تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۴۱۸۷۷۵
ادامه حمله نظامي آمريکا در خاک عراق؛

۱۲۰ شهید و زخمی در حمله هوایی آمریکا ( فیلم )

۱
۰
۱۲۰ شهید و زخمی در حمله هوایی آمریکا  ( فیلم )
کبنا ؛
حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در چهار منطقه عراق ۳۰ شهید و ۹۰ زخمی برجای گذاشته است.
 
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، شبکه تلویزیونی الاتجاه گزارش داد: در تجاوز شب گذشته آمریکا به پایگاههای بسیج مردمی، منابع پزشکی در عراق اعلام کردند در حملات هوایی آمریکا به جرف الصخر، 30 نفر از نیروهای بسیج مردمی کشته و 90 نفر زخمی شدند.
 
احضار سفرای آمریکا و انگلیس در پی حمله مرگبار شب گذشته
در پی حملات پنجشنبه شب خونین آمریکا، وزارت امور خارجه عراق سفرای آمریکا و انگلیس را فرا خواند.
 
 
ستاد مشترک ارتش عراق حمله جنگنده های آمریکایی را توهین به حاکمیت عراق دانست
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از بغداد، ستاد مشترک ارتش عراق در اطلاعیه ای ضمن محکوم کردن حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع نظامیان عراقی را اقدام وقیحانه و توهین به حاکمیت عراق و نقض شراکت همکاری های نظامی دانست.
همچنین در این اطلاعیه آمده است، سه نیروی ارتش شهید و پانزده تن دیگر از ارتش و پلیس و حشد الشعبی زخمی شدند. ستاد ارتش عراق پیامدهای این اقدام یک جانبه را برای آینده روابط عراق و آمریکا خطرناک توصیف کرد. 
 
 
شهادت ۲ عراقی در حمله هوایی آمریکا
 
حمله آمریکا به مواضع بسیج مردمی عراق
عمار الحکیم حملات هوایی آمریکا را محکوم کرد
عمار الحکیم رئیس جریان حکمت عراق، اقدام جنگنده های خارجی در نقض حاکمیت ملی عراق و بمباران مقرهای بسیج مردمی و نیروهای مسلح این کشور را محکوم کرد.
 
جنبش النجباء: تجاوز آمریکا به مقر بسیج مردمی نقض حاکمیت عراق است
جنبش النجباء عراق، حملات جدید آمریکا به پایگاههای نیروهای بسیج مردمی عراق را محکوم و آن را نقض حاکمیت این کشور توصیف و تاکید کرد این اقدام درهای منطقه را به روی درگیری و تغییر قواعد آن باز خواهد کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، جنبش النجباء در پی حمله اخیر آمریکا به مواضع بسیج مردمی در بیانیه ای اعلام کرد : آمریکا بار دیگر با نوعی استکبار و بی پروایی و با استفاده از نیروهای اشغالگر و نامشروع خود در خاک مقدس عراق، به ارتکاب جنایات دست زد و تجاوزهایش به پایگاه های نیروهای بسیج مردمی، نیروهای پشتیبان، پایگاه های ارتش عراق و فرودگاه کربلا ادامه می دهد .این اقدامات، نقض حاکمیت و حریم هوایی عراق به شکلی آشکار و بی سابقه به شمار می آید . علاوه بر آن، طرفهای رسمی و رسانه ای داخلی که در پی هدف قرار گرفتن نظامیان غیرقانی آمریکا (در التاجی)، فریادشان به آسمان رفت ، این بار نیزدر برابر جنایات آمریکا سکوت کردند.
 
حمله هوایی به مواضع بسیج مردمی و ارتش عراق
شبکه خبري الميادين گزارش داد، در حملات هوایی آمریکا در عراق، مواضع حشد الشعبی در «جرف الصخر»، «المسیب»، نجف و اسکندریه هدف قرار گرفت. همچنین، در حملات هوایی آمریکا، مقر تیپ‌های اضطراری و کماندو‌های لشکر ۱۹ ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت.
ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد در حملات هوایی آمریکا، چهار موضع حشد الشعبی، پلیس و ارتش عراق مورد هدف قرار گرفته است.
شبکه تلویزیونی الحدث نیز با پخش تصاویری از حمله هوایی آمریکا به مقر‌های حزب الله عراق در منطقه «جرف الصخر» در شمال استان بابل و همچنین از پرواز گسترده بالگرد‌ها بر فراز بابل و شنیده شدن صدای انفجار‌های شدید خبر داد.
  
 
یک افسر آمریکایی در پایگاه الحبانیه عراق گفت هدف از این حملات، پایان دادن به قدرت نظامی حزب الله عراق بوده است.
شبکه تلویزیونی الحدث به نقل از منابع خود گزارش داد: جنگنده‌های آمریکایی فرودگاه در حال ساخت کربلا را با ۳ موشک هدف قرار دادند. این منابع همچنین از هدف قرار گرفتن شخصیت‌های مهمی در حزب الله عراق خبر دادند.
همچنین؛ شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: جنگنده‌های آمریکایی مواضع حشد الشعبی عراق در البوکمال سوریه نزدیک مرز عراق را بمباران کردند.
 
همه اختلافات ومشکلات سیاسی عراق ازسفارت آمریکا نشات می گیرد
عضو پارلمان عراق از ائتلاف الفتح موضع گیری جدی دولت این کشور را در قبال تهدیدها و تجاوزات آمریکا خواستار شد و گفت همه اختلافات و مشکلات سیاسی از داخل سفارت آمریکا نشات می گیرد.
پایگاه اینترنتی سومریه نیوز در گزارشی به قلم رافد صبار نوشت: کریم علیوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از ائتلاف الفتح گفت تهدیدهای آمریکا علیه عراق غیر قابل قبول است. هدف از این تهدیدها ایجاد توجیه و بهانه برای ماندن در خاک عراق و هدف قرار دادن بسیج مردمی و کشورهای همسایه است.
علیوی در گفتگو با سومریه نیوز گفت نمی توان تهدیدهای آمریکا را پذیرفت و دولت باید در قبال این تهدیدها موضعگیری و علیه آن به سازمان ملل متحد شکایت کند. همچنین مجلس نمایندگان باید نقش بیشتری برای مقابله با این تهدیدها ایفا کند. وی افزود آمریکا می خواهد توجیهاتی ایجاد کند تا فرماندهان ومقرهای بسیج مردمی را هدف قرار دهد, همانطور که در گذشته چنین رفتاری کرد و مقرهای بسیج مردمی و فرماندهان "پیروزی" را هدف قرار داد. همچنین آمریکا به دنبال بهانه هایی برای حفظ نیروهای خود در خاک عراق است.
یک شهید در حمله موشکی امریکا به فرودگاه در حال ساخت کربلا 
یک مقام امنیتی عراق امروز (جمعه) در مصاحبه با السومریه نیوز‏ گفت: جنگنده های آمریکایی فرودگاه در حال ساخت کربلا نزدیک منطقه الحیدریه در استان نجف اشرف را هدف سه فروند موشک قرار دادند که در نتیجه یک کارگر فرودگاه کشته شد و خسارات مادی زیادی به فرودگاه وارد شد.
بیانیه پنتاگون پس از حمله به مواضع حزب الله
وزارت دفاع آمریکا بعد از حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در چهار منطقه عراق و شهادت و مجروح کردن تعدادی از شهروندان عراقی با انتشار بیانیه ای مسئولیت این حمله جنایتکارانه را پذیرفت.
در پی حملات آمریکا به عراق، ایران روز جمعه به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داد و این حملات را « خطرناک » خواند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بماند
Europe
شبکه خبر گفته پنج کشته و هفت زخمی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1