کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روستاهای دیشموک هنوز مشکل آب دارند

پاسخ مدیر آب روستایی کهگیلویه به امام جمعه دیشموک؛ از مردم عذرخواهی می‌کنیم

16 خرداد 1398 ساعت 18:44

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه بیان داشت: مشکل اصلی منطقه دیشموک نبود منبع تأمین آب پایدار و مطمئن در منطقه است.


مدیر امور آبفای روستایی کهگیلویه در خصوص گلایه مندی امام جمعه دیشموک[اینجا کلیک کنید] از وضعیت آبرسانی در این منطقه، گفت: ۳۳ روستای دیشموک با استفاده از ۱۳ مخزن و ۲ ایستگاه پمپاژ آبرسانی می‌شود.
 ولی جفتا بیان کرد: روستاهای این منطقه عمدتاً کم جمعیت و بسیار پراکنده هستند، همین امر موجب طولانی شدن خط انتقال آب و البته مشکلاتی بر سر راه آبرسانی در منطقه شده است.
 وی افزود: متاسفانه در این منطقه بعلت نوسانات برق، شاهد سوختگی زیاد پمپ‌ها هستیم، و در برخی اوقات از جمله قطعی اخیر آب روستاهای دیشموک، علاوه بر سوختگی پمپ، ایراد وارده به تابلوی برق یکی از ایستگاه‌ها نیز مزید علت شد.
 جفتا افزود: قطعی ۲ هفته تا ۱۰ روز آب بخاطر سوختگی پمپ محلی از واقعیت ندارد، چرا که با وجود همه مشکلات مالی و به دستور مدیرعامل، در چنین مواقعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پمپ خریداری و نصب می‌شود، خب خرید، نصب و راه اندازی سیستم پمپاژ مدت زمانی را می‌طلبد، و بیش از این زمان هم تأخیری در وصل آب مردم نبوده است.
مدیرامور آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه بیان داشت: مشکل اصلی منطقه دیشموک نبود منبع تأمین آب پایدار و مطمئن در منطقه است.
در همه‌ی روستاهای منطقه زیرساخت‌های لازم از جمله خطوط انتقال، مخازن ذخیره آب ودیگر اجزا و تاسیسات لازم توزیع آب ایجاد شده جهت استحضار مردم شریف آن منطقه بالای ۲۰۰ کیلومتر لوله گذاری شده است که بدلیل نبود منبع تأمین آب پایدار و مطمئن مردم در منطقه ناگزیر به حفر چاه با فاصله زیاد از روستاها در منطقه‌ی فارتق شده‌ایم که آب با سه ایستگاه پمپاژ به منطقه انتقال داده می‌شود، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان پیگیر است که با مطالعه طرح تصفیه و انتقال آب از رودخانه سمه مشکلات آب شرب منطقه حل بشود.
 پراکندگی زیاد روستاها ما را مجبور به زمانبدی آبرسانی در روستاها کرده است.
وی گفت: در مواقع سوختگی پمپ‌ها همچون قطعی اخیر آب در دیشموک، ۲ دستگاه تانکر به صورت مستمر آبرسانی را انجام می‌دهند، و اینکه گفته شود ابداً آبرسانی نبوده سخن منصفانه‌ای نیست.
وی گفت: از مردم عذرخواهی می‌کنیم، اما باید بپذیرند نبود منابع تأمین آب، پراکندگی بیش از حد روستاها مزید بر علت هستش، به شما مردم خوب اطمینان می‌دهیم، خادمان شما در آب و فاضلاب روستایی شبانه روزی و گاهی تا دمدمه‌های صبح با حداقل امکانات به دنبال رفع مشکلات آبرسانی در روستاها هستند.
 


کد مطلب: 410151

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410151/پاسخ-مدیر-آب-روستایی-کهگیلویه-امام-جمعه-دیشموک-مردم-عذرخواهی-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1