تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۴۱۲۱۰۹
تحلیل سیاسی اصلاح طلبان شهرستان‌های بویراحمد و دنا؛

«بهرامی» یا «ایزدپناه» / عبور اصلاح طلبان از «زارعی» قطعی است؟

۷۵
۲
«بهرامی» یا «ایزدپناه» / عبور اصلاح طلبان از «زارعی» قطعی است؟
کبنا ؛
تغییر و تحولات سیاسی گسترده ای در شهرستان‌های بویراحمد و دنا در حال وقوع است و به تدریج سر و شکلی خواهد گرفت و در میان احتمالات، قطعی ترها بروز خواهند کرد. ظهور و بروز کانال‌های «واتس آپ» و «تلگرام»، بحث و دعواها و بگو و مگوهای مجازی همه نشانه این است که رقابت‌ نفس گیری پیش روی سپهر سیاسی حوزه انتخابیه شهرستان‌های بویراحمد و دنا است.
در انتخابات 94، بویراحمد و دنا شاهد دو شق شدن جریان اصلاح طلبان بود، که در آن یک سمت مجمع اصلاح طلبان بویراحمد قرار داشتند و یک سمت سید باقر موسوی و هواداران سینه چاکش. این نفاق و دودستگی تا جایی پیش رفت که باعث شد برخی از جوانان اصلاح طلب جلوی ستاد «ستار هدایت خواه» عکس بیندازند و به نوعی مخالفتشان را با این دو دستگی‌ها نشان دهند.
«سید باقر موسوی جهان آباد» آن زمان از گزینه نهایی اصلاح‌طلبان عبور کرد و دست «غلام محمد زارعی» را بالا گرفت و نقطه عطفی برای خالی شدن جریان اصلاح طلب شد،و دو دستگی اصلاح طلبان شهرستان‌های بویراحمد و دنا از همین جا کلید خورد، مسئله‌ای که خیلی از اصلاح‌طلبان می‌ترسند برای همیشه تکرار شود و اختلافات، سرنوشت اصلاح طلبان کهگیلویه را برای بویراحمد رقم بزند.
اما در انتخابات پیش رو، قوام فروزان، محمد بهرامی، اردوان ایزدپناه و محمدعلی وکیلی چهار گزینه اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس است، اگر چه نگارنده معتقد است که جبهه اصلاح طلبان گزینه‌های جوان‌تر، جدی‌تر و دانشگاهی در آستین دارند و آنها دستشان برای رونمایی از کاندیداهای قدر پُر است. اما وجود این گزینه‌ها کار را برای اصلاح طلبان جهت انتخاب گزینه نهایی سخت کرده است، تقاطع سیاسی پیش روی اصلاح طلبان قدری هواداران این تفکر سیاسی را سر درگم کرده است. به غیر از صحبت های دورهمی و پشت پرده، هنوز هیچ خبر رسمی و برنامه ریزی شده ای از نشست‌های اصلاح طلبان در دست نیست و همین مسئله نیز باعث شده تا افکار عمومی سردرگم و همچنان منتظر تصمیم نهایی سران اصلاح طلبان باشد. اگر چه نشست‌های تهران با حضور سید باقر موسوی جهان آباد نیز مجمع اصلاح طلبان بویراحمد را قانع نمی‌کند که به تصمیم نهایی او تن بدهند و نشست‌های مرکز در یاسوج نیز بازخورد خوبی نداشته و با واکنش‌هایی هم روبرو شده است.
اعلام عدم حضور ستار هدایت خواه در کارزار انتخابات تا حدودی خیال اصلاح طلبان را راحت کرده و به نظر می‌آید و شنیده هم شده است که گزینه نهایی اصلاح طلبان دیگر غلام محمد زارعی نیست بلکه آنها بر روی «اردوان ایزدپناه»، «محمد بهرامی» و «قوام فروزان» سرمایه گذاری کرده‌اند. غلام محمد زارعی تاکنون هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است و او اکنون به رفتارهای اجتماعی، سیاسی و اقداماتش در سالهای اخیر بیش از هر کس و یا چیز دیگری اتکا و اطمینان دارد.
ناگفته نماند انتخابات مجلس در کشور کمی مبهم است و این وضعیت را می‌توان در استان کهگیلویه و بویراحمد هم دید. نارضایتی از دولت اصلاح طلبان هم بالاست و این شرایط را برای اصولگرایان بهتر کرده، از طرفی شرایط فعلی اردوگاه اصلاح طلبان دچار تشتت است و شانس اصولگرایان افزایش یافته است. همچنین اصولگرایان به صورت سازمانی و جناحی در صحنه حضور یافته اند و هماهنگ‌تر هستند. اما اصلاح طلب‌ها رمقی همچون گذشته برای حضور در انتخابات آینده ندارد و ارتباطاتی مستمر بین گروه‌های اصلاح طلب برقرار نیست.
نظرها در این زمینه متفاوت است، بعضی‌ها معتقدند که آینده سیاسی اصلاح طلب‌ها در کشور خیلی امیدوار کننده نیست اگر چه خیلی‌ها اعتقاد دارند که آینده سیاسی کشور به تفکر اصلاح طلبی گره خورده است. با این حال در شهرهای بزرگ اصلاح طلب‌ها پذیرفته‌اند که شانسی ندارند. درشهرهای کوچک عوامل زیادی وجود دارد، ولی در کل فضای خوبی برای آینده سیاسی اصلاح طلبان وجود ندارد. در انتخابات آینده؛ به گفته بعضی از صاحب نظران شرایط اقتصادی و زندگی مردم در رأی دهی آن‌ها تأثیر دارد. این عده عموماً اصلاح طلب هستند و رأی‌های سینوسی دارند.
همانطوری که مطرح شد، انتخابات مجلس بویراحمد چند قطبی است، البته کاملاً با دوره گذشته تفاوت دارد، محمد بهرامی یک چهره دانشگاهی است، او علاوه بر جضور مستمر در دانشگاه، مراسمات مردمی را مرتب شرکت می‌کند، تیم او همواره و دقیق فضای سیاسی شهرستان بویراحمد و دنا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند. آن‌ها امید زیادی به آمار و تحلیل‌های خود دارند. اما فضای سیاسی شهرستان‌های بویراحمد و دنا آمار و تحلیل بردار نیست.
علی رغم اینکه این روزها بیان می‌کنند که زارعی شرایط خوبی برای انتخابات آینده مجلس ندارد. اما با وجود شرایط فعلی اصولگرایان و ابهام در معرفی گزینه نهایی اصلاح طلبان زارعی بر مدار شانس قرار دارد، چیزی که بعضی از هواداران زارعی هم می‌گویند. هرچند گفتمانی که هواداران زارعی آن را پایه گذاری کرده بودند، به نظر می‌رسد دوام و استحکام گذشته را نداشته باشد و تمایل به سمت بهرامی بیش از گذشته رو به رشد است.
آراء قابل توجهی از مردم و سیاسیون از عملکرد مدیران و نماینده مجلس بویراحمد رضایت ندارند و شاید همین عدم رضایت باعث شود که آنها تمایلی به رأی دادن و حمایتی همچون گذشته از «زارعی» نداشته باشند، و با وجود اینکه ستار هدایت خواه اعلام کرده که در انتخابات حضور پیدا نمی‌کند، هنوز هودارانش به هیچ وجه حاضر نمی‌شوند که از او عبور کنند و بر روی آمدن او پافشاری می‌کنند و تاکید می‌کنند که تنها گزینه رأی آور برای اصولگرایان هدایت خواه است و لاغیر.
اصلاح طلبان شهرستان‌های بویراحمد و دنا شرایط پیچیده‌ای دارند، سید باقر موسوی جهان آباد از «ایزدپناه» خواسته که فعالیتش را آغاز کند، با وجود آنکه بهرامی تلاش کرده با سران اصلاح طلب هماهنگ باشد، و با موسوی جهان آباد، وکیلی و غریب پور جلسات جداگانه‌ای داشته، اما به هر دلیل نظر سید باقر موسوی روی ایزدپناه است و چراغ سبزی به بهرامی نشان نداده. البته موسوی گفته که تابع دوستان اصلاح طلب خود در شهرستان‌های بویراحمد و دنا است. اما آن عمل و این سخن مشخص نیست چه نتیجه ای داشته باشد، کمی مصلحت بینی و تعلل در رفتار موسوی دیده می شود و معلوم نیست موسوی که در انتخابات گذشته یکباره به حمایت از زارعی پرداخت تا چه اندازه تابع بودن به اصلاح طلبان بویراحمد را در نظر نهایی خود دخیل بدهد.
از طرفی اصلاح طلبان نظرشان این است سازوکاری طراحی شود و نیروها بر اساس این سازوکار بیایند. خیلی از اصلاح طلبان نظرشان این است که باید کسی بیاید که رأی خوبی داشته باشد و فقط آنها برای پیروزی و حرکت به جلو او را تنه‌ای بزنند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد چه در جناح چپ و چه راست، افرادی که کاندیدا می‌شوند بیش از یک چهارم توان رأی آوری ندارند و بقیه رأی‌ها بر اساس طایفه و قومیت و مسائل دیگر است. اصلاح طلبان این اعتقاد را دارند که فقط می‌توانند، گزینه نهایی خود را یک «هُل» سیاسی بدهند. «موسوی جهان آباد» هم در این فرآیند است، نه او می‌تواند بهرامی را نادیده بگیرد و نه طیف بهرامی می‌توانند «سید باقر» و یا سران اصلاح طلبان را نادیده بگیرند. از پشت پرده، اصلاح طلبان اینگونه خبر می‌دهند قرار است همه آنها با هم تصمیم بگیرند. اما آنچه که واضح و مشخص است این است که بصورت بالفعل «محمد بهرامی» و «ایزدپناه» بیش از سایر کاندیداهای احتمالی اصلاح طلبان در میدان هستند.
«قوام فروزان» چند ماهی آشکار و گاهی خانه به خانه و یا گروهی فعالیت می‌کرد و مدتی است که به تهران رفته و دیگر از آن فعالیت‌ها خبری نیست. آیا او منصرف شده یا خیر، موضوعی است که خود «فروزان» باید پاسخ بدهد. آن موقع «فروزان» از محبوبیت آقای موسوی خرج می‌کرد. در جلسه‌ای که سید باقر موسوی جهان آباد و تاجگردون در منزل یکی از افراد گذاشته بودند، «موسوی جهان آباد» از «ایزدپناه» خواسته بود فعالیت کنند تا شرایط را در آینده بیشتر مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. البته تمرکز سیدباقر بر ایزدپناه انتقاداتی را نسبت به وی عرضه داشته است.
 نهایتاً اصلاح طلب‌ها کسی را مورد حمایت قرار می‌دهند که سبد رأی داشته باشد. آن‌هایی که منطقی و واقع بینانه حرکت می‌کنند. یقیناً مخالفان بهرامی و منتقدان ایزدپناه شاید برای معرفی هر کدام از آنها به عنوان گزینه نهایی اصلاح طلبان تلاش کنند، در هر جریانی شیطنت‌هایی هم وجود دارد که به نتیجه نخواهد رسید. در هر حال آنچه که سازنده است در نظر گرفتن واقعیت‌ها است. عمده اصلاح طلبان معتقدند کسی که سبد رأی داشته باشد به عنوان خروجی قرار می‌گیرد. آراء مردم اهمیت زیادی دارد.
هنوز احتمال آن می رود که دوشقگی ای که دور قبل در بویراحمد ایجاد شد باز هم ایجاد شود و اگر در انتخابات اسفند 98 دوشقگی در آراء ایجاد شود، شق دوم تاثیرگذاری پایینی خواهد داشت.
در نهایت آنطوری که بارز است، نه جریان اصولگرایان فعلاً تکلیف نهایی شان مشخص است و نه اصلاح طلبان. سران اصلاح طلب بویراحمد و دنا بیش از هر زمان دیگر درباره انتخابات آینده مجلس سکوت کرده‌اند. نکته پایانی اینکه رویش کاندیداهای جوان، علمی و مقتدر با روزمه قوی در بین اصلاح طلبان می‌تواند هم شرایط را برای نماینده فعلی بدتر و برای اصلاح طلبان بهتر کند. تا انتخابات آینده زمان زیادی مانده و فعلاً نمی‌توان با قاطعیت درباره نتیجه انتخابات سخن گفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تنها کسی بین اصلاح طلبان که زمینه ی رای اوریش بالا هستش دکتر بهرامی هستش انتخابات بویراحمد ودنا نمثل استانهای بزرگ هستش که لیستی وارد بشوند اینجا انتخابات چهره به جهره خونه به خونه عنلکرد خوبی داشته باشی
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
باسلام واحترام وتشکرازجناب اقای موسوی برخودلازم می دانم به عنوان یک جوان همشهری به عملکردخوب جناب اقای دکتربهرامی درزمان شهرداری ایشان توجه شود که حداقل باتلاش ومدیریتش یاسوجمان راتاحدپایتختی طبیعت رسانید وشاید برای این شهرستان سیاست وافکارزمان گذشته درمانگرنباشد پس بگذارید کارایی خوب شایسته سالاری کند ومیدان رابااستدلال های کهنه تاریک نکنید
Romania
زمان احمدي نژاد همه مديران كار عمراني زيادي انجام دادند. آخه پول خبلي زياد بود
کمیبل
Iran, Islamic Republic of
کاندید اصلاح طلبان سردار سازندگی محمد بهرامی
ده شیخ
Iran, Islamic Republic of
مصلحت و شرایط فعلی میگه اصلح ترین گزینه بهرامی هست چون ۸ سال تلاش کرده و مردم شناخت خوبی نسبت به ایشون دارند بخداقسم ایزدپناه را نمی شناسم و موسوی باید دست از یک جانبه گرایی بردارد و بویراحمد و دنا را از این انشقاق و فلاکت (با انتخاب بهرامی ) نجات دهد
کیان ر
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر بهرامی توان شکست هدایتخواه و زارع را دارد
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر بهرامی میتواند رای آور باشد،جهت توجه صاحبنظران
دنا
Iran, Islamic Republic of
اصلا آقای زارعی اصلاح طلب نیست....ایشان دودوره رییس ستاد سید مسعود حسینی بود...یدوره رییس ستاد احمدی نژاد بود....الانم سعادت محمدی براش تصمیم میگیره...جای تاسف داره.....
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
سلام
درسته منطقه دشتروم دیار و وطن اصلاح طلبانی مثل موسوی و غریبپ پور و هست ولی به ایزدپناه رای نخواهند داد
از همین جا عرض میکنم قریب به 12 هزار رای منطقه دشتروم داره که نزدیک به 8 هزار رای آن به سبد دکتر ولایت مدار دکتر هدایت خواه ریخته خواهد شد محض اطلاع کسانی که کت و شلوار دوخته اند و هوای بهارستان دارند
دشتروم یکپارچه فقط هدایت خواه
Iran, Islamic Republic of
بله : درست میفرمایید . دور گذشته 75 درصد رای دکتر نیکبخت طرفداران هدایتخواه بودند . هدایت خواه هم ،قدر خود را نمیداند قطعا اگه همین روزا فقط اعلام کند که این دوره کاندیدا میشود،با توجه باانتخاب مدیران طایفه ای و بدبین شدن طرفداران زارعی از ایشان، قطعا (هدایت خواه) برنده انتخابات است.
دشترومی
Iran, Islamic Republic of
ایزدپناه تو دشتروم 100رای هم نداره اخه که ایشان را میشناسه .؟اصلا هنرش چی هست؟ فازش چیه خدایی؟
موسوی
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه برا اصلاحات دکتر بهرامی
آقای موسوی ...باید نظر بقیه اصلاح طلبان براش مهم باشد..
در چنین شرایطی که اصولگرایان سه کاندید دارن هدایتخواه ..روشن فکر ...زارعی میشه با معرفی یه اصلاح طلب راحت از این سه نفر جلو زد فقط مجمع اصلاح طلبان به توافق بر سن....
قیصری
Iran, Islamic Republic of
فقط بهرامی
عدالت
Iran, Islamic Republic of
اگر اصلاح طلبان با قدرت بر روی جناب بهرامی اجماع کنند بدون شک جناب بهرامی و روشنفکر دو قطب انتخابات می باشند....
هدایتخواه در خوشبینانه ترین حالت در صورت ورود ۳۰۰۰۰ رای خواهد اورد و خد ایشان کاملا به این موضوع واقفند....بسیاری از حامیان و لیدرهای ایشان در پاتاوه، زیلایی ، سادات محمودی، لوداب ، مارگون، چیتاب و توتنده از ایشان عبور کرده اند و برخی از این افراد با روشنفکر عهد بسته اند....که با این تفاسیر و حمایت تمام قد اصلاحات از بهرامی، هدایتخواه و زارع باید برای سومی و چهارمی بجنگند....


اگر اصول گرایان بر خلاف میل درون برخی افراد درون جریان در نهایت بر روی دکتر روشنفکر اجماع کنند ایشان به احتمال زیاد پیروز انتخابات خواهد شد...و دکتر هدایتخواه همانند سید باقر موسوی جهان اباد به شخصیت محبوبی و پدر جریان اصول گرایی در علیا و سفلی تبدیل خواهد شد

در حال حاضر وضعیت کاملا به سود جناب روشنفکر می باشد....و اصلاحات با دکتر بهرامی جوان میتواند گام بزرگی به سمت موفقیت در انتخابات بردارد....اما اینکه بهرامی بتواند یک اصلاحتی اصیل باشد فقط عملکرد ایشان در مجلس این موضوع را مشخص خواهد کرد.....
Iran, Islamic Republic of
عملكرد بهرامي تا الان كه اصلاح طلب بودن واقعي ايشان رو نشون نداده راننده هدايت خواه بودن كجا اصلاح طلب بودن كجا؟ چرا ايشون نسبت به اين برچسب تا الان سكوت كرده؟ چرا يه بار از خودش دفاع نكرده؟ بعد شما اين تحليل هاي آبكي رو از كجا دراوردي كه هدايت خواه انقدر راي داره بهرامي و روشنفكر انقدر؟ ما يه اصلاح طلب واقعي ميخوايم نه آدماي منفعت طلب.
Iran, Islamic Republic of
تو استدلاااال هم داررری
Iran, Islamic Republic of
عجله نکنید این یک معامله سیاسیه دوباره حاجی مثل دور قبل سی باقر رو میاره با خودش این بازار گرمی سید اصلاحاته
اصلاحات اصيل
Iran, Islamic Republic of
متاسفيم واسه شما طرفداراي بهرامي كه واسه راي و كرسي بهارستان همچين تهمتي به پدر اصلاحات استان ميزنيد بخدا انقدر ارزش نداره، ايشون اگر دنبال معامله بود دور قبل با امضاي يك ندامت نامه واسه شوراي نگهبان تاييديه ميگرف و قطعا وارد مجلس ميشد، كسي كه اين همه تاوان بابت عقايدش داده شما منفعت طلبان بايد دهنتون رو آب بكشيد بعد اسمش رو بياريد، البته تقصيري نداريد وقتي كانديدتون خط فكريش رو از هدايت خواه ميگيره بايد انقدر به سيد تهمت بزنيد چون دور قبل معادلاتشون رو بهم زد.
دشترومی
Iran, Islamic Republic of
پدر اصلاحات؟؟ طرف عوض کن.ایشان باجناق اصلاحات هم نیستند.با حمایتشان از زارعی الان یه مهره سوخته و مرده سیاسی حساب میشن. به اندازه /هم رای نداره
Iran, Islamic Republic of
عجله نکنید این یک معامله سیاسیه دوباره حاجی مثل دور قبل سی باقر رو میاره با خودش این بازار گرمی سید اصلاحاته
نجفی
Romania
انشاالله این دور اصلاح طلبان با حمایت از دکتر بهرامی بعد شانزده سال یک اصلاح طلب را وارد مجلس خواهند کرد
موسوی
Iran, Islamic Republic of
اخه من نمیدونم شما که ۲ دوره ست جناب بهرامی رو حمایت میکنید و ایشون موفق نمیشن چرا بازم دارید برای حمایت از اصلاحات شخصی رو حمایت میکنید که میدونید روانه ی مجلس نمیشه،،،اگه واقعا هدف شما فرستادن یک اصلاح طلب به مجلس هست شخصی رو حمایت میکنید که پدر اصلاحات معرفی میکنه،،هیچ کس نمیتونه منکر این بشه که ۸۰٪ درصد اصلاحات یاسوج با جون و دل پشت سید هستن پس واقع بین باشیدو بخاطر تعصبات بیجا تصمیم اشتباه نگیرید
موسوی
Iran, Islamic Republic of
انشالله حاج اردوان ایزدپناه با تدبیرشون به همه کسانی که از روی نا اگاهی دارن ایشونو قضاوت میکنن ثابت میکنه که سخت در اشتباه بوده اند..ای کاش این مردم کوته فکری رو کنار میزاشتن و کمی تفکر میکردن
اخ وبخت عسکر
Iran, Islamic Republic of
خواب دیدی خیر باشه.شتر در خواب بیند ..............
قیصری
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام. آقای یزدانپناه هم از نظر کاری وهم از نظر شخصیتی که آیا در مقام نمایندگی مجلس واقعا کننده کار وقدرت جوابگویی مردم را دارد.یا خیر خود جای سوال است. دوم. این سوال از دوره قبل در ذهن مردم بی جواب مانده است که چرا سید باقر برخلاف عقیده 40 هزار رای مردم که واقعا اصلاح طلب بودند وآقای بهرامی را که از جناحی حده اقل از آقای زارع به اصلاحات نزدیکتر بود. چرا بطرف آقای زارع رفت وایشون را انتخاب کرد. این سوال برای مردم مبهم باقی مانده است. .واین یه چیز روشنی را میرساند که سید حتما یه موضوع شخصی را در نظر گرفته. والی در حضور مردم ثابت کند چرا شخصیتی مثل آقای بهرامی را رها وبطرف آقای زارع که از قدیم خط ومشی اصول گرایی دارد را میگیرد وبه مردم معرفی میکند. این سوال برای مردم بی جواب مانده است. در آخر با یه حسابگری دقیق ومنطقی به این نتیجه میرسیم که دکتر بهرامی از هر لحاظ چه از نظر تحصیلات وچه از نظر کارهای مدیریتی واجرایی بر حضرات دیگر ارجحیت دارد. لذا لازم است جهت آینده بهتر بویراحمد و دنا عاقلانه تصمیم بگیریم. .ضمن خسته نباشی وعذر خواهی از همه خوانندگان عزیز
لر
Iran, Islamic Republic of
چون بهرامي راننده هدايت خواه بود و اصلاح طلب نيست، و سيد هم بين بد و بدتر زارع رو انتخاب كرد، چون يكي از افرادي كه دنبال رد صلاحيت سيد بود به كمك دوستان اصولگراش همچون هدايت خواه بهرامي بود. شما طرفداراي متعصبانه و كوركورانه بهرامي يه روزي جواب همه اين حرفا رو ميگيريد كه ديگه ديره، البته اكثرا خودتون رو به نديدن زديد سرتون رو كرديد زير برف.
France
شما طرفداران بهرامی که تفکرتان خط گرفته از خود بهرامی است استاد کامنت گذاشتن های پشت سر هم و تخریب افراد بزرگ استان از جمله اصلاح طلبان واقعیست، شما یا به پدر اصلاحات استان برچسب های بزرگی میزنید که اصولگراهای که کینه ای دور از سید باقر دارند نتوانسته اند به این راحتی به این شخص این تهمت ها را بزنند یا ایزدپناه رو به نداشتن رای پیشاپیش پیش بینی میکنید، یا نمیدانید ایزدپناه کیست و به جز اینکه اصلاح طلب واقعیست چه نسبت های فامیلی دارد یا خودتان را به کوری زده اید و متعصبانه فقط تکرار میکنید بهرامی سبد رای داره خوب ایزدپناه این دور میاد و نشون میده به شماها که نه تنها سبد رای خوبی داره بلکه پیروز انتخاباته و بهرامی اگر قرار بود قبول شه دو دور میاد رای میاورد الان باید اصلاحات روی گزینه دیگری سرمایه گزاری کنه که نسبت فامیلی زیادی داشته باشه مثل ایزدپناه.
شیشه
Iran, Islamic Republic of
عجب .بخت /نهایتا 1500رای میاره .بله کامل ایشان را میشناسیم خوب هم میشناسیم یه جوری می نویسید ایزدپناه کیه .
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
گزینه نهایی بین فروزان و ایزدپناه خواهد بود
احسا نیرویی که بویراحمد را به اقتدار قبل برگرداند حاج ایزد پناه میباشه
Iran, Islamic Republic of
همه ما میدانم تنهاحاج ایزدپناه اقتدار بویراحمدو بر میکردونه
صفایی
Iran, Islamic Republic of
دوستان اصلاح طلب به خود بیایید! چرا خود زنی میکنید! چند سال است ما چوب یک عده رو میخوریم!! هنوزم بیشتر جوانان مستعد اصلاحات بیکار هستند!! شک نکن اگر وضع هین باشد یا هدایتخواه یا زارعی راهی بهارستان میشود.
ما گزینه ای نداریم. بهترین هارو داریم اما چرا برخی نمیخوان!! وکیلی و بهرامی رو که الان هم پتانسیل هم کاریزمای خوب دارند رو حمایت کنند!!!!
آب و فاضلاب
Iran, Islamic Republic of
خودتونو خسته نکنید فقط حاج زارع
انشالله باز هم خشه....په خش چشه
Iran, Islamic Republic of
خوش ناخوش توانایی
موسوی
Iran, Islamic Republic of
عده ای از دوستان که بر اساس تعصب و قبیله گرایی دارن نظر میدن خدمتتون عرض کنم که جناب موسوی با سابقه و دانشی که در مسائل سیاسی دارن قطعا بهتر از شماها که نمیدونم طبق چی دقیقا دارین مظر میدین تصمیم میگیرن،،،ایشون اون بالا دارن سعی میکنن که بهترین تصمیم رو برای شهرشون بگیرن اونوقت یه عده مثل شماها نشستین اینجا دارین از جمع ارا حرف میزنید ...بویراحمد تا زمانی که امثال شما رو داره هیچ پیشرفتی نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج اردوان ایزدپناه مرد عمل ،مرد کار ،مرد سازندگی ،
محرمانه .
Iran, Islamic Republic of
جوجه ها را اخر پاییز میشمارند ..سکوت معنا دار مردم فهیم بویراحمد در روز رای گیری با رای به زارعی بر همگان ثابت خواهد شد .مرد بی ادعا و همراه مردم و در کنار مردم ... سید باقر را هم خیلی زوده که همگان بشناسن .ان مرد با سیاست .و دلسوز مردم بویر احمد هست ...تصمیم در چهار روز اخر مشخص میشه مثل گذشته .درکنار ایشان مشاوران سیاس و قوی هستن .که در گذشته با برنامه به هدف رسیدن
در جواب محرمانه
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست میفرمایید در پریکدون با یه سامسونت پول تصمیم ها عوض خواهد شد
سید
Iran, Islamic Republic of
عرض ادب و احترام .
هر جور که بخواهیم فکر کنیم خروجی اصلاحات نباید کسی باشه جز دکتر بهرامی الان چند دوره هست که ایشون برا یک ثانیه از افکار اصلاح طلبی خود کوتا نیوده و در بحث عملکرد هم فکر نکنم فردی پیدا بشه که به اندازه ایشون کار کرده باشه و همه لمس کردیم و شاهد پیشرفت بویراحمد بودیم در بحث گردشگری که تلاش های شبانه روزی دکتر بهرامی بود که نتیجه داد و پایتخت طبیعت رو هدیه داد به مردم و باعث چندین برابر شدن مسافر شد .خوب وقتی ما چنین مردی داریم که رزومه کاری ایشون در سالهای قبل بیانگر توانمدی ایشون هست .
اقایون اگه راست میگوند که تابع نظر جمع هستند یا علی نه مثل دوره قبل تک روی و خودبینی باعث بشه که چند گانگی به وجود بیاد و تنها چیزی که بهش میرسیم نابودی اصلاحات هست .جطور اقایون فردی رو که حتی برا یک ثانیه قبول نکرد که در جمع مردم بگه اصلاح طلبم و همیشه هم مخالف اصلاحات بود و با رای اصلاحات به مجلس رفته و انجا نامه امضا کنه بر علیه اصلاحات یا اینکه ستاد ولایتی رو ایحاد کنه اونم به دست کسانی که خود رو اصلاح طلب معرفی میکردنند و میکنند جناب سید باقر موسوی خواهشی دارم ه اگه قرار هست مثل دوره قبل مخالف عزیزان اصلاح طلب باشی اونم کسانی که هزینه دادن و خواهند دادبه اعتقاد بنده شما که بعد از اتمام دوره نمایندگی یاسوج رو به مدت 12 سال ترک کردیید و تشریف نداشتید تا 4 سال قبل که اینجور بگم حای فرزندان دهه 80 که هبچ شناختی از شما نداشتند اما دوستدار شما شده بودنند چرا چون پدران این جوانان از کارامدی شما ها برا بچه ها میگفتند تا اینکه انتخابات دوره قبل تمام شد و شما با خالی کردن زیر پای اصلاحات و توجه نکردنند به تصمیم شورای اصلاحات رفاید از یه ادم اصوگرا حمایت کردیید چرا و همین جوانان دهه 80 بدجور از شما ناراحت شدند و هستند زارعی کسی نبود که شما ازش حمایت کنید اونم وقتی که جریان اصلاحات خودش نیرو معرفی کرده .و با تمام احترامی که برا اقای ایزدپناه دارم امیدوارم که خود ایشان اگه به حق دلسوز اصلاحات هست کنارگیری کنه و دورهای بعدی هم هست و خواهش دارم جناب سید باقر خود شما به خوبی اطلاع دارید که هیچگونه شانسی جناب ایزدپناه نداره پس خواهش میکنم که به خاطر ........شخصی با اصلاح طلبان بویراحمد لج نکنید و دوباره همون سید باقر موسوی باشید که همه دوستش داشتند بنده به شخصه اول دبستان بودم که در ستاد شما پوستر پخش میکردم تا 4 سال پیش شما قهرمانی بودید برا افکار من اما حقیقتش با حمایت از یک فرد اصولگرا همه خاطرات خوبم رو از بین بردید و فرقی هم نداره وقتی از زارعی حمایت کنی اینگار که از ستار هدایتخواه حمایت صد درصدی کردید .به امید پیروزی و از همه مهمتر متحد شدن اصلاح طلبان بدون یک درصد نارضایتی .
زنده باد مخالف من
اولادکی بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
سیدباقرباعلم کردن ایزدپناه این بارهم میخواهدرای اصلاحطلبان رادوشقه کندو تاوقتی موسوی برایمان تعیین تکلیف کندبویراحمدیکپارچه ومتحدنخواهدشد.تمام جوانان ترقی خواه حامی بهرامی هستندواگراصلاحطلبان به دنبال پیروزی هستندبایدازبهرامی که تاالان لااقل جزدونفر اول است حمایت کنند.زارع چه خاصیت اصلاح طلبانه ای داشت که موسوی دستش رابالابرد.جزاینکه اهداف شخصی پشت قضیه بود.دکتربهرامی هم محبوب است و هم جوان وکارنامه دار وسخنور.شک ندارم که آینده یاسوج وگچساران بانمایندگی دوشهردارسابق یعنی دکتربهرامی ودکترزینلزاده درخشان خواهدبود.
پناهی
Iran, Islamic Republic of
امسال دیگه همه به این نتیجه رییدند که موسوی چهارسال پیش بنابرمنافع شخصی اززارع حمایت کردودرصورتی که زارع به هیچ وجه اصلاحطلب نبود.این وسط ضررش به اصلاحطلبان رسید.امسال همه از پیروجوان دکتربهرامی راحمایت میکنیم.ضمن احترام به ایزدپناه وفروزان ولی باتوجه به ناشناخته بودن وقدرت رای آوری کم اگرواقعاطرفدارپیروزی جناح چپ هستندبهتراست انصراف دهندتاسبدرای چپ پخش نشود.امسال باتوجه به حضورچندنفراصولگرامثل زارع روشنفکر فرخیانی وشایدهدایتخواه اگراصلاحطلبان مثل دورهقبل ازبهرامی حمایت کنندو اگرموسوی نظرجمع رابرمنافع شخصی اش ارجح بداندباتوجه به اینکه درصدبالایی ازرای دهندگان جوانانند وقشرجوان اهمیت کمی به سفارش این وآن دارندوبهرامی ازمحبوبیت بالایی نزدجوانان برخورداراست اگر اوضاع به همین قرارپیش د بهرامی باقاطعیت پیروزمیدان خواهدبود.
محرمانه
Romania
همه این حرفا کشکه سید باقر و جوکار .نقشه جدیدی دارند ....هنوز زوده که کسی از نقششون سر در بیاره....اردوان میاد که سید فشار اصلاحطلبان روش نبا شه ...بعدش هم اردوان کنار میره و زارعی دستش میره بالا ...برنده انتخابات فقط خودشه ...
/
Iran, Islamic Republic of
هردوجناح ولیدرهای ان فقط به منافع سیاسی واقتصادی ومدیریتی می اندیشند
Iran, Islamic Republic of
آقای بهرامی توان خود را در 2 دور قبل نشان داده و حتی در انتخابات دوم هم نشده است وایشان خود را به اصلاح طلبان چسپانده است بنابراین بهترین گزینه که سابقه و ریشه اصلاح طلبی دارد آقای ایزدپناه است، در دشتروم بالای 80 درصد رای دارد
Iran, Islamic Republic of
ای وای مردم از خنده
دنا
Iran, Islamic Republic of
درودبردکترستارهدایت خواه اگرهم دکترنیایدماحتی مهرتوشناسنامه نمی زنیم
امین
Iran, Islamic Republic of
بهرامی باز هم نفر آخره بهرامی چه مردم خودشان میدانند بهرامی رای نمیاره از آخر اوله
Iran, Islamic Republic of
بر هیچ کسی پوشیده نیست که بهرامی با هدف انشقاق اصلاحات در میدان مانده و هیچ شانسی و امیدی برای اجماع و قبولی روی ایشان وجود ندارد تخریب های بعد از انتخابات،همراهی با هدایت خواه برای باطل کردن انتخابات پراکندگی نیروهای ستادی همه دلیل بی فایده بودن تحرکات بهرامی دارد اما بهرامی یک شانس دارد و آن انصراف از کاندیداتوری و همراهی جریان برای موفقیت
محمد
France
کدوم اصلاح طلب، کدوم اصول گرا، بابا با این //که خون مردم رو تو شیشه کرده،. بازم میرید / میشه از این همه
سهراب
United Arab Emirates
ایجور که شما عرض میکنید اصلاح طلب فقط زارعی !
نمیدونم از کی زارعی جز اصلاح طلبان شده که در موردش نظر میدین ، اما قطعا خروجی اصلاح طلبان اقای ایزدپناه یا اقای فروزان هستن و تنها راه پیروزی اصلاحات اجماع روی گزینه خروجی است
رضا
United Arab Emirates
متاسفانه وقتی میاییم نظر بدیم نظرمون از طرف همه اعلام میکنیم هرکدام از ما یک رای بیشتر نداریم و فقط اندازه همون رای مینونیم حرف بزنیم . یکی میگه زارع اوله اون یکی بهرامی، هدایتخواه و....هنوز نمیشه اظهاز نظر برای قبولی کاندیدا کرد.
رضا
United Arab Emirates
متاسفانه وقتی میاییم نظر بدیم نظرمون از طرف همه اعلام میکنیم هرکدام از ما یک رای بیشتر نداریم و فقط اندازه همون رای مینونیم حرف بزنیم . یکی میگه زارع اوله اون یکی بهرامی، هدایتخواه و....هنوز نمیشه اظهاز نظر برای قبولی کاندیدا کرد. برای اصلاک طلبان نظر سیدباقر میتواند تاثیر گذار باشد، باید ببینیم خروجی کی است و چقد از حمایت اصلاحات برخوردار خواهد بود
حسین
Iran, Islamic Republic of
فقط بهرامی
جاوید
Iran, Islamic Republic of
قطعا تنها شانس پیروزی اصلاح طلبان بهرامی خواهد بود
United States
نمیدونم این همه میگن بهرامی بهرامی پس کجا هستند موقع رای که ب قولا با دور دوم هم رای قابل توجهی نیاوردند ک بخوان امیدی داشته باشند بازم ادم جمع میکنه ک فقط زیر پست ها بنویسند بهرامی.
United States
(کار خوبه خدا درست کنه سلطان محمود خر کیه)
با امید پیروزی اقای ایزدپناه.
تا خدا نخواد بندش کاره ای نیست اگه لازم باشه ادم عاقل چشم و گوششو باز میکنه با اگاهی رای میده نه تعصب بیجا و قومیتی.....
Iran, Islamic Republic of
خداوكيلي بحث رزومه اصلاح طلبي و پيشينه خانواده ايزدپناه كه بابت عقيدشون و اصلاحات چقدر تاوان دادن و رزومه كاري قوي ايشون به نسبت بهرامي رو اصلا نديد بگيريم، از روي قيافه هم بخوايم راي بديم ايزدپناه رو ببين چه پرستيژي داره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
موسوی داره خودش را سبک و سنگین میکنه برای زارع مجبوره از زارع حمایت کنه
هوش
Iran, Islamic Republic of
مصلحت و شرایط فعلی میگه اصلح ترین گزینه بهرامی هست چون ۸ سال تلاش کرده و مردم شناخت خوبی نسبت به ایشون دارند
دکتر بهرامی از لحاظ علمی ومدیریتی فردی توانمند است که در هر عرصه ای که پا گذاشته با تمام توان اقدامات لازم را انجام داده است.
کبیر
Iran, Islamic Republic of
اقای بهرامی باید تابع اجماع صلاح طلبان باشد نظر اقای موسوی محترم است.
Iran, Islamic Republic of
با سلام در جواب اقای یا خانم کبیر نه نظر جناب اقای موسوی بلکه نظر وتفکر هرشخصی بجای خود محترم وقابل احترام هستند ولی نه اصلاح طلبان بلکه همه مردم دراین خطه دیدن که سید باقر موسوی از یک اصولگرا از اقای حاج زارعی حمایت کردن و اسم اصلاحات را برزمین وگذار کردند سوال اینجاست که اقای موسوی و همراهانش الان میتوانند کاندید مورد حمایت دوره را برای از دست ندادن سه دوره دیگر یعنی ۱۲با کاندید مجاب به کناره گیری برای حفظ اصلاحات کنن یا نه...
یا اینکه با راه اندازی بازی های سیاسی دوباره راه اصلاحت را به بیراه میبرن
مجمع اصلاحات بدانند که دو دوره قبل نه اینکه حمایت خود را از محمد بهرامی برداشته اند بلکه حمایتشان را از جوانان و نوجوانانی که پایهای و اندیشهای اصلاحت را دنبال. میکردند برداشته اند که این خود باعثه ضربه زدن به ریشه میباشد
محمد بهرامی کنار نخواهد رفت حتی اگر این دوستان اورا با فشار و زور وادار به شرکت تا لحضه اخر انتخابت کنند
حال به زبان ساده بگویم بزرگان اصلاحات خود دانند و...
اصول گرا .
Iran, Islamic Republic of
موسوی و جوکار نقشه جدیدی دارن که داران روی ان کار میکنن .حمایت سید از ایزدپناه یعنی نه به منفعت طلبان به اصطلاح اصلاح طلبان..اخر سر هم دست زارعی بالا میره ..طایفه اغا و قاید گیوی هم با زارعی هماهنگ هستن .در طول تاریخ مدیران طایفه اقایی و قاید گیوی و اصلاح طلبها اینقدر در مسند قدرت نبودن.. ‌زارعی تاییده میگیره وحمایت ان از اصلاح طلبان مردمی هست ..نه گروه اندک منفعت طلبها
Iran, Islamic Republic of
زارعی همون شخصی بود که رئیس ستاد ولایتی بود کسی بود که میکروفنو با دست خودش میگرفت تا ولایتی صحبت کنه زارع کسی بود که رئیس ستاد احمدی نژاد بود زارع کسی بود که بعد از پیروزی در انتخابات سال 94 // پس چطور میخاد یه اصلاح طلب واقعی باشه.
بویر احمد.
Iran, Islamic Republic of
آقای سید باقر هدفش بر اینه که کسی در این راستا رای نیاره که نامی و نشانی پیدا کنه و خودش همینطور در راس باشه که برای بقیه تصمیم بگیره ..
هر وقت یکی را میاره معرفی میکنه که معلوم نیست کیه...
زارع کی بود که حمایتش کرد سید باقر مگه ن راستی بود..
باید بهرامی حمایت بشه دیگه بسه آقای باقر موسوی..
سعید
Iran, Islamic Republic of
تنها راه پیروزی اصلاحات انتخاب دکتر بهرامی است
samad
Iran, Islamic Republic of
ایزدپناه بره همون شغل قبلیشو بخوبی مدیریت کنه خیلی کار کرده
اصلا به درد این چنین تفکراتی نمیخوره
Iran, Islamic Republic of
بهرامی اگه راسته اصلاح طلبه بره کنار.. وقتی سید گفتن ایزدپناه یعنی بهرامی برو کنار.. ولی راننده هدایت خواه نمیخواد اصلاحات ببره میمونه تا اصولگرایان به هدفشان برسن
دلاور
Iran, Islamic Republic of
زارعی اصلاح طلب نیست ولی اصلاح طلبان را جایگاه داده... نظری.. کناری.. اذرگون.. حکمتیان.. بهشتی.. باقری..وغیره..همه اصلاح طلبان... سبد رای هم داره.. 2دور هدایت خواه را شکست داده.. پس زارعی برای اصلاحات بهترین گزینه هست
نسل جوان
Iran, Islamic Republic of
سیدباقربداندکه نسل جوان امروزبه حرفش گوش نمیکندچراکه دوره پیش به چشمشان دیدندکه چطورموسوی اصلاحات رادورزدوبرای منافع شخصی حاضرشداززارع که ضعیفترین نماینده ودرضمن یک اصولگرای تمام عیاراست حمایت کند.نسلجوان حامی دکتربهرامی است.و هیچ یک ازاشخاصی که قبلانماینده بودند نزد مردم جایگاهی ندارند.درسته که یک دهه موسوی نظرش برای عده ای مهم بود ولی الان دیگرزمانه عوض شده و برای جوانان موسوی وهدایتخواه وزارع همه مردودهستند.بیاییدتاباهم اندیشی برای ترقی شهرمان ازشخصی دفاع کنیم که اگررای آوردبرای شهرمان مثمرثمرباشدوالحق که دکتربهرامی گزینه اصلح و محبوبی است.بهتراست موسوی بیشترازاین خودش راخراب نکند وسبقه اصلاحطلبی اش رالگدمال نکند.مردم بیدارشده اندودیگر فریب یک سخنرانی رانمیخورند.
وحیداز مارگون
Iran, Islamic Republic of
ختونه اذیت نکنیت برنده قطعی انتخابات حاج مهدی روشنفکر هست با اختلاف بیش ۶۰ هزار رای
عمو جانی جون
Romania
اقای موسوی شما تو دوره نمایندگیت که فراواتی بود چ گلی زدی یادت رفته ۴ سال پیش چطور خودتو به / و از زارع حمایت کردی متاسفانه مردم فراموش میکنن که تو چطور همه رو دور زدی برای جیب خودت الان تو فقط باید از بهرامی حمایت کنی چون هم توان مدیریتی هم توان کار اجرایی داره پس به جای اینکه بازار گرمی کنی باز هم مثل ۴ سال پیش و بعد بری از زارع حمیت کنی//
میلاد
Iran, Islamic Republic of
فقط اینو میگم آقای بهرامی کسی هست که تو این مدت نتونست برای خودش یه پست و مقامی بگیره حالا چه طوری میخواد نماینده بشه البته یه کار رو خوبانجام میده اونم همین کامنتها هست که یه چند نفر رو مامور کرده که فقط برن و بنویسن بهرامی و باقی کاندیداها رو خراب کنند خخخخخختت
ختون خسه. نکنید
Iran, Islamic Republic of
امسال دیگه اصلاح طلبان هیچ شانسی برای بهارستان رفتن ندارن و امسال مجلس متعلق به اصولگرایان است.اصلاح طلبان آنقدر مردم رو فقیر ذلیل کردن که دیگه هیچ کس امیدی به آنها نداره جز عده ای متعصب ک منافعاشان در گرو حمایتشان ازاین دسته است.
امیر
Iran, Islamic Republic of
تحلیل.رای اصلاح طلبان بر سه گزینه زارع،بهرامی و ایزدپناه تقسیم میشه.با آمدن ایزدپناه و حمایت سید باقر شکست زارع قطعی شد.بهرامی که همان رای دور قبل خود را دارد فقط این میان ضرر اصلی رو زارع میکند که عموم سبد آرا ایشان به سمت ایزدپناه میره و این وسط هیچ کدام بهارستان را نخواهد دید چرا که آرا اصلاح طلبان سه قسم میشود در حالی که امید رای آوری روشنفکر نسبت به رای هر کدام از اصلاح طلبان بیشتر است چرا که روشنفکر دور قبل باحالی که ناشناخته بود و دور اولش بود ۳۸ هزار رای اورد یعنی از بهرامی بیشتر و از زارع کمتر و این بار بخاطر عبور از زارع رای زارع از روشنفکر کمتر خواهد بود و این وسط فرخیانی که از دور خارج شد گزینه اصولگران در نهایت دکتر هدایت خواه میشود چون اصولگرایان جز هدایت خواه به فرد دیگری اجماع ندارند این وسط بخاطر اینکه روشنفکر اکثریت ارا بویراحمد پایین را در سبد خود دارد اگر در نهایت با هدایت خواه به توافق برسد صددرصد هدایت خواه قبول انتخابات و اگر به توافق نرسد حضور روشنفکر خطری بسیار قوی بر پیکره اصلاح طلبان و شخص هدایت خواه است.
در کل این دوره امید رای اوری اکثریت مجلس برمیگردد به اصولگرایان و ریاست مجلس ۹۹ صددرصد در دست اصولگرایان میباشد و ریاست جمهوری ۱۴۰۰هم دکتر قالیباف
ریس مجلس.دکتر جلیلی
ریس جمهور.دکتر قالیباف
ریس قوه قضاییه.دکتر ریسی
اخ چ شود با این ترکیب.
Iran, Islamic Republic of
احسنت تحليلي كاملا درست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هه هه هه هه فقط زارعی پرتلاش
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1