کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همزمان با هفته پژوهش و فناوری اعلام شد

ثبت اختراع ۵ دستگاه در موزه دانشگاه شهید چمران اهواز

24 آذر 1398 ساعت 18:42

رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: طی یک سال گذشته کار ثبت اختراع پنج دستگاه در این موزه انجام‌شده است.


رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: طی یک سال گذشته کار ثبت اختراع پنج دستگاه در این موزه انجام‌شده است.
 دکتر بیژن برازنده در هفته پژوهش و فناوری با ارائه گزارشی از فعالیت‌های موزه در یک سال قبل، بیان کرد: این دستگاه‌ها شامل "دستگاه بررسی، کنترل، پردازش و آنالیزور لیزر"، "دستگاه بررسی و پردازش آینه‌ها"، "دستگاه پردازش و آنالیزور و کنترل نور"، "دستگاه بررسی عملکرد و کنترل کریستال‌ها" و "دستگاه آنالیز و بررسی عملکرد منشورها" است.
وی افزود: همچنین دستگاه‌های تبدیل امواج قلبی و مغزی و انرژی‌های خروجی از بدن به امواج الکترونیکی و الکترومغناطیسی، دستگاه تبدیل انرژی‌های خروجی از بدن به امواج صوتی و فوتون و دستگاه تولید امواج مورب و ایستاده در زوایای مختلف با استفاده از امواج مافوق صوت در مرحله ثبت نهایی قرار دارد.
رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز از ساخت دستگاه نشانگر خواص مغناطیس و الکترومغناطیس اشیای مختلف در این موزه خبر داد و عنوان کرد: بررسی ثبت اختراع این دستگاه نیز در حال انجام است.
برازنده همچنین از به پایان رساندن عملیات ساخت‌وساز مجسمه‌ها، آب‌نما و بهینه‌سازی محوطه بیرونی موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز در سال ۹۷ به‌عنوان واحد سبز برتر انتخاب شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز، از انتخاب این موزه به‌عنوان یکی از سه موزه برتر ایران از میان صدها موزه و مجموعه فعال کشور خبر داد و بیان کرد: این افتخار به دلیل شاخص تلاش برای بقا و به دلیل فعالیت‌های گسترده علمی، پژوهشی و فرهنگی به موزه تعلق گرفت.
دکتر برازنده اضافه کرد: همچنین موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز به‌عنوان دوازدهمین موزه دانشگاهی ایران در پایگاه اطلاعاتی موزه‌های دانشگاهی UMAC به ثبت جهانی رسیده است.
وی اظهار کرد: پس از پیگیری‌های لازم موزه علم و طبیعت دانشگاه به‌عنوان یکی از موزه‌های دانشگاهی ایران توانست در بین بیش از ۳۰۰۰ موزه دانشگاهی با موضوعات مختلف در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۴ مهر ۱۳۹۸) معرفی و ثبت جهانی شود.
رئیس موزه علم و طبیعت دانشگاه شهیدچمران اهواز، گفت: این مهم به دلیل فعالیت‌های گسترده علمی، پژوهشی، آموزشی، ابداعات، اختراعات، تحقیقات فراوان، رعایت استانداردهای کنترل کیفی دستگاه‌ها و آزمایش‌های مربوطه، پویایی مستمر و داشتن تمام خصوصیات ممتاز و شرایط خاص مجموعه‌های علمی در موزه دانشگاه حاصل‌شده است.


کد مطلب: 415590

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/415590/ثبت-اختراع-۵-دستگاه-موزه-دانشگاه-شهید-چمران-اهواز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1