تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۶۱۰۰۷
کبنا گزارش می‌دهد

شدت بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد / وقوع ۱۰۰ فقره ریزش و رانش سنگ در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

۱
شدت بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد / وقوع ۱۰۰ فقره ریزش و رانش سنگ در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شروع بارندگی‌های دیشب گفت: شدت بارندگی در استان از ظهر امروز (پنجشنبه) آغاز می‌شود.
علیرضا نیکروز اظهار داشت: نوع بارش امروز به صورت رگباری و هشدار سطح نارنجی است که مخاطراتی از جمله بارش تگرگ، صاعقه و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در پی دارد.
نیکروز یادآور شد: بارش‌های بهاری به صورت لحظه‌ای و رگباری است بنابراین اگر در یک منطقه حجم بارش کم باشد ولی شدت آن زیاد خواهد بود.
لبریز شدن سد‌های استان و خطراتی برای روستا‌های مجاور
وی افزود: با توجه به بارش خوب امسال در حال حاضر همه سد‌های استان لبریز است و با بارش کوچکی روستا‌های مجاور سد‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد که تقاضا داریم این اهالی ایمنی لازم را هم از نظر نیروی انسانی و هم ادوات کشاورزی رعایت کنند و با خطر سیلاب روبه رو نشوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری از کوهنوردان تقاضا کرد تا پایان سامانه بارندگی از صعود به کوه خودداری کنند، همچنین مسافران و همشهری‌ها در کنار رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی و پرخطر مستقر نشوند.
نیکروز هم به ساکنان روستا‌هایی که برخی از منازل آن‌ها در خطر رانش قرار دارد هشدار دارد: خود مراقبتی را جدی بگیرند.
در پاسخ به روستای «دار گنجی» در بخش «چارؤسا» که تحت تأثیر رانش قرار گرفتند، گفت: ساکنان خانه‌های رانشی، منزل خود را ترک کردند و هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن برای ساخت منزل جدید انجام شد و بخشدار و دهیاری را ملزم به نظارت بر این موضوع شدند.
به گزارش کبنا، ساکنین ۲ خانه روستای «دار گنجی» بخش «چارؤسا» از توابع کهگیلویه و بویراحمد است در ابتدای امسال در معرض رانش قرار گرفته‌اند،
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان پیش‌تر در گفت و گو با ایرنا علت‌های رانش روستا را احتمال عملیات راهسازی در سال‌های گذشته برشمرد و گفت: جاده‌ای که در سنوات گذشته در کنار این روستا احداث شد، با بارش‌های شدید و عبور جاده، رانش روستا را موجب شده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
وقوع ۱۰۰ فقره ریزش و رانش سنگ در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موج بارشی در این استان گفت: امروز ۱۰۰ فقره ریزش و رانش سنگ در محور‌های مواصلاتی استان رخ داد که با تلاش راهداران، جاده‌ها در کمترین زمان ممکن پاکسازی شد و اکنون مشکلی برای تردد در هیچ یک از محور‌ها وجود ندارد.
محمد حسین پور اظهار کرد: با توجه به احتمال ریزش لحظه‌ای سنگ به درون جاده، رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا بتوانند خودروی خود را کنترل کنند.
وی افزود: هم اکنون شاهد بارش مداوم باران در بیشتر محور‌های ارتباطی استان هستیم اما هیچ انسداد جاده‌ای گزارش نشده و تردد به راحتی برقرار است.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۲۰۰ راهدار با ۱۲۸ دستگاه راهداری در طول ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر در حال خدمات‌رسانی هستند و خوشبختانه تمامی محور‌ها باز هستند.
حسین پور تأکید کرد: رانندگان و تمام کاربران برای دریافت آخرین وضعیت جاده‌های این استان می‌توانند با سامانه گویای ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند و چنانچه با مشکلی در راه‌های استان مواجه شدند سریعاً تماس حاصل کنند.
طبق اعلام سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، این سامانه بارشی از بامداد امروز آغاز شده و تا صبح فردا ۲۵ فروردین ادامه دارد.
موشمی زیلایی پربارش‌ترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد شد
رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: موشمی زیلایی رکورد دار پربارش‌ترین نقطه استان در بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر امروز بود.
ولی بهره‌مند اظهار کرد: تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر امروز در موشمی زیلایی ۳۸، دیشموک ۲۲، قلعه رئیسی ۲۱، جاورده ۱۹، لنده ۱۳، ستنگان ۸، قلعه دختر ۸، لیکک ۷.۴، سینه نمک ۶، دهدشت ۵.۹، امامزاده جعفر ۵.۸، کالوس ۵، تنگ رواق ۴.۵، یاسوج فرودگاه ۳.۳، گنجه‌ای ۳، شبلیز ۳، دوگنبدان ۲.۸، سی سخت ۲.۷ و چیتاب ۲.۵ میلیمتر باران باریده است.
وی ادامه داد: این سامانه بارشی از بامداد امروز آغاز شده و تا صبح فردا ۲۵ فروردین ادامه دارد.
بارش‌های سامانه اخیر از ساعت هشت شب در شهر یاسوج شدت گرفته است اما هنوز گزارشی از آبگرفتگی و خسارت گزارش نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
میرکاظمی رفت

میرکاظمی رفت

خداحافظی مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه قطعی شده است؛ بااین‌حال، احتمال جابه‌جایی ...
1