تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۴۰۲۵۵۰
از ابتدای سال گذشته تاکنون انجام شد

اجرای بیش از 4 هزار طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
اجرای بیش از 4 هزار طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار و ۴۶۸ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۷۵ میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال گذشته تاکنون اجرا شده است.
به گزارش کبنا،به نقل از سایت خبری کمیته امداد، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد کمک به اشتغال و توانمندسازی مددجویان است، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون چهار هزار و ۴۶۸ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۷۵ میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.
محبی با اشاره به اینکه معرفی مددجویان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال یکی از برنامه‌های این نهاد در زمینه خودکفایی و توانمندی آن‌هاست تصریح کرد: سقف تسهیلات پرداختی به مددجویان در بخش خوداشتغالی ۵۰ میلیون تومان و در بخش کارفرمایی ۱۰۰ میلیون تومان است.
وی افزود:  از بدو تأسیس کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۳۰ هزار و ۷۵۸  طرح اشتغال برای مددجویان و نیازمندان با اعتبار ۱۹۰ میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومان  با استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد و بانک‌های عامل اجرا شده و ۹ هزار و ۶۶۲ خانوار با تعداد ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر خودکفا و از حمایت این نهاد خارج‌ شده‌اند.
محبی به چرخه اجرای طرح‌های اشتغال اشاره کرد و گفت: در ابتدا استعدادیابی از مددجویان انجام می‌شود و بعد از این مرحله مشاوره شغلی و در صورت نیاز آموزش‌های مورد نظر ازجمله فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی انجام و در نهایت با خرید وسایل و ملزومات مورد نیاز جهت اجرای طرح به‌صورت عملی اقدام می‌شود.
وی در خصوص نظارت بر اجرای طرح‌ها بیان کرد: بعد از اجرای طرح به مدت چهار بار در طول یک سال طرح مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد که این روند تا پنج سال ادامه می‌یابد و منجر به پویایی، پایداری و درآمدزایی و نهایتاً خودکفایی خانواده‌ها می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس ارزیابی و راستی آزمایی انجام‌شده از طریق اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین معاونت توسعه مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری ۹۵ درصد طرح‌های اشتغال این نهاد از پایداری لازم برخوردار و صحت اجرای آن‌ها مورد تأیید است.
محبی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ نفر از کارشناسان فنی اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بر ۱۳ هزار و ۱۳۵ طرح اشتغال اجراشده این نهاد به‌ طور مداوم نظارت دارند.  
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، بابیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری این نهاد در حوزه اشتغال، برگزاری دوره‌های آموزش‌ فنی و حرفه‌ای برای مددجویان است، گفت: پنج هزار و ۴۶۶  نفر از مددجویان این نهاد با اعتبار ۸۶۹ میلیون تومان از ابتدای سال گذشته تاکنون از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی به نقش مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمندی مددجویان اشاره و بیان کرد: آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار، به گسترش مشاغل پایدار، توانمندسازی مددجویان و خروج تدریجی آن‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد کمک می‌کند.
محبی یادآور شد: از ابتدای تأسیس کمیته امداد تاکنون ۵۴ هزار و ۷۲۱ نفر در خصوص اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد آموزش‌دیده‌اند.
وی  در خصوص اشتغال مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از طریق مراکز کاریابی گفت: ۱۸۸ نفر از مددجویان این نهاد از ابتدای سال گذشته از طریق مراکز کاریابی شاغل و جذب بازار کار شده‌اند که در این زمینه ۱۲۷ میلیون تومان هزینه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1