تاریخ انتشار
شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۱۹۰۶۹
نظر «مهدی روشنفکر» در باره شعار امسال؛

برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد ید واحد نبودیم و کنار هم قرار نگرفیتم

۵
۱
برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد ید واحد نبودیم و کنار هم قرار نگرفیتم
کبنا ؛منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت: راهی جز اولویت دادن به تولید و جهش تولید برای کشور وجود ندارد.
روشنفکر در این گفت‌و‌گو قبل از هر سخن با اشاره به مشکلی که در ماههای اخیر در بیشتر کشورهای دنیا و از جمله ایران حادث شد اظهار کرد: در حال حاضر همه‌ی کشور درگیر مبارزه و مقابله با ویروس کرونا هستند و باید قبل از هر چیز به پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی و دستورات مسئولان عمل کنیم؛ چرا که هرگونه سهل‌انگاری و بی‌مبالاتی و عدم رعایت توصیه‌ها و تدابیر، کشور را با معضل بزرگ و پیچیده‌ای مواجه خواهد کرد. لذا،  قبل از اشاره و پاسخ مختصر به سوال و موضوع مورد بحث، توصیه‌ی من عمل به توصیه‌های بهداشتی و با تاکید موکد پرهیز از سفرهای غیرضروری و ماندن در خانه است.
منتخب مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه بخش‌ها از جمله حوزه سلامت و اقتصاد با هم در ارتباط هستند ادامه داد: در صورتی که به توصیه‌ها عمل کنیم و بتوانیم زودتر زنجیره‌ی انتشار و انتقال این ویروس را قطع کنیم، بی‌شک اقتصاد ما کمتر متضرر خواهد شد. اما در صورت بی‌توجهی‌ به هشدارهای بهداشتی و تدابیر مقامات، اقتصاد کشور متحمل خسارات زیادی می‌شود.
روشنفکر سپس به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری و پیام و نامگذاری نوروزی معظم‌له اشاره کرد و گفت: رهبری بیش از همه ما به مشکلات کشور آشنایی دارند و بهتر از ما می‌دانند که مشکل امروز کشور چیست و از کجاست و ریشه در چه دارد. لذا، به همین منظور اول هر سال نسخه‌ی کارشناسانه و راهگشایی جهت کمک به حل مشکلات دارند که اگر به تجویز و توصیه‌‌های ایشان با فراهم کردن مقدمات و لوازم کار توجه شود و مسئولان در عمل این نقشه‌ی راه را در اقتصاد به کار بندند و فقط درگیر شعار نشوند در آینده مشکلات امروزی ما بسیار کمتر خواهد شد. 
وی یادآور شد: توجه به تولید نشانه‌ی نگاه راهبردی و بلندمدت است. برای جهش تولید  البته ابتدا و به صورت جدی می‌بایست با سوداگری و رانت‌خواری، رباخواری و واسطه‌گری مبارزه کرد تا هزینه‌های مبادله کاهش پیدا کند،
وی با بیان اینکه ایجاد جذابیت و انگیزه برای ورود به تولید و تمهید تضامین بلندمدت برای تولیدکننده نیز از ملزومات کار است، ادامه داد: در مقام عمل و در شرایط فعلی نیز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان و تمهید بیش از پیش مشوق‌ها و معافیت‌ها می‌تواند به بهبود تولید کمک کند. 
منتخب بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به داشته‌ها و سرمایه‌های استان اشاره کرد که بسیاری از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و بسترها مغفول مانده و اگر در این 10 سال اخیر به پیشنهادات رهبری در حوزه‌ی تولید عمل می‌شد شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد بهتر از وضعیت کنونی بود.
روشنفکر افزود: متاسفانه شاید یکی از دلایل اصلی این مشکل در استان کهگیلویه و بویراحمد به اختلاف نظرها و عدم وحدت رویه‌ها در امور مهم و اساسی برگردد. یعنی ما برای توسعه‌ی استان ید واحد نبوده‌ایم و  کنار هم قرار نگرفته‌ایم و به صورت جزیره‌ای عمل کرده‌ایم.
روشنفکر در ادامه با بیان این که راهی جز اولویت دادن به تولید و جهش تولید برای کشور وجود ندارد و این نامگذاری موضوعی نیست که فی‌البداهه توسط معظم‌له صادر شده باشد افزود: تجربه نشان داده که معظم‌له پیش‌بینی‌های لازم را برای اعتلای کشور داشته‌اند و دیده‌ایم که اگر ایشان از قبل موضوعی را پیش‌بینی کرده‌اند بعدها همان پیش‌بینی محقق شده است.
نماینده جدید مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخشی از بسترها و امکانات و تمهیدات برای جهش تولید در استان فراهم است؛ اما باید با همت و وحدت به دنبال عملیاتی کردن اهداف و برنامه‌ها بود و فاصله‌ی بین نیت و نتیجه را با عمل پر کرد. استان ما استانی کوچک اما سرشار از نعمات‌ و مواهب الهی است از معدن و جنگل و رود و طبیعت گرفته تا نفت و گاز و آب و گیاهان دارویی و زمین مساعد کشاوری و اراضی مناسب باغداری اما برای جهش تولید در استان بیش از همه، ما به همت و عزم جهادی و پرهیز از سیاسی‌کاری و خلط مباحث اقتصادی و سیاسی نیاز داریم. ما هیچ راهی جز تولیدمحوری برای رهایی از بحران‌های اقتصادی نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

شیوا همتی
Iran, Islamic Republic of
درودتان باد استاد عزیزم
آزاده
Iran, Islamic Republic of
درودخدابرمنتخب مردم که نرفته مجلس درخشیده
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیل کم گپ بزن
هامون
Iran, Islamic Republic of
خودت را هم می بینم ببینم چکار می کنی کار کردن نه به حرف است باید عمل کنی
سورنا
Iran, Islamic Republic of
بابابروخداودادای شهربرسه...کروناداره نابودایکنه..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1