کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

حاشیه‌های سفر «احمدی‌نژاد» / هدایت‌خواه «احمدی‌نژاد» را مرده سیاسی خواند / پاسخ «مبشری» به هدایت‌خواه

19 شهريور 1397 ساعت 10:13

نه والله مردم خوب می‌فهمند و از صاحب منصبان جلوترند! ولی از بس مغالطه کاری دیدند و سفسطه شنیدند! خسته از تفکری شدند که همه چیز را یک جانبه تفسیر می‌کنند و خدا، پیامبر، امام، ولایت فقیه را در ذهن خود خارج دنیای واقعی تفسیر می‌کنند! امیدوارم از این به بد مجبور نشوم در این باره مطلب بنویسم!


روز جمعه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران به شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و مورد استقبال مردم قرار گرفت، اما حضور احمدی نژاد در شهرستان بهمئی با واکنش های متعددی از سوی افراد منتسب به جریان های مختلف مواجه شد، ستار هدایت‌خواه نماینده ادوار هفتم و هشتم مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای به سخنان محمود احمدی نژاد در استان کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد.
هدایت خواه روز یکشنبه 18 شهریورماه در حاشیه همایش چهل سالگی انقلاب که در سالن جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در استان کهگیلویه و بویراحمد و استقبال مردم از وی گفت: بسیاری از توده‌های مردم برخی خدمات گذشته ایشان را که در جای خود خدمات خوبی است توجه دارند و شاید به مواضع کلی و عمومی احمدی نژاد در این تقابلی که بین نظام سلطه و جمهوری اسلامی وجود دارد توجه نمی‌کنند.
وی افزود: الان احمدی نژاد در میدان دشمن بازی می‌کند که قطعاً وظیفه رسانه‌ها است که در خصوص مواضع فکری وی که در راستای اهداف نظام و انقلاب نیست باید آگاهی بخشی کنند.
هدایت خواه تاکید کرد: نباید از فرصت‌هایی که همین نظام قبلاً برای احمدی نژاد فراهم کرده و خدماتی به مردم ارایه داد سوء استفاده کند و مردم را دچار اغواگری کند و استقبال مردم کهگیلویه و بویراحمد در بهمئی از احمدی نژاد به خاطر خدماتی است که در گذشته انجام داده است.

ستار هدایت‌خواه در بخش دیگری از سخنان خود اینگونه گفت: احمدی‌نژاد باتوجه به مواضعی که در یکی دوساله اخیر اتخاذ کرده عملاً در عرصه سیاسی حیاتی ندارد و مرده است.
  
 سخنگوی سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تحرکات رئیس جمهور سابق در راه‌اندازی سفرهای منطقه‌ای را به این دلیل دانست که احمدی‌نژاد با راه‌اندازی این سفرها می‌خواهد حیات سیاسی داشته باشد اما دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد.
 وی رفتارهای احمدی‌نژاد در یک‌ساله اخیر را مورد تایید رسانه‌های بیگانه دانست و افزود: حرف‌های احمدی‌نژاد و تبلیغاتی که راه می‌اندازد همسو با جریان معاند علیه نظام است.
 نماینده اصولگرای مجالس هفتم و هشتم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه‌ها خیلی نباید به احمدی نژاد بپردازند و وی را بزرگ کنند، ادامه داد: اگر رسانه‌ها به احمدی نژاد نپردازند خود به خود فراموش می‌شود.
 احمدی‌نژاد می‌خواهد فراموش نشود
 هدایتخواه با تاکید براینکه احمدی نژاد به دنبال این است تا بر سرزبان‌ها بیفتد، اظهارداشت: بلاتشبیه و شاید بی‌جا هم نباشد می گویند برخی، مرگ بر رجوی‌ها را بر در و دیوار خود منافقین می‌نوشتند تا رجوی‌ها فراموش نشود؛ احمدی‌نژاد هم می‌خواهد فراموش نشود در حالی که درست برعکس آن در حال اتفاق افتادن است.
 وی با اشاره به معیار ولایت‌مداری رئیس جمهور سابق ایران، ادامه داد: احمدی‌نژاد تا موقعی که در مسیر ولایت گوش به فرمان ولی و در رکاب ولایت باشد، مورد توجه ما است ولی از زمانی که از مسیر ولایت جدا شد در نظر جریان ولایی و انقلابی فاقد هرنوع ارزش است.
 نماینده اصولگرای مجالس هفتم و هشتم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: هر فرد را به میزان ولایی بودنش ارزیابی می‌کنیم و برهمان اساس، موضع گیری های‌مان در تقابل افراد، گروه‌ها و جریان‌ها بستگی به نسبتشان به ارتباط با ولایت دارد و اگر کسی به هر دلیلی منحرف شود از نظر ما فاقد هرگونه ارزشی است.

حمدالله مبشری که خود از چهره‌های اصولگرا و از مدیران سابق استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز هست در واکنش به صحبت‌های هدایت‌ه‌خواه این گونه نوشت؛
هرگز فکر نمی‌کردم روزی مجبور شود اینگونه قلم بزنم و نقد بزنم، به نوشته کسی که بارها از ایشان حمایت سیاسی کردم....
عالی جناب
شما که کارشناس حوزه دینی هستید! یک روایت و مستند تاریخی نقل کنید که امامان معصوم (ع) برای به دست آوردن ویا بقاء حکومت به زور متوسل شدند؟! و یا یاران خود را تکفیر کردند! و یا آنها را به القاب غیر متعارف صدا زدند! هر کجا موردی پیدا شد معصوم اول ولایت خود را برمیداشت و آزادشان می‌کرد و حکم تکفیر هم
نمی‌داند! وحیات ساسی آنها را به مخاطره نیانداخت! صراحتاً خطبه می‌خواند و مطرح می‌کرد که فراوان در نهج البلاغه داریم..
و نیازی نبود که حضرت علی (ع) وصیتی، وکیلی انتخاب کنند! تا عزل، تکفیر، و..... و...انجام دهند.
آیا اباذر، میثم، مالک و... از زبان علی به جنگ کج اندیشان رفتند! و یا نقلی از حضرت در استدلال محکوم یاران بیان کردند؟ هرجا هم موضوعی مطرح بود ظاهر امر آنها خودشان به تکلیف عمل می‌کردم.
مثل اباذر و...
امروز هم ولی فقیه دست محب خود را بر سر همه بزرگان حکومت می‌کشد و با مدارای حکومتی با وجود اشتباهات بالا و پایین افراد سعی بر حفظ و احترام همه دارد تا زمام امور رعیت بدتر از این که هست نشود! همه ما معتقدیم ولی فقیه هوشمندترین مدیریت را در کشور دارد، این چه اندیشه ولایتمداری است که ولی زنده است و ما باید جای او حکم دهیم!! تصمیم بگیریم! حتماً مثل همیشه باید تفسیر کنیم که اول باید مردم قیام کنند تا ولی فقیه هزینه نشود! اتفاقاً این اعوجاج است! اینگونه عمل کردن هزینه  رهبری را بالا می‌برد و تخریب پایگاه ولایت است!! احمدی نژاد هم مثل همه مدیران خدمت کرد و ضعفهای به جای گذاشت!
همه مردم ایران به این نتیجه رسیدند که هر کس هشت سال جمهوریت را اداره کرد با هر کارنامه! هوس مجدد ریاست برای او ناپسند است!
 عاقلانه آن بود و هست که هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد، و آینده روحانی نباید مجدد پا به این عرصه بگذارند! آمدند! ولی اشتباه کردند! و اگر باز کسی از تجربه آنها عبرت نگیرد، اشتباه است!
اگر چه حرص و ولع بزرگان و صاحب منصبان در همه قوا و مناصب حکومتی الا ماشاءالله زیاد و سیری ناپذیر است!
 اگر حیات مجدد احمدی نژاد را در عرصه اجتماعی و سیاسی در مقام جمهوریت نپذیریم حق هر ایرانی است! اما آیا حق داریم حیاط اجتماعی، سیاسی، او را پایان اعلام کنیم! چه تفسیر ناحقی است! چه جفای در حقوق دیگران! چرا اینچنین شدیم! جای رهبر، شورای نگهبان، و در مقامی بالاتر جای خدا حکم و تصمیم می‌گیریم! واین حق کشی را تکلیف مداری بدانیم و با حکم ضد ولایت فقیه همه را منکوب کنیم! مگر برای ولی فقیه سخت است که حکم نمایندگی (که مجدد تجدیدش کرد) اقای احمدی نژاد را لغو کنند! لابد تفسیر تکراری می‌کنید که ولی فقیه حکم و رافت خود را بر کسی بر نمی‌دارد... تا یا خودش خراب کند! یا ما ملت وارد عمل شویم، تا رهبری کمتر هزینه کند! بابا این تفسیرها جواب نمی‌دهد! دست بردارید! والله جای رهبری تصمیم گرفتن عین انحراف است! اگر احمدی نژاد انحرافی داشته باشد که بعید است! این تفسیر به جای رهبری و حکم کردن خود از انحراف بالاتر است! و این اعوجاج و خود رایی ریشه این نظام را در می‌آورد و عمر حکومت را کوتاه می‌کند! دست بردارید از تفاسیری که روز به روز صفوف مردم را از هم جدا و گسست حکومت و مردم را رقم میزند! اگر از مردم نمی‌ترسید از خدا بترسید! خدا را با آن عظمت فراموش کردیم! پیامبر صاحب رسالت را فراموش کردیم! امامان را فراموش کردیم! ولی عصر (عج) که حی و حاضر است را بی اعتنا شدیم اخرین حلقه که ولایت فقیه است را هم ازش عبور می‌کنیم و به جایش تصمیم می‌گیریم و حکم می هیم! تا کی! ملت که شقه، شقه و گرفتار مشکلات روزمره هستند، جای برای استراحت و آرامش آنها نگذاشتیم! خوب شما که جای رهبری تصمیم به تکفیر، پایان حیات جسمی و سیاسی، اجتماعی را رقم می‌زنی! تلاش کن یک دست خط با مهر و امضاء رهبری بگیرید و مثل (مختار و محمد حنفیه) و... آنوقت شمشیر به دست بگیر تا ملت به همراهت کار منحرفین و اصحاب جمل و خوارج را یکسره کنند! نگو مردم عوام هستند! نمی‌فهمیم! نه والله مردم خوب می‌فهمند و از صاحب منصبان جلوترند! ولی از بس مغالطه کاری دیدند و سفسطه شنیدند! خسته از تفکری شدند که همه چیز را یک جانبه تفسیر می‌کنند و خدا، پیامبر، امام، ولایت فقیه را در ذهن خود خارج دنیای واقعی تفسیر می‌کنند! امیدوارم از این به بد مجبور نشوم در این باره مطلب بنویسم!
حمدالله مبشری
مسئول هیئت امنای مسجد شهیدان جشان زاده
 


کد مطلب: 402889

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402889/حاشیه-های-سفر-احمدی-نژاد-هدایت-خواه-مرده-سیاسی-خواند-پاسخ-مبشری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1