تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : ۴۶۱۱۸۳
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

نبود کارخانه خوراک آبزیان مشکل اصلی تولیدکنندگان ماهی است

۲
۰
نبود کارخانه خوراک آبزیان مشکل اصلی تولیدکنندگان ماهی است
کبنا ؛مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۱، حدود ۲۱ هزار و ۹۰۰ تن ماهی سردآبی در این استان تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.
به گزارش کبنا، اسحاق رستمی اظهار داشت: میزان تولید ماهی سردآبی در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.
وی افزود: این استان در سال‌های گذشته با تولید بیش از ۲۰ هزار تن تولید آبزیان رتبه سوم کشور در تولید آبزیان سردآبی را داراست اماخلأ نبود کارخانه خوراک آبزیان کار را برای توسعه مزارع ماهی استان سخت کرده است.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این کمبود به خوبی محسوس است و مقرر شده به صورت پیشنهادی در سفر دوم رئیس جمهور به استان سه مجموعه ۸۵ هزار تنی خوراک آبزیان در استان کلنگ زنی شود.
رستمی تأکید کرد: همچنین ایجاد چندین مجتمع خاویاری به صورت طرح پیشنهادی در سفر دور دوم رئیس جمهور، بر روی رودخانه‌های زهره و مارون در دستور کار قرار گرفته که با احداث این مجتمع‌ها تحول خوبی در حوزه شیلات استان خواهیم داشت.
وی ادامه داد: پیشنهاد مجوز طرح ماهی در قفس پشت سد‌های استان شامل سد مارون، ایلی آباد، کوهبرد و چمشیر نیز برای سفر دور دوم رئیس جمهور به استان در دستور کار قرار دارد.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با توجه به رتبه سوم این استان در کشور در زمینه تولید آبزیان سردآبی می‌طلبد ارتقای تشکیلاتی مدیریت شیلات در استان به اداره کل شیلات صورت گیرد.
رستمی تأکید کرد: هم اینک سه مجتمع آبزی پروری در استان شامل مجتمع در حال بهره‌برداری قلات به میزان ۴۵۰ تن، مجتمع هزار تنی چنار برم که ۱۰۰ تن آن احداث شده و مجتمع هزار تنی خاویاری مروارید که ۲۷۰ تن آن به بهره‌برداری رسیده وجود دارد.
بخش شیلات در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از ظرفیت‌های اصلی توسعه کشاورزی و اشتغال در دهه‌های اخیر مورد توجه قرار گرفت و دولت سیزدهم تمرکز بیشتری بر گسترش آن کرده است به گونه‌ای که فعلان این بخش از اقتصاد به آینده آن‌امیدوار شده‌اند.
ایرنا در پایان نوشت: استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین رودخانه‌های خروشان با وجود تولید ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور، ۵۷ رودخانه به طول یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر و۱۱ هزار کیلومتر آب راه، دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه منابع آبی است و بشار، مارون و زهره از مهمترین رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هستند. کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور بشمار می‌رود و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند. این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بدون هیچ سابقه ای رئیس شدی شکر خدا کن و کلاتو بنداز هوا.
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام،قبلا مجوز حداقل ۴ کارخانه خوراک آبزیان در شهرک‌های صنعتی صادرشده وزمین هم به متقاضی واگذارشده ،اول تکلیف اون اراضی ومجوزها را مشخص کنند بعد به فکر مجوز جدید باشند،تولید خوراک ماهی اولویت اولویت اول پرورش ماهی استان نیست
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1