بستر به کارگیری نیروهای دیگر
یک حقوقدان در خصوص ابطال حکم میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری استخدامی اظهار داشت: قانون منع اشتغال افراد به دو شغل در راستای جلوگیری از استفاده مدیران دولتی از دو حقوق و در عین حال عدم تقسیم انرژی و توان مدیران در مشاغل مختلف است. علی نجفی توانا به آرمان ملی گفت: ما در سال‌های گذشته با پدیده مدیر چندگانه یا مدیران چند شغله مواجه بودیم و چون مانند بسیاری از امور در کشورمان نظارت به معنای واقعی اعم از قانونی و اداری وجود نداشت و حاکمیت جناح‌ها اصولا مانع از این می‌شد که این نظارت انجام شود در بسیاری از موارد نیز اصولا شاید جناح‌ها احساس می‌کردند که باید از مدیران مورد اعتماد در سمت‌ها استفاده کنند تا ضمن راهبرد برنامه‌ها اجرای آنها را هماهنگ با سیاست کلی حاکم بر جناح داشته باشند و عملا برخوردی با افراد چند شغله و با چند گونه درآمد وجود نداشت. اگر هم گاهی دیده می‌شد برای این بود که به نوعی رقیب را از صحنه خارج کنند یا در برخورد‌های جناحی این واکنش‌ها ظهور و بروز یابد.
وی تصریح کرد: ضمن دفاع از اساس این قانون و موثر بودن آن هم برای جلوگیری از سوءاستفاده اشخاص از رانت روابط و چند شغله بودن و در آمدهای متعدد این اقدام باعث می‌شود تا بستر به کارگیری نیروهای دیگر فراهم ‌آید و نوعی انحصار در مدیریت در چارچوب جناح یا تفکر گروهی جلوگیری به‌عمل ‌آید. به نظر می‌رسد اگر این رویه به صورت کلی و با حالت عام اجرا شود و تغییری در اجرای آن نباشد می‌تواند به نوعی در پالایش نظام مدیریت کشور موثر باشد.
کبنا نیوز آمادگی درج پاسخ مسوولان مربوطه را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

قانونگذار اقدام قانونی نماید .سازمان بازرسی.ورود نمایید
Russian Federation
// کارمند جهاد دانشگاهی استان که نهاد عمومی غیره دولتی است رفته معاون پشتیبانی پارک علم فناوری استان شده است پس سازمان بازرسی که ناظر قانونگذار است اقدام بفرماید
منصف
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی هم رئیس اتاق تعاون استان هست هم مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش گشاورزی استان
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
در همین استان خودمان، معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج بدون‌ داشتن شرایط قانونی احراز پست معاونت دانشگاه، حدود یکسال و نیم است که به ناحق به این کرسی تکیه زده است. نه نهادهای نظارتی ورود می‌کنند و نه دوستان انقلابی! و متشرع! از جمله خود ایشان اهمیتی به این قانون شکنی آشکار می‌دهند. قانون خوب است برای دیگران. طبق آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها، معاون دانشگاه باید دکترا داشته باشد و حداقل پنج سال با مدرک دکترا هیات علمی بوده باشد. معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج مربی با مدرک معادل کارشناسی ارشد می‌باشد.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدزاده بایددرخصوص انتصاب آقای اسماعیلی به عنوان دبیر شورای مبارزه با موادمخدر که عضو هیات علمی دانشگاه آزادگچساران هم هست جواب دهد.اصولگرایانی که به هیچ اصولی پایبند نیستند.
حسن
Iran, Islamic Republic of
کپتا نیوز به امیرالمومنین خون سرت زیاد شده بابا داخل همه چیز دخالت نکن ....
کلات
Iran, Islamic Republic of
/ یقد فشار بهت اومده حد اقل ۳۰درصد جوانان نخبه و تحصیل کرده بدون شغل و کار هستن .
Iran, Islamic Republic of
عامو به خدا اونایی که ادعای می کنن نمی ذارن حکم دیوان اجرا بشه و از طرفی ۵۰شغله بودن نیروهای تحت امرشان هم قانونی و شرعی شمرده میشه، در مورد همین خواهیم دید
کبنای متقلب
Iran, Islamic Republic of
جالبه
الان فهمیدم کبنا بخش زیادی از اخبارش رو نه با تحلیل قلمی خود بلکه با کپی پیست اخبار سایر رسانه ها، با غرور ناشی از جهالت بنام خود نمایش میده.. متاسفم برای این رسانه بیسواد که با ارائه تحلیلهای خبری سایر رسانه ها بدون درج منبع خبری رسانه ای، سعی در القاء فهم و درک و تسلط دروغین خود در مسائل روز سیاسی اجتماعی و اقتصادی به جامعه دارد..
با یه سرچ ساده میتوان منبع اصیل این اخبار و تحلیلهارو در سایت رسانه (( آرمان ملی)) به عینه مشاهده کرد.
کبنا، بهتره از این به بعد منابع اخبارت رو ذکر کرده و نوع بیان خبرت رو با اشاره به سایت اصلی منبع خبری مشخص کنی زیرا نشر اخبار دیگر رسانه بنام خودت از مظاهر مشخص نقض قانون تالیفات در قانون مجازات اسلامیست و با وزین نشان دادن دروغین قلم خود، که بصورت رگباری اخبار رو شب و روز منتشر میکنی افکار عمومی رو فریب نده...

پیام رو تمام و کمال نمایش بده و سانسور نکن
Iran, Islamic Republic of
آقای احمد پاکدل هم کارشناس مسئول واحد توسعه شبکه بهداشت گچساران هست و هم رییس مرکز بهداشت گچساران !!!
آقای محمدرضا کوهکن هم کارشناس بهداشت محیط هست و هم رییس امور اداری شبکه بهداشت !!!
این افراد هم حقوق مزایای مستمر حکم کارگزینی خود را دریافت می کنند و هم حقوق ومزایای غیر مستمر شغل دوم خود را !!
طبق قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل باید بین 6 ماه تا یک سال از خدمت منفصل شوند!!
بازرسی دانشگاه و حراست دانشگاه علوم پزشکی کجایید ؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فرماندار لنده و رئیس فرهنگ وارشاد بهمئیی هیچ جا استخدام نبوده واساسا کارمند هم نبوده اند
Iran, Islamic Republic of
پاسدارای باز نشسته هم داخل شرکتن نفت یت مالک استر دوبره میرن سرکار این همه جون بیکار ونامید
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1