تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۴۰۱۲۰۱
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان

فرهنگ سازی، حلقه اصلی کاهش مصرف آب

۰
فرهنگ سازی، حلقه اصلی کاهش مصرف آب
کبنا ؛لدنی نژاد در دیدار با مدیرکل دادگستری استان فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف را ضروری دانست و گفت: هزینه کردن برای فرهنگ‌سازی در حوزه آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد نوعی سرمایه‌گذاری برای سال‌های آینده است.
وی افزود: سرانه تولید آب آشامیدنی در استان به ازای هر نفر در شبانه‌روز ۲۳۰ لیتر و سرانه مصرف آن نیز بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز است.
وی به هدر رفت ۲۵ درصدی آب در استان اشاره کرد و ادامه داد: مردم در کهگیلویه و بویراحمد ۲۶ درصد بیش از میانگین کشوری آب مصرف می‌کنند.
لدنی نژاد با تأکید بر مدیریت مصرف آب اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶ شهر تأسیسات آبی و ۵ شهر نیز سیستم فاضلاب دارند.
وی گفت: اعتبارات مصوب بخش آب در سال ۹۶ از محل استانی ۱۰۸ میلیارد ریال و ملی ۲۷۸ میلیارد ریال بوده و طرح‌های در حال اجرا نیز ۸۷ میلیارد تومان است.
وی اجرای طرح‌های جدید آب‌رسانی، ساخت مخازن، خطوط لوله انتقال و افزایش دبی منابع آب را از برنامه‌های مدیریت تولید آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان اضافه کرد: در سال ۹۳ تعداد ۸ شهر استان تنش آبی داشتند، ولی اکنون تنها چهار شهر یاسوج و مادوان، دیشموک و باشت دچار تنش آبی هستند که تولید و مصرف آب در آن‌ها باهم برابر شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به آمار بارندگی‌های اخیر از سوی هواشناسی استان ادامه داد: متوسط بارندگی در استان در سال زراعی جاری ۱۶۳ و ۵ دهم میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ و ۸ دهم درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۲ و ۷ دهم درصد کاهش داشته است.
لدنی نژاد بابیان اینکه در سه سال گذشته ۱۸ هزار تخلف آب و فاضلاب با مشارکت دستگاه قضایی کشف و شناسایی شد از دادستان استان که بیشترین همکاری را در این خصوص با آب و فاضلاب داشت قدردانی کرد.
حجت‌الاسلام مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان هم با تقدیر از تلاش کارکنان حوزه آب استان گفت: دستگاه قضایی استان باهدف صرفه‌جویی و مدیرت آب آمادگی دارد با متخلفان به‌شدت برخورد کند و هر جا هم لازم شد بااقتدار و برنامه‌ریزی همانند گذشته درزمینهٔ کشف و جمع‌آوری انشعابات آب با حوزه آب استان همکاری می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1