تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب : ۴۱۹۳۹۷
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توضیح می‌دهد

جدیدترین اطلاعات در باره 4 دسته کرونایی‌ها / مردم در خانه بمانند

۰
جدیدترین اطلاعات در باره 4 دسته کرونایی‌ها / مردم در خانه بمانند
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تبریک ولادت امام سجاد (ع) افزود: طبق انتظار وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، کرونا سیر صعودی یافت بگونه ای که طی 7 روز گذشته آمار مبتلایان از یک هزار و ۲۰۰ نفر به بالای ۳ هزار نفر در روز رسید.
 به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه امشب ( دوشنبه 11 فروردین ماه 99) در برنامه زنده تلویزیونی، افزود: در راستای کاهش آمار مبتلایان به کرونا وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت، سیاست جدید خود یعنی بیماریابی فعال را عنوان نمودند که دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این راستا گامی اساسی برداشت.
 وی ابراز داشت: در سایر استان‌های کشور روزانه حداکثر ۷۰ تا ۱۰۰ نمونه از بیماران گرفته می‌شود اما در کهگیلویه و بویراحمد با وجود جمعیت کم، ۲۵۰ نمونه در روز گرفته و طی هفته جاری بیش از یک هزار نمونه به آزمایشگاه‌های تشخیصی ارسال نمودیم.
 وی با اشاره به آمار جدید مبتلایان به کرونا افزود: امروز 16 مورد مثبت در استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۴۰ بیمار رسید.
 دکتر یزدانپناه با بیان اینکه خوشبختانه موارد مثبت امروز، از خوشه و خانواده بیماران قبلی بودند، افزود: این یک نکته مثبت در حوزه بهداشت و درمان است، لازم می دانم از همکارانمان در حوزه بهداشت و درمان استان تشکر نماییم که تلاش کردند تا کانون‌های بیماری به حداقل ممکن خود برسند.
 وی ابراز داشت: خوشبختانه کهگیلویه و بویراحمد کمترین خوشه بیماری را در کشور دارد و امیدواریم با افزایش شمار نمونه گیری‌ها و گسترده نمودن بیماریابی در استان، از پخش شدن بیماری جلوگیری نماییم.
وی با اشاره به اینکه این ویروس در چهار حالت افراد را درگیر می‌کند، افزود: ۳۰ درصد از بیماران، علائمی ندارند و بعد از یک هفته با پاسخ ایمنی ایجاد شده در بدنشان بدون هیچ درمانی بهبود می‌یابد.
یزدان پناه گفت: این افراد ناقلان سالم هستند و می‌توانند تا 2 هفته بدون هیچگونه علائم این بیماری را به دیگران انتقال دهند و جز پرخطرترین گروه‌های ناقل محسوب می‌شوند.
  
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: حدود ۵۵ درصد از بیماران نیز علائم خفیفی دارند و پس از یک هفته علائم بروز و یا اصلاً علائم اختصاصی نداشته باشند و پاسخ ایمنی بدن آنها منجر به بهبودی شود، ولی این گروه تا ۳ هفته می‌تواند ناقل باشند.
 وی عنوان کرد: همچنین ۱۰ درصد بیماران، علائمی شدید داشته، بعد از یک هفته علائم خفیف شده و با قرنطینه و درمان دارویی در منزل بهبود می‌یابند ولی تا ۴ هفته ناقل محسوب می‌شود.
 یزدانپناه خاطرنشان کرد: ۵ درصد دیگر بیماران دارای علائم بسیار شدیدی هستند که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های معین بستری شده و احتمال مرگ و میر در آنها افزایش می‌یابد ولی در صورت بهبود احتمال بازگشت مجدد بیماری کاهش می‌یابد.
 وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ابراز داشت: در تمام کشورهای جهان فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی باید رعایت شود ولی این فاصله گذاری به مفهوم قطع ارتباط نیست، این فاصله گذاری به معنی محدودیت در ارتباطات افراد تا پایان بیماری است.
 وی خاطرنشان کرد: لازم است همه افراد فاصله 1 و نیم متری خود را با دیگران حفظ کنند، از حضور در اجتماعات پرهیز نمایند، ترددهای خود را محدود کرده و به جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند.
 یزدانپناه با اشاره به فرارسیدن تعطیلات 12 و 13 فروردین ماه ابراز داشت: طی این دو روز امکان دارد که برخی از افراد از منازل خود خارج و به طبیعت یا سایر مکان‌ها رجوع کنند، ما عاجزانه از مردم خواهش می‌کنیم حداقل تا ۲۰ فروردین خود قرنطینگی کرده، از حضور در طبیعت و سایر مکان‌ها و اجتماعات خودداری نمایند.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کرونا بیماری هولناکی است ولی متاسفانه برخی از افراد آن را جدی نگرفته و علاوه بر آسیب به خانواده خود، به سایر افراد نیز آسیب‌های جدی را وارد می‌کنند.
 وی یادآور شد: خانواده افراد بیمار، افرادی که با بیمار در ارتباط بوده‌اند، کسانی که در سامانه غربالگری شرکت کرده و به آنها اخطار داده شده و کسانی که دارای علائم بالینی هستند باید به پزشک مراجعه کرده و تحت نمونه برداری قرار گیرند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: برخی از افراد مشکوک به بیماری هستند اما نه به پزشک مراجعه کرده و آزمایش می‌دهند، این‌ها می‌تواند فاجعه آفرین باشند و به خود و دیگران خیانت کنند بنابراین لازم است در صورت داشتن هرگونه علائم به پزشک مراجعه نمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1