تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۵۴
کد مطلب : ۴۱۰۹۶۸
وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا؛

تشریح جزئیات کامل اعتبارات بحران در کهگیلویه و بویراحمد / نظارت کامل بر اعتبارات / با هیچ کسی تعارف نداریم، اعتبارات باید بر زخم مردم و جامعه بنشیند

۸
۰
تشریح جزئیات کامل اعتبارات بحران در کهگیلویه و بویراحمد / نظارت کامل بر اعتبارات / با هیچ کسی تعارف نداریم، اعتبارات باید بر زخم مردم و جامعه بنشیند
کبنا ؛حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد از ابلاغ اعتبارات سیل و مدیریت بحران استان خبر داد که برای توضیحات بیشتر در خصوص این اعتبارات با وحید محمدی تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگوی انجام دادیم که از نظر خوانندگان می‌گذرد. 
وحید محمدی تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا نیوز با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی برای جذب اعتبارات انجام گرفت، می‌گوید: ابلاغ اعتبارات ماده ۱۰ جهت جبران خسارات سیل در استان کهگیلویه و بویراحمد در دو بخش تسهیلات و دو محور جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که دارای ساز و کار مشخص و فرایند قانونی بوده و تمامی مراحل بررسی، تأیید، تصویب، توزیع بین بخشی و شهرستانی به طور کامل بررسی و نظارت خواهد شد و از هر گونه انحراف در هر مرحله‌ای از فرایند جذب این تسهیلات با نظارت دقیق و هماهنگی با دستگاههای نظارتی و مربوطه، جلوگیری می‌شود.
محمدی تبار در ادامه گفت: در بخش اعتبارات خرید ماشین آلات آتش نشانی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، با اولویت دهیاری‌ها و شهرداری‌های غیره برخوردار و محروم استان اقدام خواهد شد و از تمرکز اعتبارات در شهرداری‌ها و دهیاری‌های نسبتاً برخوردار جلوگیری می‌شود.
وی افزود: در اعتبارات بخش راه‌ها و جاده‌های شهری و استانی قطعاً مناطق محروم‌تر و آسیب پذیر تر اولویت خواهند داشت.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بخش کانال‌های هدایت آب و کنترل سیلاب به تناسب حجم آسیب پذیری و اهمیت خطر پذیری توزیع و برنامه ریزی خواهد شد.
محمدی تبار با بیان اینکه اعتبارات مدیریت بحران از صفر تا صد از ابلاغ اعتبار تا انتخاب و تعریف پروژه‌ها، و از مبادله موافقتنامه ها تا بهره‌برداری بطور کامل از طرف مدیریت بحران استان نظارت می‌شود، اظهار کرد: و در این مهم هیچ تعارف و روددربایستی با هیچ دستگاه و فرمانداری و اداره‌ای نخواهیم داشت. اعتبارات مدیریت بحران باید کارشناسی شده و هدفمند کنترل شود تا دقیقاً بر زخم جامعه و درد مردم بنشیند. هیچ گونه اعمال فشار، چانه زنی و نگرش‌های سیاسی و جغرافیایی در اعتبارات بحران پذیرفته نیست. با فرماندارن و شهرداران قطعاً مشورت و اولویت سنجی خواهد شد. یک تیم قوی فنی و کارشناسی با حمایت معاون محترم عمرانی در اداره کل مدیریت بحران تشکیل و تمامی مراحل کار را از صفر تا صد نظارت و رصد خواهیم نمود. همانگونه که مقام ارشد استان استاندار محترم تاکید داشته روند تصویب، توزیع، اجرا. نظارت و ... صرفاً بر مبنای قانون و اولویت مناطق محروم و آسیب پذیر و همچنین نقاط بحران زای مراکز استان و شهرستانها برنامه ریزی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه شفافیت، عدالت و آسیب زدایی استراتژی ما در توزیع و عملیاتی نمودن این اعتبارات است، اظهار داشت: در بخش هزینه‌ای ۳۸۱۰۰۰ میلیون ریال تصویب که مبلغ ۱۹۰۵۰۰ میلیون ریال آن تخصیص داده شده است که عمدتاً تسهیلات کم بهره بوده و آسیب دیدگان در بخش‌های مختلف کشاورزی در سامانه سجاد پیگیر باشند و دستگاه اجرایی نیز وزارت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه است. کوچکتربن خطا و انحراف در این بخش پذیرفته نیست. طرح‌ها، اراضی و کلاً مواردی که در حریم رودخانه‌ها، منابع ملی و طبیعی و فاقد مجوزهای قانونی هستند باید از طرف دستگاههای مسئول مشخص و از گردونه کار خارج شوند.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث آتش سوزی باغات و مزارع چندین مکاتبه و پیگیری با تهران داشتم و نهایتاً پاسخ آن است که افراد به سمت صندوق بیمه محصولات کشاورزی رهنمون شوند. گسترش صنعت بیمه در بخش‌های کشاورزی یک ضرورت است و سازمان مدیریت بحران اعتبارات خوبی به این صندوق در دو سال گذشته داده است.
وی افزود: در بخش تملک نیز مبلغ ۵۹۴۱۰۰ میلیون ریال تصویب که مبلغ ۳۴۲۹۵۰ میلون ریال آن در بخش‌های گفته شده تخصیص به استان داده شده است.
وحیدی محمدی تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌های خود، بیان می‌کند که اعتبارات ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، شامل؛ اصلاح و بازسازی خطوط انتقال آب شهرهای چرام، قلعه رئیسی، لیکک، مادوان، باشت و بازسازی ایستگاه پمپاژ مهریان یاسوج ۱۶۰۰۰ میلیون ریال، اصلاح و بازسازی تجهیزات الکترومکانیکال، چشمه، چاه، مخزن ذخیره، شبکه توزیع، ایستگاه پمپاژ، جاده دسترسی و خطوط انتقال آب روستاهای شهرستانهای کهگیلویه، لنده، گچساران، چرام، باشت و بویراحمد ۴۰۰۰ ملیون ریال، در بخش جهاد کشاورزی ایستگاههای پمپاژ، سردهنه های تأمین آب کشاورزی و تاسیسات آبی در دست بهره برداری مبلغ ۸۵۰۰۰ میلیون ریال، بازسازی و جبران خسارات سیل در مناطی خسارات دیده در حوزه اداره کل راه و شهرسازی مبلغ ۲۱۶۰۰ ملیون ریال، بازسازی تجهیزات و ابنیه هواشناسی و توسعه فن آوری اطلاعات هواشناسی ۲۴۰۰ میلیون ریال، بازسازی ایستگاه سنجش هیدرومتری شرکت‌های آب منطقه‌ای در مناطق مختلف سیل زده ۵۵۰ میلیون ریال، کمک به بازسازی و جبران خسارات در حوزه راهها با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مبلغ ۱۰۶۴۰۰ ریال، ساماندهی، دیواره سازی، احداث سیل بر و لایه روبی رودخانه‌ها در مناطق سیل زده مبلع ۳۰۰۰۰ میلیون ریال، خرید ماشین آلات آتشنشانی و سایر ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان مبلغ ۲۵۰۰۰ میلیون ریال، تاسیسات شهری، کانال هدایت آب‌های سطحی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان مبلغ ۴۵۰۰۰ میلیون ریال و جبران خسارات ناشی از سیل به تاسیسات توزیع نیروی برق در شهرستانهای خسارت دیده استان مبلغ ۷۰۰۰ میلیون ریال، می‌باشد.
وی افزود: سر جمع ۳۴۲۹۵۰ میلیون ریال اعتبار تملک در استان تخصیص داده شده است.
تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: تلاش‌ها و پیگیری‌های آقای احمدی استاندار سابق و همچنین آقای کلانتری استاندار محترم که در اولین روز کاری خود از نهاد ریاست جمهوری تا وزارت کشور و سازمان مدیریت پیگیری فرمودند و آقای فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی و آقای نوروزی ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی که خیلی حمایت و پیگیری کردند در تحقق این مهم. همکاران خوب اداده کل مدیریت بحران استان که در تمامی ایام تعطیلات بصورت شبانه روزی بدون یک ریال حق الزحمه خاص، زحمت کشیدند و پای کار بودند نیز زحماتشان قابل توجه و تقدیر است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بامیشخی
Iran, Islamic Republic of
تمام فامیللته نهاریه سر کار هنو هم گپ ایزنی.تمام مردم
سلامت
Iran, Islamic Republic of
دست شما درد نکنه یکاری کنید نصفش به سلامتی هزینه بشه بقیش رو نخواستیم
احسان
Iran, Islamic Republic of
مدیری توانمد پاکدست متفکر و فعال
خسته نباشید و انتظار می رود واقعا همین گونه عمل کنید
تقوی
Iran, Islamic Republic of
وقتی عرصه را بدست جوانان بدهیم همینگونه موفق و الگو می شوند .در ود خدا بر مدیر جوان و پرتلاش جناب مهندس محمدی تبار
تقوی
Iran, Islamic Republic of
وقتی عرصه را بدست جوانان بدهیم همینگونه موفق و الگو می شوند .در ود خدا بر مدیر جوان و پرتلاش جناب مهندس محمدی تبار
Iran, Islamic Republic of
جناب محمدی تبار با تخصص کارشناس کشاورزی شما باید فقط در حوزه کشاورزی نظر بدهی ولی انگار متخصص همه چیز هستی از راه و بودجه و بحران و.....
Iran, Islamic Republic of
ای خدا چرا اینا مدیر باشن
ابراهیم کاظمی پردنجانی
Iran, Islamic Republic of
تشکر میکنم از مدیرت جهادی ...کاش همه مثل شما دلسوز و توانمند بودن در حوزه کاری خودشان ...امیدوارم در مقاطع بالاتر در آینده جناب مهندس را ببینیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1