تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۴۶۰۶۲۶
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

۱۱مرکز در کهگیلویه و بویراحمد آماده خرید کلزا و گندم کشاورزان شد

۱
۰
۱۱مرکز در کهگیلویه و بویراحمد آماده خرید کلزا و گندم کشاورزان شد
کبنا ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹ مرکز مسئولیت خرید گندم و ۲ مرکز نیز خرید کلزا در استان را انجام می‌دهند که اکنون این مراکز مجهز و آماده دریافت محصولات کشاورزان هستند.
سید علی معتمدی پور روز سه شنبه در نشست برنامه‌ریزی برداشت محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: برداشت گندم از ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در استان از شهرستان بهمئی آغاز می‌شود.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود، در سراسر استان بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش مطلوبی خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۹۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان امسال به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدار ۷۰ هزار هکتار دیم و مابقی بصورت آبی بوده و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.
معتمدی پور ادامه داد: میزان کشت کلزا نیز ۵۰۰ هکتار بوده و پیش‌بینی می‌شود ۷۵۰ تن برداشت از این محصول انجام گیرد.
وی ابراز کرد: برنامه‌ریزی مناسب به منظور بکارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع ضروری بوده و می‌طلبد ضمن بهره‌گیری از تمامی کمباین‌های موجود در استان از کمباین‌های استان‌های مجاور نیز استفاده کرد.
معتمدی پور گفت: همچنین درباره مدیریت و نگهداری آن‌ها تا پایان فصل برداشت، پلاک‌گذاری، تأمین سوخت و هزینه حمل و همچنین ابلاغ نرخ برداشت، برنامه‌ریزی مناسب و به موقع صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان در توزیع کود شیمیایی رتبه سوم، در کشت قراردادی رتبه اول و در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
وی از همکاری‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پیشبرد اهداف طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با این سازمان قدردانی کرد.
معتمدی پور ابراز‌امیدواری کرد با توجه به میزان بارندگی‌ها نسبت به میانگین بلند مدت و پراکندگی این بارش‌ها، شاهد افزایش میزان برداشت غلات در دیمزار‌های استان باشیم.
۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالیانه ۹۷۲هزار تن محصول کشاورزی تولید می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نادر
Iran, Islamic Republic of
منتظر باشید
وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

سیاسی بودن وزارت، در اولین روز‌های کاری بهار ۱۴۰۲، بار دیگر عرصه سیاست ایران را به خود ...
بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

بازداشت یک ساعته ترامپ و تفهیم ۳۴ اتهام به او

ترامپ در دادگاه با 34 اتهام روبه رو شد که همه آنها را رد کرد.
راز کشته شدن یک زن در کردستان

راز کشته شدن یک زن در کردستان

متهم به قتل در اعترافات خود گفته که در ابتدا زن را خفه کرده و سپس او را به سنگ بزرگی ...
1