کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

دکتر فرخیانی؛ سربازی که سردار شد

سید مصطفی قمریان

4 مرداد 1398 ساعت 15:02

مجلس امروز، مجلس نخبگان، تحصیل کنندگان و حقوقدانان زبده و متخصص می‌باشد که بر همین اساس دکتر فرخیانی نخبه‌ای کارآزموده و حقوق‌دانی عادل است که عدم حضور چنین فردی در مجلس، نه‌تنها ظلم به استان بلکه می‌تواند ظلم به توسعه کشور باشد!


بالأخره شورای انقلاب اسلامی بویراحمد و دنا دست به پوست‌اندازی حقیقی زد و باتدبیر و خردورزی و با حضور چهره‌های انقلابی، متدین، مردمی و خوش‌نام با مشورت جمع کثیری از اعضای جبهه انقلابی، دکتر فرخیانی را به عنوان نامزد نهایی این جریان ریشه‌دار و مکتبی معرفی کردند.
در ابتدا باید از خود گذشتگی، ایثار و دوراندیشی استاد هدایت‌خواه که چون رهبری مقتدر و دلسوز اما بی‌ادعا و خدمت‌گزار برای تشکیلات و همچنین تحقق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در تبیین بیانیه گام دو انقلاب، فرصت بروز توانایی و پوست‌اندازی دیگر چهره‌های اصیل اصولگرایی در عرصه‌های اجتماعی سیاسی را داده‌اند و با تمام تخریب‌ها که از طرف برخی منافقین درون اصولگرایی به این انسان پاک و بی‌آلایش می‌زنند، اما هیچ‌گاه تسلیم این کاغذهای کاهی و تیرهای پلاستیکی نشدند، باید از این اسطور صمیمانه تشکر کرد که استاد نشان داد همچون تفکر و علم وسیع اش در قالب طایفه و منطقه خاصی قرار نمی‌گیرد؛ زیرا او مرد جریان و گفتمان و مکتب نجیب اصولگرایی می‌باشد.
کسانی که امروز انتخاب هوشمندانه دکتر فرخیانی را برنمی‌تابند باید به این پرسش پاسخ دهند:
که آقای مهدی روشنفکر چه برتری علمی و تخصصی نسبت به آقای فرخیانی دارند که هیچ‌گاه حاضر به هم‌نشینی با ایشان نشده‌اند؟
مجلس امروز، مجلس نخبگان، تحصیل کنندگان و حقوقدانان زبده و متخصص می‌باشد که بر همین اساس دکتر فرخیانی نخبه‌ای کارآزموده و حقوق‌دانی عادل است که عدم حضور چنین فردی در مجلس، نه‌تنها ظلم به استان بلکه می‌تواند ظلم به توسعه کشور باشد!
اما تخصص مهدی روشنفکر چیست؟ این تخصص در مجلسی که وظیفه آن تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای آن است چه کارایی می‌تواند داشته باشد؟
چرا آقای مهدی روشنفکر به جای پذیرش تخصص و توانایی روشنِ دکتر فرخیانی و حمایت قاطع از ایشان، به جای رفاقت، حسادت می‌ورزند و می‌خواهند با ایستادن بر نوک پنجه‌های خود، هم قد جسارت و صلابت دکتر فرخیانی شوند؟
چگونه آقای مهدی روشنفکر از یک‌سو خود را در دایره اصولگرایی تعریف می‌کند اما در ادوار گذشته به رقیب سنتی استاد هدایت‌خواه نه‌تنها رأی داده بلکه از ایشان نیز حمایت قاطع داشته‌اند؟
این چه تعریفی از اصولگرایی می‌باشد که برای پذیرش اصلح (استاد هدایت‌خواه) هرکجا که منفعت ما ایجاب کند، از گردش به راست به گردش به چپ متمایل می‌شویم و این حرکات باج‌خواهی را به پیچ تاریخی جاده سیاست ربط دهیم!
اگر از قالب اندیشه خالصانه اصولگرایی فراتر رویم به صراحت باید گفت که بویراحمد سفلی آن‌قدر نخبه و فرد شریف و انسان‌های خوش‌نام در قلب خود پرورش داده است که امروز استاد هدایت‌خواه به عنوان رأس محور وحدت، به انسانِ نیک‌نام که فرزندِ اصیل و حقیقی بویراحمد و از ایل فرهنگ دوست و پرانرژی تامرادی همچون دکتر فرخیانی اعتماد می کند تا ایل بزرگ تامرادی جان و مال و رأی و افتخار خود را برای فرزند حقیقی خود دکتر فرخیانی که متولد بویراحمد است و هیچ نشانی از کهگیلویه و باشت و ... ندارد، هزینه کند تا نه‌تنها این ایل بزرگ فاتح انتخابات شود بلکه این ایل بزرگ بداند که فرزند واقعی سفلی دکتر فرخیانی است و سفلی و تامرادی هیچ‌گاه برادر حقیقی خود را رها نمی‌کند و پشت سر برادر تقلبی با شناسنامه بویراحمدی قرار نمی‌گیرد.
حضور چهره‌های صاحب وزن و تشکیلاتی و تأثیرگذار جبهه اصولگرایی که در روز معرفی دکتر فرخیانی از طوایف و مناطق جغرافیای استان حضور داشتند این پیام روشن را به آقای مهدی روشنفکر رساندند که نه‌تنها سفلی و ایل تامرادی که حتی بویراحمد علیا، کهگیلویه بزرگ و گچساران و باشتی های مقیم یاسوج هم همراه این مرد حقوقدان هستند چراکه امروز دکتر فرخیانی را نماد خردورزی و کانون تجمیع اندیشه‌های اصولگرایی می‌دانند و آقای مهدی روشنفکر را نماد نفاق و انشقاق در جریان اصولگرایی.
امروز مرد و زن، پیر و جوان، دختر و پسر از علیا تا سفلی از کهگیلویه تا باشت و هر آن کسی که در یاسوج زندگی می کند و به اندیشه اصول‌گرایی وفادار است نه‌تنها از انتخاب چهره جدید
و علمی و متخصص و حقوقدانی چون دکتر فرخیانی خرسند هستند بلکه با تمام وجود از ایشان حمایت می‌کنند زیرا دکتر فرخیانی کنار استاد، تمام سلسله‌مراتب را طی کرده است و بعد از سربازی به سرداری رسیده است و نه مانند دیگران که غوره نشده‌اند ادعای مویزی دارند.

==============
سید مصطفی قمریان


کد مطلب: 411371

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411371/دکتر-فرخیانی-سربازی-سردار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1