تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۶۱۵۹۰
از سایت کبنانیوز تعجب می‌کنیم

جوابیه مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مطالب کبنانیوز؛ مؤسسه‌ای که ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفته در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰۰ برنامه فرهنگی اجتماعی اجرا کرده

۱۶
۴
جوابیه مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مطالب کبنانیوز؛ مؤسسه‌ای که ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفته در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰۰ برنامه فرهنگی اجتماعی اجرا کرده
کبنا ؛مسعود نوری تل‌زالی_ مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متنی به گزارش‌های کبنا نیوز پیرامون توزیع اعتبارات بین موسسات (سازمان‌های مردم نهاد) واکنش نشان داد و نوشت: مؤسسه‌ای که ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به آن تعلق گرفته و در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰۰ برنامه فرهنگی اجتماعی اجرا کرده و دارای ۱۴ کارگروه و مؤسسه تحت پوشش در حوزه‌های تخصصی فعالیت می‌کند.
به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است.
مدیر محترم سایت کبنا نیوز
با سلام
احترامأ؛ در پاسخ مطالب مطروحه در آن سایت، پیرامون اعتبارات سازمان‌های مردم نهاد دستور فرمائید جوابیه زیر عینأ در همان صفحه درج گردد
اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بخشی از مجموعه وزارت کشور در استان است که تنها نقش پشتیبان سیاستگذاری و تسهیلگری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را دارد و شأنیت اجرایی نیز ندارد. فلذا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ضمن هماهنگی بین دستگاه‌های متولی و کمک به آن‌ها از طریق جذب مشارکت مردمی، برنامه‌های مدون حسب دستور العمل‌ها و آئین نامه‌های ابلاغی از مرکز را دارد. یکی از رسالت‌های این اداره کل حمایت از سمن‌ها و مؤسسات مردم نهاد می‌باشد که در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی کنشگری دارند.
در این راستا هر ساله وزارت کشور بودجه‌ای برای حمایت از مؤسسات مردم نهاد اختصاص می‌دهد. بدیهی است این بودجه باید به مؤسساتی تعلق گیرد که اولاً) صوری نباشند و وجود خارجی داشته باشند ثانیاً) پل ارتباطی بین مردم و دولت باشند و ثالثاً در اجرای برنامه‌ها سهم آورده‌ای از سوی مردم و خیرین داشته باشند.
۱. در خصوص بودجه مورد نظر، عملکرد این اداره کل کاملاً شفاف، قانونی و منطبق بر آئین نامه و ضوابط ابلاغی است. فلذا آمادگی شفاف‌سازی در جلسه‌ای با حضور خبرنگاران و سمنها را دارم، اخلاق حرفه‌ای نیز ایجاب می‌کرد که ابتدا شما از واقعیت مستندات مطلع می‌شدید سپس نسبت به انتشار اقدام می‌کردید.
۲. جای بسی تعجب و تأمل است که سایت پرطرفدار کبنا از سایر دستگاه‌های فرهنگی استان و دولت‌های گذشته که اعتبارات مناسبی داشته‌اند هیچگاه از وضعیت اعتبارات مطالبه‌گری نکردید و آنگاه که وضعیت آسیب‌های اجتماعی نظیر مواد مخدر، اعتیاد، مشروبات الکلی، خودکشی، طلاق و حاشیه نشینی رکورد شکن بود چرا از اعتبارات اجتماعی و فرهنگی سراغی نگرفتید و عملکرد متولیان را به چالش نکشاندید؟ چرا از اعتبارات هنگفت سمنهای صوری و بعضاً دولت ساز سراغی نگرفتید و از مناسبات و روابط ناسالم گزارش تهیه نکردید؟
۳. جهت استحضار مردم شریف استان، بودجه مورد اشاره در آن سایت از اعتبارات فصل ۵ بودجه بوده که با عنایت استاندار محترم، معاون محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی و همچنین معاون محترم توسعه مدیریت و منابع استاندار در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی با بیش از ۴۳ مؤسسه غیر دولتی فعال که طی یکسال گذشته دارای اقدامات و رزومه قابل دفاع بوده‌اند مساعدت گردید. لازم به ذکر است این مبالغ براساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور تنها بعنوان کمک هزینه برنامه‌ها اهداء شده است و سمنها می‌بایست از محل مشارکت‌های مردمی نسبت به تأمین هزینه برنامه‌های خود اقدام نمایند.
۴. در مطلب منتشره آن سایت ادعا شده که برخی مؤسسات از این اعتبارات بی‌بهره‌اند. بدیهی است این بودجه در راستای اهداف این اداره کل و صرفاً بر اساس میزان فعالیت سمنها توزیع شده است و همچنین میزان این بودجه به حدی نیست که بتوان تمامی مؤسسات را در استان پوشش داد.
۵. ادعا شده است که به برخی از مؤسسات اعتبار زیادی پرداخت شده است. بدیهی است عدالت به معنای مساوات و تقسیم یکسان نیست بلکه اختصاص بودجه به هر مؤسسه متناسب با سابقه فعالیت، توانمندی و حجم فعالیت و کیفیت و کمیت برنامه آنهاست؛ بعنوان مثال مؤسسه‌ای که ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به آن تعلق گرفته و در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰۰ برنامه فرهنگی اجتماعی اجرا کرده و دارای ۱۴ کارگروه و مؤسسه تحت پوشش در حوزه‌های تخصصی فعالیت می‌کند.
در پایان این اداره کل ضمن استقبال از هر گونه انتقاد سازنده، آماده شفاف‌سازی در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بوده و از تمامی مردم، اهالی رسانه و کارشناسان برای کمک به وضعیت اجتماعی و فرهنگی استان دعوت به همکاری می‌نمایند.
والعاقبه للمتقین

بیشتر بخوانید؛ 

سازمان بازرسی ورود کند / در تقسیم اعتبار بین موسسات مردم‌نهاد کهگیلویه و بویراحمد تخلفاتی رخ داده است؟ / نوری: این حرف‌ها شیطنت برخی آقایان است 

اسامی مؤسساتی که پول گرفته‌اند را منتشر و خروجی فعالیت آن‌ها را تبیین کنید
نام شما

آدرس ايميل شما

ملت
Iran, Islamic Republic of
تاثیرش رو بفرمایید والا نه 300 تا 3000 تا برنامه اجرا کرده باشه
...
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
محض رضای خدا از فرهنگ صحبت نکنید که کار رو هزار برابر بدتر کردید
Iran, Islamic Republic of
دکتر نوری مدیر کل انقلابی وپای کار
درود خداوند برشماباد
سرباز ولایت
Iran, Islamic Republic of
دکتر نوری مدیر کل انقلابی وپای کار
درود خداوند برشما باد
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
درود خداوند متعال برشما باد مدیر کل انقلابی،دکتر نوری
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
درود خداوند بر جناب دکتر نوری مدیر کل امور اجتماعی .مدیر پای کار انقلابی
کاشکی که استان چند مدیر دیگه مث جنابعالی داشت
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
بله عدالت در پرداخت یکسان نیست ، عدالت در فعالیت است و فعال بودن رو هم جنابعالی تعیین کنی ، آفرین بر شما ، خدا اجرتون ضایع نکنه
حمید
Iran, Islamic Republic of
دکتر نوری مدیرکل دلسوز جهادی انقلابی و پای کارمیدانی میباشد
شهروند
United Arab Emirates
تعجب نداره
جوابت هم قانع کننده نبود
والا ایطور که تو ایگی ای موسسه باید الان تمام اسیب های اجتماعی و معظلات را حل کرده باشه
چیزی که ما نمی بینیم
این حرفا و مستندات رو کاغذ/مردم میفهمن و می بینن فرق بین گفتار و عمل را
خانم دکتر
Romania
شما گفتید ما باور کردیم. اگه ریگی تو کفشاتون نیست شما نام موسسه فرهنگی را بفرمایید و کبنانیوز هم لطف کرده و اسامی برنامه ها با تاریخ رو ذکر کنن. این دفاعیات درد نمیخوره. خدای نکرده اون نهاد ایرادی نگیره و البته مسئولان ناراحت نشن که واقعیت گفته‌ بشه
علی اکبر
United States
جناب دکتر نوری ازنیروهای توانمند وانقلابی وبابصیرت استان می باشد اگه استان ما چندتا نیروی به این توانمتدی داشت خیلی ازمشکلات مردم حل خواهد شد..
شهر بی صحاب
Iran, Islamic Republic of
یعنی متاسفم برای این جوابیه که توهین به شعور مردمه
حداقل اماری میدادی که منطقی و قابل قبول باشه
مدیریت ضعیف تو استان موج میزنه
مردم دیگه به کی اعتماد کنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب نوری چرا به انجمن های فعال در حوزه محیط زیست هیچ توجه و عنایتی ندارید؟
ایرانی
Romania
واقعا جای تاسف داره با این جوابیه که توهین به شعور ملت و رسانه ها هست . جوابیه زمانی جوابیه است که تشریف بیارید اسامی موسسات و لیست برنامه ها را اعلام کنید نه طلبکارانه و کلی گویی .
در ضمن متن کامنت ها راوخوندم یه چند نفر را به خط کردی لز شما به نام انقلابی کامنت بذارند . انقلابی و کلی گویی و جوابیه این شکلی به هم نمیخوره
مفسر
Iran, Islamic Republic of
تمام کامنتهایی که تعریف نوری رو داده توسط یک نفر نوشته شده اگه دقت کنید متن همش با یه مضمون نوشته شده خخ
ذره بین
Iran, Islamic Republic of
هر آدمی خودش میدون
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1