تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۴۰۷۲۵۳
در نشست بررسی حقوق و مطالبات نیروهای بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

پرداخت حقوق نیروهای خصوصی در اما و اگر / آرام: پیمانکاران 502 میلیارد تومان از دولت طلب دارند / پرداخت کامل پاداش بازنشستگان استان

۰
پرداخت حقوق نیروهای خصوصی در اما و اگر / آرام: پیمانکاران 502 میلیارد تومان از دولت طلب دارند / پرداخت کامل پاداش بازنشستگان استان
کبنا ؛نشست بررسی وضعیت پرداخت حقوق و مطالبات نیروهای بخش خصوصی در استان با حضور علی محمد احمدی استاندار، گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار، فیلی معاون امور عمرانی، نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و سایر مدیران استانی در سالن شماره 1 استانداری برگزار گردید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تاکید بر همکاری بانک‌ها در پرداخت مطالبات پیمان کاران، گفت: بانک‌های استان باید همکاری بهتری داشته باشند تا در پایان سال گشایش مناسبی در حوزه پیمانکاران برای پوشش پرداخت مطالبات کارگران و نیروها محقق شود.
علی محمد احمدی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مختلفی توسط دولت برای تسهیل در روند فعالیت پیمانکاران دیده شده است، بیان کرد: تهاترهای بانکی، مالیاتی و واگذاری طرح‌ها از جمله موارد دیده شده در این حوزهاست.
وی افزود: تاکنون از این ظرفیت‌ها استفاده مناسبی شده و امید است تا پایان سال ارتقای این ظرفیت‌ها را داشته باشیم.
استاندار با تاکید بر اینکه به دنبال پول پاشی و دور زدن قانون نیستیم، اظهار کرد: حرکت فراتر از قانون در حوزه بانک‌ها نیز پذیرفتنی نیست و باید مصوبات و آیین نامه‌های اجرایی به شکل مطلوبی عملیاتی شود.
احمدی گفت: تا جایی که قانون فرصت داده، باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود و بانک‌ها نیز باید با هدفگذاری صحیح، سقف تهاتر در استان را بالا ببرند.
احمدی اسناد خزانه و تهاتر را دو ظرفیت مناسب در حوزه رفع مشکلات بخش خصوصی دانست و بر تحقق هدفگذاری مصوبات و آیین نامه‌های این حوزه تاکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: نباید نگاه‌ها این باشد که هرجا منفذی برای کمک به رفع مشکلات باشد را ببندیم و عملکردها زمانی ارزش دارد که سنگی از جلوی پای مردم برداشته شود.
احمدی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در استان، گفت: استان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی عشایری، تسهیلات رونق تولید و بخش‌های حمایتی در بین سه استان برتر کشور قرار دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از بدهی ۱۴۰۰ میلیارد تومانی دولت به بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: از مجموع ۱۴۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به بخش خصوصی در استان، ۵۰۲ میلیارد تومان متعلق به پیمانکاران است.
آرام افزود: در راستای کاهش مشکلات بخش خصوصی، 127 میلیارد تومان اسناد خزانه در سر رسید 24 بهمن به بخش خصوصی پرداخت شده و 30 میلیارد تومان تهاتر بانکی و 10 میلیارد تومان تهاتر مالیاتی نیز محقق شده است.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی به عنوان بازوان توانمند دولت در بخش‌های مختلف است، بر تلاش و اعمال اقدامات لازم برای رفع مشکلات این حوزه تاکید کرد.
آرام به مشکلات بخش خصوصی و نیروها و کارگران فعال در این حوزه اشاره و اظهار کرد: امید است با هم اندیشی و تعامل رفع مشکلات و پرداخت حقوق پرسنل بخش خصوصی را داشته باشیم.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان با اشاره به رفع برخی از مشکلات شرکت‌های فعال در حوزه سد تنگ سرخ و چمشیر، ابراز داشت: با تلاش استاندار و رایزنی‌های انجام شده بخشی از مشکلات این حوزه برطرف شد.
در این نشست پس از بحث و بررسی و تبادل نظر، تصمیماتی برای پرداخت حقوق و مطالبات نیروهای بخش خصوصی در استان اتخاذ شد.
**پرداخت پاداش سال گذشته بازنشستگان 24 دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از پرداخت پاداش سال 1396 بازنشستگان 24 دستگاه اجرایی استان خبر داد.
غضنفر آرام" گفت: با پیگیری‌های استاندار محترم و همکاری و مساعدت ریاست سازمان برنامه و بودجه و خزانه معین استان، مبلغ دو میلیارد و 185 میلیون تومان در راستای پرداخت مطالبات و پاداش بازنشستگان تخصیص یافت که در هیمن راستا پاداش سال 1396 بازنشستگان 24 دستگاه اجرایی تابع نظام بودجه‌ای استان به‌طور کامل پرداخت شد.
وی افزود: این مبلغ به حساب 24 دستگاه اجرایی از جمله استانداری، منابع طبیعی، دامپزشکی، بهزیستی، امور عشایر، نوسازی مدارس، میراث فرهنگی، زندان‌ها، ورزش و جوانان و دیگر دستگاههای مشمول، پرداخت شد و تمام تلاش ما بر این است تا ان شاء الله سایر مطالبات بازنشستگان نیز در اسرع وقت پرداخت شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با تلاش و همکاری صورت گرفته از طرف دستگاههای متولی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل امور اقتصادی و دارایی عیدی بازنشستگان و کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی دولت در استان به‌طور کامل به حساب آنها واریز شده است و ان شاء الله در چند روز آینده حقوق بهمن ماه نیز واریز خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1