تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۴۴۰۲۱۳
نشست کانون کارشناسان رسمی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با دادستان؛

دادستان یاسوج: کارشناسان دادگستری به کسی وابسته نباشند/ لزوم پرهیز از مسائل قومی

۱
۰
دادستان یاسوج:  کارشناسان دادگستری به کسی وابسته نباشند/ لزوم پرهیز از مسائل قومی
کبنا ؛رئیس و قضات دادسرای مرکز استان با کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی موضوع ارائه خدمت به مردم را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مسئله افزایش قیمت ملک در استان را به کارشناسان یادآوری کرد که در زمینه‌ی کارشناسی به فکر مردم باشند.
وی گفت: بعضی از کارشناسی‌ها، کارشناسی تخصصی می‌باشند که باید علمی و به روز بوده تا حقی از کسی ضایع نشود.
ملک حسینی گفت: بنابراین لازم است همه‌ی ما باید موردی نگاه کنیم تا کسانی که از پرداخت هزینه‌های کارشناسی عاجزند با مشکل روبه رو نشوند و تعرفه‌ها برای کارشناسی املاک باید، مورد توجه کارشناسان باشند و اعتدال رعایت شود و گزارشات کارشناسان باید مستدل، مستند و علمی باشد.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار این که رعایت شأن کارشناسان نیز با رعایت شود، افزود: برای پرونده‌های مردم باید حداقل‌ها نیز مور توجه قرار گیرد.

وی با عنوان این که کارشناسان بازوی دستگاه قضایی می‌باشند، اظهار داشت: کارشناس در پرونده در حد قاضی می‌باشد پس باید اصول علمی و حقوقی و تکریم و عدالت در کارشناسی‌ها رعایت شود و و باید حریم نیز رعایت شود.
ملک حسینی ضمن تأکید به استفاده از از کارشناسان جوان و تازه کار گفت: در بحث کارشناسی‌ها توزیع عادلانه کارشناسی‌ها صورت گیرد و از نظریه‌ها و کار همه‌ی کارشناسان استفاده شود.
وی عنوان کرد: با توجه به رشته‌های کارشناسی بصورت کار گروهی حوزه‌ها تقسیم بندی می‌شوند و از همه‌ی کارشناسان نیز استفاده می‌شود و رعایت حوزه‌ی جغرافیایی باید رعایت شود تا عدالت به درستی اجرا شود.
ملک حسینی گفت: کارشناس نیز نباید به کسی وابسته باشد و از مسائل قومی و قبیله‌ای نیز پرهیز کند، تا شائبه‌ای پیش نیاید.

وی لزوم بهرگیری از دانش کارشناسان بومی را با توجه به شناخت جغرافیایی و اجتماعی استان، مهم دانست و اظهار داشت: استفاده از کارشناسان استانی تا هنگامی که کارشناس آن رشته در استان وجود دارد لازم و ضروری است و باید ضمن آموزش کارشناسان تازه وارد، نظریات کارشناسی را باید تجزیه و تحلیل و رفع ابهام کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد بحث قرارهای کارشناسی، گفت: بعضی از قرارهای کارشناسی مبهم و باید این ابهامات نیز رفع شود تا اجرای عدالت نیز به درستی صورت گیرد و اطاله‌ی دادرسی صورت نگیرد.
در ادامه این نشست حمید نادریان معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به این نکته که 6 شعبه بازپرسی و 7 شعبه دادیاری در دادسرای یاسوجوجود دارد، افزود: کثرت شعب موجب شده تعداد ارجاعات زیاد شود و دلیلی ندارد که دوستان بروند و به دنبال این موضوع باشند.

وی گفت: در رشته‌های آثار هنری و تألیفات هیچ کارشناسی در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم و در برخی رشته‌ها که بسیار مهم مانند اسلحه و مهمات، فقط یک کارشناس در سطح استان وجود دارد.
معاون دادستان مرکز استان ضمن گلایه از برخی کارشناسان که در استان تنها خودشان در رشته‌ای خاص هستند اظهار داشت: این افراد که در این بخش تنها فعالیت دارند و همه‌ی ارجاعات برای آنها فرستاده می‌شود، اما خیلی اوقات، برای کارهای فوریتی، اعلام می‌کنند که در استان حضور ندارند و در خارج از استان، در هیئت کارشناسی فلان استان هستند.
نادریان افزود: کمبود کارشناس خط و امضاء، یکی دیگر از ایرادات کارشناسی در استان است.
 در ادامه این نشست عیدی خوش سرور رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی مهمترین درخواست‌ها و پیشنهادات کارشناسان را مطرح کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
متاسفانه قومیت گرایی بیداد میکنه قاطعیت لازمه
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1