تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۴۵۱۷۸۸
کبنا گزارش می‌دهد؛

تا کاسه این باشد آش هم همین خواهد بود / پارکی به نام بانوان و به کام سرمایه‌گذار / سینما؛ تفریحی که به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌آید

۱
۰
تا کاسه این باشد آش هم همین خواهد بود / پارکی به نام بانوان و به کام سرمایه‌گذار / سینما؛ تفریحی که به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌آید
کبنا ؛در حالیکه در شهر‌های دیگر روز به روز بر تعداد اماکن تفریحی افزوده می‌شود پارک‌ها، سینما‌ها و دیگر مکان‌های تفریحی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج یک به یک متروک و ر‌ها به حال خود باقی می‌مانند.
به گزارش کبنا، افسردگی یکی از اختلالات خلقی است که با احساس کمبود و خلا، خشم، غم، ناراحتی و... همراه است. اگر این اختلال ادامه یابد زندگی فرد را مختل می‌کند تا جایی که باعث انزوای فرد می‌شود و ممکن است در زندگی فردی و اجتماعی‌اش مشکل ایجاد کند. پژوهشگران معتقدند این اختلال و بیماری یک عارضه شایع و رایج است که در صورت عدم پیگیری مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت و حتی ممکن است ناامیدی و افسردگی به حدی در فرد بالا برود که دست به خودکشی بزند. جامعه با محدودیت‌ها و امکانات کم رفاهی- تفریحی به این مسأله دامن می‌زند. بی‌شک اگر افراد تفریح سالمی داشته باشند کم کم از حالت انزوا و افسردگی خارج می‌شوند.  
در حالیکه در شهر‌های دیگر روز به روز بر تعداد اماکن تفریحی افزوده می‌شود پارک‌ها، سینما‌ها و دیگر مکان‌های تفریحی شهر یاسوج یک به یک متروک و ر‌ها به حال خود باقی می‌مانند.
پارک بانوان از مجموعه فضا‌های تفریحی و ورزشی ویژه بانوان است که‌ایده اولیه آن در دهه هشتاد از سوی دفتر امور زنان ریاست جمهوری مطرح شد. در حالی که در شهر‌های دیگر هر روز یک پارک و بوستان مخصوص بانوان افتتاح می‌شود در  سال ۹۵ در استان کهگیلویه و بویراحمد یک بوستان ویژه بانوان درشهر یاسوج با مساحتی بسیار کم و اعتباری بسیار زیاد(بالغ بر ۳۲ میلیارد) و با ضعف‌ها بسیار زیاد که در‌ شأن بانوان نبود افتتاح شد.
یکی از بانوان در پارک در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت: اصلاً فضا مناسب نیست، دیوار‌ها بسیار کوتاه است و پارک بین خوابگاه پسرانه دانشگاه یاسوج و پارک ولایت واقع شده است که ما اصلاً نمی‌توانیم راحت باشیم. نگهبان و باغبان‌های پارک مرد هستند و مدام در پارک زفت‌و آمد دارند. مردم هم رعایت نمی‌کنند و گاهی نوجوانان ۱۵-۱۶ساله‌شان را باخود به پارک می‌آورند و اگر چیزی بگوییم می‌گویند بچه است چه می‌فهمد این چیز‌ها را.
یکی دیگر از بانوان گفت: اصلاً جز همین چمن و چهارتا گل هیچ فضای مناسبی برای تفریح ندارد. برای دوچرخه‌سواری مناسب نیست، حتی یک زمین کوچک برای بازی فوتبال، والیبال و حتی بدمینتون ندارد. چهارتا وسیله ورزش و بازی گذاشتند که اصلاً کافی و استاندارد نیستند.
این فقط یک سر ماجرا است نه فقط برای بانوان که در واقع برای هیچ‌کس در این شهر و استان تفریحی وجود ندارد. یک سینمای درست و حسابی در این استان وجود ندارد. با اینکه مردم این استان مردمی اهل هنر و فرهنگ هستند  و از سینما هم بسیار استقبال می‌کنند؛ اما گویا تا همیشه باید این رویا را در دل داشته باشند که فیلم مورد علاقشان را در سینمایی بزرگ و امروزی در شهر خودشان ببیند.
مردم این استان دوستدار هنرند و در این زمینه‌ها هم بسیار خوش درخشیده‌اند و واقعاً جای هزار افسوس است در دنیای ارتباطات و مدرن امروزه به جرم کهگیلویه و بویراحمدی بودن تجربه نشستن روی صندلی یک سینمای مدرن را نداشته باشی.
نام شما

آدرس ايميل شما

عدالت
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب اقای کمایی عزیز.جدیداخانمی به بهانه تمرین ورزش دراین پارک ،پول ازخانم ها می گیرد،ایا مجوزدارد،ایاشهرداری دراین قضیه ذی نفع است،لطف فرماییدپی گیری نمایید.
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1