کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از ابتدای سال گذشته تاکنون انجام شد

اجرای بیش از 4 هزار طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

5 شهريور 1397 ساعت 9:03

محبی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ نفر از کارشناسان فنی اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بر ۱۳ هزار و ۱۳۵ طرح اشتغال اجراشده این نهاد به‌ طور مداوم نظارت دارند.  


مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار و ۴۶۸ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۷۵ میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال گذشته تاکنون اجرا شده است.
به گزارش کبنا،به نقل از سایت خبری کمیته امداد، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد کمک به اشتغال و توانمندسازی مددجویان است، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون چهار هزار و ۴۶۸ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۷۵ میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.
محبی با اشاره به اینکه معرفی مددجویان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال یکی از برنامه‌های این نهاد در زمینه خودکفایی و توانمندی آن‌هاست تصریح کرد: سقف تسهیلات پرداختی به مددجویان در بخش خوداشتغالی ۵۰ میلیون تومان و در بخش کارفرمایی ۱۰۰ میلیون تومان است.
وی افزود:  از بدو تأسیس کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۳۰ هزار و ۷۵۸  طرح اشتغال برای مددجویان و نیازمندان با اعتبار ۱۹۰ میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومان  با استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد و بانک‌های عامل اجرا شده و ۹ هزار و ۶۶۲ خانوار با تعداد ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر خودکفا و از حمایت این نهاد خارج‌ شده‌اند.
محبی به چرخه اجرای طرح‌های اشتغال اشاره کرد و گفت: در ابتدا استعدادیابی از مددجویان انجام می‌شود و بعد از این مرحله مشاوره شغلی و در صورت نیاز آموزش‌های مورد نظر ازجمله فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی انجام و در نهایت با خرید وسایل و ملزومات مورد نیاز جهت اجرای طرح به‌صورت عملی اقدام می‌شود.
وی در خصوص نظارت بر اجرای طرح‌ها بیان کرد: بعد از اجرای طرح به مدت چهار بار در طول یک سال طرح مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد که این روند تا پنج سال ادامه می‌یابد و منجر به پویایی، پایداری و درآمدزایی و نهایتاً خودکفایی خانواده‌ها می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس ارزیابی و راستی آزمایی انجام‌شده از طریق اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین معاونت توسعه مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری ۹۵ درصد طرح‌های اشتغال این نهاد از پایداری لازم برخوردار و صحت اجرای آن‌ها مورد تأیید است.
محبی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ نفر از کارشناسان فنی اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بر ۱۳ هزار و ۱۳۵ طرح اشتغال اجراشده این نهاد به‌ طور مداوم نظارت دارند.  
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، بابیان اینکه یکی از اولویت‌های کاری این نهاد در حوزه اشتغال، برگزاری دوره‌های آموزش‌ فنی و حرفه‌ای برای مددجویان است، گفت: پنج هزار و ۴۶۶  نفر از مددجویان این نهاد با اعتبار ۸۶۹ میلیون تومان از ابتدای سال گذشته تاکنون از دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی به نقش مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمندی مددجویان اشاره و بیان کرد: آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار، به گسترش مشاغل پایدار، توانمندسازی مددجویان و خروج تدریجی آن‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد کمک می‌کند.
محبی یادآور شد: از ابتدای تأسیس کمیته امداد تاکنون ۵۴ هزار و ۷۲۱ نفر در خصوص اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد آموزش‌دیده‌اند.
وی  در خصوص اشتغال مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از طریق مراکز کاریابی گفت: ۱۸۸ نفر از مددجویان این نهاد از ابتدای سال گذشته از طریق مراکز کاریابی شاغل و جذب بازار کار شده‌اند که در این زمینه ۱۲۷ میلیون تومان هزینه شده است.


کد مطلب: 402550

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402550/اجرای-بیش-4-هزار-طرح-اشتغال-زایی-مددجویان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1