تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۴۱۰۱۵۱
روستاهای دیشموک هنوز مشکل آب دارند

پاسخ مدیر آب روستایی کهگیلویه به امام جمعه دیشموک؛ از مردم عذرخواهی می‌کنیم

۱
پاسخ مدیر آب روستایی کهگیلویه به امام جمعه دیشموک؛ از مردم عذرخواهی می‌کنیم
کبنا ؛مدیر امور آبفای روستایی کهگیلویه در خصوص گلایه مندی امام جمعه دیشموک[اینجا کلیک کنید] از وضعیت آبرسانی در این منطقه، گفت: ۳۳ روستای دیشموک با استفاده از ۱۳ مخزن و ۲ ایستگاه پمپاژ آبرسانی می‌شود.
 ولی جفتا بیان کرد: روستاهای این منطقه عمدتاً کم جمعیت و بسیار پراکنده هستند، همین امر موجب طولانی شدن خط انتقال آب و البته مشکلاتی بر سر راه آبرسانی در منطقه شده است.
 وی افزود: متاسفانه در این منطقه بعلت نوسانات برق، شاهد سوختگی زیاد پمپ‌ها هستیم، و در برخی اوقات از جمله قطعی اخیر آب روستاهای دیشموک، علاوه بر سوختگی پمپ، ایراد وارده به تابلوی برق یکی از ایستگاه‌ها نیز مزید علت شد.
 جفتا افزود: قطعی ۲ هفته تا ۱۰ روز آب بخاطر سوختگی پمپ محلی از واقعیت ندارد، چرا که با وجود همه مشکلات مالی و به دستور مدیرعامل، در چنین مواقعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پمپ خریداری و نصب می‌شود، خب خرید، نصب و راه اندازی سیستم پمپاژ مدت زمانی را می‌طلبد، و بیش از این زمان هم تأخیری در وصل آب مردم نبوده است.
مدیرامور آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه بیان داشت: مشکل اصلی منطقه دیشموک نبود منبع تأمین آب پایدار و مطمئن در منطقه است.
در همه‌ی روستاهای منطقه زیرساخت‌های لازم از جمله خطوط انتقال، مخازن ذخیره آب ودیگر اجزا و تاسیسات لازم توزیع آب ایجاد شده جهت استحضار مردم شریف آن منطقه بالای ۲۰۰ کیلومتر لوله گذاری شده است که بدلیل نبود منبع تأمین آب پایدار و مطمئن مردم در منطقه ناگزیر به حفر چاه با فاصله زیاد از روستاها در منطقه‌ی فارتق شده‌ایم که آب با سه ایستگاه پمپاژ به منطقه انتقال داده می‌شود، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان پیگیر است که با مطالعه طرح تصفیه و انتقال آب از رودخانه سمه مشکلات آب شرب منطقه حل بشود.
 پراکندگی زیاد روستاها ما را مجبور به زمانبدی آبرسانی در روستاها کرده است.
وی گفت: در مواقع سوختگی پمپ‌ها همچون قطعی اخیر آب در دیشموک، ۲ دستگاه تانکر به صورت مستمر آبرسانی را انجام می‌دهند، و اینکه گفته شود ابداً آبرسانی نبوده سخن منصفانه‌ای نیست.
وی گفت: از مردم عذرخواهی می‌کنیم، اما باید بپذیرند نبود منابع تأمین آب، پراکندگی بیش از حد روستاها مزید بر علت هستش، به شما مردم خوب اطمینان می‌دهیم، خادمان شما در آب و فاضلاب روستایی شبانه روزی و گاهی تا دمدمه‌های صبح با حداقل امکانات به دنبال رفع مشکلات آبرسانی در روستاها هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1