کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست کانون کارشناسان رسمی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با دادستان؛

دادستان یاسوج: کارشناسان دادگستری به کسی وابسته نباشند/ لزوم پرهیز از مسائل قومی

24 مهر 1400 ساعت 19:19

رئیس و قضات دادسرای مرکز استان با کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی موضوع ارائه خدمت به مردم را مورد بررسی قرار دادند.


رئیس و قضات دادسرای مرکز استان با کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی موضوع ارائه خدمت به مردم را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مسئله افزایش قیمت ملک در استان را به کارشناسان یادآوری کرد که در زمینه‌ی کارشناسی به فکر مردم باشند.
وی گفت: بعضی از کارشناسی‌ها، کارشناسی تخصصی می‌باشند که باید علمی و به روز بوده تا حقی از کسی ضایع نشود.
ملک حسینی گفت: بنابراین لازم است همه‌ی ما باید موردی نگاه کنیم تا کسانی که از پرداخت هزینه‌های کارشناسی عاجزند با مشکل روبه رو نشوند و تعرفه‌ها برای کارشناسی املاک باید، مورد توجه کارشناسان باشند و اعتدال رعایت شود و گزارشات کارشناسان باید مستدل، مستند و علمی باشد.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار این که رعایت شأن کارشناسان نیز با رعایت شود، افزود: برای پرونده‌های مردم باید حداقل‌ها نیز مور توجه قرار گیرد.

وی با عنوان این که کارشناسان بازوی دستگاه قضایی می‌باشند، اظهار داشت: کارشناس در پرونده در حد قاضی می‌باشد پس باید اصول علمی و حقوقی و تکریم و عدالت در کارشناسی‌ها رعایت شود و و باید حریم نیز رعایت شود.
ملک حسینی ضمن تأکید به استفاده از از کارشناسان جوان و تازه کار گفت: در بحث کارشناسی‌ها توزیع عادلانه کارشناسی‌ها صورت گیرد و از نظریه‌ها و کار همه‌ی کارشناسان استفاده شود.
وی عنوان کرد: با توجه به رشته‌های کارشناسی بصورت کار گروهی حوزه‌ها تقسیم بندی می‌شوند و از همه‌ی کارشناسان نیز استفاده می‌شود و رعایت حوزه‌ی جغرافیایی باید رعایت شود تا عدالت به درستی اجرا شود.
ملک حسینی گفت: کارشناس نیز نباید به کسی وابسته باشد و از مسائل قومی و قبیله‌ای نیز پرهیز کند، تا شائبه‌ای پیش نیاید.

وی لزوم بهرگیری از دانش کارشناسان بومی را با توجه به شناخت جغرافیایی و اجتماعی استان، مهم دانست و اظهار داشت: استفاده از کارشناسان استانی تا هنگامی که کارشناس آن رشته در استان وجود دارد لازم و ضروری است و باید ضمن آموزش کارشناسان تازه وارد، نظریات کارشناسی را باید تجزیه و تحلیل و رفع ابهام کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد بحث قرارهای کارشناسی، گفت: بعضی از قرارهای کارشناسی مبهم و باید این ابهامات نیز رفع شود تا اجرای عدالت نیز به درستی صورت گیرد و اطاله‌ی دادرسی صورت نگیرد.
در ادامه این نشست حمید نادریان معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به این نکته که 6 شعبه بازپرسی و 7 شعبه دادیاری در دادسرای یاسوجوجود دارد، افزود: کثرت شعب موجب شده تعداد ارجاعات زیاد شود و دلیلی ندارد که دوستان بروند و به دنبال این موضوع باشند.

وی گفت: در رشته‌های آثار هنری و تألیفات هیچ کارشناسی در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم و در برخی رشته‌ها که بسیار مهم مانند اسلحه و مهمات، فقط یک کارشناس در سطح استان وجود دارد.
معاون دادستان مرکز استان ضمن گلایه از برخی کارشناسان که در استان تنها خودشان در رشته‌ای خاص هستند اظهار داشت: این افراد که در این بخش تنها فعالیت دارند و همه‌ی ارجاعات برای آنها فرستاده می‌شود، اما خیلی اوقات، برای کارهای فوریتی، اعلام می‌کنند که در استان حضور ندارند و در خارج از استان، در هیئت کارشناسی فلان استان هستند.
نادریان افزود: کمبود کارشناس خط و امضاء، یکی دیگر از ایرادات کارشناسی در استان است.
 در ادامه این نشست عیدی خوش سرور رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی مهمترین درخواست‌ها و پیشنهادات کارشناسان را مطرح کرد.


کد مطلب: 440213

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440213/دادستان-یاسوج-کارشناسان-دادگستری-کسی-وابسته-نباشند-لزوم-پرهیز-مسائل-قومی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1