تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب : ۴۰۴۶۳۵
در گفتگو با خبرنگاران مطرح شد

اکران عمومی دومستند تاریخی«دهدشت عصر طلایی یک سرزمین»و «کهگیلویه در گذر شن های زمان»در سینما دهناد

۱
اکران عمومی دومستند تاریخی«دهدشت عصر طلایی یک سرزمین»و «کهگیلویه در گذر شن های زمان»در سینما دهناد
کبنا ؛دو فیلم مستند« کهگیلویه در گذر شن های زمان» و «دهدشت عصر طلایی یک سرزمین»سه شنبه و چهارشنبه 29 و 30آبان ماه  ساعت 15:30 در در سینما دهناد دهدشت اکران می شود.
 امید عبدالهی کارگردان گچسارانی  در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:دو فیلم مستند تاریخی«کهگیلویه در گذر شن‌های زمان» و «دهدشت؛ عصر طلایی یک سرزمین» که به سفارش شبکه استانی دنا ساخته شد،در روزهای سه شنبه و چهارسنبه آینده ۲۹ و۳۰ آبان ماه  در سینما دهناد دهدشت اکران عمومی می شود.
عبدالهی با اشاره به اینکه این  دو مستند از سال ۹۴ در بافت تاریخی کاروانسرای دهدشت کلید خورد، عنوان کرد:این آثار توانستند در جشنواره تولیدات مراکز استان ها،مقام برتر را کسب کند و به مرحله نهایی جشنواره حقیقت راه پیدا کنند که در آینده برای شرکت در جشنواره های خارجی معتبر اقدام می کنیم.
وی  در ادامه از نبود ناکافی بودن پژوهش ها در این بخش و بخصوص درمورد تاریخ کهن کهگیلویه گفت و افزود:ما در این بخش به مراه پژوهشگران بزرگ کشور و بزرگان و تاریخ دانان منطقه به بررسی و پژوهش درباره تاریخ کهگیلویه پرداختیم و توانستیم به اکتشافات بزرگی در این پهنه بزرگ از تاریخ برسیم که سرآغازی بر ساخت این دو مستند شد.
عبدالهی در پایان گفت:از آنجا که زمانی اولین سکونت گاه آریایی ها منطقه کهگیلویه بود و شهر قدیم دهدشت از بزرگترین کلانشهرهای ایران در زمان خود بود و زمانی از اینجا کالا به اروپا و هند صادر می شد،کشاورزی از اینجا شکل گرفت، شتیسته است مردم با این تاریخ آشنا شوند و لبخند رضایت شهروندان کهگیلویه با دیدن این آثار نمره قبولی من است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1