تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۴۰۰۹۳۱
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

آتش‌سوزی «کوه حاتم» بهمئی مهار شد

۲
۰
آتش‌سوزی «کوه حاتم» بهمئی مهار شد
کبنا ؛سید خدادوست موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز در یاسوج با اشاره به آتش‌سوزی کوه حاتم در روز گذشته، اظهار کرد: با تلاش نیروهای امدادی، منابع طبیعی، مردمی و مسوولان آتش سوزی کوه حاتم شهرستان بهمئی مهار شد.
وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی قبل از ظهر امروز مهار شد، افزود: بیش از 100 نفر نیروهای امدادی، مردمی، بسیج و دو فروند بالگرد و تجهیزات را به محل آتش سوزی اعزام کردیم که در نهایت با تلاش زیاد این آتش سوزی کنترل شد.
موسوی یادآور شد: علاوه بر نیروهای امدادی و مردمی 2 فروند بالگرد امروز از شرکت نفت و هوانیروز ارتش و برای مهار آتش سوزی به منطقه اعزام شدند که همچنان در اختیار فرمانداری‌های شهرستان بهمئی و لنده هستند.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به علت آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: متاسفانه به علت بی‌احتیاطی گردشگران، طبیعت‌گردان و افراد سودجویی که به دنبال تولید زغال هستند، آتش‌سوزی‌ها رخ می‌دهد که از مردم شریف استان خواهشمندیم که جوانب احتیاط را هنگام حضور در طبیعت داشته باشند و از رها کردن باقی آتش خود، خودداری کنند.
موسوی از تشکیل نشست ستاد بحران و شورای تأمین شهرستان بهمئی در محل وقوع آتش سوزی کوه حاتم خبر داد و گفت: با خاطیان آتش سوزی کوه حاتم به شدت برخورد قانونی می‌شود و تا حدودی آنها شناسایی شدند که به مراجع قانونی ارجاع داده خواهند شد.
وی گفت: جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با حضور استاندار در خصوص آتش سوزی جنگل‌های استان نیز به زودی تشکیل خواهد شد.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان خطاب به مردم استان، اظهار کرد: جنگل‌ها و منابع طبیعی متعلق به همه مردم استان و نسل‌های آینده خواهد بود و لازم است که همه در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم و هنگام حضور در طبیعت و جنگل‌ها از آتش زدن درختان و عرصه‌های منابع طبیعی خودداری شود.
وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که پای سودجویان زغال در بروز این آتش سوزی در میان بوده که با تشکیل شورای تأمین در 2 شهرستان بهمئی و لنده شناسایی و برخورد قاطع با این افراد در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.
موسوی یادآور شد: این افراد سودجو وفرصت طلب که به نظر می‌رسد دارای کوره زغال در مناطقی از شهرستان بهمئی و شهرستان بهبهان استان خوزستان هستند ظرف سال‌های گذشته تاکنون و به گفته مسئولان امر افزون بر سه هزار اصله درخت بلوط و جنگل‌های این استان را با هدف تهیه زغال قطع کرده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد: باتوجه به بررسی‌ها این افراد پس از تهیه زغال در کوره‌های زغالی شهرستان بهمئی اقدام به فروش آنها در مناطقی از استان خوزستان و حتی صادرات به برخی از کشورهای خارجی حوزه خلیج فارس می‌کنند.
وی افزود: این افراد که تعدادشان به حدود بالای 20 نفر می‌رسند شناسایی شده‌اند و به زودی با حکم قضایی برخورد قاطع و قانونی با آنها نیز صورت خواهد گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
Iran, Islamic Republic of
..؟من الان که ساعت 1 بامداد هست این پیامو نوشتم ولا قسم اتش هنوز ادامه داره. بس کنید
شما هر ساعتی هم مصاحبه کرده باشین الان از ساعت انتشار خبر شما نردیک به 8 ساعت می گذرد...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا شعله ورترشده واصلامهارنشده است..چیزی کاملا روشن است چراکتمان می کنید؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1