کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان

فرهنگ سازی، حلقه اصلی کاهش مصرف آب

11 تير 1397 ساعت 17:15

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گفت: هزینه کردن برای فرهنگ‌سازی در حوزه آب آشامیدنی کهگیلویه و بویراحمد سرمایه است.


لدنی نژاد در دیدار با مدیرکل دادگستری استان فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف را ضروری دانست و گفت: هزینه کردن برای فرهنگ‌سازی در حوزه آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد نوعی سرمایه‌گذاری برای سال‌های آینده است.
وی افزود: سرانه تولید آب آشامیدنی در استان به ازای هر نفر در شبانه‌روز ۲۳۰ لیتر و سرانه مصرف آن نیز بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز است.
وی به هدر رفت ۲۵ درصدی آب در استان اشاره کرد و ادامه داد: مردم در کهگیلویه و بویراحمد ۲۶ درصد بیش از میانگین کشوری آب مصرف می‌کنند.
لدنی نژاد با تأکید بر مدیریت مصرف آب اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶ شهر تأسیسات آبی و ۵ شهر نیز سیستم فاضلاب دارند.
وی گفت: اعتبارات مصوب بخش آب در سال ۹۶ از محل استانی ۱۰۸ میلیارد ریال و ملی ۲۷۸ میلیارد ریال بوده و طرح‌های در حال اجرا نیز ۸۷ میلیارد تومان است.
وی اجرای طرح‌های جدید آب‌رسانی، ساخت مخازن، خطوط لوله انتقال و افزایش دبی منابع آب را از برنامه‌های مدیریت تولید آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان اضافه کرد: در سال ۹۳ تعداد ۸ شهر استان تنش آبی داشتند، ولی اکنون تنها چهار شهر یاسوج و مادوان، دیشموک و باشت دچار تنش آبی هستند که تولید و مصرف آب در آن‌ها باهم برابر شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به آمار بارندگی‌های اخیر از سوی هواشناسی استان ادامه داد: متوسط بارندگی در استان در سال زراعی جاری ۱۶۳ و ۵ دهم میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ و ۸ دهم درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۲ و ۷ دهم درصد کاهش داشته است.
لدنی نژاد بابیان اینکه در سه سال گذشته ۱۸ هزار تخلف آب و فاضلاب با مشارکت دستگاه قضایی کشف و شناسایی شد از دادستان استان که بیشترین همکاری را در این خصوص با آب و فاضلاب داشت قدردانی کرد.
حجت‌الاسلام مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان هم با تقدیر از تلاش کارکنان حوزه آب استان گفت: دستگاه قضایی استان باهدف صرفه‌جویی و مدیرت آب آمادگی دارد با متخلفان به‌شدت برخورد کند و هر جا هم لازم شد بااقتدار و برنامه‌ریزی همانند گذشته درزمینهٔ کشف و جمع‌آوری انشعابات آب با حوزه آب استان همکاری می‌کند.
 


کد مطلب: 401201

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401201/فرهنگ-سازی-حلقه-اصلی-کاهش-مصرف-آب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1