کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درنشست کمیته رصد فضای مجازی انتخابات مطرح شد

هشدار مسئولان قضایی به انتشار اخبار کذب / برخورد با مدیران و سایت ها، فضای مجازی و رسانه های متخلف

14 بهمن 1398 ساعت 16:11

به منظور بررسی عملکرد فضای رسانه ای و مجازی در خصوص برگزاری یک انتخابات امن و وضعیت انتشار اخبار ویروس کرونا در استان مسئولان قضایی، امنیتی، نظامی، انتظامی و بهداشتی به همراه سایر ادارات کنترل فضای مجازی در نشستی شرکت کردند.


سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در سخنانی با اظهار اینکه، ایجاد حس ناامنی از خود ناامنی بدتر خواهد بود،افزود: علیرغم آنکه از فضای مجازی می توانیم به عنوان یک فرصت و آگاه سازی استفاده نماییم، لیکن بحث شایعه سازی و نبود سواد رسانه ای در بین آحاد جامعه باعث می شود دچار حس ناامنی شویم.
به گزارش کبنا؛ به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد وی در ادامه اظهار داشت: لازم است جلوی ایجاد این حس نا امنی گرفته شود و آنچه حوزه فضای مجازی نیازمند آن است ،آموزش است.
دادستان مرکز استان تأکید کرد: هرجایی که لازم است، اطلاع رسانی و آگاهی لازم به مردم داده شود.
سیدعلی ملک حسینی در ادامه به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات پیش رو اشاره نمود و افزود:آنچه که ممکن است برخی به عمد در فضای مجازی و به سفارش دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات را بستر و راهکاری جلوی ما قرار داده ، حضور کمرنگ مردم در پای صندوق های رأی است.
وی تصریح کرد: افرادی که در گروههای مختلف شایعه سازی می کنند لازمست شناسایی و برخورد قانونی و قضایی لازم صورت گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در سخنانی به موضوع  انتخابات  اشاره نمود و گفت: الان واقعیتی که با آن در خصوص انتخابات روبرو هستیم توجه به تبلیغات سوء دشمن است.
ملک حسینی افزود: هدف ما مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات است
وی گفت: برگزاری جلسات با صدا و سیما و اصحاب رسانه مقداری از وضعیت ملتهب فضای مجازی را توانست کاهش دهد.
ملک حسینی به برخورد قضایی با سایت و رسانه هایی که به نوعی اذهان عمومی را تشویش می نمایند ،هشدار داد و افزود: با سایت ها و رسانه هایی که با  انتشار تیترهایی که اذهان عمومی را به نوعی تشویش نمایند، با تشکیل پرونده قضایی برخورد می شود.
وی گفت: حضور کارکنان و مدیران و استفاده از امکانات و اموال دولتی برای انتخابات، خط قرمز ماست.
ملک حسینی اظهار داشت: این موضوع برای هر جایی از انتخابات ممنوع است.

دادستان مرکز استان افزود:مدیرانی که شناخته شده اند و در کنار نامزدها، فعالیت ها انتخاباتی انجام می دهند، این اقدام آنان، برخورد قضایی لازم را در پی خواهد داشت.
سید علی ملک حسینی از احضار 2 مدیر آموزشی به دادسراهای استان در خصوص انتخابات خبر داد و گفت: پرونده ها در اسرع وقت به جهت فعالیت برای یک کاندیدای خاص و استفاده از امکانات دولتی رسیدگی خواهد شد.
دادستان مرکز استان تذکر جدی دیگری به رسانه ها در فضای مجازی و حقیقی داد و افزود: هرگونه نظرسنجی در مورد نامزدهای انتخابات وآنکه«که پیروز انتخابات است» ممنوع است.

وی گفت: انتشار اخباری که به نوعی فضای انتخابات را قطب بندی نمایند ممنوع و اقدام دستگاه قضایی استان، بازدارنده خواهد بود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص کسانی که در فضای مجازی در خصوص انتخابات اقدام به انتشار اخبار دروغ می نمایند هشدار داد و گفت: سرتیم های این کانال ها در فضای مجازی شناسایی و عندالزوم در مواقع لازم  به دادسرای مرکز استان و سایر حوزه های قضایی اقدام خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان درپایان هرگونه استفاده از صنف های کارگری و کارمندی راذ برای کاهش حضور مردم در انتخابات و یا مصادره به نفع یک جریان خاص ممنوع ذکر است.

طالبی پور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در فضای مجازی، در این نشست با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور چین،گفت: در این خصوص فضای مجازی ،فضای ناامنی در کشور ایجاد کرده و عده ای به آن دامن می زنند و لازم است کنترل شود.
وی در ادامه افزود: برای20 نفر از مسئولین سایت های استان به عنوان متخلف انتخاباتی، پرونده قضایی تشکیل شده است.
درادامه این نشست حمید نادریان بازپرس ویژه رسیدگی به جرایم فضای مجازی،رسانه و فضای سایبری دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در سخنانی اظهار داشت:نادریان:ارسال نظرسنجی ها و مطالبی است که به نوعی اذهان عمومی را تشویش می نماید،در فضای مجازی و رسانه ای استان ممنوع است.

وی به مطلبی در خصوص یکی از سایت های استان اشاره نمود و گفت: یکی از سایت های استان در اقدامی به مقایسه ی نامزدهای انتخاباتی با یکدیگر می پردازد و قصدش هم سوق دادن نظر مردم به سمت یکی از نامزدها می باشد.
نادریان در خصوص جعل سخنانان یکی مسئولان قضایی در یکی از سایت های استان خبر داد و افزود: این فرد جلب خواهد داشت.
بازپرس ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان بویراحمد به سایت های غیر مجاز هم هشدار داد و گفت: سایت های غیرمجازی که در این عرصه حضور دارند رها نخواهیم کرد و پس از انتخابات در صورتی که پروانه فعالیت مجاز اخذ ننماید مسدود خواهند شد.

خردمند معاون اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست گفت: استان نیاز به اطلاع رسانی در فضای رسانه ای و مجازی دارد.
وی از مسئولان قضایی استان درخواست نمود شعب ویژه ای برای رسیدگی فوری به انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی و رسانه در خصوص بیماری کرونا ،تشکیل گردد.
 خردمند در پایان گفت: برخورد با متخلفان انتخابات رسانه ای شود تا مردم اطلاع داشته باشند

فرخی معاون فضای مجازی صدا و سیمای استان در این نشست گفت:متأسفانه آمار انتشار خبرهای جعلی در انتخابات خیلی زیاد است.
وی افزود: یکی از شهرستان استان نامزدی بیشترین پیج اینستاگرامی را دارد و و در این شهرستان بیشترین تولید خبر بر مبنای محتوای شایعه را دارد.


کد مطلب: 417294

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/417294/هشدار-مسئولان-قضایی-انتشار-اخبار-کذب-برخورد-مدیران-فضای-مجازی-رسانه-های-متخلف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1