تاریخ انتشار
جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۱۱۳۷۱
یادداشت|

دکتر فرخیانی؛ سربازی که سردار شد

سید مصطفی قمریان
۱۴۱
۱۹
دکتر فرخیانی؛ سربازی که سردار شد
کبنا ؛بالأخره شورای انقلاب اسلامی بویراحمد و دنا دست به پوست‌اندازی حقیقی زد و باتدبیر و خردورزی و با حضور چهره‌های انقلابی، متدین، مردمی و خوش‌نام با مشورت جمع کثیری از اعضای جبهه انقلابی، دکتر فرخیانی را به عنوان نامزد نهایی این جریان ریشه‌دار و مکتبی معرفی کردند.
در ابتدا باید از خود گذشتگی، ایثار و دوراندیشی استاد هدایت‌خواه که چون رهبری مقتدر و دلسوز اما بی‌ادعا و خدمت‌گزار برای تشکیلات و همچنین تحقق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در تبیین بیانیه گام دو انقلاب، فرصت بروز توانایی و پوست‌اندازی دیگر چهره‌های اصیل اصولگرایی در عرصه‌های اجتماعی سیاسی را داده‌اند و با تمام تخریب‌ها که از طرف برخی منافقین درون اصولگرایی به این انسان پاک و بی‌آلایش می‌زنند، اما هیچ‌گاه تسلیم این کاغذهای کاهی و تیرهای پلاستیکی نشدند، باید از این اسطور صمیمانه تشکر کرد که استاد نشان داد همچون تفکر و علم وسیع اش در قالب طایفه و منطقه خاصی قرار نمی‌گیرد؛ زیرا او مرد جریان و گفتمان و مکتب نجیب اصولگرایی می‌باشد.
کسانی که امروز انتخاب هوشمندانه دکتر فرخیانی را برنمی‌تابند باید به این پرسش پاسخ دهند:
که آقای مهدی روشنفکر چه برتری علمی و تخصصی نسبت به آقای فرخیانی دارند که هیچ‌گاه حاضر به هم‌نشینی با ایشان نشده‌اند؟
مجلس امروز، مجلس نخبگان، تحصیل کنندگان و حقوقدانان زبده و متخصص می‌باشد که بر همین اساس دکتر فرخیانی نخبه‌ای کارآزموده و حقوق‌دانی عادل است که عدم حضور چنین فردی در مجلس، نه‌تنها ظلم به استان بلکه می‌تواند ظلم به توسعه کشور باشد!
اما تخصص مهدی روشنفکر چیست؟ این تخصص در مجلسی که وظیفه آن تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای آن است چه کارایی می‌تواند داشته باشد؟
چرا آقای مهدی روشنفکر به جای پذیرش تخصص و توانایی روشنِ دکتر فرخیانی و حمایت قاطع از ایشان، به جای رفاقت، حسادت می‌ورزند و می‌خواهند با ایستادن بر نوک پنجه‌های خود، هم قد جسارت و صلابت دکتر فرخیانی شوند؟
چگونه آقای مهدی روشنفکر از یک‌سو خود را در دایره اصولگرایی تعریف می‌کند اما در ادوار گذشته به رقیب سنتی استاد هدایت‌خواه نه‌تنها رأی داده بلکه از ایشان نیز حمایت قاطع داشته‌اند؟
این چه تعریفی از اصولگرایی می‌باشد که برای پذیرش اصلح (استاد هدایت‌خواه) هرکجا که منفعت ما ایجاب کند، از گردش به راست به گردش به چپ متمایل می‌شویم و این حرکات باج‌خواهی را به پیچ تاریخی جاده سیاست ربط دهیم!
اگر از قالب اندیشه خالصانه اصولگرایی فراتر رویم به صراحت باید گفت که بویراحمد سفلی آن‌قدر نخبه و فرد شریف و انسان‌های خوش‌نام در قلب خود پرورش داده است که امروز استاد هدایت‌خواه به عنوان رأس محور وحدت، به انسانِ نیک‌نام که فرزندِ اصیل و حقیقی بویراحمد و از ایل فرهنگ دوست و پرانرژی تامرادی همچون دکتر فرخیانی اعتماد می کند تا ایل بزرگ تامرادی جان و مال و رأی و افتخار خود را برای فرزند حقیقی خود دکتر فرخیانی که متولد بویراحمد است و هیچ نشانی از کهگیلویه و باشت و ... ندارد، هزینه کند تا نه‌تنها این ایل بزرگ فاتح انتخابات شود بلکه این ایل بزرگ بداند که فرزند واقعی سفلی دکتر فرخیانی است و سفلی و تامرادی هیچ‌گاه برادر حقیقی خود را رها نمی‌کند و پشت سر برادر تقلبی با شناسنامه بویراحمدی قرار نمی‌گیرد.
حضور چهره‌های صاحب وزن و تشکیلاتی و تأثیرگذار جبهه اصولگرایی که در روز معرفی دکتر فرخیانی از طوایف و مناطق جغرافیای استان حضور داشتند این پیام روشن را به آقای مهدی روشنفکر رساندند که نه‌تنها سفلی و ایل تامرادی که حتی بویراحمد علیا، کهگیلویه بزرگ و گچساران و باشتی های مقیم یاسوج هم همراه این مرد حقوقدان هستند چراکه امروز دکتر فرخیانی را نماد خردورزی و کانون تجمیع اندیشه‌های اصولگرایی می‌دانند و آقای مهدی روشنفکر را نماد نفاق و انشقاق در جریان اصولگرایی.
امروز مرد و زن، پیر و جوان، دختر و پسر از علیا تا سفلی از کهگیلویه تا باشت و هر آن کسی که در یاسوج زندگی می کند و به اندیشه اصول‌گرایی وفادار است نه‌تنها از انتخاب چهره جدید
و علمی و متخصص و حقوقدانی چون دکتر فرخیانی خرسند هستند بلکه با تمام وجود از ایشان حمایت می‌کنند زیرا دکتر فرخیانی کنار استاد، تمام سلسله‌مراتب را طی کرده است و بعد از سربازی به سرداری رسیده است و نه مانند دیگران که غوره نشده‌اند ادعای مویزی دارند.

==============
سید مصطفی قمریان
نام شما

آدرس ايميل شما

بهادر
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا و به حق بود...
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
نویسنده خود کاملا به موضوع پرداخته و با اهانت به شخصیت دکتر به مردم کهگیلویه و باشت اهانت کرده
Iran, Islamic Republic of
عبور از روشنفکر خیانت به اصولگرایان هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باشه بهش میگم !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تخصص مستر هدایت خواه چه بود ؟
Iran, Islamic Republic of
سلام بر فرخیانی. درود بر انقلابی ها
سرباز اسلام
Iran, Islamic Republic of
کی گفته روشنفکر اصولگرا است؟
تامرادی اصیل
Iran, Islamic Republic of
دکتر فرخیانی قطعا از لحاظ علمی در تراز بزرگان است وما اینو میفهمیم که دکتر روشنفکر عامل نفاق هستش
سفلی
Iran, Islamic Republic of
طوفان فرخیانی تازه شروع شده است
...
Iran, Islamic Republic of
الحق که بهترین گزینه رو برای این کار انتخاب کردن.
این شهر نیاز به یک وکیل الرعایا دارد و بس.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
شما از نوشته ات، معلومه.
سفلی و علیا چیه؟ نماینده ی بویراحمد و دنا !!
با همین کارهاتون فرهنگ، اصالت و سیاست دیرین تامرادی را نابود کردین////
بر طبل تفرقه نکوبید، بگذارید مردم خودشان انتخاب کنند.
لوداب
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی عزیز
سایت وزین و پردامنه ی کبنا ، جای درج هر نوشته ی نیست.یه مقدار پالایش کن و بعد پوشش بده!
سپاس از حوصله و متانت شما نوروز کمایی
سعید محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
از تحلیل زیبای شما در مورد حاج ستار هدابتخواه تشکر میشود که بدرستی حق مطلب را ادا کرده ایدخواهش داریم از همه ی عزیزان احترام برادر ارزشمند جناب اقای روشنفکر را داشته باشند و از کاندیدای مورد نظر خود حمایت کنید و سعی شود به درستی به مردم عزیز معرفی شوند و بر اساس آموزه های اسلام از تخریب دیگر کاندیداها پرهیز کنیم.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
ولایت
ممنون از قلم شیوای نویسنده.انشالله مردم فهیم ما اصلح ترین را ک دکتر فرخیانی هستن انتخاب کرده و با اقتدار به مجلس میفرستن.بین کاندیداهای حال حاضر دکتر فرخیانی بدلیل تخصص و گذشته ی درخشانی که دارند،مطمئنا شایسته ترین برای رسیدن به کرسی مجلس و دفاع از حقوق حقه مردم استان و حتی دفاع از حقوق کشور عزیزمان ایران هستن و میتونن مانند همیشه مایه افتخار استان و کشور باشند.امیدواریم آقای روشنفکر نیز از مصلحت شخصی کوتاه آمده و به مصلحت استان و مردم خوبمان فکر کنن و دست دوستی و برادری به جناب دکتر فرخیانی داده و برای رسیدن به این مهم به ایشان کمک کنند.
لوداب
Iran, Islamic Republic of
زنده باد فرخیانی شیر مرد تامرادی
وحید
Korea, Republic of
احسنت .واقعا تبریک میگم بابت این قلم شیوا و بلیغ که به خوبی تمام جوانب رو بررسی کرد و سنجید و حق مطلب رو ادا کرد .درود بر ذات پاک شما.

به راستی که دکتر فرخیانی در همه جوانب از اقای روشنفکر سرتر و بالاتر می باشند و مقایسه ایشان با سایر نمایندگان مضحک میباشد.
Iran, Islamic Republic of
کرو به شاه قاسم ای قبا سی فرخیانی بزرگه!!!!!!!!!!!!!!!!!
کوتاه بی خلقش نکنیت!!!!!!!!!!!
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
من هیچ کدامش رای نمی دهم ولی جایگاه مردمی روشنفکرقابل قیاس بافرخیانی نیست.دربویراحمدسفلی فرخیانی جایگاهی ندارد...بااین اوصاف این بارزارع مثل اب خوردن پیروزمیشه
تامرادی ..
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر حاج کریم فرخیانی .
به حق که حرف دل مردم رو بازگو کردین .
بدون از هرگونه تعصب قومی حزبی
اگر هر کسی که داره تبل مخالفت و حسادت میزنه بگه که مگر مجلس ما کسی رو نمیخواد که توان علمی بالااا و تو کار قانون گذاری باشه مگه ما نباید کسی رو انتخاب کنیم که به درد ما اگاه باشه و بتونه از درد ما در مجلس دفاع کنه .
دکتر فرخیانی تو 30 ساله کارش خودش رو به همه ثابت کرده .انسانی شایسته. توانمند نخبه با صداقت .
بخوای همه جوره حساب کنی بدون کینه ورزی مجلس و ما به همچنین ادمهایی نیاز داره .نه به کسانی که هنوز حرف از قومیت وهنرشان این ایست که تو فاتحه ها خوب حضور دارند .
هر جوره حساب کنی اینایی که دارن دم از مخالفت و حسادت میزنند .اینا یا منافع شان در خطر هست یا هم به شیوه غلط قدیم رو قومی گرایی حرف میزنند .
استان و کشور ما الان به کسانی نیاز داره که تخصص کامل در حوزه قانون گذاری رو داشته باشه و حقوقدان و نخبه و با توان علمی بالا باشه . تا خودمون رو در مجلس سرافراز کنه .
انشالا و به امید خدا مردم ما این دفعه رو تخصص گرایی رای میدهند تا لاعقل تو مجلس ابرویی داشته باشیم
چراغسحر
Iran, Islamic Republic of
جوجه ها را آخر پاییز می شمارن
امیر لوداب
Iran, Islamic Republic of
تخصص روشنفکر شبیه تخصص استاد هدایتخواه س. چطور یکیشون به درد مجلس میخوره ولی دیگری نه.
استاد گه گفتن من ایشان را نمیشناسم فقط ی بار در سال90 دیدمش حتی جواب تلفنشو هم نميدادم گه پیش حاج حسینی هم برا این موضوع گله کردن حالا شما میگی سربازی که در کنار استاد به سرداری رسید. نطق استاد ی بار دقیق مطالعه بفرمایید اگه متوجه نشدی چند بار بخون اگه باز هم متوجه نشدی بده یکی برات بخونه
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
با عرض ادب همه چیز را خلاصه و گیرا سرودید
دیگر جای هیچ گونه اغماضی نیست
تام
Iran, Islamic Republic of
یکی پماد بده به نویسنده این متن
Iran, Islamic Republic of
رای اصولگرایی به سمت دکتر روشنفکر در حال سرازیر شدن هست پیوست افرادی همچون:
دهراب پور- مختار اندر خور - امامی - خسرو حسینی و اصولگراهای بویر احمد سفلی به دکتر روشنفکر نوید بخش این هست که پیروزی نزدیک
نگار
Iran, Islamic Republic of
به فرخیانی بگو بفکر نان باش که خربزه ابست
نگار
Iran, Islamic Republic of
به فرخیانی بگو بفکر نان باش که خربزه ابست
Iran, Islamic Republic of
نگار خانم اندیشه و فکر بالاتر از نان هست امیدوارم که همگی به این مهم دست پیدا کنیم
حسینی
Iran, Islamic Republic of
یقینا مهدی روشنفکر تضمین کننده پیروزی جریان نوظهور ندای وحدت و اصولگرایان بویراحمد و دنا تا سالیان سال خواهد بود پس انتظار میره که از این فرصت بدست امده به بهترین نحو ممکن استفاده کنند و اصول گرایان سنتی و ، خودمحوری و حسادت رو کنار بزارند و با انتخاب مهدی روشنفکر بار دیگر خودشان رو در قلب مردم جا دهند و اعتماد مردم رو به خوشان جلب کنند
هدایت
Iran, Islamic Republic of
به نظر می‌رسد که روشنفکر توانسته تصمیمات حلقه دوستان! را به چالش بکشد و آنها را به کنش‌ها و واکنش‌هایی به مساوات خود زنی وادار کند!!!
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
حمیده هدابتخواه:
هدایتخواه در.سیاسی است
اتحاد
Iran, Islamic Republic of
رای به دکتر روشنفکر رای به تیز هوشی رای به سیاستمداری و رای به شرافت و توانمندی است
خدا شاهده مردم دکتر روشنفکر به گونه ای با افتخار جمع 18نفره را اداره میکرد ک خودشونم کف کردند
فرخان
Iran, Islamic Republic of
میان کریم تامرادی تا کریم شورای زمین تا اسمان است ، کریم تامرادی نماد غیرت و ایثار است ...
نصیری
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین سؤال جریان اصولگرایی استان این است که چه کسانی و از چه چیزی می‌ترسند که حاضر نمی شوند دکتر روشنفکر را معرفی کنند؟ وام دار نبودن کسی، تنها لیدر رعایت اخلاق در سیاست، نداشتن معاملات پشت پرده، اقتدار و تثبیت پیروزی در صورت حضور، حمایت جریانی بالا، حمایت طایفه ای و منطقه ای، حمایت جامعه دانشگاهی و دانشجویان و.....
آیا خودخواهی و نفاق در جریان اصولگرایی جای خود را به مردم خواهی خواهد داد؟!!
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه فرخیانی. قرار می دهد تا شهریور کنارش میزنه خودش میاد
وحید
Iran, Islamic Republic of
هیچی بارش نیست ،هیچ اگه همشهری ما بود دهدشت ک هیچی بارش نیست
درخشنده پور
Iran, Islamic Republic of
کریم فرخیانی گزینه اصولگرایان نیست و نخواهد بود و تا دوماه دیگه تغییر مهره خواهند داد
درخشنده پور
Iran, Islamic Republic of
کریم فرخیانی گزینه اصولگرایان نیست و نخواهد بود و تا دوماه دیگه تغییر مهره خواهند داد
Iran, Islamic Republic of
حذف رقبا در ماههای منتهی به انتخابات از طرف جناب هدایتخواه سابقه دیرینه داره.قطعا هدایتخواه از فرخیانی به عنوان ابزار استفاده خواهد کرد
دیارم دارشاهی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز قبل از هرچیز هر حرفی که باید جاری کنی اول در دهنت مزه مزه کن بعد به زبان جاری کن. تو که از حوزه های جغرافیای اطلاع نداری و مناطق را از هم تشخیص نمیدهی دست به قلم نشو ضمنا شما که کمر همت بسته ای برای نفاق یهتره بدانی اگر هدایت خواه به یقین رسیده بود که بعد از انتخاب دکتر روشنفکر جایگاهش حفظ خواهد شد قطعا او و هم طیفی های انحصارطلبش حتما او را انتخاب میکردن ولی چون مطمئن هستن دکتر روشنفکر از آنها سرتر هست. لذا مهدی روشنفکر متعلق به طیف یا گروهی خاص نیست مهدی روشنفکر در دل مردم زجر کشید و متفکر استان جای دارد و هرگز شماها عده قلیل نمی توانید به این افراد پاک دست و متعهد را بدنام جلوه دهید. شماها دنبال این هستید با تخریب بقیه خودتان به جایگاهی برسید که هرگز به نیتی که دارید نخواهید رسید
مجید حسینی
Iran, Islamic Republic of
نیروهای جوان با دانش شغلی، جایگزین مدیران قدیمی و امتحان پس داده شوند. از مهم ترین عوامل توسعه نیافتگی استان ما؛ همین ضعف های مدیریتی می باشد
دکتر روشنفکر نیروی جوان و تازه نفسی است که از دل دانشگاه برخاسته و هنوز روحیه علمی و دانشجویی خودشو حفظ کرده و ودرد این جوانانو بیشتر از هرکسی میدونه
شوروم
Iran, Islamic Republic of
سرباز چهارنفر بودن (فرخیانی ) قابل قیاس با مهدی روشنفکر سرباز چهل هزار نفر نخواهد بود و یقین دارم که این سرباز خواهد شد
احمدی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر شیر زمینه بیراحمد و دنا و تامرادی داغشه نبینه
Iran, Islamic Republic of
با دست رد بر سینه تو و ان فرخیانی و روشنفکر طوری کنیم که دیگر ۸وس کاندیدا به سر نخوره
سفلی
Iran, Islamic Republic of
یامهدی حاج مهدی
محمد
Iran, Islamic Republic of
چه سربازی که هدایتخواه داخل سخنرانیش در زمان معرفی ایشان گفت نمی شناختمش وبارها جواب تلفنش راندادم،وازطریق سید مسعود گلایه کرده بود،بزودی سرباز را.
حسین پارسه
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز انصاف بده که فرخیانی هیچ نیازی به زنگ زدن به هدایت خواه نداشتند چون ایشان دارای منصب قضاوت بودند و هیچ گاه در کارشون نیازی نمی دیدند که صحبتی با ایشان داشته باشند در ضمن اگه من توی اون سخنرانی بودم چنین حرفی رو نگفتن
Iran, Islamic Republic of
فرخیانی سربازیه که یکدفعه سردار شد
Iran, Islamic Republic of
کبنا لطفا چرا حذف میکنی
Iran, Islamic Republic of
سید
Iran, Islamic Republic of
هر کسی هست
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
به خدا سر شاهد دوره قبل با آقای روشنفکر نبودم بخاطر این نفاق که تو رایسشون هدایت خواه و اصول گرایان مثل خلقی پور و پناهی و حسینی .....درست کردنه این دوره جان ناقبلمو فدای روشنفکر میکنم و به این نتیجه رسیدم فقط دنبال نفاق هستند آقای فرخیانی برادر ماست اگه گوشت همدیگرو بخوریم استخوان همدیگرو را نمی خوریم.
Iran, Islamic Republic of
الان هم دکتر وابیه
گودرزی.حسین
Iran, Islamic Republic of
.
تخصص ستار هدایتخواه چه بود؟ستارهدایتخواه معلم دینی بیش نبود که به یومن کنار زدند دهراب پور و کنار زدن باقر موسوی وارد مجلس شد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت آقای روشنفکر و امثال زارع هم همینطور
شاهین
Iran, Islamic Republic of
عرض سلام و ادب خدمت همه ی مخالفین و موافقین
بنده اول اعلام موضع میکنم
دانشجوی جناب فرخیانی بودم و افتخار میکنم در هر منصب و پستی که باشند و این را هم عرض کنم که به ایشان رأی خواهم داد
بنده ی خدایی که این متن رو نگاشتند تفکرات و ایده ی خودشان رو مرقوم کردند و تأیید یا تکذیب نمیکنم ایشان نسبت به استاد گران سنگ بنده لطف داشتند و نظر شخصی خود را نوشتند که نظر ایشان محترم هست و نه مورد تأیید بنده ی حقیر
اما به عنوان برادر و دوست و فارغ از هر گونه تعصب جاهلانه و کورکورانه بدون از هر گونه طایفه گرایی و قوم و قبیله نگری به عنوان یک جوان جویای عدالت و اخلاق دوست دارم همه ی عزیزان انتخاب شایسته ای کنند که فردای این استان و بعد هم کشور وضعیت بهتری پیدا کنند به خدا که بخش بزرگی از مفاسد در انتخاب های نابه جای ماست بنده ی حقیر منکر منش و اخلاق هیچ کدوم از کاندیداها نمیشم حتما هر انسانی معایب داره و محاسنی هم داره اما عرصه ی سیاست شایستگی ها و باید و نبایدهایی هم میخواهد
امیدوارم که انتخاب شایسته ای داشته باشیم که فردای من جوان و کودکان سرزمین و استانم عالی بشه و بعد هم میهنم
امیدوارم انتخابی داشته باشیم که پیش وجدان خودمان راحت باشیم و به خودمان در آینده ناسزا نگوییم
متشکرم از همه ی دوستان ویژه آنها که به دور از تعصب و قومیت حرف میزنند و با انسانیت همگامند
راستکو
United States
ترا به خدا دست ازسرمردم بردارید نه اصول گرا ونهاصلاه طلب کارنامه درخشان ندارند چهل سال مثلددو لبه قیچی بریدند نهدوختندانقدر دکتر دکتر نکنید
جوان اصولگرایی
Iran, Islamic Republic of
جامعه امروز ما به تعبیر مقام معظم رهبری از بی مدیریتی فلج شده.
برادر عزیز در وصف تخصص دکتر روشنفکر همین بس که ایشون در دو رشته مدیریت دارای مدرک دکترا هستن.و از دیدگاه مدیریتی به مشکلات جامعه نگاع میکنند
ایمان نظری
Iran, Islamic Republic of
آری رای 40 هزار نفری مهدی روشنفکر حاوی پیام امید ، خودباوری ، عشق ، دوستی ، اینده ای روشن و نه گفتن به مقوله نحس زر ، زور و تزویر است .
Iran, Islamic Republic of
پیام روشنفکر و روشنفکران:
زنده_باد_مخالف_من
حسین توکل
Iran, Islamic Republic of
پیروزی دكتر روشنفکر قطعي است.
دوستان و حاميان همانند دكتر در ميدان فعاليت باشند.هر نفر باید یک روشنفکر باشد؛ تبلیغات چهره به چهره فراموش نشود.
Iran, Islamic Republic of
هر_نفر_یک_روشنفکر
تبلیغات چهره به چهره روشنفکران
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب

دوستان و عزیزان دلم
آینده روشن و از آن حق است ،
خبرهای خوشحال کننده و داغی در راه هست
اتحاد و همدلی در جریان ندای وحدت و بویراحمد بصورت ویژه و عالی در حال شکل گیری هست
واقعیت ها بر همگان اشکار شده و جلسات اتاق فکر و تصمیم گیری رقیبان (خاصه اصولگرایان) به اتاق فکر مهدی روشنفکر تبدیل شده و افراد تاثیر گذار پی در پی به جمع حامیان ندای وحدت می پیوندند
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روشنفکر که اسوه ی اخلاق ادب اسوه ی غیرت و افتادگی هست.
تخریب از شما
ولی شعار روشنفکر:
زنده باد مخالف من
جواد مطهری
Iran, Islamic Republic of
ماهيت دموكراسي و عقلانيت ايجاد مي كند كه بزرگان و افراد مرجع بدون انحصارگرايي و منفعت انديشي اين بار از حاج مهدي روشنفكر حمايت كنند و بار اساس پايگاه راي مناسب ايشان و انتصاب به برادر شهيدش و ... ميدان را به ايشان بدهند البته مدعي نيستيم كه " روشنفكر " هيچ عيب و ايرادي نداره اما در شرايط موجودبهترین گزينه است .
حسین
Iran, Islamic Republic of
پیروز انتخابات امسال قطعا دکتر روشنفکر است و بس
پیام نور
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوشحالیم با این تخریب ها فقط مارو پرشور تر میکنید .
جانم فدای روشنفکر
سیروس مقدم
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر در دل مردم جا خوش کرده و متعلق به خودش نیست ، بلکه متعلق به تفکری از جنس انقلابیون دلسوز نظام و مردم زجرکشیده میباشد که ، بفرموده ایت الله شهید دکتر سید محمد بهشتی : شیفتگان خدمت هستند ن تشنگان قدرت ، با این شرایطی که پیش می رویم روشنفکر رقیب اول هر کاندیدائی خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
دکتر روشنفکر عزیز

در عشق تو از بس که خروش آوردیم

دریای سپهر را به جوش آوردیم
Iran, Islamic Republic of
مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید

که ز انفاس خوشش بوی کسی می‌آید

از غم هجر مکن ناله و فریاد که من

زده‌ام فالی و فریادرسی می‌آید

خاک پایت توتیای چشمانمان دکتر روشنفکر عزیز
Iran, Islamic Republic of
کسانی ک مسجد را جولانگاه سیاسی عده ای خاص کردین بدانید منش ما برادری است روشنفکر مردی است که علی رغم همه تخریب ها شمارو به سمت خودت میخواند و ندای وحدت سر میدهد
احمد محمود
Iran, Islamic Republic of
دکتر ؟ عادل؟ تمام رای هایش در دادگاه ........ بود. لطفا بس کنید
Iran, Islamic Republic of
بیشتر قیافه اش به اصلاح طلبان میخوره تا اصول گرایان
Iran, Islamic Republic of
در بساط نکته دانان خود فروشی شرط نیست/یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل یا خموش

جای تاسف داره ک قلم به دست گرفته کسی ک نمیتونه تنفر خودشو کنترل کنه نباید قلم بدست بگیره.
در طی این چهارسال تا الان یک بار از روشنفکر و طرفدارانش اینقدر بی حرمتی ندیدم .ولی متاسفانه انگار ستار هدایتخواه و دوستانش بر دنده تخریب از خواب بلند شده اند.جای تاسف داره جناب هدایتخواه .بخدا حلالت نمیکنم رایی ک بت دادم
Iran, Islamic Republic of
چقد مطلب زدین.
Iran, Islamic Republic of
این دست مطالب جز تهریب دکتر هدایتخواه و فرخیانی چیزی در بر نداره.تنفر را خیلی چاشنی کردین
Iran, Islamic Republic of
بسیار شیوا و رسا از جریان اصولگرایی و دکتر فرخیانی که بحث شایسته ترین گزینه اداور در استانمان میباشد نام بردید دکتر فرخیانی با توجه به رشته ایشان که فارغ التحصیل نخبه دکترای حقوق معتبرترین دانشگاه کشور میباشند و با توجه به نسبت های نسبی و سببی با کلیه طولیف استان و حمایت جریانات سیاسی از ایشان پیروز بلا منازع میدان انتخابات خواهند شد به امید موفقیت دکتر فرخیانی و انسان های دلسوز واقعی استانمان
تقوی
Iran, Islamic Republic of
جناب قمریان نمیدونم متنو خودتون نوشتین یا نه ولی لازمه بهتون تذکر بدم که جناب فرخیانی برادر ماست و شما کاسه داغ تر از آش نشوید لطفا در اموری که بهتون ارتباطی نداره دخالت نکنید
کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
با سلام آفرین بر این تحلیل شما واقعاًحقیقت را نوشتی. و هست و چون آقای زارعی به ایشون قول مدیر کلی داده بود و بعداز قبول شدن ایشون از ایشون استقاده نکرد در ضمن آقای زارعی احتمالاً به این اعتقاد بود که فردا هم مثل امروز از جناح مخالف به من پیوسته مجدد به جناح مخالف بپیوندد هر چند .یه روز چپ یه روز راست یه روز اصولگرا یه روز میانه رو و غیر پس نه روشنفکر نه آقای زارعی هیچکدام بنده بر این معتقدم که تنها کسی که بتونه از حق این مردم مظلوم این استان بخصوص شهرستانهای بویراحمد و دنا دفاع کنه آقای فرخیانی هست
یا حق
Iran, Islamic Republic of
جای بسی تاسف است...
محمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این قلم شیوا و رسا .
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
قطعا همینطور است
Romania
باسلام .
به نظر این حقیراینکه فرمودید" اقای روشتفکر عامل نفاق وتفرقه میباشد "جمله درستی نیست.
محمدزاده
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرافت مردم فهیم استان و ایل بزرگ تامرادی ، به حق که انتخاب شایسته است و نماینده اصلح و درخور شأنی را برگزیده اند که توان دفاع از حق ما مردم مظلوم این استان را داراست .
ملا کرمی
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر روشنفکر
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
با تمام احترامی که برای آقای روشنفکر قائلیم، ایشون مرد این میدان نیستند و توان دفاع از حق و حقوق مردم این استان را ندارند ، چرا که لازمه ایستادن در این جایگاه برخورداری از فن و تخصص لازم در زمینه سیاسی و حقوقی می باشد که این موارد جز با حضور شایسته دکتر فرخیانی میسر نخواهد شد
حسینی
Iran, Islamic Republic of
عرصه سیاست عرصه شجاعت و ثابت قدمی است؛عرصه مهارت و تخصص گرایی است.اینکه برادر عزیزمان جناب آقای روشنفکر علی رغم مدافع اصولگرایان بودن در دوره های قبل سر از جبهه اصلاح طلب در آوردن.ی ایشان در عرصه سیاسی و عدم اتکا به حرف های خودشان دارد.بالفرض هم که با همه ی این تفاسیر باز هم بشود با ایشان کنار آمد؟ اما با کدام تخصص و با کدام پشتوانه علمی و سیاسی ایشان را به نمایندگی از خودمان راهی مجلس کنیم؟ با سلام و صلوات فرستادن که نمی شود آینده سیاسی استان و دفاع از حق مردم مظلوم استان را دوباره و دوباره برای چند سال به تاخیر انداخت...
طاهری
Iran, Islamic Republic of
درسته که جناب آقای روشنفکر دهدشتی هستن اما من دور قبل به این دلیل از رای دادن بهشون منصرف نشدم. من دوره قبل میخواستم بهشون رای بدم اما بعد از دیدن و شنیدن سخنرانیشون منصرف شدم. درمورد آقای فرخیانی هم سخنرانیشون رو گوش دادم به نظرم امیدوارکننده بود و نشان از سطح سواد بالای ایشون داشت.براشون آرزوی موفقیت میکنم.
مارگون
Iran, Islamic Republic of
نفاق و دو دستگی میان ایل تامرادی ایجاد کرده اند .پیروزی روشنفکر با این روند سخت شده ولی در این بین فرخیانی هرگز رنگ پیروزی را نخواهد دید و این مرد رفوزه ایل تامرادی خواهد شد که در تاریخ از او یاد خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد نویسنده این مطلب سوری بوده و هدف اصلی این موضوع نفاق می باشد و به صراحتا" قصد دشمنی دارد با همه احترامی که برای هر دو کاندید هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درودبراستادهدایت‌خواه‌واحسنت‌برشماکه‌این‌متن‌رانوشتی
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
شهریار
Iran, Islamic Republic of
سلام
نویسنده محترم مستند اظهارنظر نمایید و.هیچ وقت جهت خوب نشون دادن یک نفر دیگری را به نکنید و حرف حق بیان نمایید....
ضمنا شما شناخت کامل از افراد ندارید لطفا مواظب آخرت خویش باشید....
قریب به اتفاق عقلا و متدینین از چنیین انتخابی بهت زده و شگفت زده شدند...
ایل بزرگ بهمئی و طایفه تامرادی
Iran, Islamic Republic of
درست اما انشاءاله هر دو نفر تا 5 روز قبل از رای گیری با قدرت در صحنه هستند آن موقع با تحلیل وضع موجود یکی کنار می رود این را بنده قول می دهم که به احترام طایفه بزرگ تامرادی این کار عملی می شود فقط لطف فرمایید دیگران اختلاف بین این دو نیندازند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
غلاف کن
Iran, Islamic Republic of

درود بر روشنفکر
درود بر فرخیانی که داره
برادر پشت برادر رو میگیره
کور خوندین
علی.
Iran, Islamic Republic of
با سلام.اینگونه بحث ها و اسم آوردن از اشخاص حتی اگر اشتباهاتی هم داشته باشند موجب اختلاف بین اصولگرایان و دشمن شادی می شود.. بیش از این باید متحد باشیم.
هشدار به شیطان صفتان
Iran, Islamic Republic of
یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِی السِّلْمِ كَآفَّةً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ (208) (اى كسانى كه ایمان آورده‏اید، همگى در تسلیم و طاعت (خدا) درآیید و پیروى از گام‏هاى شیطان نكنید، كه او براى شما دشمنى آشكار است.)(بقره/ 208)
مخاطب آیه مومنان هستند که باید مراقب باشند که اختلاف افکنی و بر هم زدن صلح و آرامش ابزار شیطان است. پس باید اختلافات جزیی را نادیده بگیرند و با كنار گذاشتن آن سلامت جامعه و صلح و صفا را حفظ كنند و اختلافات را دامن نزنند.
مهم ترین نكته ای كه در این آیه بر آن تأكید شده ، آن است كه هرگونه اختلاف و یا گرایش به آن گام شیطانی دانسته شده و دامن زدن به آن و در مسیر آن قرار گرفتن نیز به عنوان گام های شیطانی تلقی شده است.
بنابراین مومنان در جامعه ایمانی با آگاهی از این موضوع با اختلافات برخورد نموده و باید مراقب باشند خود نیز در این مسیر شیطانی گام ننهند.
Iran, Islamic Republic of
مو بی هدایت خواه بیدم قران من کیسه وش نیکنیت
Iran, Islamic Republic of
وَالْخَامِسَةُ أَنَّ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَیهِ إِنْ کانَ مِنَ الْکاذِبِینَ» نور-۷
ترجمه:
«و بار پنجم قسم یاد کند که لعن خدا بر او باد اگر از دروغگویان باشد.
باشتی
Iran, Islamic Republic of
تورو خدا یک بار درست وحسابی متنت رو بخون بعد بگو کی حسوده وحسادت میکنه.به نظرخودت مردم میتونن به روشنفکر که یک انسان مردمی واز جنس خودمردم هست واطرافش رو کسایی که درکی از جیب خالی مردم ندارند پرنکرده اعتماد کنن یا به قاضی ووکیلی که دادی را گرفته ویا....اصلا نیاز به فکر کردن هم ندارد برادر مردم یک نماینده مجلس مردمی میخواهند نه یک قاضی که همسایه ی خودش رو هم نمیشناسه.بعد هم برادر بزرگوار شما که ادعا دارید جناب روشنفکر بویراحمدی نیست میشه بفرماییدکه یکی از سرانی که فرخیانی شمارو معرفی کردنددقیقا کجاییند.مردم بویر احمد مطمئنا از این همه باند بازی وخصوصا فامیل بازی های نماینده فعلی خسته شده اند وجایگزینی برای این مطلبند که درد آنها را بفهمد نه دردها را در کاغذپاره هایی با سند وادله بخواند وحکم دهد.درضمن طایفه بزرگ تامرادی آنقدری که به داشتن فرزندی مثل جناب روشنفکر به خود افتخار میکنند همانقدر دلواپس فرزند بازی خورده توسط سرانی بی غم ودرد (جناب فرخیانی)هستند.
میلاد ج
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ما ایل بزرگ تامرادی دوست دارن همه فرزندان بویراحمد سفلی هستیم و خوب میدانید که در عمل ثابت کردیم اما اگر اهل منطق باشیم باید بپذیریم که آقای روشنفکر بیشتر از دیگر برادرمان زحمت کشیده و هزینه کرده اگر واقعا دوستان اهل حمایت صادقانه هستند به رسم ادی دین همراه شین تا بار دیگر وحدت میان اصول گرایان یاسوج جریان پیدا کند
Iran, Islamic Republic of
اولا طوری میفرمایید جبهه مخالف ومقابل که اینگار جبهه مقابل کفر والحاد و خودشان اسلام ناب ولی در صورتی که نماینده شهرستانهای بویر ودنا با توجه به نطقها و دیدار های مردمی چنان صداقت دارند انصافا کسانی که زره ای ایمان وخداترسی ار وجودش باشد اذعان واقرار دارند از اخلاص این مرد چرا شما خو د را اسلام کامل ودیگران را ناحق میدانید. کاش ذبح اسلامی می کردید چون شما از پشت خنجر میزنید نمی توانید ادعا داشته باشید چون خنجر از پشت هم از مردانگی بدور است هم از دینداری من شرالواس الخناس الذی یوسوس فی صدور الناس
حیف قلم
Romania
واقعا حیف قل اونو بدست می گیره تو اینقدر داری می سوزی که به سمت توهین رفتی این اقای فرخیانی کجا مدرک کرفته که شده دکترررررر!!!! ولی اون برادر دیگر فقط روشنفکر!!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا وبا اين تعريف ها بيهوده به جايي نميرسيد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر فرخیانی
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا خودشم خودش رو سربازم نمیدونه، شما میخوایید به زور لباس سرداری تنش کنید؟ والا خیلی عجیبه. مثل اینه که من بچه ام دیپلمم نداشته باشه، هی بهش بگم مهندس، دکتر. آیا میشه؟
بویراحمد
United States
چطور حالا تخصص مهم شده و در انتخابات گذشته تخصص ملاک نبوده!!!
Raha
Iran, Islamic Republic of
چون تا حالا به اندازه ی کافی سختی بر ما تحمیل شده و تازه میخایم کمی عدالت بچشیم اونم فقط به واسطه ی قرار گرفتن افراد در جای خودشون..
ع۷
Russian Federation
اقای قمریان خیلی شتابزده قلم زدی برادر اگر بحث طایفه باشد روشنفکر هم تامرادی اصیل است شما ظاهرا از سادات محترم هستین از قدیم سادات نقش میانجی را در طوایف داشتند چرا بجای ایجاد اتحاد و انسجام وهمدلی بذر کینه را می افشانی ?برادر عزیز انصاف به خرج بده به چند دلیل آقای روشنفکر اولویت دارند ایشون چهارسال پیش تر وارد عرصه انتخابات شده اند. رای قابل قبول ایشان با اندکی همت حتما موفقیت ایشان را در پی دارد حتما شخصیت فرهنگی و اجتماعی علمی ایشان از یک قاضی محترم برای مردم قابل قبولتراست ارتباطاتی که طبیعی است،(با احترام به قضات شریف )ایشون از خانواده محترم شهداست. در بویراحمد وکل استان مردم به جناح کاری ندارند بخش زیادی از نظر مردم به عاطفه و وابستگی قومی وطایفه ای برمیگردد اگر فرخیانی تامرادی است حتما روشنفکر تامرادی تر است پس چرا شما کاسه داغتر از آش شدید ?برادر عزیز اگر فرخیانی اصولگراست حتما روشنفکر دست کمی در اصولگرایی ندارد. گروهی که در تجمع به اصطلاح اصولگرایان حضور داشتند نماینده همه مردم نیستند ضمن اینکه جناح راست یا چپ دراین چند سال چه گلی به سر مردم زده ?شما از هدایتخواه تعریف وتمجید کردین مگر آقای هدایتخواه باید شاخص باشند ?از کجا مطمئن هستی که در چند ماه آینده هدایتخواه احساس تکلیف نکند و خودش وارد صحنه تکراری شوند ?بهرحال بگذارید مردم خود تصمیم بگیرند واز تشویش اذهان مردم خودداری کنید
علي
Iran, Islamic Republic of
هردم از اين باغ بري ميرسد. بابا اين مسخره بازي هاچيه كه اصول گرايان برپا كرده اند حداقل اقاي روشنفكر يك گروه حداكثري پشت سرش راه ميره فرخياني كسي نمي شناسه بريم همون طرف روشنفكر بهتر است
Havva
Iran, Islamic Republic of
مگه هرکس پیروان بیشتری داشته باشه حقه؟؟
چرا برای مردم ما شایستگی معنایی نداره؟
بنشینید پای صحبت های هر دو نفر و بر اساس رزومه و سواد قضاوت کنید نه براساس شرکت در فاتحه خوانی!!!!
من
Iran, Islamic Republic of
واقعاارزش خواندن ندارد
بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
خداگواهه اگر بنده جای دکتر فرخیانی عزیز بودم اصلا این کار را نمی کردم و کاندیدا نمیشدم آن هم بخاطر برادر هم ایلی ام جناب دکتر روشنفکر/ واقعا وقتی گفتند دکتر فرخیانی تاسف خوردم از این حیث که چرا این انسان را بزرگ وارد اینگونه بازی ها می کنند/ ان شالله موفق باشند اما الان هم معتقدم بنفع دکتر روشنفکر کناره گیری کند تا اصولگرایان بدون دغدغه و با آرای بیش از 100 هزار رای پیروز انتخابات باشند
ن
Iran, Islamic Republic of
اینهمه تعریفش دادید اما برنده انتخابات نیست
متخصص
Iran, Islamic Republic of
مدرك تحصيلي و دانشگاه محل تحصيل و سال ورود به دانشگاه و نوع ورود ايشان رو هم رو هم ميفرمودي
ف
Iran, Islamic Republic of
اوکی
هم استاني
Iran, Islamic Republic of
بسيار تحليل آبكي وغير قابل استنادي است . نه تنها جريان اصول گرايي دچار مرگ مغزي شده حتي اصلاح طلبي هم در حال موت است .
Iran, Islamic Republic of
جناب قمریان بسیار شیوا و منطقی تحلیل کردین احسنت به شما که داعیه دار نشدین مطمئنا کسانی که لیاقت و توانایی نشستن بر مسند مجلس را ندارند نباید در این عرصه ورود پیدا کنند مردم ما باید به این فکر کنند که چه کسانی میتوانند از حقوق حقه انان بصورت تمام و کمال دفاع میکنند مجلس جای ترسوها رانت خوارها و معامله گرها نیست به امثال دکتر فرخیانی نیازمندیم که بتواند در صدر مجلس قرار گیرد و با صدای رسایش از حقوق مردم و استان پر نعمت اما محروممان دفاع کند و در جلسه استیضاح وزیران ناکارامد اهل زد و بند نباشد مردم ما باید طایفه گری و قوم گرایی و دیگر تعصبات جاهلی را فدای منافع عمومی و مصلحت فرزندانشان کنند تا مرهمی بر زخم عمیق و فرسوده استانمان باشد به امید پیروزی حق
Iran, Islamic Republic of
په یچی بگو که به واقعیت شباهت داشته باشه. واصلا بالا نمیاد
الا
Iran, Islamic Republic of
جون خودت از سربازی بر میگرده سرباز صفر میشه می بینی
Iran, Islamic Republic of
جناب قمریان اقای هدایت خواه چنانچه شرایط بروفق مرادش نباشد استاد قمردرعقرب کردن اوضاع واحوال حتی همکیشان خود میباشد نمیدانم چرا اینقدر به مرزبندی سفلی وعلیا وقبیله ای تکیه کرده ای اتفاقا این استادبا تحکم نظرش با اصول گرایان چنان تفرقه ای در بین تامرادی ها ایجاد کرده که غیره قابل اصلاح میباشد در واقع جریان را با محوریت خودش قبول دارد ودر غیره این صورت نباید کسی دیگری که احتمال رای اوردن داردمحور قرار بگیرد چون در ان حالت جایگاه خودش را از دست میدهد بقول عسکر تمامیت خواه وغیراز خودم هیچ کس
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
شما اهل نفاق هستی که می خواهی بین روشنفکر وفرخیان اختلاف بیندازی روشنفکر زاده لوداب می باشد لوداب که جز کهگیلویه نیست واگر بخواهیم قضاوت کنیم روشنفکر چهار سال است که فعالیت کرده و چهل هزار رای دارد .پس حق با کیست ؟
ارام
Iran, Islamic Republic of
وای مردیم ازخنده این هاچیه نوشتین هرکاری کنیدنمیتونیدروشنفکرخراب کنیدروشنفکرهم تحصیل کرده است هم مردم دارجان من بزاریدفرخیانی تااخربمونه ببینم چندهزارتارای میاره اصلابه هزارتامیرسه یانه بابافامیل های درجه یک خودش باروشنفکرن هیچ کس قبولش نداره
نازنین
Iran, Islamic Republic of
یه اسفنددودکنیم واسه روشنفکر که اینقدرحرص شماعقده ای هارودراورده چشم حسودوبدخواهاش کورخودتونم میدونیدهیچی جلودارسونامی روشنفکرنیست یامهدی حاج مهدی
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم متاسفانه نه خبری از سفلی وعلیاو...نداره .هرروزبه طرفداران روشنفکراضافه میگردد.آقای هدایت خواه نمونه .درایل واستان ومنطقه هستند.دکترروشنفکر سیاستمدار ی قهار.مردمدار.باهوش.باشجاعت
Iran, Islamic Republic of
خود فرخیانی هم میدانددکترروشنفکرپیروزانتخابات هست.
Iran, Islamic Republic of
یعنی کاملامشخص این متن ازروی عقده وضعف وناتوانی دربرابرروشنفکرنوشته شده یعنی داریداتیش میگیرید ها سکته نزنیدیه وقت درودبرروشنفکر
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
یاد دوران مدرسه با فرخیان فراموش نمیشود
تحلیلگرایران دوست
Iran, Islamic Republic of
نوشتارسرشاراز غرق شدگی فکری نویسنده درتفکرات علیاوسفلی بدون اینکه ریشه این کلمات رابداند.نویسنده تمام سعی خودش راکرده تانشان دهدفرخیانی زاده خودبویراحمداست.وروشنفکرمثلادرکهگیلویه به دنیاآمده است واین رامایه مباهات فرخیانی وطرفدارانش میداند.جالب است چه کسانی رای ماکاندیدمعرفی میکنند.چه فکرکوتاهی دارند.هنوزنمیدانندریشه همه درکهگیلویه است وبویراحمدکه گرمسبرتاعلیاتاسفلی همه یکی وبرادرهستندوفقط نقشه حکومت واستعماربوده که این جداییهارابه وجودآوردند.بویراحمدخودفرزندکهگیلویه است.بنده نه ازفرخیانی حمایت میکنم نه طرفدارروشنفکرهستم.ولی متاسفم برای طیف فرخیانی که همچین تفکراتی دارند.اینجاست که نشان میدهدهنوزازنظرفرهنگی چقدرمشکل داریم.به جای اینکه عقایدوبرنامه های کاندیدخودرابیان کنندبه سان . محل تولدونوع شناسنامه رافخرفروسی میکنند.شماهاهمان بهترکه اصلانظراتتان رابیان نکنیدچون سمی ومضرهستند.هیچ فرق اساسی ودیگرتفکرات جاهلانه ندارد.واقعاچرابایدشخصی قلم دردست گیردوبه سان یک وقوم گرایانه اش رابنگارد.فرهنگ ماراچه شده است؟توصیه میکنم بادقت دوباره نوشته بالارابخوانیدواقعاچه معیاری برای انتخاب نماینده داریم.این که آقای قمریان نوشته است سطح فکرچه تعدادازمردمان این سرزمین است.اگرکه زیادهست که وای برماووای برحال وروزگارفرهنگ وادب فارسی.مانسل سعدی هستیم که میگویدبنی آدم اعضای یک پیکرند.حال شخصی میگویدفرخیانی چون متولدیاسوج است برآن یکی که پدرش زاده دهدشت است برتراست.یامثلادرباطن میگویدفرخیانی کاندیدتامردایهای یاسوج است.هنوزنمیداندفرق طایفه وایل را.آنقدرتعداداشتباه وغلط وخطادراین نوشته بالااست که چندین صفحه درردیکایک نظرات نویسنده میشودنگاشت.ولی نوع نگرش وبرداشتم ازهمچین نظراتی،دوری و ردنظر وروشنگری درباره تفکرات وکنارگذاشتن نامزدانتخاباتی این نوع ومدل تفکرات است.چون اگرچنین جماعتی رابادست خودبالاببریم که دیگرحکایت خودکرده راتدبیرنیست میشود.ولی این دوره باعقلانیت نامزدهای تفکرواپسگراراحمایت نخواهیم کرد.العاقل الاشاره
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مردم فهیم استان و ایل بزرگ تامرادی. به حق که انتخاب شایسته و پر از تدبیری اندیشیدید. به امید موفقیت دکتر فرخیانی
امیریان
Iran, Islamic Republic of
خودت هم نمی دانی چه گفتی تو که موقع انتخابات اینجا نیستی نون نسه را می خوری پدرس برفتو را می کنی تو به تامرادی وایل تامرادی چه ربطی داری که نظر می دی کاملا همه چیز را بر عکس گفتی فرخیانی راه صد ساله را یک شبه می خواهد طی کند امثال تو وبی منطق هایی همچو.. خواهان سرکوبی یک جریان مردمی هستند وخودت هم می دانی که فرخیانی توان مدیر یت را ندارد چه رسد به نمایندگی نه محبوبیت نه مقبولیت نه کارامدی نه تجربه نه بیان .وبه نظر بنده این متن برای بدبختی فرخیانی نوشته شده بی خود انگیزه نده که فامیل نزدیک هم مخالف ایشان است خود تو هم موقع انتخابات در دهدشت تشریف اری وبه نورچشمی خودت موحد رای می دهی پس کاسه داغتر از آش نشو بگذار فرخیانی مثل گذشته آدم خوش باشه که فقط خودش را می شناخت بینی وبین اله کاله خودت را قاضی بگذار ببین کدوم فامیل از ایشان حتی یک نفر ایشان . پس نظر شخصی خودت رابه زور تحمیل نکن مردم خود آگاه هستند .
برافتابی
Iran, Islamic Republic of
این نوع دفاع ازفرخیانی ازدشمنی هم بدتربود.چون مردم فکرمیکننداینهانظرات فرخیانی است.افتضاح بود.تامرادی یک طایفه بزرگ ازایل بویراحمدهست.فرقی هم نداردکه دریاسوج باشندیادهدشت همه برادرند.همه دشت موری اند.همه بویراحمدی اند.همه فرزندگیلویه اند.همه لرهستند.همه ایرانی اند.لذت بردم ازپاسخ عزیزی که به اسم تحلیلگرایراندوست نسبت به نوشتاراقای قمریان واکنش نشان داد.اگرچنین جماعتی بااین افکارپوسیده وقومگرا رای بیاورند اوضاع بدفرهنگی کنونی بدتر هم خواهدشد.حال انتخاب بامردم است
آرویی
Iran, Islamic Republic of
هم فرخیانی هم روشنفکرفقط خودشون زحمت میدهندو اند. برنده بهرامی است.مردم از اصولگرایان دل خوشی ندارند.آنهارا وشرایط بداقتصادی اکنون رامقصرش راتاحدزیادی همین میدانند.حالاچون میدانندتفکرات راکسی قبول ندارد باسواستفاده از قومگرایی برطبل علیاوسفلی میکوبند.این خودنشان دهنده سطح فکرشان است.هنوزنمیدانند این واژه ازچه زمانی وبرای چه هدفی ایجادشد.شایدهم دانسته براین طبل نفاق ودودستگی میکوبند.هدایتخواه خودش چه گلی به سربویراحمدزدکه حالانامزدمعرفی میکند.انگاریادش رفته دودوره مردم به زارع رای دادندکه فقط هدایتخواه به مجلس نرود.تااین حدقبولش نداشتند.روشنفکرهم فقط قسمتی ازطایفه اش حمایتش میکنند.هیچ کارنامه درخشانی ندارد.بهتراست هردوعزیزیعنی فرخیانی وروشنفکر بروندبه فکرنان باشندکه خربزه آب است.البته زارع راهم باخودشان ببرند.
/
Iran, Islamic Republic of
دعوا نکنید اقای نظری معون باقی ماند.
جاودان خرد
Iran, Islamic Republic of
باید خدمت برادر بزرگوارم جناب اقای سبحانی دریک جمله عرض کنم ..تنها را برون رفت از این همه هجمه ها و دشنه ها و دسیسه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی که علیه ما در این سی واندی سال که روا داشته اند اینست که قداست و اتحاد خود را حفظ و برای متعصبین بی تعصب .دینداران بی دین .تحصیلکردگان بی علم .سرمایه داران بی تملک و سیاستمداران به ظاهر سیاسی ثابت کنیم که میتوانیم و این بار با اتخاذ تصمیماتی منطقی و بدون از احساس، آینده را به تسخیر بکشیم و برای نسلهای آینده مان، آن را ،آنگونه که شایسته آنند بسازیم ...
اندکی صبر سحر نزدیک است.
یا مهدی حاج مهدی
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر فرخیانی حقوقدانی شایسته و برجسته .قطعا جایگاه خانوادگی دکتر فرخیانی یک امتیاز بزرگ برای جذب مردم ایل بزرگ تامرادی میباشد .تامرادی باید نماینده ی شجاع و درخور وشایسته ی ایل خود داشته باشد
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
من خودم تامرادی نیستم اما از صمیم قلبم به طایفه تامرادی ارادت دارم ، من خودم تا حالا اسم ایشون نشنیدم و ندیدم ، اون کسایی که .. امثال فرخیانی از پیروزی روشنفکر میترسن و برای اینکه رای روشنفکر خراب کنند ایشون علم کردن تو را خدا گول نخورین و ساده افکار. کسایی نباشید که ایشون علم کردن . فقط برادر کشی است
یا حق
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روشنفر فرزند دانشمند کهگلویه و بویراحمد
Romania
خدا میداند حداقل ۹۵ درصد مطالب بالا در ب.عنوان شده صدق محض است...درود بر برادر قمری شجاع ...امیدوارم که افرادی نیز پیدا شوند که حقایق را همین گونه با مستندات ومستدل عنوان نمایند.البته حقایق خیلی سوزنده هست مواظب داد وفریادهای دم مرگشان هم باشید وبا هوشیاری وبا درایت پاسخ دهید انشالله...
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای قمربان برو فکر نان کن که خربزه آب است از تهمت ها وکینه وررزیها دست بردار خود شکن آینه شکستن خطا است سواد مردم از تو بالاتر تر است.
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1