کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا؛

تشریح جزئیات کامل اعتبارات بحران در کهگیلویه و بویراحمد / نظارت کامل بر اعتبارات / با هیچ کسی تعارف نداریم، اعتبارات باید بر زخم مردم و جامعه بنشیند

21 تير 1398 ساعت 3:54

محمدی تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبارات مدیریت بحران از صفر تا صد از ابلاغ اعتبار تا انتخاب و تعریف پروژه‌ها، و از مبادله موافقتنامه‌ها تا بهره‌برداری بطور کامل از طرف مدیریت بحران استان نظارت می‌شود، گفت: در این مهم هیچ تعارف و رودربایستی با هیچ دستگاه و فرمانداری و اداره‌ای نخواهیم داشت. اعتبارات مدیریت بحران باید کارشناسی شده و هدفمند کنترل شود تا دقیقاً بر زخم جامعه و درد مردم بنشیند.


حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد از ابلاغ اعتبارات سیل و مدیریت بحران استان خبر داد که برای توضیحات بیشتر در خصوص این اعتبارات با وحید محمدی تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگوی انجام دادیم که از نظر خوانندگان می‌گذرد. 
وحید محمدی تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنانیوز با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی برای جذب اعتبارات انجام گرفت، می‌گوید: ابلاغ اعتبارات ماده ۱۰ جهت جبران خسارات سیل در استان کهگیلویه و بویراحمد در دو بخش تسهیلات و دو محور جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که دارای ساز و کار مشخص و فرایند قانونی بوده و تمامی مراحل بررسی، تأیید، تصویب، توزیع بین بخشی و شهرستانی به طور کامل بررسی و نظارت خواهد شد و از هر گونه انحراف در هر مرحله‌ای از فرایند جذب این تسهیلات با نظارت دقیق و هماهنگی با دستگاههای نظارتی و مربوطه، جلوگیری می‌شود.
محمدی تبار در ادامه گفت: در بخش اعتبارات خرید ماشین آلات آتش نشانی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، با اولویت دهیاری‌ها و شهرداری‌های غیره برخوردار و محروم استان اقدام خواهد شد و از تمرکز اعتبارات در شهرداری‌ها و دهیاری‌های نسبتاً برخوردار جلوگیری می‌شود.
وی افزود: در اعتبارات بخش راه‌ها و جاده‌های شهری و استانی قطعاً مناطق محروم‌تر و آسیب پذیر تر اولویت خواهند داشت.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بخش کانال‌های هدایت آب و کنترل سیلاب به تناسب حجم آسیب پذیری و اهمیت خطر پذیری توزیع و برنامه ریزی خواهد شد.
محمدی تبار با بیان اینکه اعتبارات مدیریت بحران از صفر تا صد از ابلاغ اعتبار تا انتخاب و تعریف پروژه‌ها، و از مبادله موافقتنامه ها تا بهره‌برداری بطور کامل از طرف مدیریت بحران استان نظارت می‌شود، اظهار کرد: و در این مهم هیچ تعارف و روددربایستی با هیچ دستگاه و فرمانداری و اداره‌ای نخواهیم داشت. اعتبارات مدیریت بحران باید کارشناسی شده و هدفمند کنترل شود تا دقیقاً بر زخم جامعه و درد مردم بنشیند. هیچ گونه اعمال فشار، چانه زنی و نگرش‌های سیاسی و جغرافیایی در اعتبارات بحران پذیرفته نیست. با فرماندارن و شهرداران قطعاً مشورت و اولویت سنجی خواهد شد. یک تیم قوی فنی و کارشناسی با حمایت معاون محترم عمرانی در اداره کل مدیریت بحران تشکیل و تمامی مراحل کار را از صفر تا صد نظارت و رصد خواهیم نمود. همانگونه که مقام ارشد استان استاندار محترم تاکید داشته روند تصویب، توزیع، اجرا. نظارت و ... صرفاً بر مبنای قانون و اولویت مناطق محروم و آسیب پذیر و همچنین نقاط بحران زای مراکز استان و شهرستانها برنامه ریزی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه شفافیت، عدالت و آسیب زدایی استراتژی ما در توزیع و عملیاتی نمودن این اعتبارات است، اظهار داشت: در بخش هزینه‌ای ۳۸۱۰۰۰ میلیون ریال تصویب که مبلغ ۱۹۰۵۰۰ میلیون ریال آن تخصیص داده شده است که عمدتاً تسهیلات کم بهره بوده و آسیب دیدگان در بخش‌های مختلف کشاورزی در سامانه سجاد پیگیر باشند و دستگاه اجرایی نیز وزارت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه است. کوچکتربن خطا و انحراف در این بخش پذیرفته نیست. طرح‌ها، اراضی و کلاً مواردی که در حریم رودخانه‌ها، منابع ملی و طبیعی و فاقد مجوزهای قانونی هستند باید از طرف دستگاههای مسئول مشخص و از گردونه کار خارج شوند.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث آتش سوزی باغات و مزارع چندین مکاتبه و پیگیری با تهران داشتم و نهایتاً پاسخ آن است که افراد به سمت صندوق بیمه محصولات کشاورزی رهنمون شوند. گسترش صنعت بیمه در بخش‌های کشاورزی یک ضرورت است و سازمان مدیریت بحران اعتبارات خوبی به این صندوق در دو سال گذشته داده است.
وی افزود: در بخش تملک نیز مبلغ ۵۹۴۱۰۰ میلیون ریال تصویب که مبلغ ۳۴۲۹۵۰ میلون ریال آن در بخش‌های گفته شده تخصیص به استان داده شده است.
وحیدی محمدی تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌های خود، بیان می‌کند که اعتبارات ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، شامل؛ اصلاح و بازسازی خطوط انتقال آب شهرهای چرام، قلعه رئیسی، لیکک، مادوان، باشت و بازسازی ایستگاه پمپاژ مهریان یاسوج ۱۶۰۰۰ میلیون ریال، اصلاح و بازسازی تجهیزات الکترومکانیکال، چشمه، چاه، مخزن ذخیره، شبکه توزیع، ایستگاه پمپاژ، جاده دسترسی و خطوط انتقال آب روستاهای شهرستانهای کهگیلویه، لنده، گچساران، چرام، باشت و بویراحمد ۴۰۰۰ ملیون ریال، در بخش جهاد کشاورزی ایستگاههای پمپاژ، سردهنه های تأمین آب کشاورزی و تاسیسات آبی در دست بهره برداری مبلغ ۸۵۰۰۰ میلیون ریال، بازسازی و جبران خسارات سیل در مناطی خسارات دیده در حوزه اداره کل راه و شهرسازی مبلغ ۲۱۶۰۰ ملیون ریال، بازسازی تجهیزات و ابنیه هواشناسی و توسعه فن آوری اطلاعات هواشناسی ۲۴۰۰ میلیون ریال، بازسازی ایستگاه سنجش هیدرومتری شرکت‌های آب منطقه‌ای در مناطق مختلف سیل زده ۵۵۰ میلیون ریال، کمک به بازسازی و جبران خسارات در حوزه راهها با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مبلغ ۱۰۶۴۰۰ ریال، ساماندهی، دیواره سازی، احداث سیل بر و لایه روبی رودخانه‌ها در مناطق سیل زده مبلع ۳۰۰۰۰ میلیون ریال، خرید ماشین آلات آتشنشانی و سایر ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان مبلغ ۲۵۰۰۰ میلیون ریال، تاسیسات شهری، کانال هدایت آب‌های سطحی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان مبلغ ۴۵۰۰۰ میلیون ریال و جبران خسارات ناشی از سیل به تاسیسات توزیع نیروی برق در شهرستانهای خسارت دیده استان مبلغ ۷۰۰۰ میلیون ریال، می‌باشد.
وی افزود: سر جمع ۳۴۲۹۵۰ میلیون ریال اعتبار تملک در استان تخصیص داده شده است.
تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: تلاش‌ها و پیگیری‌های آقای احمدی استاندار سابق و همچنین آقای کلانتری استاندار محترم که در اولین روز کاری خود از نهاد ریاست جمهوری تا وزارت کشور و سازمان مدیریت پیگیری فرمودند و آقای فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی و آقای نوروزی ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی که خیلی حمایت و پیگیری کردند در تحقق این مهم. همکاران خوب اداده کل مدیریت بحران استان که در تمامی ایام تعطیلات بصورت شبانه روزی بدون یک ریال حق الزحمه خاص، زحمت کشیدند و پای کار بودند نیز زحماتشان قابل توجه و تقدیر است.
 


کد مطلب: 410968

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/410968/تشریح-جزئیات-کامل-اعتبارات-بحران-کهگیلویه-بویراحمد-نظارت-هیچ-کسی-تعارف-نداریم-باید-زخم-مردم-جامعه-بنشیند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1