تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۴۰۰۰۱۶
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد:

عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان ATR از سر گرفته شد

۰
عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان ATR از سر گرفته شد
کبنا ؛
‌امان‌الله جهانبین اظهار داشت: بعد از توقف چند روزه عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان هواپیمای ATR تهران ـ یاسوج به دلیل بارش برف و باران این عملیات مجدد ادامه یافت.
وی عنوان کرد: عصر روز گذشته 31 امدادگر جمعیت هلال احمر از استان‌های ایلام، گلستان، سمنان، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد با بالگرد اعزام ارتفاعات دنا شدند.
جهانبین با بیان اینکه امدادگران با شب مانی به عملیات جست‌وجوی جانباختگان ادامه می‌دهند، ادامه داد: مدت زمان حضور این تعداد امدادگر بستگی به شرایط آب و هوایی و توانایی آنان دارد.
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ابتدای سقوط هواپیمای "تهران-یاسوج" 227 تیم امدادی واکنش سریع از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، لرستان، مرکزی، البرز، اذربایجان شرقی و غربی، همدان، زنجان، اردبیل، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و نیروهخای محلی عازم ارتفاعات دنا شدند.
جهانبین عنوان کرد: در این مدت 909 نفر نیروی امدادی و عملیاتی، 705 نفر امداد کوهستان، 60 متخصص یخ و برف و 120 نیروی محلی به ارتفاعات دنا و محل سقوط هواپیما اعزام شده است.
وی از فعالیت 4 فروند بالگرد در عملیات امدادی ارتفاعات دنا خبر داد و افزود: در این مدت 171 سورتی پرواز در قالب 133 ساعت انجام شد.
جهانبین با تاکید بر اینکه عملیات جست‌وجو پیکر جانباختگان در دنا ادامه دارد، گفت: در چند روز گذشته به دلیل شرایط جوی نامناسب عملیات متوقف شده که به محض مساعد شدن آب و هوا مجدد عملیات از سر گرفته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 212 بافت انسانی مجزا از 60 جانباخته هواپیمای ATR تاکنون پیدا شده است، بیان کرد: تاکنون هیچ بافتی از 6 مسافر این پرواز پیدا نشده است.
جهانبین با بیان اینکه در برحی مناطق دنا و در محل سقوط هواپیما بیش از 4 متر برف وجود دارد، تصریح کرد: نمی‌توان زمان دقیقی برای پایان عملیات در دنا اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1