کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد:

عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان ATR از سر گرفته شد

27 ارديبهشت 1397 ساعت 0:34

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از چند روز توقف عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان ATR مجدد عملیات آغاز شد.


‌امان‌الله جهانبین اظهار داشت: بعد از توقف چند روزه عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان هواپیمای ATR تهران ـ یاسوج به دلیل بارش برف و باران این عملیات مجدد ادامه یافت.
وی عنوان کرد: عصر روز گذشته 31 امدادگر جمعیت هلال احمر از استان‌های ایلام، گلستان، سمنان، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد با بالگرد اعزام ارتفاعات دنا شدند.
جهانبین با بیان اینکه امدادگران با شب مانی به عملیات جست‌وجوی جانباختگان ادامه می‌دهند، ادامه داد: مدت زمان حضور این تعداد امدادگر بستگی به شرایط آب و هوایی و توانایی آنان دارد.
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ابتدای سقوط هواپیمای "تهران-یاسوج" 227 تیم امدادی واکنش سریع از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، لرستان، مرکزی، البرز، اذربایجان شرقی و غربی، همدان، زنجان، اردبیل، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و نیروهخای محلی عازم ارتفاعات دنا شدند.
جهانبین عنوان کرد: در این مدت 909 نفر نیروی امدادی و عملیاتی، 705 نفر امداد کوهستان، 60 متخصص یخ و برف و 120 نیروی محلی به ارتفاعات دنا و محل سقوط هواپیما اعزام شده است.
وی از فعالیت 4 فروند بالگرد در عملیات امدادی ارتفاعات دنا خبر داد و افزود: در این مدت 171 سورتی پرواز در قالب 133 ساعت انجام شد.
جهانبین با تاکید بر اینکه عملیات جست‌وجو پیکر جانباختگان در دنا ادامه دارد، گفت: در چند روز گذشته به دلیل شرایط جوی نامناسب عملیات متوقف شده که به محض مساعد شدن آب و هوا مجدد عملیات از سر گرفته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 212 بافت انسانی مجزا از 60 جانباخته هواپیمای ATR تاکنون پیدا شده است، بیان کرد: تاکنون هیچ بافتی از 6 مسافر این پرواز پیدا نشده است.
جهانبین با بیان اینکه در برحی مناطق دنا و در محل سقوط هواپیما بیش از 4 متر برف وجود دارد، تصریح کرد: نمی‌توان زمان دقیقی برای پایان عملیات در دنا اعلام کرد.


کد مطلب: 400016

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400016/عملیات-جست-وجوی-پیکر-جانباختگان-atr-سر-گرفته

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1