کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست بررسی حقوق و مطالبات نیروهای بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

پرداخت حقوق نیروهای خصوصی در اما و اگر / آرام: پیمانکاران 502 میلیارد تومان از دولت طلب دارند / پرداخت کامل پاداش بازنشستگان استان

28 بهمن 1397 ساعت 9:22

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از بدهی ۱۴۰۰ میلیارد تومانی دولت به بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: از مجموع ۱۴۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به بخش خصوصی در استان، ۵۰۲ میلیارد تومان متعلق به پیمانکاران است.


نشست بررسی وضعیت پرداخت حقوق و مطالبات نیروهای بخش خصوصی در استان با حضور علی محمد احمدی استاندار، گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار، فیلی معاون امور عمرانی، نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و سایر مدیران استانی در سالن شماره 1 استانداری برگزار گردید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تاکید بر همکاری بانک‌ها در پرداخت مطالبات پیمان کاران، گفت: بانک‌های استان باید همکاری بهتری داشته باشند تا در پایان سال گشایش مناسبی در حوزه پیمانکاران برای پوشش پرداخت مطالبات کارگران و نیروها محقق شود.
علی محمد احمدی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مختلفی توسط دولت برای تسهیل در روند فعالیت پیمانکاران دیده شده است، بیان کرد: تهاترهای بانکی، مالیاتی و واگذاری طرح‌ها از جمله موارد دیده شده در این حوزهاست.
وی افزود: تاکنون از این ظرفیت‌ها استفاده مناسبی شده و امید است تا پایان سال ارتقای این ظرفیت‌ها را داشته باشیم.
استاندار با تاکید بر اینکه به دنبال پول پاشی و دور زدن قانون نیستیم، اظهار کرد: حرکت فراتر از قانون در حوزه بانک‌ها نیز پذیرفتنی نیست و باید مصوبات و آیین نامه‌های اجرایی به شکل مطلوبی عملیاتی شود.
احمدی گفت: تا جایی که قانون فرصت داده، باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود و بانک‌ها نیز باید با هدفگذاری صحیح، سقف تهاتر در استان را بالا ببرند.
احمدی اسناد خزانه و تهاتر را دو ظرفیت مناسب در حوزه رفع مشکلات بخش خصوصی دانست و بر تحقق هدفگذاری مصوبات و آیین نامه‌های این حوزه تاکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: نباید نگاه‌ها این باشد که هرجا منفذی برای کمک به رفع مشکلات باشد را ببندیم و عملکردها زمانی ارزش دارد که سنگی از جلوی پای مردم برداشته شود.
احمدی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در استان، گفت: استان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی عشایری، تسهیلات رونق تولید و بخش‌های حمایتی در بین سه استان برتر کشور قرار دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از بدهی ۱۴۰۰ میلیارد تومانی دولت به بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: از مجموع ۱۴۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به بخش خصوصی در استان، ۵۰۲ میلیارد تومان متعلق به پیمانکاران است.
آرام افزود: در راستای کاهش مشکلات بخش خصوصی، 127 میلیارد تومان اسناد خزانه در سر رسید 24 بهمن به بخش خصوصی پرداخت شده و 30 میلیارد تومان تهاتر بانکی و 10 میلیارد تومان تهاتر مالیاتی نیز محقق شده است.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی به عنوان بازوان توانمند دولت در بخش‌های مختلف است، بر تلاش و اعمال اقدامات لازم برای رفع مشکلات این حوزه تاکید کرد.
آرام به مشکلات بخش خصوصی و نیروها و کارگران فعال در این حوزه اشاره و اظهار کرد: امید است با هم اندیشی و تعامل رفع مشکلات و پرداخت حقوق پرسنل بخش خصوصی را داشته باشیم.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان با اشاره به رفع برخی از مشکلات شرکت‌های فعال در حوزه سد تنگ سرخ و چمشیر، ابراز داشت: با تلاش استاندار و رایزنی‌های انجام شده بخشی از مشکلات این حوزه برطرف شد.
در این نشست پس از بحث و بررسی و تبادل نظر، تصمیماتی برای پرداخت حقوق و مطالبات نیروهای بخش خصوصی در استان اتخاذ شد.
**پرداخت پاداش سال گذشته بازنشستگان 24 دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از پرداخت پاداش سال 1396 بازنشستگان 24 دستگاه اجرایی استان خبر داد.
غضنفر آرام" گفت: با پیگیری‌های استاندار محترم و همکاری و مساعدت ریاست سازمان برنامه و بودجه و خزانه معین استان، مبلغ دو میلیارد و 185 میلیون تومان در راستای پرداخت مطالبات و پاداش بازنشستگان تخصیص یافت که در هیمن راستا پاداش سال 1396 بازنشستگان 24 دستگاه اجرایی تابع نظام بودجه‌ای استان به‌طور کامل پرداخت شد.
وی افزود: این مبلغ به حساب 24 دستگاه اجرایی از جمله استانداری، منابع طبیعی، دامپزشکی، بهزیستی، امور عشایر، نوسازی مدارس، میراث فرهنگی، زندان‌ها، ورزش و جوانان و دیگر دستگاههای مشمول، پرداخت شد و تمام تلاش ما بر این است تا ان شاء الله سایر مطالبات بازنشستگان نیز در اسرع وقت پرداخت شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با تلاش و همکاری صورت گرفته از طرف دستگاههای متولی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل امور اقتصادی و دارایی عیدی بازنشستگان و کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی دولت در استان به‌طور کامل به حساب آنها واریز شده است و ان شاء الله در چند روز آینده حقوق بهمن ماه نیز واریز خواهد شد.
 


کد مطلب: 407253

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/407253/پرداخت-حقوق-نیروهای-خصوصی-اما-اگر-آرام-پیمانکاران-502-میلیارد-تومان-دولت-طلب-کامل-پاداش-بازنشستگان-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1