تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۱۲۵۱۰
نايب رئيس مجلس:

روحانی دولت پنهان را افشا كند

۳
۰
روحانی دولت پنهان را افشا كند
کبنا ؛از آنجايي که اخيرا صحبت‌ها درباره شفافيت و اهميت آن برزبان‌هاي مختلف جاري شده، نايب رئيس مجلس هم در گفت‌وگويي تلاش کرده که به اين شفافيت برسد و سخناني بگويد که بخشي از ابهامات را برطرف کند. مسعود پزشکيان که وزارت بهداشت دولت دوم اصلاحات را هم در کارنامه دارد، به قصد آوردن حجت بر سخنانش به دوران وزارتش هم اشاره کرده است. پزشکيان گفته است:‌ «روحاني بايد همه چيز را افشا کند و به مردم بگويد قدرت در حکومت در دست يک دولت پنهان است که مدير واقعي کشور است و قدرت را به دست دارد». وي افزود: «زماني که من وزير بهداشت بودم 25 کانون در بهداشت و درمان تصميم مي‌گرفتند. من وزير بودم اما اختياراتم در دست 25 واحد و سازمان و ارگان ديگر بود. بعد هم در نهايت من بايد پاسخگو مي‌بودم». احتمال دارد که نايب رئيس مجلس دهم در لحظاتي که اين سخنان را به زبان جاري مي‌کرده، نگران هم بوده باشد. از اين نظر که در نگاه اول گويي او راز بزرگي را فاش مي‌کند، اما بايد به پزشکيان گفت نگران نباش! حرف خاصي به زبان نياورده‌اي و آنچه که گفته‌اي چيزي جز سخناني مبهم، کلي و فاقد ارجاع نيست و اگر کسي نمي‌داد، علي‌القاعده نايب رئيس مجلس بايد خوب بداند که چنين سخن گفتني هيچ فايده‌اي جز داغ شدن حاشيه‌ها ندارد. علاوه بر اين، نه تنها از تک‌تک نماينده‌ها مي‌شود سوال کرد بلکه، پرسش از قوه مقننه اين است که چرا در جهت افشاي دولت پنهان و تقويت دولت رسمي، تاکنون اقدامي نکرده است؟
بايدهاي باد هوا
آقاي پزشکيان خيالش از اين بابت آسوده باشد که همه مردم اين سرزمين با گوشت و پوست و استخوانشان مي‌دانند که چه مشکلاتي زندگي را بر‌آنها سخت کرده است. گفتن اينکه«اگر به جاي حسن روحاني بودم، در اولين فرصت به مجلس مي‌آمدم و همه چيز را به صورت شفاف بيان مي‌کردم» از زبان کسي که از سد چند انتخاب داخلي مجلس گذشته و هر بار بر صندلي نايب رئيسي تکيه زده، همانقدر عجيب است که فقدان کارايي مجلس، شائبه‌ها درباره برخي نماينده‌ها در جلسه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي و بسيار مسائلي از اين دست. اگر آقاي پزشکيان نمي‌دانسته و حالا متوجه شده که چه ماجرايي در پس پرده وجود دارد، اين سوال به وجود مي‌آيد که اين همه سال در مديريت‌ عالي کشور چه مي‌کرده؟ سخن از يک دولت پنهان است که امورات کشور را در دست دارد. اين مساله چيزي نيست که مديران ارشد نتوانند بفهمند و از آنها پنهان باشد. اگر هم مي‌دانسته و تا امروز سخن نگفته، داستان تلخ‌تر و عميق‌تر مي‌شود و سوال سخت‌تري شکل مي‌گيرد که در همه اين سال‌ها، آيا فقط نگاه مي‌کرده و کاري انجام نمي‌داده؟ از جمع اين دو سوال است که اين نحوه سخنان بيان تلاشي شبيه کارناوال نماينده‌هاي ممسني و انديمشک مي‌سازد آقاي پزشکيان؛ يک سوال ساده وجود دارد که بايد به آن پاسخ داده شود، آيا شما به عنوان نايب رئيس مجلس مي‌دانيد دولت پنهان چه خصوصياتي دارد؟ مسلم اين است که اگر چنين مجموعه‌اي وجود داشته باشد از کره مريخ نيامده، آيا شما مي‌دانيد که کساني در آن عضويت دارند؟ آيا اين بي‌معناترين کار جهان نيست که در موقعيت نايب‌ رئيسي مجلس موضوعي تا اين حد مهم را بر دوش رئيس جمهور بيندازيد؟ از آن گذشته، همين چند روز قبل بود که آقاي روحاني به مجلس آمده بود تا راي اعتماد براي وزرايش بگيرد، نمي‌توانستيد همانجا او را به گفتن چنين مسائلي ترغيب کنيد؟ به فرض که آقاي روحاني چنين کاري نکرد، آيا خود شما به عنوان نايب رئيس مجلس و فراکسيون اميد نمي‌توانيد اين موضوع را در يک نطق پيش از دستور باز کنيد؟ گفتن اينکه رئيس‌‌جمهور «بايد» چنين و چنان کند، شبيه رها کردن صدا مقابل کوه است که فقط چرخ مي‌زند و تکرار مي‌شود و فايده‌اي ندارد.
حالا؟ بعد از 14 سال؟
اصلا اينها همه به کنار، خود شما آقاي پزشکيان؛ در همين وجيزه از 25 کانوني سخن گفته‌ايد که در دوره وزارت شما تصميم‌گير بودند و پاسخگو نبودند، اين سوال ساده را ايجاد مي‌کند، چرا بعد از بيست سال اين موضوع را مطرح مي‌کنيد؟ و حالا که آن را مطرح کرده‌ايد، چرا يکي دو کانون از آن 25 کانون را معرفي نکرده‌ايد؟ اگر واقعا چنين بوده، نگراني شما به خاطر چيست؟ آخر اين چه نوع شفاف‌سازي است؟ صحبت از ناکار کردن دولت برآمده از راي مردم است، نه فاش کردن راز يک شرکت خصوصي، در پيشگاه شرکت رقيب!
روحاني دولت پنهان را افشا كند
نايب رئيس مجلس گفت: روحاني بايد همه چيز را افشا کند و به مردم بگويد قدرت در حکومت در دست يک دولت پنهان است که مدير واقعي کشور مي‌باشد و قدرت را به دست دارد. مسعود پزشکيان افزود: همه اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب در فساد و ناکارآمدي مقصرند و بازي «کي بود من نبودم» جواب نخواهد داد. پاسخگويي به مشکلات مردم وظيفه کساني است که در سايه حرکت مي‌کنند و حضوري ثابت در تصميم‌گيري‌ها دارند. وي اظهار داشت که اگر به جاي حسن روحاني بودم، در اولين فرصت به مجلس مي‌آمدم و همه چيز را به صورت شفاف بيان مي‌کردم. تا همه بدانند کاري که رئيس دولت اصلاحات بايد مي‌کرد و نکرد الان ديگر چيزي براي واهمه وجود ندارد. همه چيز را مردم مي‌دانند و هرروز شاهد فسادهاي اقتصادي فرهنگي و اخلاقي هستند. ديگر چيزي به نام ارزش در فرهنگ ايران باقي نمانده است. پزشکيان، افزود: «هر دولتي روي کار آمد عده‌اي شعار دادند بي‌عرضه است. بعد از سوي ديگر در 40 سالگي انقلاب از دستاوردهاي انقلاب مي‌گوييم. خب؛ اگر دستاوردي داريم همين بي‌عرضه‌ها به دست آورده‌اند و اگر همه آنها بي‌عرضه‌اند که از کدام دستاورد سخن مي‌گوييد؟ يعني اين تناقض را بايد حل کنيم». وي گفت: همه جناح‌ها به صورت موقتي آمده و رفته‌اند اما ثبات کاري دست کساني بوده که در سايه حرکت مي‌کنند. اين سازمان در سايه هميشه حضور داشته و ثابت بوده است. در نتيجه اگر مشکلي در کشور وجود دارد آنهايي که ثبات دارند بايد جواب بدهند و نه آنهايي که يک روز آمده و يک روز هم مي‌روند. پزشکيان افزود: «زماني که من وزير بهداشت بودم 25 کانون در بهداشت و درمان تصميم مي‌گرفتند. من وزير بودم اما اختياراتم در دست 25 واحد و سازمان و ارگان ديگر بود. بعد هم در نهايت من بايد پاسخگو مي‌بودم. در بقيه وزارتخانه‌ها هم همين وضع است. وي درخاتمه گفت: قدرت در دست کساني است که نه مجلس نه رئيس‌جمهور و نه ساير مقامات دولتي حق نظر دارند. به خاطر دارم که در زمان شاه مي‌گفتند يک ساعت راديو را در هفته در اختيار ما بگذاريد ما همه را مسلمان مي‌کنيم. اما حالا راديو، تمام کانال‌ها و دانشگا‌ه‌ها در دست ماست. پس چرا وضع جامعه اين‌گونه است؟ (آرمان ملی)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نگران نباشید چه روحانی بگوید چه نگوید همه مردم میدانند .ابته شفاف سازی ..
علی
Iran, Islamic Republic of
کبنا اگر هرکدام ازاین مسئولین کسی جز فامیل خودشان بود حالا همه را رسوا کرده بودندرییس جمهور دولت مقابلش برادرش معاون اول برادرش همین آقای نایب رئیس مجلس دخترش مگردولت در سایه چه کاری انجام می دهد که فامیل اینها انجام نداده
Iran, Islamic Republic of
خب جناب پزشکیان خودت بگو چرا حواله میدی؟از چی میترسی
گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1