تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۴۱۵۵۹۰
همزمان با هفته پژوهش و فناوری اعلام شد

ثبت اختراع ۵ دستگاه در موزه دانشگاه شهید چمران اهواز

۳
ثبت اختراع ۵ دستگاه در موزه دانشگاه شهید چمران اهواز
کبنا ؛رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: طی یک سال گذشته کار ثبت اختراع پنج دستگاه در این موزه انجام‌شده است.
 دکتر بیژن برازنده در هفته پژوهش و فناوری با ارائه گزارشی از فعالیت‌های موزه در یک سال قبل، بیان کرد: این دستگاه‌ها شامل "دستگاه بررسی، کنترل، پردازش و آنالیزور لیزر"، "دستگاه بررسی و پردازش آینه‌ها"، "دستگاه پردازش و آنالیزور و کنترل نور"، "دستگاه بررسی عملکرد و کنترل کریستال‌ها" و "دستگاه آنالیز و بررسی عملکرد منشورها" است.
وی افزود: همچنین دستگاه‌های تبدیل امواج قلبی و مغزی و انرژی‌های خروجی از بدن به امواج الکترونیکی و الکترومغناطیسی، دستگاه تبدیل انرژی‌های خروجی از بدن به امواج صوتی و فوتون و دستگاه تولید امواج مورب و ایستاده در زوایای مختلف با استفاده از امواج مافوق صوت در مرحله ثبت نهایی قرار دارد.
رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز از ساخت دستگاه نشانگر خواص مغناطیس و الکترومغناطیس اشیای مختلف در این موزه خبر داد و عنوان کرد: بررسی ثبت اختراع این دستگاه نیز در حال انجام است.
برازنده همچنین از به پایان رساندن عملیات ساخت‌وساز مجسمه‌ها، آب‌نما و بهینه‌سازی محوطه بیرونی موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز در سال ۹۷ به‌عنوان واحد سبز برتر انتخاب شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز، از انتخاب این موزه به‌عنوان یکی از سه موزه برتر ایران از میان صدها موزه و مجموعه فعال کشور خبر داد و بیان کرد: این افتخار به دلیل شاخص تلاش برای بقا و به دلیل فعالیت‌های گسترده علمی، پژوهشی و فرهنگی به موزه تعلق گرفت.
دکتر برازنده اضافه کرد: همچنین موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز به‌عنوان دوازدهمین موزه دانشگاهی ایران در پایگاه اطلاعاتی موزه‌های دانشگاهی UMAC به ثبت جهانی رسیده است.
وی اظهار کرد: پس از پیگیری‌های لازم موزه علم و طبیعت دانشگاه به‌عنوان یکی از موزه‌های دانشگاهی ایران توانست در بین بیش از ۳۰۰۰ موزه دانشگاهی با موضوعات مختلف در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۴ مهر ۱۳۹۸) معرفی و ثبت جهانی شود.
رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز، گفت: این مهم به دلیل فعالیت‌های گسترده علمی، پژوهشی، آموزشی، ابداعات، اختراعات، تحقیقات فراوان، رعایت استانداردهای کنترل کیفی دستگاه‌ها و آزمایش‌های مربوطه، پویایی مستمر و داشتن تمام خصوصیات ممتاز و شرایط خاص مجموعه‌های علمی در موزه دانشگاه حاصل‌شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1