تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۴۰۲۸۸۹
کبنا گزارش می‌دهد

حاشیه‌های سفر «احمدی‌نژاد» / هدایت‌خواه «احمدی‌نژاد» را مرده سیاسی خواند / پاسخ «مبشری» به هدایت‌خواه

۲۶
۱
حاشیه‌های سفر «احمدی‌نژاد» / هدایت‌خواه «احمدی‌نژاد» را مرده سیاسی خواند / پاسخ «مبشری» به هدایت‌خواه
کبنا ؛روز جمعه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران به شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و مورد استقبال مردم قرار گرفت، اما حضور احمدی نژاد در شهرستان بهمئی با واکنش های متعددی از سوی افراد منتسب به جریان های مختلف مواجه شد، ستار هدایت‌خواه نماینده ادوار هفتم و هشتم مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای به سخنان محمود احمدی نژاد در استان کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد.
هدایت خواه روز یکشنبه 18 شهریورماه در حاشیه همایش چهل سالگی انقلاب که در سالن جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در استان کهگیلویه و بویراحمد و استقبال مردم از وی گفت: بسیاری از توده‌های مردم برخی خدمات گذشته ایشان را که در جای خود خدمات خوبی است توجه دارند و شاید به مواضع کلی و عمومی احمدی نژاد در این تقابلی که بین نظام سلطه و جمهوری اسلامی وجود دارد توجه نمی‌کنند.
وی افزود: الان احمدی نژاد در میدان دشمن بازی می‌کند که قطعاً وظیفه رسانه‌ها است که در خصوص مواضع فکری وی که در راستای اهداف نظام و انقلاب نیست باید آگاهی بخشی کنند.
هدایت خواه تاکید کرد: نباید از فرصت‌هایی که همین نظام قبلاً برای احمدی نژاد فراهم کرده و خدماتی به مردم ارایه داد سوء استفاده کند و مردم را دچار اغواگری کند و استقبال مردم کهگیلویه و بویراحمد در بهمئی از احمدی نژاد به خاطر خدماتی است که در گذشته انجام داده است.

ستار هدایت‌خواه در بخش دیگری از سخنان خود اینگونه گفت: احمدی‌نژاد باتوجه به مواضعی که در یکی دوساله اخیر اتخاذ کرده عملاً در عرصه سیاسی حیاتی ندارد و مرده است.
  
 سخنگوی سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تحرکات رئیس جمهور سابق در راه‌اندازی سفرهای منطقه‌ای را به این دلیل دانست که احمدی‌نژاد با راه‌اندازی این سفرها می‌خواهد حیات سیاسی داشته باشد اما دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد.
 وی رفتارهای احمدی‌نژاد در یک‌ساله اخیر را مورد تایید رسانه‌های بیگانه دانست و افزود: حرف‌های احمدی‌نژاد و تبلیغاتی که راه می‌اندازد همسو با جریان معاند علیه نظام است.
 نماینده اصولگرای مجالس هفتم و هشتم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه‌ها خیلی نباید به احمدی نژاد بپردازند و وی را بزرگ کنند، ادامه داد: اگر رسانه‌ها به احمدی نژاد نپردازند خود به خود فراموش می‌شود.
 احمدی‌نژاد می‌خواهد فراموش نشود
 هدایتخواه با تاکید براینکه احمدی نژاد به دنبال این است تا بر سرزبان‌ها بیفتد، اظهارداشت: بلاتشبیه و شاید بی‌جا هم نباشد می گویند برخی، مرگ بر رجوی‌ها را بر در و دیوار خود منافقین می‌نوشتند تا رجوی‌ها فراموش نشود؛ احمدی‌نژاد هم می‌خواهد فراموش نشود در حالی که درست برعکس آن در حال اتفاق افتادن است.
 وی با اشاره به معیار ولایت‌مداری رئیس جمهور سابق ایران، ادامه داد: احمدی‌نژاد تا موقعی که در مسیر ولایت گوش به فرمان ولی و در رکاب ولایت باشد، مورد توجه ما است ولی از زمانی که از مسیر ولایت جدا شد در نظر جریان ولایی و انقلابی فاقد هرنوع ارزش است.
 نماینده اصولگرای مجالس هفتم و هشتم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: هر فرد را به میزان ولایی بودنش ارزیابی می‌کنیم و برهمان اساس، موضع گیری های‌مان در تقابل افراد، گروه‌ها و جریان‌ها بستگی به نسبتشان به ارتباط با ولایت دارد و اگر کسی به هر دلیلی منحرف شود از نظر ما فاقد هرگونه ارزشی است.

حمدالله مبشری که خود از چهره‌های اصولگرا و از مدیران سابق استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز هست در واکنش به صحبت‌های هدایت‌ه‌خواه این گونه نوشت؛
هرگز فکر نمی‌کردم روزی مجبور شود اینگونه قلم بزنم و نقد بزنم، به نوشته کسی که بارها از ایشان حمایت سیاسی کردم....
عالی جناب
شما که کارشناس حوزه دینی هستید! یک روایت و مستند تاریخی نقل کنید که امامان معصوم (ع) برای به دست آوردن ویا بقاء حکومت به زور متوسل شدند؟! و یا یاران خود را تکفیر کردند! و یا آنها را به القاب غیر متعارف صدا زدند! هر کجا موردی پیدا شد معصوم اول ولایت خود را برمیداشت و آزادشان می‌کرد و حکم تکفیر هم
نمی‌داند! وحیات ساسی آنها را به مخاطره نیانداخت! صراحتاً خطبه می‌خواند و مطرح می‌کرد که فراوان در نهج البلاغه داریم..
و نیازی نبود که حضرت علی (ع) وصیتی، وکیلی انتخاب کنند! تا عزل، تکفیر، و..... و...انجام دهند.
آیا اباذر، میثم، مالک و... از زبان علی به جنگ کج اندیشان رفتند! و یا نقلی از حضرت در استدلال محکوم یاران بیان کردند؟ هرجا هم موضوعی مطرح بود ظاهر امر آنها خودشان به تکلیف عمل می‌کردم.
مثل اباذر و...
امروز هم ولی فقیه دست محب خود را بر سر همه بزرگان حکومت می‌کشد و با مدارای حکومتی با وجود اشتباهات بالا و پایین افراد سعی بر حفظ و احترام همه دارد تا زمام امور رعیت بدتر از این که هست نشود! همه ما معتقدیم ولی فقیه هوشمندترین مدیریت را در کشور دارد، این چه اندیشه ولایتمداری است که ولی زنده است و ما باید جای او حکم دهیم!! تصمیم بگیریم! حتماً مثل همیشه باید تفسیر کنیم که اول باید مردم قیام کنند تا ولی فقیه هزینه نشود! اتفاقاً این اعوجاج است! اینگونه عمل کردن هزینه  رهبری را بالا می‌برد و تخریب پایگاه ولایت است!! احمدی نژاد هم مثل همه مدیران خدمت کرد و ضعفهای به جای گذاشت!
همه مردم ایران به این نتیجه رسیدند که هر کس هشت سال جمهوریت را اداره کرد با هر کارنامه! هوس مجدد ریاست برای او ناپسند است!
 عاقلانه آن بود و هست که هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد، و آینده روحانی نباید مجدد پا به این عرصه بگذارند! آمدند! ولی اشتباه کردند! و اگر باز کسی از تجربه آنها عبرت نگیرد، اشتباه است!
اگر چه حرص و ولع بزرگان و صاحب منصبان در همه قوا و مناصب حکومتی الا ماشاءالله زیاد و سیری ناپذیر است!
 اگر حیات مجدد احمدی نژاد را در عرصه اجتماعی و سیاسی در مقام جمهوریت نپذیریم حق هر ایرانی است! اما آیا حق داریم حیاط اجتماعی، سیاسی، او را پایان اعلام کنیم! چه تفسیر ناحقی است! چه جفای در حقوق دیگران! چرا اینچنین شدیم! جای رهبر، شورای نگهبان، و در مقامی بالاتر جای خدا حکم و تصمیم می‌گیریم! واین حق کشی را تکلیف مداری بدانیم و با حکم ضد ولایت فقیه همه را منکوب کنیم! مگر برای ولی فقیه سخت است که حکم نمایندگی (که مجدد تجدیدش کرد) اقای احمدی نژاد را لغو کنند! لابد تفسیر تکراری می‌کنید که ولی فقیه حکم و رافت خود را بر کسی بر نمی‌دارد... تا یا خودش خراب کند! یا ما ملت وارد عمل شویم، تا رهبری کمتر هزینه کند! بابا این تفسیرها جواب نمی‌دهد! دست بردارید! والله جای رهبری تصمیم گرفتن عین انحراف است! اگر احمدی نژاد انحرافی داشته باشد که بعید است! این تفسیر به جای رهبری و حکم کردن خود از انحراف بالاتر است! و این اعوجاج و خود رایی ریشه این نظام را در می‌آورد و عمر حکومت را کوتاه می‌کند! دست بردارید از تفاسیری که روز به روز صفوف مردم را از هم جدا و گسست حکومت و مردم را رقم میزند! اگر از مردم نمی‌ترسید از خدا بترسید! خدا را با آن عظمت فراموش کردیم! پیامبر صاحب رسالت را فراموش کردیم! امامان را فراموش کردیم! ولی عصر (عج) که حی و حاضر است را بی اعتنا شدیم اخرین حلقه که ولایت فقیه است را هم ازش عبور می‌کنیم و به جایش تصمیم می‌گیریم و حکم می هیم! تا کی! ملت که شقه، شقه و گرفتار مشکلات روزمره هستند، جای برای استراحت و آرامش آنها نگذاشتیم! خوب شما که جای رهبری تصمیم به تکفیر، پایان حیات جسمی و سیاسی، اجتماعی را رقم می‌زنی! تلاش کن یک دست خط با مهر و امضاء رهبری بگیرید و مثل (مختار و محمد حنفیه) و... آنوقت شمشیر به دست بگیر تا ملت به همراهت کار منحرفین و اصحاب جمل و خوارج را یکسره کنند! نگو مردم عوام هستند! نمی‌فهمیم! نه والله مردم خوب می‌فهمند و از صاحب منصبان جلوترند! ولی از بس مغالطه کاری دیدند و سفسطه شنیدند! خسته از تفکری شدند که همه چیز را یک جانبه تفسیر می‌کنند و خدا، پیامبر، امام، ولایت فقیه را در ذهن خود خارج دنیای واقعی تفسیر می‌کنند! امیدوارم از این به بد مجبور نشوم در این باره مطلب بنویسم!
حمدالله مبشری
مسئول هیئت امنای مسجد شهیدان جشان زاده
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محقق
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیرکل سابق سیاسی و انتخابات استانداری
Iran, Islamic Republic of
بدرود..سردار بابصیرت...
عدالت پنهان
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر ابر مرد حزب الله ایران.محمود احمدی نژاد
احمد دلها
و ابر مرد حزب الله گهگیلویه و بویراحمد حمدالله مبشری
مبشر نور
.
جناب هدایت خواه عزیز شما از همین جنس هستی
لطفا مواظبت بیشتر بفرمایید و چهره مذهبی و ایمانی خود را مخدوش نفرمایید
جدای از بحث احمدی نژاد که ان هم جای خود دارد
ادبیات گفته شده از زبان شما در این مورد قابل پذیرش
نیست و ما دوست نداریم به درک و فهم و بصیرت شما
خدای ناکرده توهین شود چرا که شما از خوبان روزگار هستید،
گاهی مواقع ما ادبیاتی بکار میبریم که به جای رد یا تایید
دیگران خود را زیر سؤال میبریم و افکار عمومی به خوبی
درک میکند،که مشکل کار از کجاست.
لطفا عزیزان در مورد کامنت ها دقت بفرمایند
و برادرانه و دوستانه انتقاد یا پیشنهاد بدهند
اقای مبشری و اقای هدایت خواه دوست صمیمی و از یک
جنس هستند.با تشکر
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد محبوب بود و محبوب تر شد. شجاعت ایشون ستودنی هست! اقای هدایت خوا.ی که دررمورد ایشون اظهار نظر کنی
Iran, Islamic Republic of
یه سوال چرا هر رئیس جمهوری بعد از دوره ریاستش باید. بااااید.
هیچکس
Iran, Islamic Republic of
می گویند : فردی به حج رفته بود و داشت به شیطان سنگ میزد ، که ناگاه شبطان با سر و روی خون الود برگشت به وی گفت : ؟؟!!!!
. ؟؟!!!!
کریک
Iran, Islamic Republic of
.بابت سخنان نسنجیده .والا قسم میخرم که تو اصولکرا نیستی چون میفیمیدی .ف یعنی کی وچی
Iran, Islamic Republic of
اوکی خوب پاسخ دادی
علی
United States
واقعا کار احمدی نژاد درسته.به به
هیات امنای مسجد جامع دهدشت
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما.
درود بر شرفتان.
درود بر غیرتتان
Iran, Islamic Republic of
.
سر تقسیم بهم جنگیدن
خدا آخر وعاقبت .ا ختم به خیر کند
Iran, Islamic Republic of
ما خاک پای رهبریم وهر تصمیمی رهبری گرفت ما اطاعت میکنیم ولی نیاز نیست هدایت خواه جو منطقه را خراب کند احمدی نژاد خدمات زیادی انجام داد
ممبی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
واقعا متاسفم برای نویسنده که به اسم شهدای 17شهریور و جلسات مذهبی کسی را دعوت می کند که چشم چپ و راست و روح و روان یعنی (رحیمی و بقایی و جوانفکر و مشایی).به این مردم پاک کردند و الان دارند در همین دنیا محاکمه می شوند و نویسنده اعلام کرده بود که این دعوت سیاسی نیست!!!.یا مردم !!! جواب معلوم است.مردم و جوانان بهمئی خود آگاهند و به خاطر استقبال از آن فرد نیامده بودند بلکه آمده بودند تا بگویند اف بر این دنیا که چقدر بی ارزش است که افرادی برای کسب قدرت اینچنین می کنند و به یاد سخن آغا افتادم که به موسوی فرمودند این دنیا و این پست ها این همه ارزش ندارند که اینچنین میکنید و دیدید که چه شد!! حالا آقای نویسنده تاسف از اینجا است که به اسم بچه های مخلص بهمئی دست به این اقدامات می زنید که .د که می فرمایند افرادی ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنند آیا تشکیل چنین جلساتی در زمین ت.!!!دعوت به وحدت و انسجام در مقابل دشمن می کنند اما عده ای خود.می زنند!!! بدانید که چنین افرادی دیگر حنایشان رنگی ندارند بلکه خود را رسواتر می کنند و تشکیل دهندگان چنین جلساتی آماده پاسخگویی در پیشگاه الهی باشند.
ممبی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مردم احمدی نژآد دوست دارند چون خدمات زیادی به مردم داد. چرا رئیس جمهور های قبلی مثل احمدی نژآد محبوبیت ندارندو احمدی نژآد ولایی است .شما از روی تعصب ننویسید . درود بر مبشری
سیاست
Iran, Islamic Republic of
سیاستمداران به خاطر محبوبیت احمدی نژآد درنزد مردم غبطه می خورند. د. این چه کسی است کهنژد مردم اینقدر محبوبیت دارد ؟ چکار کرد؟ چرا مردم دوستش دارند.؟ شما ها از احمدی نژاد یاد بگیرد اگر می توانید کارهای که انجام داده شماها انجام دهید .چرا نمیکنید. پس شما مردم نمی خواهید فقط دنبال مقام هستید.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
احسنت. یکی نیست به آقای مبشری بگه 11 روز خونه نشینی احمدی نژاد به چه خاطر بود؟ یکی به ایشون بگه ولایتمداری در حد حرف خالی نیست. وقتی اقا میاد در تریبون رسمی اعلام می کنه که آقایی اومد پیش من گفت می خوام وارد صحنه انتخابات بشم من هم گفتم به صلاح شما و کشور نیست. ولی به وقت عمل که رسید خلاف فرمان ولی عمل کرد. این یعنی چه؟؟؟؟؟ اینو شما میگید ولایت مداری؟؟؟؟ بازم از ولایتمداری!!!!!! احمدی نژاد بگم یا همین 2 مورد کافیه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نوشته : تا زمام امور. دلره این مظلب مگه دوره . است که مردم رعیت باشند؟
س جهانیانی
Iran, Islamic Republic of
بسیار متقن و جامع و منطقی پاسخ داده شده است.و کنکاشی دقیق از علتهای افت جریان اصولگرایی و یا اسیبهای مترتب به کل جریانات سیاسی نظام بود.منصفانه و بدون حمایت مطلق از محمود احمدی نزاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام اگر هدایت خواه. ببینه چقدر مردم خودشو قبول دارند من رای به هایت خواه دادم اما کور وپشیمانم چرا.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جناب اقای هدایت خواه نباید فراموش کند که هر چه ادعایی از زمان نمایندگی خود دارد در دوران دولت احمدی نژاد بوده البته که کار خاصی برای مردم انجام نداده
اما ایا اقای هدایت خواه تا حالا فکر کرده که چرا احمدی نژاد اینقدر با اقتدار و صراحت حرف میزند با وجودی که بخش زیادی از مشکلات اقتصادی جامعه ما بر می گردد به دولت های احمدی نژاد اما مردم از او استقبال می کنند
قطعه بخاطر مدیرت او نیست بلکه بخاطر انتقادهای است که او از بزرگان و مسئولین کشوری می کنند
البته که اقای احمدی نژاد هم جز کسانی هست که مشکلات فراوانی دارد و همین بس که اطرافیان احمدی نژاد الان در زندان بسر می برند یکی بخاطر اختلاص و دیگری بخاطر مشکلات سیاسی و امنیتی و دیگری بخاطر مسائل اقتصادی و فرهنگی
در پایان باید امثال اقای هدایت خواه به مردم جواب بدهند که چرا انقدر احمدی نژاد را حمایت کردند
کاش امکانی وجود داشت تا سخنرانی های اقای هدایت خواه به حمایت از احمدی نژاد را پخش می کردند تا مردم خود تصمیم بگیرند و قضاوت کنند
پس لطفا اخرت خود را به دنیای امروزی نفروشید
موفق باشید
لر اصیل
Greece
آقای هدایت خواه دست از اشرافیت سیاسی بردار
احمدی نژاد یک ایدیولوژی زنده است ولی. همیشگی
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
جای بسی تاسف است که هم استانیهای عزیزم روزی در صف رای به احمدی نژاد بودند و روزی در صف رای به هدایت خواه
کار دعوت احمدی نژاد کاملا سیاسی بود و.مردم.
واقعا باید بر حال و روز مردم گریست که برای حل مشکلات و گرفتاریهایشون چند روز پیش نامه می نوشتند و به احمدی نژاد میدادندغافل از اینکه جناب احمدی نژاد خودش از همه بیشتر نیاز به سفارش و حل مشکلات دارد
در خصوص نقد اقای هدایت خواه باید صادقانه سوال کنیم: شما که با سرعت فوق تصور در زمان حیاط احمدی نژاد همه چراغ راهنماییها را رد میکردید ایا واقعا حداقل 4 سال دوره اول ایشان زمان کافی برای شناخت نبود یا موج سواری باعث عدم بروز مخالفت و نقد از ایشان میشد؟
در پایان بدانید مردم. تافته های جدا بافته عاقل ترند
Iran, Islamic Republic of
سلام . در خصوص مطالب جناب مبشری و سایر دوستان . گاهی مطالبی از دوستان دیده می شود که جای شگفتی دارد . آیا باید دوستان اصولگرا و انقلابی هم مانند طیف مقابل بگویند .در فلان جا اظهار نظر کند تا متوجه شویم که درست است یا غلط؟. نفرمودند من به کار کردن با نظرات مختلف عادت دارم و مشکلی با آنها ندارم !
رهبری هر کس که رای مردم را بیاورد با او کار خواهد کرد و تلاش خواهد کرد تا آنجا که ممکن است اهداف انقلاب را از آن طریق تامین کنند ولی سوال این است که وظیفه جبهه انقلاب در تامین نیروی انقلابی لازم جهت کمک به ایشان برای سرعت بخشی در دسترسی به این اهداف چیست ؟
آیا امام امت نگفتند کسی را انتخاب کنید که نقاط قوت احمدی نژاد را داشته باشد و نقاط ضعفش را خیر ؟ آیا این پیام را نمی توان از این فرمایش رهبری دریافت کرد که روی نیرویی که تلاش خودش را کرده و آنچه را که می توانسته انجام دهد ، انجام داده مجددا سرمایه گذاری نکنید و به دنبال فرد جدیدی باشید با خصوصیاتی که فرمودند ؟
بنظر من سخنان دکتر هدایتخواه برای کمک به رشد اندیشه اجتماعی بود تا به آنها بگوید در یک فرد متوقف نشوید ، جمله ای از رهبر انقلاب در خصوص جلال آل احمد است که می گویند از خصوصیات بارز جلال در این بود که در یک قله متوقف نمی شد ، جامعه نباید در یک فرد متوقف شود ، این اندیشه هاست که باید دنبال شوند ، اندیشه مبتنی بر مکتب .
احمدی نژاد یک فرد بود که این اندیشه را دنبال کرد و توانمندی و ضعف هایش باعث شد در این مسیر خدمات بسیار و البته ایراداتی هم داشته باشد اما امروز باید فرصت را به دیگران داد .
بنظر من امروز نه ترد کامل احمدی نژاد صحیح است و نه بعنوان لیدر اصلی قرار دادن او . بلکه باید بعنوان یک نیروی با تجربه جریان انقلابی در بدنه بماند و کمک کند و آب به آسیاب دشمن هم نریزد .
این نکته ای است که هم خودش ، هم طرفدارانش و هم دوستان سابقش باید در نظر بگیرند و البته بپذیرند.
Romania
هدایت خواه کاری ایکنه که اصولگراها دیگه به خودش رأی ندن
South Africa
احمدی نژاد مرد شریف و بسیار مهربونه و شهید بهشتی دیگریست و جان من فدای رهبر و احمدی نژاد
حمدالله
Iran, Islamic Republic of
اگه به. فكركني خوبه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1