تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : ۴۰۶۸۴۳
نماینده سابق بویراحمد و دنا:

نظام برنامه‌ریزی مبتنی بر دین راه خروج از مشکلات است / در انتخاب نیروها تقوا داشته باشیم

۶
۰
نظام برنامه‌ریزی مبتنی بر دین راه خروج از مشکلات است / در انتخاب نیروها تقوا داشته باشیم
کبنا ؛نماینده ادوار مجلس گفت:چرا بعضی‌ها از حضور نیروهای نظامی در عرصه اقتصاد و کمک به توسعه کشور ناراحتند مگر نه این که اگر خلاف بود خود رهبری جلوی آن را می‌گرفت.
به گزارش کبنا، امروز (پنجشنبه 11 بهمن ماه) و به همت سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد همایش بزرگ همدلی در سایه‌سار چله عزت در محل حسینیه سپاه فتح و با حضور جمع کثیری از مسؤولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس و نخبگان سیاسی و اجتماعی برگزار شد.
در این همایش ستار هدایتخواه دبیر جبهه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلابی کارآمد است که اسلام را در همه مناسبت‌ها حاکم می‌کند.
این فعال سیاسی فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهترین راهکار از نظر مقام معظم رهبری برای توسعه و پیشرفت عمل به قانون اسلامی بوده که همان قرآن است.
هدایتخواه از تقوا به عنوان مهم‌ترین اصل برای رسیدن به توسعه و رها شدن از بند مشکلات اشاره کرد و گفت: برای نیل به وحدت باید تقوا داشته باشیم و دل‌ها به هم گره بخورد.
وی همدلی را مهم‌تر از همزبانی دانست و گفت: راه همدلی تقواست و تقوا فقط نماز و روزه و عبادت نیست بلکه همه بایدها و نبایدهایی است که خداوند در همه عرصه‌های زندگی به آن دستور داده است.
نماینده ادوار مجلس در ادامه با بیان این که استاندار در همین جلسه گفت که برای پیشرفت همه چیز از جمله منابع طبیعی و منابع انسانی و اعتبارات و منابع را داریم خاطرنشان کرد: میلیاردها تومان هم نقدینگی داریم اما تنها چیزی که نیاز داریم مدیریت مبتنی بر تقواست.
وی گفت: تقوا به این معنی که وقتی قدرت گرفتیم در انتخاب نیروها تقوا داشته باشیم و به قول پیامبر شایسته‌ها را برای مدیریت‌ها و مناصب برگزینیم و مناسبت‌های قومی و قبیله‌ای و جناحی را دخیل نکنیم.
هدایتخواه نظام برنامه‌ریزی مبتنی بر دین را راه خروج از مشکلات دانست و گفت: جامعه‌ای که در اقتصاد بر اساس تقوا عمل کند هرگز گیر نخواهد کرد و الگوی غربی هم نمی‌تواند رزق و روزی ما را تامین کند.
وی یکی از دلایل مشکلات فعلی کشور در بخش اقتصاد را عمل نکردن به فرمان رهبری دانست و گفت: اگر دولت و مجلس تنها به یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری عمل می‌کردند 50 درصد از مشکل بیکاری در کشور حل می‌شد.
نماینده سابق بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبری فرمودند از خام فروشی جلوگیری کنید به همین خاطر است که تاکنون نتوانسته‌ایم علی‌رغم پیشرفت در هسته‌ای و پزشکی در اقتصاد موفق عمل کنیم.
وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات کشور چه تفنگدار و چه غیر تفنگدار می‌توانند در صحنه حضور داشته باشند خاطرنشان کرد: چرا بعضی‌ها از حضور نیروهای نظامی در عرصه اقتصاد و کمک به توسعه کشور ناراحتند مگر نه این که اگر خلاف بود خود رهبری جلوی آن را می‌گرفت.
هدایتخواه با تاکید بر اینکه نباید از نقد ائمه جمعه ناراحت شویم خاطرنشان کرد: مرز تخریب و انتقاد و مرز انتقاد و انتقام مشخص است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بی طرف
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت حرف حق و خدایی را باید گفت
هاشمی
United Kingdom
جناب هدایتخواه! حرف زدن راحت است. دکترین و دستور صادر کردن هم مانند آب خوردن. نه هنری می خواهد نه اعجاز لازم دارد. اینکه بگوییم خام فروشی نکنیم کشف شگفت انگیز و ابداع خارق العاده ای نیست. از اصول ابتدایی کسب و کار و روال معمول اقتصاد همه کشورهاست منتها برای اینکار باید مملکت تکنولوژی تولید و قدرت رقابت و تقویت مزیتهای پایدار را داشته باشد و اینها با یک ساختار درست و منطبق بر منطق اقتصادی و تجارتی امکان پذیر است. اگر چهل سال حکومت انقلابی با قانون اساسی کامل و ... داریم پس چرا هنوز باید بنشینید مانند جوامع بی قانون و سنتی، قسم و قران کنید برای حمات از اقتصاد و تولید؟... شما می خواهید هم. کار اقتصادی بکنند هم شعارهایتان را بدهید هم نظام کارامد باشد. این نمی شود اخوی. چهارتا کتاب مبانی اقتصاد بخوانید حداقل! همین حرفها. را به این روز کشانده.
خاتم
United Kingdom
نظام برنامه ریزی مبتنی بر دین چهل سال کمه تا شما با اینهمه شعار اجرایی ش بکنید؟ چندتا چهل سال دیگه قراره نظام برنامه ریزی مبتنی بر دین اجرا بشه؟... فقط حرف و شعار. د بسه
مصطفی
United Kingdom
په اوسو که خت نماینده بیی سی چه نظام برنامه ریزی مبتنی بر دین پیاده نکردی؟.... هرچه بی، بورسیه دکترا دایی اجرا کنی؟
خرامان
Iran, Islamic Republic of
تفکرات و اظهارات دکتر هدایتخواه برای اوایل نقلاب که ملت با باورهای ناب و روحیه انقلابی بامسائل موجه میشدند کارساز بوده ، لیکن بعد از ۴۰سال که از آن روزها میگذرد بسیاری از و صلاح به دستان چهره های واقعی خود را به ملت نشان دادند. مردم مگر میشود صرفا با این تفکرات جراغ راه آینده ای ترسیم کرد.جناب اگر به اطراف خود نگاه کنید میبینید بعداز ۴۰سال دیگر این حنا نه فقط رنگی ندارد .و حتی خواص هم هست.
الان و دراین برهه فعلی تنها راه برون رفت از وضعیت اسفبار حاکم سپردن امور به طور واقعی به مردم است. دخالت دادن مردم بطور واقعی ونه فقط نمادین و سیاسی به خود مردم است. دین و دینداری یک ارزش واعتقاد است برای تعالی انسان نک امتیاز برای جعل و استفاده از آن برای استثمار. دین پشتوانه ی اخلاق است و اخلاق یعنی احترام به عزت و کرامت انسان نه سنجیدن عزت دنیوی با ترازوی تقوا.
مامن و خواستگاه دین میتواند در سیاست و حکومت دخالت کند نمی تواند از ارکان حکومت باشد چرا که دین راهی برای رسیدن به تعالی و خداست لیکن کاستی های حکومت و ناکارآمدی نظام را نباید چنین به مردم القا کرد که مقصر دین و دینداری و یا بی دینی است.کاری که متفکران ما درحال دامت زدن به آن هستند نابود کردن اعتقادات و باورهای دینی و حتی انسانی ملت است. برگردید از این راه توبه کنید و امور اعتقادی و دینی مردم را اینقدر دستمایه ی سیاست های اشتباه و روش های سعی و خطای سیاست مداران فاسد نکنید.مردم آنقدر فهیم و آشنا به همه ی امورند که کوچکترین حرف و اطهار نظر و حتی تعاملی را به زیبایی و ظرافت تفسیر وتحلیل میکنند. به سادگی و بدون هیچ بررسی خاصی اگر بخواهید میتوانید خواست واقعی مردم را درک کرده و در آن مسیر قرار گیرید اما واقعا سیاست مداران و مُئولین بفکر مردم و تعالی ایشانند؟ بازخوردش را در این کارنامه ی ۴۰ساله غیر از این میبینم.
جوان انقلابی
Iran, Islamic Republic of
باسلام؛
در جلسه فوق بوی همدلی آن هم به نفع مردم به مشام .ز سر و بال حرفها میبارید!
از جذب نیرو بوسیله آزمون تا شایسته سالاری در جذب و انتخاب مدیران!
در تمام ادوار تخلفات در بکارگیری نیروها وضعف مدیران سفارشی برای همگان مشهود بوده و هست و سرپوش زدن بر آن کاریست بیهوده که بدون شک هر چه از این قضایا سخن بیشتر به میان بیاید زشتیش آشکارتر خواهد شد!
در دوران اقای هدایتخواه به کارگیری نیروها در ادارات آنهم از جنس هیئتی های حسینیه اش و گاها گماردن افرادی بی لیاقت از بینشان به عنوان مدیران کلیدی استانی و شهرستانی و همچنین در دو دوره اخیر بکارگیری افراد زیادی از هم طایفه ای های آقای زارع و واگذاری پیمانکاریها به اهل خانواده و دوستانشان و تزریق پولهای هنگفت در دوران .صداقت در گفتار و عمل این دو مسئول محترم است که سالهاست بر روح و جان این مردم سنگینی میکند.
در کشور ما فاصله ها بین گفتار تا عمل به درازای دیوار چین است و هیچکدام سعی نکردیم پایبند به ارزشهای نظام و انقلابمان باشیم.انقلابی که به زلالی زمزم بود و به ارزشمندی حرکت انبیا.
انقلابی که تداعی قیام رسول خدا بود و واگذاردن آن به وصی بالحقش.
خدا کند روزی به جایی برسیم که اگر در مقابل امام عصر ایستاده و سخنی بگوییم موجبات لبخند رضایت آن بزرگوار را فراهم کنیم نه اشک حسرتشان را؛حسرتی که به واسطه از دست دادن بهترین انسانهای تاریخ است،بزرگ مردان و شیرزنانی همچون جد بزرگوارشان آقا امام حسین و مادرشان حضرت فاطمه زهرا روحی و ارواحنا فداهما که منشا و مبنای ایجاد انقلابی اسلامی در کشور ما بودند.
برادر کمایی تو را به فاطمه زهرا منتشر کن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1