تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۴۱۷۲۹۴
درنشست کمیته رصد فضای مجازی انتخابات مطرح شد

هشدار مسئولان قضایی به انتشار اخبار کذب / برخورد با مدیران و سایت ها، فضای مجازی و رسانه های متخلف

۲
هشدار مسئولان قضایی به انتشار اخبار کذب / برخورد با مدیران و سایت ها، فضای مجازی و رسانه های متخلف
کبنا ؛
سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در سخنانی با اظهار اینکه، ایجاد حس ناامنی از خود ناامنی بدتر خواهد بود،افزود: علیرغم آنکه از فضای مجازی می توانیم به عنوان یک فرصت و آگاه سازی استفاده نماییم، لیکن بحث شایعه سازی و نبود سواد رسانه ای در بین آحاد جامعه باعث می شود دچار حس ناامنی شویم.
به گزارش کبنا؛ به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد وی در ادامه اظهار داشت: لازم است جلوی ایجاد این حس نا امنی گرفته شود و آنچه حوزه فضای مجازی نیازمند آن است ،آموزش است.
دادستان مرکز استان تأکید کرد: هرجایی که لازم است، اطلاع رسانی و آگاهی لازم به مردم داده شود.
سیدعلی ملک حسینی در ادامه به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات پیش رو اشاره نمود و افزود:آنچه که ممکن است برخی به عمد در فضای مجازی و به سفارش دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات را بستر و راهکاری جلوی ما قرار داده ، حضور کمرنگ مردم در پای صندوق های رأی است.
وی تصریح کرد: افرادی که در گروههای مختلف شایعه سازی می کنند لازمست شناسایی و برخورد قانونی و قضایی لازم صورت گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در سخنانی به موضوع  انتخابات  اشاره نمود و گفت: الان واقعیتی که با آن در خصوص انتخابات روبرو هستیم توجه به تبلیغات سوء دشمن است.
ملک حسینی افزود: هدف ما مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات است
وی گفت: برگزاری جلسات با صدا و سیما و اصحاب رسانه مقداری از وضعیت ملتهب فضای مجازی را توانست کاهش دهد.
ملک حسینی به برخورد قضایی با سایت و رسانه هایی که به نوعی اذهان عمومی را تشویش می نمایند ،هشدار داد و افزود: با سایت ها و رسانه هایی که با  انتشار تیترهایی که اذهان عمومی را به نوعی تشویش نمایند، با تشکیل پرونده قضایی برخورد می شود.
وی گفت: حضور کارکنان و مدیران و استفاده از امکانات و اموال دولتی برای انتخابات، خط قرمز ماست.
ملک حسینی اظهار داشت: این موضوع برای هر جایی از انتخابات ممنوع است.

دادستان مرکز استان افزود:مدیرانی که شناخته شده اند و در کنار نامزدها، فعالیت ها انتخاباتی انجام می دهند، این اقدام آنان، برخورد قضایی لازم را در پی خواهد داشت.
سید علی ملک حسینی از احضار 2 مدیر آموزشی به دادسراهای استان در خصوص انتخابات خبر داد و گفت: پرونده ها در اسرع وقت به جهت فعالیت برای یک کاندیدای خاص و استفاده از امکانات دولتی رسیدگی خواهد شد.
دادستان مرکز استان تذکر جدی دیگری به رسانه ها در فضای مجازی و حقیقی داد و افزود: هرگونه نظرسنجی در مورد نامزدهای انتخابات وآنکه«که پیروز انتخابات است» ممنوع است.

وی گفت: انتشار اخباری که به نوعی فضای انتخابات را قطب بندی نمایند ممنوع و اقدام دستگاه قضایی استان، بازدارنده خواهد بود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص کسانی که در فضای مجازی در خصوص انتخابات اقدام به انتشار اخبار دروغ می نمایند هشدار داد و گفت: سرتیم های این کانال ها در فضای مجازی شناسایی و عندالزوم در مواقع لازم  به دادسرای مرکز استان و سایر حوزه های قضایی اقدام خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان درپایان هرگونه استفاده از صنف های کارگری و کارمندی راذ برای کاهش حضور مردم در انتخابات و یا مصادره به نفع یک جریان خاص ممنوع ذکر است.

طالبی پور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در فضای مجازی، در این نشست با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور چین،گفت: در این خصوص فضای مجازی ،فضای ناامنی در کشور ایجاد کرده و عده ای به آن دامن می زنند و لازم است کنترل شود.
وی در ادامه افزود: برای20 نفر از مسئولین سایت های استان به عنوان متخلف انتخاباتی، پرونده قضایی تشکیل شده است.
درادامه این نشست حمید نادریان بازپرس ویژه رسیدگی به جرایم فضای مجازی،رسانه و فضای سایبری دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در سخنانی اظهار داشت:نادریان:ارسال نظرسنجی ها و مطالبی است که به نوعی اذهان عمومی را تشویش می نماید،در فضای مجازی و رسانه ای استان ممنوع است.

وی به مطلبی در خصوص یکی از سایت های استان اشاره نمود و گفت: یکی از سایت های استان در اقدامی به مقایسه ی نامزدهای انتخاباتی با یکدیگر می پردازد و قصدش هم سوق دادن نظر مردم به سمت یکی از نامزدها می باشد.
نادریان در خصوص جعل سخنانان یکی مسئولان قضایی در یکی از سایت های استان خبر داد و افزود: این فرد جلب خواهد داشت.
بازپرس ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان بویراحمد به سایت های غیر مجاز هم هشدار داد و گفت: سایت های غیرمجازی که در این عرصه حضور دارند رها نخواهیم کرد و پس از انتخابات در صورتی که پروانه فعالیت مجاز اخذ ننماید مسدود خواهند شد.

خردمند معاون اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست گفت: استان نیاز به اطلاع رسانی در فضای رسانه ای و مجازی دارد.
وی از مسئولان قضایی استان درخواست نمود شعب ویژه ای برای رسیدگی فوری به انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی و رسانه در خصوص بیماری کرونا ،تشکیل گردد.
 خردمند در پایان گفت: برخورد با متخلفان انتخابات رسانه ای شود تا مردم اطلاع داشته باشند

فرخی معاون فضای مجازی صدا و سیمای استان در این نشست گفت:متأسفانه آمار انتشار خبرهای جعلی در انتخابات خیلی زیاد است.
وی افزود: یکی از شهرستان استان نامزدی بیشترین پیج اینستاگرامی را دارد و و در این شهرستان بیشترین تولید خبر بر مبنای محتوای شایعه را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1