تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۰۲۲۰۳
در جمع خبرنگاران مطرح شد

بحران بنزین در کهگیلویه و بویراحمد چگونه مدیریت شد / هشدار «مسعودی» در خصوص سوخت‌های دستفروشی / افتخار مدیران نفتی به کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

۰
بحران بنزین در کهگیلویه و بویراحمد چگونه مدیریت شد / هشدار «مسعودی» در خصوص سوخت‌های دستفروشی / افتخار مدیران نفتی به کهگیلویه و بویراحمدی‌ها
کبنا ؛مدیرعامل شرکت نفت کهگیلویه و بویراحمد گفت: به خوبی توانستیم بحران بنزین زلزله‌های اخیر و اعتصاب کامیون داران را مدیریت کنیم.
لطف الله مسعودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک و گرامی‌داشت روز خبرنگار، اظهار کرد: اهمیت و جایگاه خبرنگاران در جوامع امروز بر هیچ کس پوشیده نیست و نقش آنها در شفاف سازی جامعه بسیار مهم است.
مدیرعامل شرکت نفت استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تأمین کننده سوخت تمام مصرف کنندگان است اعم از حمل و نقل، کارخانجات پتروشیمی، کارخانه های سنگ و شکن و تمام صنایع زیر نظر جهاد کشاورز ی، مرغداری ها، گلخانه ها، تراکتورها . ... و هر چیزی که به نوعی دارد از سوخت استفاده می کنند.
وی افزود:  در حال حاضر ما 28 جایگاه CNG در استان داریم که با ظرفیت 31 هزار و 910 مترمکعب فعالیت می کنند.
مسعودی با بیان اینکه در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد مصرف بنزین معمولی افزایش داشتیم، افزود: در چهار ماهه اول امسال 81 میلیون و 14 هزار لیتر بنزین معمولی در استان مصرف شده است که در چهار ماله اول سال96،71 میلیون و 856 هزار لیتر بود.
وی به مصرف سوخت CNG‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه اول امسال 27 میلیون و 460 هزار و 228 مترمکعب مصرف سوخت داشتیم و در چهار ماه اول سال 96، ما 28 میلیون و 408 هزار و 594 لیتر مترمکعب سوخت مصرف کردیم.
وی اظهارکرد: مصرف بنزین معمولی استان در مدت مشابه سال گذشته ۷۱ میلیون و ۸۵۶هزار لیتر بوده است. 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مصرف نفت سفید خاطرنشان کرد: طی چهار ماهه سالجاری ۳۵۱هزار لیتر مصرف داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۸۳۹هزار لیتر کاهش ۵۸ درصدی یافت.
مسعودی با اشاره به کاهش ۵ درصدی مصرف گازوئیل در سطح استان طی این مدت تصریح کرد: در چهار ماهه سالجاری ۵۰ میلیون و ۵۲۸هزار لیتر گازوئیل مصرف شد در حالی که در سال گذشته ۵۳ میلیون و ۱۶ هزار لیتر مصرف شده بود.
وی ادامه داد: طی سالجاری ۳۰۷ هزار لیتر نفت کوره در این استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۵ درصد کاهش یافت در حالی که مصرف سال قبل ۳۵۵هزار لیتر بوده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش یک دهم درصدی مصرف CNG در این استان عنوان کرد: ۲۸ میلیون و ۴۷۰هزار و ۲۲۸ متر مکعب طی چهارماهه امسال مصرف CNG ثبت شده است در حالی که سال گذشته میزان مصرف استان در این مدت ۲۸ میلیون و ۴۲۸هزار و ۵۹۴ لیتر بوده است.
مسعودی بیان کرد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۲ جایگاه پمپ بنزین و ۲۸ جایگاه CNG با ظرفیت ۳۱ هزار و ۹۱۰ مترمکعب بر ساعت وجود دارد، چهار جایگاه در استان(پل سوم بشار، دشتروم، دهدشت و سرفاریاب طی سالجاری به بهره برادری رسید و ۱۰ جایگاه سوخت بنزین و CNG در دست ساخت است.
مدیرعامل شرکت نفت استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سوخت‌رسانی در ایام زلزله‌های اخیر اشاره کرد و گفت: هنگام که زلزله های اخیر اتفاق افتاد، زمانی که همکاران بنده همانند سایر شهروندان برای نجات جان خود و فرزندان شان به سمت پارک ها رفته بودند، اما ما در شرکت نفت کمیته بحران را تشکیل دادیم و درب انبارهایمان را باز کردیم و زمانی که شایعه شده بود که بنزینی در استان نیست، ما به خوبی این موضوع را مدیریت کردیم و هیچ گونه مشکلی به وجود نیامد.
مسعودی به موضوع اعتصاب کامیون داران در سطح کشور اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه در تمام استان ها ما شاهد اعتصاب کامیون داران و تعطیلی پمپ بنزین ها بودیم . اما در استان کهگیلویه و بویراحمد که باید به خودمان افتخار کنیم، هیچ گونه اعتصابی صورت نگرفت و با همکاری مسوولان و دستگاه های امنیتی کارها به خوبی پیش رفت و ما سه برابر مصرف سوخت داشتیم.
وی افزود: هر سه ناحیه ما در سطح استان به خوبی کار سوخت رسانی را انجام دادند و پمپ بنزینی هم تعطیل نشد و تا جایی که استان های همجوار به استان ما برای سوخت گیری سفر می کردند و هر کدام از هم استانی های ما که به خارج از استان سفر می کردند، باک خودرو خود را «فول» می‌کردند. با این شرایط ما به خوبی کار سوخت رسانی را انجام دادیم که قابل تقدیر همه مسوولان و ستاد پخش قرار گرفتیم.
مدیرعامل شرکت نفت استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه برخی پمپ بنزین‌ها، بنزین خالصی به فروش نمی‌رساند، اظهار کرد: هیچ گزارشی مبنی بر اضافه کردن آب در پمپ بنزین‌ها تاکنون نداشته ایم.
مسعودی گفت: مردم به هیچ وجه به سوخت‌های دستفروشی توجه نکنند چرا که نه از لحاظ کمی و کیفی و قیمت تضمینی ندارند و مسوولیتی هم بر عهده شرکت نفت نیست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1