تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۴۱۳۴۸۷
حضور نماینده وزارت بهداشت در لردگان؛

جلوگیری از شیوع بیماری اولویت نخست است

۰
جلوگیری از شیوع بیماری اولویت نخست است
کبنا ؛استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جلوگیری از شیوع بیماری در روستای «چنار محمودی» اولویت نخست مسؤولان است، گفت: مردم اطمینان داشته باشند در گام بعدی عوامل دخیل در بروز این بیماری با دقت کافی و کارشناسی شناسایی و با عوامل مربوطه برخورد می‌شود.

به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی امروز با اشاره به حضور رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در شهرستان لردگان برای بررسی دقیق‌تر موضوع، اظهار داشت: در این دیدار دغدغه‌های استان در این حوزه تشریح شد تا به وزیر بهداشت و درمان انتقال داده شود.
وی با بیان اینکه جلوگیری از شیوع بیماری اولویت نخست مسؤولان است، خاطرنشان کرد: مردم اطمینان داشته باشند در گام بعدی عوامل دخیل در بروز این بیماری با دقت کافی و کارشناسی شناسایی و با عوامل مربوطه برخورد می‌شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری حفظ سلامت مردم را اولویت اصلی استان دانست و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا با مدیریت صحیح، از به حاشیه رفتن موضوع جلوگیری کنیم؛ چراکه افرادی علاقه‌مند هستند از این موضوع حاشیه‌سازی کنند و مسؤولان را از اصل موضوع غافل کنند.
عباسی ایجاد تردید در نحوه خدمات‌رسانی متولیان امر درمان را منجر به بروز ناامیدی در جامعه دانست و گفت: اظهارنظرهایی بدون پشتوانه علمی و تخصصی که منجر به تردید در نحوه خدمات‌رسانی فعالان حوزه بهداشت و درمان می‌شود، تبعات ناگواری به همراه دارد و مردم را ناامید می‌کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر اولویت ما شناسایی افراد مبتلا و تحت درمان قرار دادن آنها، رصد گسترش بیماری و جلوگیری از شیوع آن به سایر افراد است.
وی با بیان اینکه ویروس HIV با بیماری ایدز متفاوت است، افزود: اگر ابتلا به این ویروس به موقع تحت درمان قرار نگیرد، در آینده به ایدز تبدیل می‌شود؛ از همین رو، ضمن تاکید بر محرمانه بودن اطلاعات بیماران، از مردم روستا درخواست می‌شود اگر ویروسی شناسایی شد، در کم و کیف درمان با پزشکان همکاری کنند.
عباسی خاطرنشان کرد: این بیماری قابل کنترل است و همکاری و همراهی مردمی را در انجام آزمایش‌ می‌طلبد و چنانچه لازم باشد، می‌توانند در استان‌های همجوار به صورت رایگان این آزمایش را انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1