کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

تا کاسه این باشد آش هم همین خواهد بود / پارکی به نام بانوان و به کام سرمایه‌گذار / سینما؛ تفریحی که به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌آید

22 شهريور 1401 ساعت 19:19

در حالیکه در شهرهای دیگر روز به روز بر تعداد اماکن تفریحی افزوده می‌شود پارک‌ها، سینماها و دیگر مکان‌های تفریحی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج یک به یک متروک و رها به حال خود باقی می‌مانند.


در حالیکه در شهر‌های دیگر روز به روز بر تعداد اماکن تفریحی افزوده می‌شود پارک‌ها، سینما‌ها و دیگر مکان‌های تفریحی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج یک به یک متروک و ر‌ها به حال خود باقی می‌مانند.
به گزارش کبنا، افسردگی یکی از اختلالات خلقی است که با احساس کمبود و خلا، خشم، غم، ناراحتی و... همراه است. اگر این اختلال ادامه یابد زندگی فرد را مختل می‌کند تا جایی که باعث انزوای فرد می‌شود و ممکن است در زندگی فردی و اجتماعی‌اش مشکل ایجاد کند. پژوهشگران معتقدند این اختلال و بیماری یک عارضه شایع و رایج است که در صورت عدم پیگیری مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت و حتی ممکن است ناامیدی و افسردگی به حدی در فرد بالا برود که دست به خودکشی بزند. جامعه با محدودیت‌ها و امکانات کم رفاهی- تفریحی به این مسأله دامن می‌زند. بی‌شک اگر افراد تفریح سالمی داشته باشند کم کم از حالت انزوا و افسردگی خارج می‌شوند.  
در حالیکه در شهر‌های دیگر روز به روز بر تعداد اماکن تفریحی افزوده می‌شود پارک‌ها، سینما‌ها و دیگر مکان‌های تفریحی شهر یاسوج یک به یک متروک و ر‌ها به حال خود باقی می‌مانند.
پارک بانوان از مجموعه فضا‌های تفریحی و ورزشی ویژه بانوان است که‌ایده اولیه آن در دهه هشتاد از سوی دفتر امور زنان ریاست جمهوری مطرح شد. در حالی که در شهر‌های دیگر هر روز یک پارک و بوستان مخصوص بانوان افتتاح می‌شود در  سال ۹۵ در استان کهگیلویه و بویراحمد یک بوستان ویژه بانوان درشهر یاسوج با مساحتی بسیار کم و اعتباری بسیار زیاد(بالغ بر ۳۲ میلیارد) و با ضعف‌ها بسیار زیاد که در‌ شأن بانوان نبود افتتاح شد.
یکی از بانوان در پارک در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت: اصلاً فضا مناسب نیست، دیوار‌ها بسیار کوتاه است و پارک بین خوابگاه پسرانه دانشگاه یاسوج و پارک ولایت واقع شده است که ما اصلاً نمی‌توانیم راحت باشیم. نگهبان و باغبان‌های پارک مرد هستند و مدام در پارک زفت‌و آمد دارند. مردم هم رعایت نمی‌کنند و گاهی نوجوانان ۱۵-۱۶ساله‌شان را باخود به پارک می‌آورند و اگر چیزی بگوییم می‌گویند بچه است چه می‌فهمد این چیز‌ها را.
یکی دیگر از بانوان گفت: اصلاً جز همین چمن و چهارتا گل هیچ فضای مناسبی برای تفریح ندارد. برای دوچرخه‌سواری مناسب نیست، حتی یک زمین کوچک برای بازی فوتبال، والیبال و حتی بدمینتون ندارد. چهارتا وسیله ورزش و بازی گذاشتند که اصلاً کافی و استاندارد نیستند.
این فقط یک سر ماجرا است نه فقط برای بانوان که در واقع برای هیچ‌کس در این شهر و استان تفریحی وجود ندارد. یک سینمای درست و حسابی در این استان وجود ندارد. با اینکه مردم این استان مردمی اهل هنر و فرهنگ هستند  و از سینما هم بسیار استقبال می‌کنند؛ اما گویا تا همیشه باید این رویا را در دل داشته باشند که فیلم مورد علاقشان را در سینمایی بزرگ و امروزی در شهر خودشان ببیند.
مردم این استان دوستدار هنرند و در این زمینه‌ها هم بسیار خوش درخشیده‌اند و واقعاً جای هزار افسوس است در دنیای ارتباطات و مدرن امروزه به جرم کهگیلویه و بویراحمدی بودن تجربه نشستن روی صندلی یک سینمای مدرن را نداشته باشی.


کد مطلب: 451788

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451788/کاسه-این-باشد-آش-هم-همین-خواهد-پارکی-نام-بانوان-کام-سرمایه-گذار-سینما-تفریحی-مردم-استان-کهگیلویه-بویراحمد-نمی-آید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1