تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب : ۴۴۸۷۰۰
در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی؛

رئیسی:‌ یارانه به حساب افرادی که معترض هستند واریز می شود

۰
رئیسی:‌ یارانه به حساب افرادی که معترض هستند واریز می شود
کبنا ؛رئیس جمهور گفت: یارانه به حساب افرادی که معترض هستند بعداز بررسی مجدد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، واریز می شود چراکه معتقد هستیم در دهک‌بندی‌ها دقت کامل نشده است.
به گزارش کبنا به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: دهه کرامت را به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم؛ ان شاالله خداوند به خاطر این ایام برکاتش را به همه ما نازل کند.
وی با بیان اینکه از صحبت‌های جلسه استفاده کردیم؛ روش ما از این جلسات شورای اداری متفاوت از دولت‌های دیگر است، افزود: حضور ما در استان‌ها حضور کاری است و قبل سفر نماینده‌های ما به استان آمده و نیازسنجی کرده و پروژه‌ها را شناسایی می‌کنند.
رئیسی گفت: اگر بخواهیم همه این پروژه‌های نیمه تمام را تمام کنیم یک پروسه ده‌ها ساله‌است چرتکه در دولت‌های قبلی پروژه‌ها مانده و حتی در هشتاد درصد انجام گرفته آن را رها کرده‌اند.
رئیس جمهور تصریح کرد: درخواست و مطالبات نمایندگان درست است ولی اولویت ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و بر حسب اولویت‌ها پیش می‌رویم.
وی اضافه کرد: نماینده‌ها و وزرای دولت قبل سفر استانی به همه جای استان رفتند و مسائل را بررسی می‌کنند و همه وزرا هم گفتند که چه مشکلاتی است و چه راه‌کاری دارند و این کار برای استحضار نمایندگان، حاضرین و مردم است.
رئیس خاطرنشان کرد: همه مدیران باید حس پیدا کنند که مشکل چیست و این مشکل به دست آنها حل می‌شود وگرنه در این جلسه فقط گفتن کافی نیست بلکه مدیران باید کاری کنند که در انتظار مردم و درخور انقلاب باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه مردم باید نتیجه سفر را حس کنند و به عبارتی چهار تا گره باز شود، گفت: استان آذربایجان‌شرقی یک استان معدنی است و خداوند نعمت‌های زیادی به این منطقه مرحمت کرده است؛ اقداماتی در استان سده ولی ناقص است.
رئیسی گفت: در ارتباط با صنایع باید کار شد تا با همه ظرفیت‌ها و خط تولیدها جلو برود تا به تبع آن اشتغال و تولید رقم خورد چراکه رهبر همه سال‌ها را الکی سال تولید ننامیده است بلکه تولید نجات دهنده کشور است.
وی با بیان اینکه در تولید همه باید همت کنند؛ اگر رشد اقتصادی می‌گوئیم آن مبتنی بر سرمایه‌گذاری است، افزود: سرمایه‌گذاری از جمله از طریق چندین سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ، (۱۷ میلیارد دلار) سرمایه شده است؛ همچنین پول بانک‌ها باید به سمت تولید برود زیرا نقدینگی به سمت تولید نرود با سیل بنیان‌کن روبرو خواهیم شد.
وی تصریح کرد: بدون آمدن بخش خصوصی در میدان کاری انجام نمی‌گیرد؛ هر جا مردم به میدان آمده‌اند با موفقیت روبرو شده‌ایم و باید به میدان بیایند و این با سخنرانی و کاغذ ممکن نیست باید احساس امنیت باید به بخش خصوصی داد.
رئیسی گفت: اگر اصل ۴۴ درست اجرا می‌شد الان مشکلی نداشتیم؛ منظور از خصوصی سازی هم میدان دادن واقعی به بخش خصوصی است چراکه مردم بانک و نهادها را از خود دولت می‌دانند، در این خصوص دولت نباید متصدی باشد بلکه باید وظیفه خود مبنی بر حمایت، هدایت و نظارت بخش خصوصی را اجرا کند.
وی در ادامه گفت: بخش مورد توجه دیگر در این زمینه، توجه جدی به سرمایه‌گذاری بزرگ خارجی است که دولت کارهایی از جمله در حوزه انرژی و راه انجام داده و اگر دنبال رشد اقتصادی هستیم، این با سرمایه‌گذاری میسر می‌شود.
رئیسی تصریح کرد: افزایش بهره‌وری، راهکار دیگری است و باید در فرآیندها بازنگری شود، بنده به جلفا رفتم و آقایان گفتند که صادرات انجام می‌شود پس دستگاه‌های مسؤول کار صادرات را تسهیل کنند؛ کاری نکنید صادر کننده با ده‌ها مانع روبرو باشد.
وی ادامه داد: لازمه این امر این است که گمرکات چند شیفته کار کنند تا کارآفرین و صادرکننده برای انجام یک کار چندین هفته انتظار نکشد؛ کاری نکنید که کارآفرین خسته شود و سرمایه خود را برداشته و جای دیگری برود.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جوشش از درون باید باشد و نباید کار مردم بماند؛ دستگاه‌ها باید مدیرانی کاری انتخاب کنند، مدیران محترم، لطفاً کسانی که کار را به فرداها موکول می‌کنند، را کنار بگذارید، تضعیف نکنید ولی در جای دیگر بگذارید و یک فرد اصلح را جایگزین کنید.
وی افزود: مردم را از این اتاق به اتاق دیگر ارجاع ندهید، هوای مردم و حل مشکلاتشان را داشته باشید و نگذارید اذیت شوند.
رئیس جمهور گفت: چرا باید کار این مردم را به هفته‌ها و روزهای بعد موکول کنید؟ چرا آنها را خسته می‌کنید؟ کاری که به راحتی حل می‌شود را به هفته بعد و حتی روز بعد موکول نکنید.
رئیسی گفت: روحیه تحولی و توجه به اصلاح فرآیندها باید بالا باشد، بنده در شهرستان هم کار کرده‌ام و می‌دانم از دست استان‌ها کارهای خیلی بزرگی برمی‌آید.
وی تصریح کرد: سهم مدیران در انجام کارها و یا انجام نشدن کارها بیش از ۷۰ درصد است. این را از من قبول کنید زیرا تجربه بنده می‌گوید که نقش مدیران بسیار پراهمیت است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان اظهار کرد: در سالگرد ارتحال امام، رهبر انقلاب بحثی در مورد امام تحول‌خواه داشتند؛ امام منبع تحول بودند، ولی مگر همه امکانات و زمینه‌ها برای امام یا شهید سلیمانی فراهم بود که آن تحول را ایجاد کردند؟ آنها با خون دل خوردن بسیار راه را هموار کرده و پیروزی را میسر ساختند.
نام شما

آدرس ايميل شما

گریز از اصول

گریز از اصول

«انقلابی‌ماندن بهتر از انقلابی‌بودن است»، هشداری جدی از سوی مقام معظم رهبری به تندروهای ...
لادن طباطبایی و کتایون ریاحی «جزییات» تعرض جنسی بازیگر مرد را افشا کردند

لادن طباطبایی و کتایون ریاحی «جزییات» تعرض جنسی بازیگر مرد را افشا کردند

مدتی پس از آنکه جمعی از زنان سینماگر شروع به شرح روایت‌های خود از آزار و خشونت جنسی در ...
کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
1