تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۵۰۷۹۱
کبنا سوت‌زنی می‌کند؛

انتصاب‌های سفارشی و سلیقه‌ای تا کی؟! / پسر عمو شهردار شد

۴۰
۳
انتصاب‌های سفارشی و سلیقه‌ای تا کی؟! / پسر عمو شهردار شد
کبنا ؛
عدم شایسته سالاری و نبود سازوکار مشخص علمی برای پذیرفتن افراد یکی از مشکلات انتصاب در کهگیلویه و بویراحمد است.  یکی از مدیران دستگاه‌های نظارتی همچنین گفته است: در خصوص انتصابات غیرمنطقی هشدارها و مکاتبات لازم را داده‌ایم که مثلاً فلان فرد نمی‌تواند فرماندار، معاون فرماندار و یا مدیرکل فلان جا شود.
به گزارش کبنا، با وجود اینکه هشدارها و مکاتباتی انجام شده، اما اتفاق محسوسی در این خصوص دیده نمی‌شود، و می‌بینیم که باز هم مدیرانی بدون یک روز مدیریت اجرایی و بدون دانش و تحصیلات مرتبط در کهگیلویه و بویراحمد انتصاب می‌یابند، نمونه‌های آن را در هفته گذشته و همین هفته می‌توانیم بیابیم.
مدیریت در استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص نیست که از کدام الگو مشق می‌گیرد و مدیران ارشد این استان هم به هر دلیلی، پیرامون آن کمترین سخن را به میان می‌آورند. بر خلاف آنچه که در اظهارات بعضی مسئولان می‌بینم، شایسته سالاری و تخصص آخرین پارامترهای است که در انتصابات مدنظر قرار می‌گیرند. به طور مثال وقتی از نهاد مقدس کمیته امداد فردی فرماندار شود و یا کارمند بانک سودای شهرداری می‌کند، نباید منتظر باشیم که مبلمان شهری آن دیار رویه توسعه و آبادانی را ببیند.
وقتی فرد غیرمتخصص و بدون پشتوانه اجرائی و سابقه مدیریتی بر کرسی شهرداری جلوس کند، نمی‌توان با او درباره فضاهای نوین شهری متأثر از شیوه‌های جدید شهری شدن (اوربانیزاسیون) پیش‌فرض‌هایی از چیستی شهرها و ماهیت شهری و ... سخن گفت. چرا که اگر امکان پذیر بود، وضعیت ورودی شهرهای همانند دهدشت، باشت، یاسوج و ... این نبود. دلیل آن را باید در انتخاب شهرداران غیرمتخصص، غیرمتعهد و پاسخگو فقط به مطالبات چند نفر عضو شورا جستجو کرد. این بحث را اینجا تمام می‌کنیم و بر می‌گردیم به عقب‌تر تا ریشه این اتفاقات را بیشتر مورد واکاوی قرار دهیم.
 
روستاگردی استاندار پا به پای نماینده و تعریف و تمجیدهای طرفین از همدیگر از جمله آسیب‌های سیستم اجرایی این دوره است. با استمرار این بدعت، جایگاه نماینده دولت به پایین‌ترین سطح، تنزل می‌یابد و این بزرگترین ظلم به سیستم اجرایی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با این شیوه عملاً به مدیران اینگونه تفهیم می‌کند که شما آدم نماینده هستید و استقلالی از خود ندارید اکثر مدیران توانا از این وضعیت رنج می‌برند عدم توجه مدیران به سخنرانان جلسات در روستاها یک نوع اعتراض به این عمل است.
در حالیکه فامیلی شدن انتصاب فرمانداران و بخشداران برخلاف عقیده رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ اما در استان ما استاندار و نماینده دوشادوش هم و براثر خوشایند یکدیگر مدیران را عزل و نصب می‌کنند. متأسفانه گاهاً؛ عاقبت این می شود که از هر رسانه و خبرنگاری که بدون هیچ سوء نیتی نقد و تذکری می‌دهد، شکایت می‌شود.
درمجموع استان کهگیلویه و بویراحمد با ادامه این روند تنزل جدی می‌کند اگر مسولان کشور فکری به حال استان کهگیلویه و بویراحمد نکنند، تفکر حاکم، خدای نکرده مردم را نسبت به نظام به نارضایتی می‌رسانند و اعتماد عمومی را کاهش می‌دهند.
 
تاکنون هیچ اثری از تغییر در روستاهای مورد بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مشاهده نشد؛ بی نتیجه بودن این سفرها و باقی ماندن در قالب شعار و اشک و آه نتیجه‌ای جز بی‌رغبتی و گلایه مردم نخواهد داشت. هر چند که نباید نادیده گرفت که در شهرستان کهگیلویه برای چندین روستای بسیار محروم جاده سازی شروع شد و این عمل مثبت و امیدوارکننده ای است.
اما در هر حال، اگر این رویه و این تعامل‌های ناصحیح ادامه داشته باشد نه تنها دوام و قوامی برای ماندن استاندار ایجاد نمی‌کند بلکه او را به ضعف در عملکرد نزدیک‌تر می‌کند.
این مشکلات و ایرادات نه تنها بر اساس گفته ها و شنیده ها، بلکه آمارها نیز حاکی از عملکرد ضعیف دولت است و واقعیات نیز انتصابات غیرمنطقی را تأیید می کنند.
یکی از این انتصابات، مربوط به شهرداری شهرستان باشت است. سید رضا حسینی برادر سید افضل حسینی و پسر عموی سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد که دقایقی پیش مراسم معارفه وی به عنوان شهردار باشت با حضور بابکان مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری برگزار شد.
سید رضا حسینی بدون سابقه مدیریتی و تخصص در امور شهری و شهرداری‌ها با مدرک مدیریت بازرگانی شهردار باشت می‌شود. حسینی کارمند بانک صادرات شهرستان باشت است. این در حالی است که پیش از این محمدعلی آقایی با 23 سال خدمت، سرپرست شهرداری در چند دوره و عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان اجازه شهردار شدن را پیدا نکرد. قِصَّ علی هذا.
بابکان مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار کبنا نیوز و در پاسخ به این سئوال که آیا رشته تحصیلی آقای حسینی با پست شهرداری مطابقت دارد؟ و چگونه آقای آقایی با آن همه سابقه نمی‌تواند شهردار بشود، اما وی با این سابقه کم پست شهرداری برای آن ردیف می‌شود؟ اظهار داشت: نمی‌دانم، پاسخ استعلام‌ها مثبت بود و الان هم معارفه او است.
نام شما

آدرس ايميل شما

لنده
Iran, Islamic Republic of
استاندار ضعیف باعث می شود که مدیران ضعیف انتخاب شوند.
Iran, Islamic Republic of
همه راضی هست فقط باند ۱۰۰ نفره هدایت خواه
احمد زارع
Iran, Islamic Republic of
همه راضی هست فقط باند صد نفره هدایتخواه..؟
معنی این حرف چیه اگر تبرئه کردن استاندار از حقایق پنهان و زد و بندهای پشت پرده نیست...؟
اولا کل هسته گروهک هدایتخواه بزور به 10 نفر میرسه و شما بیخود اونو بزرگش نکن .کیه که ندونه جناب اقای احمدزاده استاندار دربست در خدمت کروهک هدایتخواه نیست و شما جوری اینجا اصل موضوع رو وارونه بیان میکنی تا بتونی افکار عمومی رو با گل آلود کردن آب و پنهان کردن حقیقت منحرف کنی...
...
مرد باشید و نظرات مردم رو به اشتراک بگذارید
مردم
Iran, Islamic Republic of
وقتی گوش شنوایی دراستان وجودنداردشکایت خودراانتصابات فامیلی به دفترریاست جمهوری ارسال خواهیم کرد...
مردم
Iran, Islamic Republic of
وقتی گوش شنوایی دراستان وجودنداردشکایت خودراانتصابات فامیلی به دفترریاست جمهوری ارسال خواهیم کرد...
یزد
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر انتخابش کرد چه ربطی به استاندار داره .
ای مطلب دری وریه.
Romania
هرچند از مرگ کسی راضی نبستم..
Iran, Islamic Republic of
واقعا فامیل بازی ها ر را به پای نظام و انقلاب و امام ننویسید دوران مظلومیت اسلام و امام از زمان واقعه کربلا بیشتر شده است ..
Iran, Islamic Republic of
استان بدون استاندار و نماینده سیاسی دولت چرا دولت تعلل می کند آیا این منش دولت مردمی و انقلابی است که اصلا به خواست مردم توجه نکند ..
س
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام
خسته نباشی سایت کبنا نیوز منتقد و پرانرژی و فعال استان ،
اول باید در سطح کشور ببینیم هر کسی جای خودش روی صندلی نشسته ،یعنی با توجه به تخصص و توانایی اش پست گرفته
مثال وزیران نگاه کنید چندتا از این وزیران توانایی دارند در حوزه خودشون آیا با توجه به رشته تحصیلی خودشون و تخصص پست وزیر شدن ،
وقتی از رییس جمهور گرفته تا وزیران حق هر کدومشون نیست
جایگاهی که دارند نه توانایی دارند نه تخصص دارند نه مدیریت
نه برنامه ای داشتند ،
چه انتظاری داریم در حد استان تخصص و جایگاه ها به کسی برسه که حقش
اتفاقا در حد استان ها پست ها و جایگاه ها نسبت ب جایگاه های کشوری تخصصی تر و بهتر است،
نویسنده محترم ،اول باید به عنوان یک دید کلی نگاه کنیم
پله عنوان یک دید کلی بررسی کنیم که جریان به چه قرار است ،
اداره سیاسی یک کشور مثل راه پله ساختمان می ماند که باید از بالا که اولین راه پله است شروع کرد همین طور ادامه پیدا کند بیاید تا آخرین راه پله که پایین ترین است که تمییز شود ،
🌹🌹🇮🇷👉
جوانان عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
دلیل نمیشه اگر وزیران و رئیس جمهور در جایگاه خودشون نیستند این رو توجیهی برای استاندار بودن افراد نالایق و تصدی نمایندگی عده ای منفعت طلب دونیم..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام خانه از پایه ویران است خواجه در فکر ایوان است نخبه‌ها کشور یا تخریب کردن به حاشیه رانده یا مهاجرت کردن به خارج مسوولان کشور نگاه کن نه علم دارند نه تخصصی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل عالی بود
نمیدانم اگه نمیدانی پس چرا اومدی پست گرفتی
نمیدانم منم نمیدانم شمارو آوردن که جواب بدی
نمیدانم
استاندار ضعیف هستند ایشان تیم کاری نداشتند نباید استاندار می‌شدند.
من اولین فک میکردم کاره ایی هستند
متاسفانه ضعیف ترین استانداری ک استان بخودش دید.
راه
Iran, Islamic Republic of
درود بر کتر حرف دل همه رازدی شیرمادر حلالت باشه
دنا
Iran, Islamic Republic of
جناب کبنا اخه بابکان هم از بستگان اقایان میباشد اخ و بخت عسکر
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
درخصوص خود بابکان و مدرک و سوابقش نیز سوال کنید.
خود ایشان هم از بستگان استاندار است
مقدم
Iran, Islamic Republic of
سید ناصر ضعیف ضعیف ........n ضعیف
فقط کارش شده دخالت در انتصاب من دخالت نمیکنم ...بابا برو دنبال زندگیت .تو رو چه به نماینده
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بسیارعالی کبنا ..همواره دراین منطقه ،قصه یک بام و دوهوا وحود داشته .قوم گرایی وفامیل سالاری مقدم برتجربه مدرک وسابقه بوده است !!!
Iran, Islamic Republic of
... از مردم هرچه را پنهان کنی از خدا پنهان نمی ماند ..
Iran, Islamic Republic of
وَ جی شهبازون 🦅🦅بنشونن کَلاه نه😔😔😔
معنمدین
Iran, Islamic Republic of
معتمدی جهاد قضیه اش صحت داره!!!!کارش تموم و بزودی میره
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف شما جناب کمایی واقعا اقای استاندار و علی الخصوص سید افضل حسینی و اقای فخر احمد واقعا با این انتصابات دارن استان رو به فنا میبرن.
باید گفت وزارت اموزش و پرورش
یلدا
Iran, Islamic Republic of
چشم اون بخش از مردم انقلابی که سید ناصر گفتن تعیین کننده نماینده برای خودشونن تو مجلس،،گرممممم.جالب اینجاست که اصلا هم قبول نمیکنن که نه اینکه دخالت نمیکنن،بلکه انگار تو بازی شطرنج یه طرف مهره گذاشتن وگفتن مهره ها رو بچینید،،طرف دیگه مهره ای نباشه تصورش رو کنید!!!جناب احمدزاده استاندار استان همیشه بدبخت برای نداشتن امثال شماها که دلسوز مردم نبوده و نیستید ،،،مطمئن باشید با تمامی این انتصابات ناحق ونابجا وبه قول خودتون طایفه گرایانه فقط وفقط خودتون رو به عنوان استانداری که به سال نکشید عزل شد سر زبانها وتیتر خبرها میکنید بفکر خودتان با آنهمه پرونده سازی برای تاجگردون میخواستید انزوای اجباری برای تاجگردون واون ۷۵درصد آرای مردمیش ایجاد کنید،،،ولی براستی که گفتن شاید عدو سبب خیر شود.با عملکرد فوق ضعیف شخص شما ونماینده باشت وگچساران ومشاوره های کاملا اشتباهه سید افضل حسینی نه تنها تاجگردون ویارانش منزوی نشده اند بلکه شخص بزرگی مثل آقای علی مراد جعفری وبقیه بزرگان باشت وگچساران را بیدار بیدار وهوشیار کردید .مردمی که به شما رای دادند اگر چه ۷۵درصد نبودند ولی مطمئننا به سید بودن شما اطمینان کامل کسب کردند که در رایشان خیانت نخواهد شد.ان شالله که بتوانید هم در این دنیا وهم آن دنیا پاسخگووو باشید.در در شهرستان بویراحمد تیم استاد هدایت خواه تمامی کارهای روشنفکر رو زیر ذره بین گذاشته و اطلاع رسانی میکند وحتی گاهی اوقات مانع از عملی میشوند،،،بزرگان وسیاسیون گچساران وباشت کم نیستن ولی کجان خدا می‌دونه.
Iran, Islamic Republic of
جالبه رئیس بیمارستان ها به جای اینکه یه پزشک متخصص باشه یک کارمند شبکه بهداشت را رئیس میکنند .نمایندگان استان باید پاسخگو باشند.تازه فرمانداران ومدیران وابسته به نمایندگان از پست خود راصی وسیراب نمی سوند وهمسران خودرا هم پست میدهند حتی مدیر بک مدرسه که سر ان دعوا راه می اندازند
Iran, Islamic Republic of
روزی که اینجوری اشک میریخت به حال محرومیت محرومان من در همین سایت کبنا کامنت زدم این اشک تمساح است برای سرپوش گذاشتن بر گنده کاریهای آینده
Iran, Islamic Republic of
وقتی نماینده گچساران به کبنانیوز می گوید در انتصابات ، هیچ گونه دخالتی نمیکنم !!!
اما در کوچکترین انتصابات در شبکه بهداشت گچساران ، مستقیم دخالت میکند تا جایی که حتی بهورز سربیشه به دستور نماینده نماینده !!! در شبکه بهداشت از سربیشه به چهاربیشه منتقل می شود ! چون به نفع نماینده تبلیغ نکرده !!
حالا باید به نماینده گفت قسم حضرت عباس یا دم خروس رو باور کنیم ؟؟؟؟
از ابان تا کنون تمامی انتصابات در شبکه بهداشت و درمان با نظر مستقیم نماینده بوده !!
اوج این انتصابات در روز ۲۹ تیر بوده که خانم س.. کارشناس پرستاری را از بیمارستان رجایی به ستاد مرکز بهداشت ک با عنوان مسئول امور عمومی بکار گرفتن در صورتی که ایشون هم ار نظر مدرک تحصیلی و هم از نظر تجربه و هم از نظر رشته شغلی ، هیچ گونه سنخیتی با این سمت ‌اداری ندارد !!
خدایی کبنا جان یه سری به شبکه بهداشت گچساران بزنید و گزارش کاملی از نحوه انتصابات سیاسی در اداره ای که با سلامت مردم سروکار دارد ، تهیه و مطابق رسالت خود و موافق قانون مطبوعات منتشر نمایید.
یا علی
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست گفتین
رئیس مرکز بهداشت باید پزشک عمومی یا متخصص باشه اما توی گچساران یه نفر با مدرک لیسانس بهداشت عمومی گذاشتن!!!
امور اداری باید در رشته های اداری تحصیل کرده باشه اما توی گچساران کارشناس بهداشت محیط رو گذاشتن!!!!!
مسئول واحد خدمات هم هیچ گونه مدرک مرتبط نداره !
فقط مونده کارشناس بهداشت روان رو عوض بکنن که اونم زورشون نمیرسه!!
از گزارشگر اون سایت میخوایم که ی گزارش کاملی از انتصابات در شبکه بهداشت گچساران از ابان ۱۴۰۰ تا حالا تهیه و منتشر نمایید تا ماهیت جناب نماینده برا همه مشخص بشه !!
لندری عزیز ! اگه نمی ترسی؟ بسم الله .... !
Iran, Islamic Republic of
استاندار و نمایندگان شورشو درآوردند،حداقل سپاه پاسداران وارد عمل شود.
مردم خیلی از این وضعیت خشمگین هستند.
اداره ی کل اطلاعات استان و دبگر دستگاههای امنیتی و نظارتی چراکاری نمی کنند؟
چرا این مسائل به دفتر رهبری منعکس نمی شود؟
این همه تبعیض و اجحاف تا کی باید ادامه داشته باشد؟
این روند باید متوقف شود.
حق گو
Iran, Islamic Republic of
سلام
همان‌گونه که‌ در دولت مدعی انقلابی گری و فساد ستیزی یک‌ پزشک متخصص هسته ای خلاف تمام قوانین موجود و بدون سابقه مرتبط با مدیریت شهری و حتی خلاف ادعاهای خودش شهردار کلان شهر تهران شده است و به راحتی حکم ایشان را وزیر کشور دولت فسادستیز امضا کرد و هیچ پاسخی هم به منتقدین و افکار عمومی داده نشد و آب از آب هم تکان نخورد...
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز
خدا قوت
از بانک ایران زمین در یاسوج چه خبر!!!!
باشت
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا جای تاسف داره که ریس شبکه بهداشت/از نیروی خدماتی بیمارستان فقط گوش میکنه حتما یه چیز های پشت پرده هست که فقط به یک نفر به اسم م. پ که نیروی خدماتی هست گوش میکنه و میترسه و فقط حرف اون رو قبول داره
علی
Iran, Islamic Republic of
استان ما ازهمه جا بی صحاب تره ؛؛ هر که رای به نماینده نداده ولو بهترین مدیر و موفق ترین هم باشه طرد میشه و ناک اوت میشه ؛؛ استاندار هم که به تمام مدیران سفارش کرده که کوتاهی نکنند و به فرمانداران هم هشدار داده که فقط نیرو بردارن ..چه دردی دوا میشه براشون ؛؛ ۸۰درصد انتصابات فامیلهای درجه یک تا سه نمایندگان و فرمانداران هستند ؛؛ بدون هیچ تفحص وتحقیق وعدالت عشقشون اینه که نیرو جابجا کنند .. ای خدا چقدر ما بدبخت هستیم
چویل دن
Iran, Islamic Republic of
باسلام مگه بخشدار مرکزی دنا یک معلم نیست اگه روی فامیل بازی نبود یا فامیل نماینده نبود آیا رشته اش بخشداری بود در شهرستان دنا یک آدم وزارت کشوری نبود مهد فرهنگ استان یک بخشدار نداشت اینها همه به زرره نماینده فعلی وریس جمهور خواهد بود مگه سابقه خود احمدزاده کجا بود
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات رو ثبت نمیکنی؟!میترسی؟!!
خودش در صلاحیتش حرف هست
Iran, Islamic Republic of
فایده ندارد یا فیفا شکایت کنید یا حقوق بشر
احمد
Iran, Islamic Republic of
جروبحث نکنید مدیران کل وروسای شهرستان تحت نظر رئیس دفتر نماینده کار می کنند
Iran, Islamic Republic of
عامل این بدبختی و بی سرو سامانی مملکت دخالت های ناروای در روند تائید صلاحیت ها و دخالت در انتخابات است بی مسولیتی ستاد انتخابات در خصوص تحویل تعرفه های انتخابات بر سر انتخاب رئیس جمهور حساس بود چرا در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی دخالت کردند تا ضعیف ترین مجلس در این برهه حساس شکل بگیرد مجلس خوب و قوی قانون خوب و قوی و کارساز تصویب می کند مجلس خوب و قوی با نظارت بر دولت باعث تحرک در بدنه دولت و باعث رشد و پویایی نظام و مملکت می شو.
استان محروم
Iran, Islamic Republic of
تو این استان جمعه کسانیکه نمیتوانند استانو به جایگاه خوب برسانند فقط خوب حرف می زنندمدیران بی لیاقت
محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای استاندار شما که میگفتین خط قرمزتون مرتبط بودن رشته تحصیلی و مدرک تحصیلی برای گزینه های مورد نظر مسولین برای هر اداره و نهادی هست پس چی شد برای شهرداری از خط قرمزتون عبور کردین نکنه این حرفا فقط برای همسایه هست و شامل خانواده خودتون نمیشه ج..
Iran, Islamic Republic of
،استاندار اصلا برادر نداره و یه دونه هست
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1