تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۴۰۳۴۵۳
کبنا گزارش می‌دهد

ظهر گرم روز تابستان و احراز «هویت» الکترونیکی / رسولی: کم‌کاری را نمی‌پذیرم

۲
۰
ظهر گرم روز تابستان و احراز «هویت» الکترونیکی / رسولی: کم‌کاری را نمی‌پذیرم
کبنا ؛تصور کنید در ظهر گرم یک روز تابستان و یا یک صبح سرد زمستانی به یکی از نهادهای دولتی مراجعه کرده و با صبر و حوصله مدتی را به انتظار رسیدن نوبتتان سپری کرده‌اید. پس از بررسی مدارک، از شما خواسته می‌شود از صفحه اول شناسنامه و یا کارت ملی خود کپی تهیه و ارایه نمایید و همراه شما نیست.
اغراق نیست اگر بگوییم تمامی خوانندگان این مطلب دست کم یک یا چند بار در مراجعه به ادارات و نهادهای دولتی و بانکها با چنین شرایط نامطلوبی مواجه شده‌اند.
 فارغ از دغدغه اتلاف وقت، ترک نوبت و سایر هزینه تحمیل شده، جستجوی مکانی برای تهیه کپی مدارک می‌تواند برای هر شهروندی آزاردهنده باشد. دلخوری هم استانیهایی که از شهرستانها و روستاهای اطراف به امید تکریم به دولت مراجعه کرده‌اند نیز حجت را بر مسئولین برای تغییر وضع موجود تمام خواهد کرد.
رفع این مشکل تنها یکی از نتایج اجرای «طرح ملی احراز هویت و اصالت الترونیکی» برپایه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات می‌باشد که همزمان با سایر نقاط کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.
عباس رسولی مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گفت به منظور استفاده از ظرفیت‌های دولت الکترونیک، مقابله به جعل اسناد هویتی، کاهش مراجعات ارباب رجوع به مکانهای پرترافیک و شلوغ برای تهیه کپی اسناد هویتی خود، صرفه جویی در زمان و تکریم مردم طرح احراز هویت الکترونیک شهروندان در استان اجرایی می‌شود.
در این طرح شهروندان در مراجعات خود به دستگاه‌های اجرایی و بانکها نیازی به ارائه کپی صفحه اول شناسنامه و کپی کارت ملی خود ندارند و بر اساس ارائه اصل کارت ملی با سامانه‌ای که از طریق استانداری در اختیار دستگاه قرار گرفته است به صورت الکترونیکی احراز هویت خواهند شد. مشابه سایر طرح‌های دولت الکترونیک، این طرح در کاهش ترافیک، حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌ها و ...موثر می‌باشد. مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری در ششمین جلسه هماهنگی اجرای طرح احراز هویت الکترونیکی مراجعین در دستگاه‌های اجرایی بیان داشتند: بنا بر بخشنامه معاون محترم رئیس جمهور و تاکید و دستور استاندار محترم در جلسه خرداد ماه شورای اداری استان و همچنین شورای هماهنگی بانکهای استان، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و تمامی بانک‌های استان ملزم به راه اندازی سامانه احراز هویت الکترونیکی در دستگاه استانی و تمامی ادارات و شعب شهرستانی خود هستند و هیچ گونه کم کاری و توجیح در این خصوص و همچنین سایر طرح‌های مرتبط با توسعه دولت الکترونیک پذیرفتنی نیست.
وی تصریح کرد از تیرماه ۹۷ تا کنون جلسات توجیحی برای ۶۰ دستگاه اجرایی و بانکهای استان برگزار شده است و هم اکنون در بیست دستگاه اجرایی به بهره برداری رسیده و مورد استفاده قرار می‌گیرد و تا پایان مهرماه در هر ۶۰ دستگاه باید به بهره برداری برسد.
وی اشاره کرد با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته طرح مذکور تا پایان سال جاری در تمامی ادارات استانی و شهرستانی در راستای توسعه دولت الکترونیک، تکریم مردم، مقابله با جعل، صرفه جویی در مصرف کاغذ و کاهش هزینه‌ها نیز اجرایی خواهد شد.
رسولی افزود: لیست دستگاه‌هایی که هم اکنون این طرح در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد به شرح زیر می‌باشد و در صورتی شهروندان در مراجعه به این دستگاه‌ها ملزم به ارائه کپی اسناد هویتی خود شدند می‌توانند با مراجعه حضوری یا تماس با شماره ۳۳۲۲۷۵۲۰ به اطلاع مراتب را با دفتر فناوری اطلاعات استانداری در میان بگذارند.
به گزارش کبنا، لیست ادارات به شرح زیر است؛ میراث فرهنگی گردشکری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، علوم پزشکی، شهرداری یاسوج، آب و فاضلاب روستایی، جهاد کشاورزی، شرکت گاز، حمل و نقل و پایانه‌ها، آب منطقه‌ای، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیته امداد امام خمینی، تمامی شعب بانک ملت استان، فنی و حرفه‌ای، دامپزشکی، محیط زیست، پخش فراورده‌های نفتی، استاندارد، آب و فاضلاب شهری
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسیچ
Iran, Islamic Republic of
هرکه ور ره ایرسه سی خوش سیاست اید
ایلما
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر جوان و با اخلاق .سایه ات مستدام
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1