تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۴۵۰۳۰۶
در جلسه کارگروه زنان و خانواده گچساران مطرح شد؛

«بازارچه صنایع دستی» گچساران در وضعیت بلاتکلیف مانده است / شهرداری برای «بازارچه بانوان» کاری کند

۰
«بازارچه صنایع دستی» گچساران در وضعیت بلاتکلیف مانده است / شهرداری برای «بازارچه بانوان» کاری کند
کبنا ؛
دو پروژه «بازارچه صنایع دستی» و «بازارچه بانوان» در گچساران همواره مطرح بوده، که نیاز بانوان است، اما برای این دو پروژه هیچ کاری صورت نگرفته و همچنان بلاتکلیف مانده اند.
به گزارش کبنا از گچساران، کارشناس امور بانوان فرمانداری این شهرستان ضمن ابراز خرسندی از حضور رابطین بانوان در این جلسه اظهار داشت: با توجه به بهبود شرایط مقابله با کرونا و امکان برگزاری انواع برنامه های فرهنگی انتظار داریم نهادهای دولتی برنامه های متنوعی را در حوزه بانوان و تحکیم بنیان خانواده، سلامت بانوان و ... در دستور کار خود قرار دهند.
حکیمه حسینی منشادی با بیان اینکه دوران کرونا و محدویت های اعمال شده شرایط سختی را به جامعه وارد کرده است، ادامه داد: بانوان شاغل دستگاههای اجرایی باید به عنوان الگوی تمام نمای یک‌زن موفق در جامعه بوده و در زمینه ارتقاء سطح مولفه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ....  بانوان اقدام کنند.
حسینی با اشاره به «پروژه های زیرساختی زنان در شهرستان» افزود: پارک بانوان نیازمند بهسازی و بازسازی است، وسایل ورزشی، زمین فوتبال و والیبال نیازمند تجهیز و بهسازی هستند.
وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای بهسازی پارک ده میلیارد ریال است و درصورت تخصیص اعتبار شهرداری باید تمام این هزینه را اختصاصا برای پارک بانوان هزینه کند.
کارشناس امور بانوان فرمانداری اظهار کرد: بازارچه صنایع دستی که قرار بود در منطقه پانصددستگاه ایجاد شود همچنان به همان شکل بلاتکلیف مانده است.
حسینی گفت: برآورد هزینه ای که سال 99 اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی برای احداث این بازارچه دیده بود، 5 میلیارد ریال بوده که امسال با این میزان هزینه آماده نمی شود. انتظار داریم برای این بازارچه نیز اعتباری تخصیص داده شود.
وی با اشاره به «اهمیت راه اندازی بازارچه زنان» گفت: خیلی از زنان که بدسرپرست هستند، سرپرستی ندارند یا به خاطر مشکلات خود سرپرست خانواده هستند، اقدام به فروش دست سازه ها یا وسایل و محصولاتی می کنند، این زنان هیچ جایگاهی برای فروش محصولات ندارد و هر ماه و هر هفته همگی با هم در حیاط های اجاره ای بساط پهن می کنند.
وی گفت: شایسته است شهرداری نسبت به احداث بازارچه و تعیین جایگاه اقدام کند، این زنان شهروند این شهر هستند و مسئولان در قبال آنها وظیفه ای دارند. می توان در دو نقطه پر رفت و آمد شهر یا در پارک بانوان محلی برای استقرار بازارچه مشخص شود.
دیهیمی‌خوب فرماندار شهرستان گچساران با اشاره به ارزش و جایگاه زنان در جامعه پرداخت و گفت: همه زنان باید به نقش موثر خود واقف باشند زیرا جایگاه و کرامت انسانی آنها به عنوان یک زن، مادر و همچنین رسالت اجتماعی آنها بسیار ارزشمند است و نقش مهمی در مسئولیت های تربیتی و اجتماعی خانواده ایفا می کند.
فرماندار گچساران افزود: توانمندسازی و فراهم آوردن شرایط مناسب بانوان باید در دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته شود و به همین دلیل زنان باید در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حضور بیشتری داشته باشند که در این زمینه محدودیتی در این شهرستان وجود ندارد و ما در این‌خصوص از بانوان حمایت خواهیم کرد.
فرماندار گچساران گفت: بانوان نسبت به عدم همکاری مدیران با رابط های امور بانوان در ادارات گلایه مند هستند، در شورای اداری این موارد مطرح خواهد شد، برای اینکه مدیران را ملزم به مشاوره و همکاری کنیم.
دیهیمی خوب اظهار کرد: امور بانوان با ادارات مکاتبه کنند و ادارات همکاری های لازم را در چارچوب قانون با امور بانوان داشته باشند.
وی گفت: آموزش و پرورش یکی از ادارات تاثیرگذار بر روی جامعه است و باید در مسائل زنان بیشتر سهیم باشد، چرا که بانوان در بحث حل ناهنجاری های اجتماعی نقش بسیار مهمی دارند.
دیهیمی خوب بیان کرد: نقش بانوان در تربیت فرزندان و کاهش ناهنجاری های اجتماعی بسیار مهم است، امور بانوان برنامه های سالیانه و ماهیانه را درنظر داشته باشد، البته باید این برنامه ها از سوی امور بانوان استانداری صادر شود، اگر برنامه و هدف نباشد تاثیر فعالیت های بانوان کاهش پیدا می کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1