کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

آتش‌سوزی «کوه حاتم» بهمئی مهار شد

31 خرداد 1397 ساعت 17:27

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش‌سوزی کوه حاتم شهرستان بهمئی مهار شد.


سید خدادوست موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز در یاسوج با اشاره به آتش‌سوزی کوه حاتم در روز گذشته، اظهار کرد: با تلاش نیروهای امدادی، منابع طبیعی، مردمی و مسوولان آتش سوزی کوه حاتم شهرستان بهمئی مهار شد.
وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی قبل از ظهر امروز مهار شد، افزود: بیش از 100 نفر نیروهای امدادی، مردمی، بسیج و دو فروند بالگرد و تجهیزات را به محل آتش سوزی اعزام کردیم که در نهایت با تلاش زیاد این آتش سوزی کنترل شد.
موسوی یادآور شد: علاوه بر نیروهای امدادی و مردمی 2 فروند بالگرد امروز از شرکت نفت و هوانیروز ارتش و برای مهار آتش سوزی به منطقه اعزام شدند که همچنان در اختیار فرمانداری‌های شهرستان بهمئی و لنده هستند.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به علت آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: متاسفانه به علت بی‌احتیاطی گردشگران، طبیعت‌گردان و افراد سودجویی که به دنبال تولید زغال هستند، آتش‌سوزی‌ها رخ می‌دهد که از مردم شریف استان خواهشمندیم که جوانب احتیاط را هنگام حضور در طبیعت داشته باشند و از رها کردن باقی آتش خود، خودداری کنند.
موسوی از تشکیل نشست ستاد بحران و شورای تأمین شهرستان بهمئی در محل وقوع آتش سوزی کوه حاتم خبر داد و گفت: با خاطیان آتش سوزی کوه حاتم به شدت برخورد قانونی می‌شود و تا حدودی آنها شناسایی شدند که به مراجع قانونی ارجاع داده خواهند شد.
وی گفت: جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با حضور استاندار در خصوص آتش سوزی جنگل‌های استان نیز به زودی تشکیل خواهد شد.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان خطاب به مردم استان، اظهار کرد: جنگل‌ها و منابع طبیعی متعلق به همه مردم استان و نسل‌های آینده خواهد بود و لازم است که همه در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم و هنگام حضور در طبیعت و جنگل‌ها از آتش زدن درختان و عرصه‌های منابع طبیعی خودداری شود.
وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که پای سودجویان زغال در بروز این آتش سوزی در میان بوده که با تشکیل شورای تأمین در 2 شهرستان بهمئی و لنده شناسایی و برخورد قاطع با این افراد در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.
موسوی یادآور شد: این افراد سودجو وفرصت طلب که به نظر می‌رسد دارای کوره زغال در مناطقی از شهرستان بهمئی و شهرستان بهبهان استان خوزستان هستند ظرف سال‌های گذشته تاکنون و به گفته مسئولان امر افزون بر سه هزار اصله درخت بلوط و جنگل‌های این استان را با هدف تهیه زغال قطع کرده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد: باتوجه به بررسی‌ها این افراد پس از تهیه زغال در کوره‌های زغالی شهرستان بهمئی اقدام به فروش آنها در مناطقی از استان خوزستان و حتی صادرات به برخی از کشورهای خارجی حوزه خلیج فارس می‌کنند.
وی افزود: این افراد که تعدادشان به حدود بالای 20 نفر می‌رسند شناسایی شده‌اند و به زودی با حکم قضایی برخورد قاطع و قانونی با آنها نیز صورت خواهد گرفت.
 


کد مطلب: 400931

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400931/آتش-سوزی-کوه-حاتم-بهمئی-مهار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1